Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sporten in Saoudië Arabië is omwille van de bekende redenen natuurlijk maar niets, maar het is daar dus wel echt prachtig he. Wat een aankomst. En die klim van vrijdag moet dan nog komen.

Wel zwak deelnemersveld, Bagioli beetje verrassend geklopt door Buitrago (al liet die vorig jaar ook wel al mooie dingen zien). Ewan al meteen zijn klimvorm voor MSR getoond.
 
Zou Evenepoel een goeie winter hebben gehad?
:clap:
 
Mads "geraakt geen brug over" Pederson wint in bessege door op de oplopende aankomst weg te rijden uit de eesrte waaier. Die zal ook in orde zijn denk ik.

Als die goed is geraakt die veel over hoor, maar was vorig seizoen gewoon zwak, hopelijk vind die de vorm terug waarmee hij WK werd en ook al 2e werd in RVV en GW won.
 
Mads "geraakt geen brug over" Pederson wint in bessege door op de oplopende aankomst weg te rijden uit de eesrte waaier. Die zal ook in orde zijn denk ik.

Overleefde in Marseilleise ook al relatief makkelijk de beklimmingen dus inderdaad lijkt een betere klimmer geworden te zijn. Afwachten wel, met Pedersen weet je nooit.
 
Ook gewoon de derde beste 1 week coureur in het peloton natuurlijk.
Hij wint hier vandaag met groot machtsvertoon direct zijn eerste wedstrijd van het seizoen en niet tegen pannekoeken.. maarja.. de twijfelaars zullen altijd wel iets negatief te zeggen hebben zeker of vooral om te minimaliseren. Wat die grote rondes betreft dat zal de toekomst uitwijzen.

Hij is alvast goed begonnen en we kijken uit naar zijn verdere seizoen.
 
Hij wint hier vandaag met groot machtsvertoon direct zijn eerste wedstrijd van het seizoen en niet tegen pannekoeken.. maarja.. de twijfelaars zullen altijd wel iets negatief te zeggen hebben zeker of vooral om te minimaliseren. Wat die grote rondes betreft dat zal de toekomst uitwijzen.

Hij is alvast goed begonnen en we kijken uit naar zijn verdere seizoen.

Wat heeft dit met twijfelaar of minimaliseren te maken?
Ik vind hem na Pogacar en Roglic gewoon de beste renner wat betreft rondjes van 1 week, en al zeker als er geen enorm zware bergrit inzit zoals bijvoorbeeld in de Dauphiné. Komt dus niet als een verrassing dit.

Tirreno moet hem ook heel goed liggen, maar dan krijgen we natuurlijk wel een clash met Pogacar.

Ik heb hier echt niets negatiefs gelezen over Remco vandaag. Zou ook maar vreemd zijn.
 
Ik heb dat programma van Evenepoel eens bekeken. Eindelijk hebben ze het door. Als er één koers is waar hij moest starten, was het wel de Ronde van het Baskenland. Da's een koers op zijn terrein, met als tegenstand de grote kampioenen van dat terrein, niet op tv in Vlaanderen (wel op Eurosport uiteraard) en bovenal vol in de voorjaarsperiode wanneer de ogen van wielerminnend Vlaanderen op Van Aert en van der Poel (🤞) gericht zijn en dus eender wat Evenepoel ook doet de dag nadien al vergeten is op sociale media omdat speculatie over de vorm van Yves Lampaert in aanloop naar Parijs-Roubaix voor de Vlaming meer voorpaginanieuwswaardig is dan de Ronde van het Baskenland.

Eindelijk snappen ze het.

Ook alle Druivenkoersen, Rondes van België en andere Brussels Cycling Classics zijn weggeveegd uit dat programma. Heb ik het woord 'eindelijk' al laten vallen?
 
Ik heb dat programma van Evenepoel eens bekeken. Eindelijk hebben ze het door. Als er één koers is waar hij moest starten, was het wel de Ronde van het Baskenland. Da's een koers op zijn terrein, met als tegenstand de grote kampioenen van dat terrein, niet op tv in Vlaanderen (wel op Eurosport uiteraard) en bovenal vol in de voorjaarsperiode wanneer de ogen van wielerminnend Vlaanderen op Van Aert en van der Poel (🤞) gericht zijn en dus eender wat Evenepoel ook doet de dag nadien al vergeten is op sociale media omdat speculatie over de vorm van Yves Lampaert in aanloop naar Parijs-Roubaix voor de Vlaming meer voorpaginanieuwswaardig is dan de Ronde van het Baskenland.

Eindelijk snappen ze het.

Ook alle Druivenkoersen, Rondes van België en andere Brussels Cycling Classics zijn weggeveegd uit dat programma. Heb ik het woord 'eindelijk' al laten vallen?

Ik vind ook dat ze dit jaar voor hem een prima programma hebben uitgestippeld. Maar hoezo "eindelijk"?

Overloop zijn profjaren eens:
- Eerste jaar (2019, 19 is hij dan): bewust een combinatie van kleinere rondjes, vlakke eendagswedstrijden om voor de ploeg te werken en een paar WT-koersen (ook ronde van Romandië bvb). Logische keuzes voor een debutant.
- Tweede jaar (2020): winst in voorbereidingsrondjes, dan brak begin maart corona uit. Na de lange break pakt hij de winst in ronde van Polen (WT) en zou hij nog Lombardije, Tirreno en Giro rijden: 3 belangrijke WT-koersen. De val besliste daar anders over. Zwaar programma hoor voor een 20-jarige.
- Derde jaar (2021): comeback na lange revalidatie. Meteen in de Giro starten was een foute keuze want te weinig basis. Ook de Spelen vielen tegen. Toen werd beslist om het als een overgangsjaar te beschouwen en nog zoveel mogelijk te koersen maar zonder verwachtingen, dus ook zonder grote WT-koersen, meer als een soort lange voorbereiding naar 2022. Pas op dit moment begint hij echt goed te rijden. Het is dan al augustus.

Zeg eens wat jij anders had gedaan dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan