Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ereplaatsen is één ding. Integriteit en manier van koersen een ander.
Steeds als ik hem zie flitst 2016 weer voorbij.

Maar zelfs volledig los daarvan kan je toch niet serieus hem gelijk met GVA of Naesen zetten. Zijn dagen dat hij zulke plaatsen kon halen zijn toch voorbij.
Uw objectiviteit in uw analyses zijn toch ook ver verdwaald hoor.

Als vanmarcke dit jaar de ronde of Parijs Roubaix wint, dan springt em uit zijn vel denk ik.

Bij voorkeur na een hele koers in het wiel gezeten te hebben van wva, vdp en alapjil. En pas de laatste 50 m op kop komen. 😁😁😁😁

Mr Kendle, Vanmarcke heeft een veel mooiere manier van koersen dan GVA (maar is minder effectief in resultaten).

Dat je na 5 jaar nog altijd niet doorhebt dat die dag Hayman de sterkste was van de groep en de terechte winnaar was van die editie.
en dat Boonen zeker geen kans meer had om mss te winnen door zijn eigen tactisch geklungel.

En Naesen beter dan Vanmarcke? Please... is gewoon krek hetzelfde niveau, eerder zelfs edge bij Vanmarcke wegens meer podia in monumenten. Naesen heeft nog wa jaren te goed maar gezien het niveau van de concurrentie gaat die niet veel winnen in zijn carriere denk ik.
Die schelen maar 2 jaar he

Die schelen maar 2 jaar he
Oei, daar verschiet ik van (en dan ook weer niet echt). Vanmarcke was redelijk jong als hij 2de werd in P-R, Naesen is pas later beginnen koersen (of toch komen bovendrijven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sep_Vanmarcke ... Vanmarcke was de Greg Van Avermaet van 2014 :unsure:

Mr Kendle, Vanmarcke heeft een veel mooiere manier van koersen dan GVA (maar is minder effectief in resultaten).

Dat je na 5 jaar nog altijd niet doorhebt dat die dag Hayman de sterkste was van de groep en de terechte winnaar was van die editie.
en dat Boonen zeker geen kans meer had om mss te winnen door zijn eigen tactisch geklungel.
:love:

Waar kan ik tekenen voor zo'n finale voor dit jaar? Niet alleen die sprint op de piste maar ook die finale kilometers voordien waar mensen in extremis toch nog worden teruggehaald als je denkt dat ze weg zijn. Mijn verwachtingen voor P-R 2021 zijn zo hoog dat ze onmogelijk kunnen ingelost worden :tongue:. Als er op 50km van de meet weer ene van tussen poeft voor een solo van een uur+ ga ik zwaar teleurgesteld zijn.

Mijn verwachtingen voor P-R 2021 zijn zo hoog dat ze onmogelijk kunnen ingelost worden :tongue:. Als er op 50km van de meet weer ene van tussen poeft voor een solo van een uur+ ga ik zwaar teleurgesteld zijn.
Gewoon geen lekke banden voor de favorieten en ik ben content.

Van Avermaet was toch een super attractieve "op't gevoel" aanvaller voordat hij een serieuze winnaar werd? Het was pas vanaf hij minder attractief ging koersen dat de resultaten kwamen. Dat is helaas hoe het in de koers werkt (zelfs supertalent VdP faalt als hij te zot doet).

Van Avermaet was toch een super attractieve "op't gevoel" aanvaller voordat hij een serieuze winnaar werd? Het was pas vanaf hij minder attractief ging koersen dat de resultaten kwamen. Dat is helaas hoe het in de koers werkt (zelfs supertalent VdP faalt als hij te zot doet).
Van Avermaet was gewoon een domme renner. En dan leek hij plots iets slimmer. En nu is hij gewoon helemaal over z'n top(je) en zal het ook niet meer lukken.

Mijns inziens zou hij zich beter met de eendagskoersen bezighouden die zich een trede onder de Omloop, Ronde, Strade en Parijs-Roubaix bevinden. Want zo wordt het einde van zijn (geslaagde) carrière wat bevuild als je telkens vroeg in de race het hoofd moet buigen.

NP haalt alle nulpunten er uit, FTP niet he
Maar elke prof heeft wel een FTP van 6w/kg of meer

Laatst bewerkt:
Ik vind vooral die NP van 439W over de laatste 60km zo straf. Dan zou zijn FTP al meer dan 439W zijn..
Zijn FTP is nu ook weer niet zo abnormaal voor een prof van ~75kg. Het FTP van bv Ganna en ook Van Aert zal nog een stukje hoger liggen. Wat Mathieu uniek maakt is zijn belachelijke 5 second power in combinatie met goeie 1 en 5 minute waardes. De beste massaspurters hebben piekwaardes ver boven die 1362W maar die kunnen een sprint trappen van 15-20 seconden en dan stopt het. Mathieu (en ook Alaphilippe & Wout) kunnen ook een iets mindere inspanning veel langer doortrekken.

Ondanks het feit dat Bernal en vooral Pogacar toch al hebben laten zien dat ze in orde zijn zie je dat die mannen toch ook geen antwoord hebben op dat soort versnellingen. Ze zijn nu ook nog niet top natuurlijk maar dat zit er bij die mannen ook gewoon veel minder in.

NP haalt alle nulpunten er uit, FTP niet he
Is totaal niet waar. https://cyclinglab.cc/waarom-gebruik-je-np-voor-je-training/

"Vaak hoor je dat renners zeggen ‘NP filtert de momenten dat je vermogen nul was eruit’ of ‘NP is het vermogen dat je moet leveren om een constante snelheid te rijden’. Beide veronderstellingen kloppen niet."

Normalized power is de beste manier om de zwaartegraad van een inspanning te duiden. NP haalt niet de nulpunten eruit, NP corrigeert naar boven toe voor de piekinspanningen in zo'n rit.

Toerist 1: 200W gemiddeld voor een uur
Toerist 2: een half uur 100W, een half uur 300W.

Zelfde gemiddelde vermogen (200W), renner 1 zijn NP is gelijk aan zijn gemiddelde (200W), renner 2 zijn gemiddelde is dus ook 200W maar zijn NP is wrs 220-240W of iets dergelijks, de inspanning voor renner 2 is vééél zwaarder dan die van renner één. Dat is wat NP vooral benadrukt.

Laatst bewerkt:
https://www.hln.be/wielrennen/alpec...m-alaphilippe-en-co-te-versmachten~a50a28513/

Man man, Wat een cijfers.

Ik vraag me af zit die nu op zen toppunt voor dit seizoen of gaat dat er pas aan komen binnen een paar weken?

Wel volgens Tom Boonen zit er bij Mathieu waarschijnlijk geen marge meer op. Bij Alaphil en WVA wel.

Heb je het nu over WVA? Want als er één renner een slechte verliezer en arrogant is, dan is het wel WVA.
VdP is bij uitstek de meest attractieve en eerlijkste renner uit het pak. Allesbehalve een slechte verliezer, en zeker niet arrogant. Ja hij steekt zijn ambitie en kunnen niet onder stoelen of banken, maar hij maakt het ook altijd waar.

Hoe sommige hier toch blijven uitvluchten zoeken, het is ongelofelijk. Vorig jaar ook met de ronde. Nee jongens WVA is fair en square geklopt door iemand die slimmer en beter was. Dat was het mooiste voorbeeld van hoe beide renners in topvorm gewoon op dezelfde lijn staan, maar waar de één gewoon de slimmere en betere renner was.

En alsof de strade niks betekent... Komaan mannen graag serieus blijven, iedereen wilt de strade winnen. Niet iedereen wilt Roubaix winnen. Als WVA al zijn pijlen op de ronde en Roubaix zet dan is hij net de domme renner in dit verhaal.
WVA arrogant en slechte verliezer? Laat me niet lachen. Waar haal je dat?

Ik zou het eerder omkeren en Vdp betichten van Hollandse arrogantie en slechte verliezer.. getuige zijn "vuistenshow" bij de aankomst van de Strade. Was voor niks nodig.

Bij verlies zoeken naar excuses van zijn falen ofwel wenen.. dat is Vdp.

Vorig jaar was ook een raar jaar natuurlijk. In een normaal jaar had WVA minder gewonnen hoor, daar kan je echt vanuit gaan.
Wout heeft betere uitslagen gereden, dat klopt. Maar VdP heeft toch ook zeer mooie dingen laten zien vorig jaar. Met natuurlijk als hoofdstuk RVV. Vorig jaar wou iedereen winnen, dus zelfs een BinckBank was een wedstrijd die iedereen wou winnen.

De afgelopen 3 seizoenen rijdt VdP iedereen al aan flarden als het meezit. Vergeet niet zijn 2019 seizoen. Maar zeker tijdens RVV als hij niet 2x was gevallen dan had hij daar voor Bettiol op het hoogste schavotje gestaan. Hij was toen nog 4de eh jongens, 4de plek na 2x moeten terugkomen en amper ploegmaats te hebben. WVA heeft toen heel de ronde in een zetel gezeten en verloor toen van GVA, GVA eh jongens de sprintbom van Berlare.
Ik zou zeggen.. droom gerust verder.. alles aan flarden rijden de komende 3 jaar. Eerst zien, dan geloven.. er zijn heus nog andere steengoede renners.

giphy.gif

Bennet gewoon met zen handen op de hoods in die sprint. Ackermann zwakjes hoor... wat een leadout van Meeus, dan verwacht je dat Ackermann nog aanzet... just niks
Bennet sprint altijd zo dacht ik...? En dat is inderdaad zeer atypisch.
Er is daar in de tour (of een andere wedstrijd...?) nog een hele hetze over geweest, velen zeggen dat hij inefficiënt spurt op deze manier, hijzelf zegt dat hij het getest heeft en zijn wattageoutput veel groter is op deze manier in vergelijking met in de beugel, en dat dit het aerodynamische verschil ruimschoots goed maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan