Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Strada misschien wat later op de kalender zetten. Zodat meer favorieten top zijn?
Zou de koers nog meer tot zijn recht doen komen inderdaad. Maar ik zou begot niet weten waar je deze nog kunt tussen wringen zonder andere klassiekers te moeten verschuiven.

En vanmiddag eens zien of Cavendish nog kan winnen. Ik ben benieuwd.

Laat ons hopen dat van der Poel hier al op zijn piek zit want als daar nog bij komt... Alaphillipe mag lachen als hij hier geen verkoudheid aan over houdt.

We gaan het snel zien. Dit is Mathieu wel op het lijf geschreven natuurlijk, die kortere snede inspanningen. De Poggio gaat ons over 2 weken veel wijzer maken, dat is nog een andere inspanning. Wout heeft dan ook een week koers in de benen. Start ook als kopman van Jumbo in Tirreno voor GC.
Bwa strade is ook al 3300hm he
De Poggio is op zich echt niet lastig, alleen op einde maar dat is een buitenplaat-loper waar je zelfs in de remmen moet op niet uit de bocht te vliegen. Die rijden daar 38km/u he

Goh... had duidelijk toch niet meer diezelfde punch als enkele weken eerder toen... de WVA van MSR/begin tour had wel zelf een move gemaakt ipv te volgen...

en vdp heeft daar bewezen dat je duidelijk wél beter kan worden doorheen de wedstrijden.
Had die 100m rapper aangezet in de sprint won em wel e, maar idd was al minder aan het worden.
Hopelijk kan die terug naar zijn niveau van vorig jaar, anders zal er iemand wel regelmatig winnen dit voorjaar...

Verrassend veel. Die hem te arrogant of dom vinden.
Die kerel is toch prachtig, een attractieve renner, een fenomeen.
Heb je het nu over WVA? Want als er één renner een slechte verliezer en arrogant is, dan is het wel WVA.
VdP is bij uitstek de meest attractieve en eerlijkste renner uit het pak. Allesbehalve een slechte verliezer, en zeker niet arrogant. Ja hij steekt zijn ambitie en kunnen niet onder stoelen of banken, maar hij maakt het ook altijd waar.

Hoe sommige hier toch blijven uitvluchten zoeken, het is ongelofelijk. Vorig jaar ook met de ronde. Nee jongens WVA is fair en square geklopt door iemand die slimmer en beter was. Dat was het mooiste voorbeeld van hoe beide renners in topvorm gewoon op dezelfde lijn staan, maar waar de één gewoon de slimmere en betere renner was.

En alsof de strade niks betekent... Komaan mannen graag serieus blijven, iedereen wilt de strade winnen. Niet iedereen wilt Roubaix winnen. Als WVA al zijn pijlen op de ronde en Roubaix zet dan is hij net de domme renner in dit verhaal.

Strada misschien wat later op de kalender zetten. Zodat meer favorieten top zijn?
Staat toch goed op de kalender, vind ik. Op deze datum kan je zowel klassieke renners als klimmers aantrekken. En als je deze kopgroep ziet, moet je toch niet klagen dat de favorieten niet top zouden zijn? Dat WvA nog geen koers had gereden, was zijn eigen keuze, hé. Ik zie geen enkele andere datum die beter gaat passen. De Amstel heeft ook dikwijls zo'n sterke bezetting, maar daar zie je toch dat de klassieke types al over hun top heen zijn. Tenzij je Van der Poel heet, natuurlijk. ;)

Heb je het nu over WVA? Want als er één renner een slechte verliezer en arrogant is, dan is het wel WVA.
VdP is bij uitstek de meest attractieve en eerlijkste renner uit het pak. Allesbehalve een slechte verliezer, en zeker niet arrogant. Ja hij steekt zijn ambitie en kunnen niet onder stoelen of banken, maar hij maakt het ook altijd waar.
Bwa, dat is bij WVA toch al veel beter.
In zijn beginjaren was hij arroganter en ik steek dat vooral op de jeugdigheid.
Je mag ook niet vergeten dat topsport bij veel mensen pure emotie is he. Is in alle sporten zo.

Als je de absolute top gisteren zit, dan hebben renners van het genre Van Avermaet, Naessens, Vanmarcke,.. toch echt geen enkele kans meer in de topkoersen, hoogstens om hier en daar een kruimel mee te nemen.

VDP is momenteel een wielergod die als hij zijn dag heeft, en dat is meestal zo, iedereen aan flarden rijdt. Je zegt voor de koers wel dat VA hopelijk wint, dat VA sterk is... maar eigenlijk weet je al dat VDP bijna elke belangrijke koers tegen VA gewonnen heeft. En dat maakt dat ik nog meer “supporter” voor VA want ja supporteren voor VDP is zoals supporteren voor Usain Bolt. Te gemakkelijk, hij is niet eens Belg. Maar als VDP wint, op deze manier dan nog, dan denk ik dat iedereen daar van genieten kan. Al hoop ik dat WVA en JA sterk tegenwerk blijven bieden en twijfels over VDP doen zaaien.

Hoe sommige hier toch blijven uitvluchten zoeken, het is ongelofelijk. Vorig jaar ook met de ronde. Nee jongens WVA is fair en square geklopt door iemand die slimmer en beter was. Dat was het mooiste voorbeeld van hoe beide renners in topvorm gewoon op dezelfde lijn staan, maar waar de één gewoon de slimmere en betere renner was.

En alsof de strade niks betekent... Komaan mannen graag serieus blijven, iedereen wilt de strade winnen. Niet iedereen wilt Roubaix winnen. Als WVA al zijn pijlen op de ronde en Roubaix zet dan is hij net de domme renner in dit verhaal.
Jup, ben ik het mee eens :) .

Als je de absolute top gisteren zit, dan hebben renners van het genre Van Avermaet, Naessens, Vanmarcke,.. toch echt geen enkele kans meer in de topkoersen, hoogstens om hier en daar een kruimel mee te nemen.

En hier ook wel, er is toch echt een generatie die redelijk abrupt gedaan heeft met (grote) koersen winnen lijkt me... .

Ik denk oprecht dat een Greg Van Avermaet niets meer gaat winnen van betekenis. Met een palmares als het zijne is dat totaal geen schande natuurlijk, maar toch een beetje pijnlijk.

Van Aert domme renner?

Hij heeft de Strade al gewonnen en RVV/PR nog niet. Wat zou volgens u zijn prioriteit zijn? Het feit dat dit zijn eerste koers is zegt toch genoeg, dit was louter voorbereiding op nog wat komen moet. Ook niet vergeten dat hij met ambitie naar de Tour, OS én het WK trekt. Dan moet je jammer genoeg doseren, want je kan niet alles willen.

Als hij hier écht wou mikken op winst, dan had hij hiervoor al wel een paar koersen gereden.

Die rijden daar 38km/u he
Als hij er zonder kleerscheuren geraakt, zal het +43km/u zijn en kunnen we Wuyts horen met zijn tigste herhaling van de "hij rijdt 5 per uur te rap"-uitspraak.
Deze subtoppers (laten we daar eerlijk in zijn anno 2021) kunnen zelfs geen poging ondernemen zoals Gilbert in 2017, want met zekerheid zitten Alaphilippe en VDP in hun wiel en nemen ze strijdbijl graag ter hande. Van Aert sluit wel aan in de afdaling of op het vlakke.
Alleen zie ik deze subtoppers dat niet proberen zo vroeg in de Ronde of in het Bos van Wallers. Dan krijg je gevallen zoals GVA gisteren.

Van Aert domme renner?

Hij heeft de Strade al gewonnen en RVV/PR nog niet. Wat zou volgens u zijn prioriteit zijn? Het feit dat dit zijn eerste koers is zegt toch genoeg, dit was louter voorbereiding op nog wat komen moet. Ook niet vergeten dat hij met ambitie naar de Tour, OS én het WK trekt. Dan moet je jammer genoeg doseren, want je kan niet alles willen.

Als hij hier écht wou mikken op winst, dan had hij hiervoor al wel een paar koersen gereden.
Dom zegt hij niet toch? VDP slimmer, wat mij in de RVV van vorig jaar echt wel lijkt te kloppen, Van Aert begint zijn spurt daar gewoon te laat, dat is een fout en missen is menselijk maar wel een fout, een fout die VDP niet maakte in die koers en waar hij dus slimmer was. Neemt niet weg dat VDP ook al domme beslissingen gemaakt heeft, zoals iedereen.

Prioriteit zal ongetwijfeld niet bij de Strade liggen, maar daar ligt, ondanks de enorme liefde van veel renners voor de Strade, voor niemand de prioriteit. VDP doet ook mee aan de tour, wk en OS met ambitie he? Die rijdt al jaren mountainbike met die OS als hoofddoel... . Dus ik weet niet of je niet alles kan proberen? Deze generatie die nu opkomt zou het sowieso maar best proberen want talent genoeg.

Louter voorbereiding is dus wat mij betreft wel erg makkelijk gezegd, voor een titelverdediger die altijd goed was (en is) in deze koers.

VDP is momenteel een wielergod die als hij zijn dag heeft, en dat is meestal zo, iedereen aan flarden rijdt. Je zegt voor de koers wel dat VA hopelijk wint, dat VA sterk is... maar eigenlijk weet je al dat VDP bijna elke belangrijke koers tegen VA gewonnen heeft. En dat maakt dat ik nog meer “supporter” voor VA want ja supporteren voor VDP is zoals supporteren voor Usain Bolt. Te gemakkelijk, hij is niet eens Belg. Maar als VDP wint, op deze manier dan nog, dan denk ik dat iedereen daar van genieten kan. Al hoop ik dat WVA en JA sterk tegenwerk blijven bieden en twijfels over VDP doen zaaien.
Misschien moeten we toch een onderscheid maken tussen het veld en de weg.

VdP is uiteraard fantastisch, maar ik zie weinig redenen om hem een aantal trapjes hoger te zetten dan VA. Eigenlijk zijn er in de topkoersen nog maar weinig echte duels tussen beiden geweest. Vorig jaar in de RVV waren ze perfect aan elkaar gewaagd. Voor het overige had VA een beter seizoen dan VdP. Zonder die RVV overwinning had VdP maar een matig jaar gehad trouwens.

Momenteel is VdP de renner van het moment en heeft hij gisteren ook echt geïmponeerd, maar om nu al te zeggen dat hij de rest van het voorjaar iedereen aan flarden zal rijden als hij z'n dag heeft... dat vind ik toch wat vroeg.

Voor de Ronde durf ik hem bij wijze van spreken toch al opschrijven.
Parijs-Roubaix veel minder, daar verwacht ik echt een beresterke Wout (hopelijk zonder pech).

Misschien moeten we toch een onderscheid maken tussen het veld en de weg.

VdP is uiteraard fantastisch, maar ik zie weinig redenen om hem een aantal trapjes hoger te zetten dan VA. Eigenlijk zijn er in de topkoersen nog maar weinig echte duels tussen beiden geweest. Vorig jaar in de RVV waren ze perfect aan elkaar gewaagd. Voor het overige had VA een beter seizoen dan VdP. Zonder die RVV overwinning had VdP maar een matig jaar gehad trouwens.

Momenteel is VdP de renner van het moment en heeft hij gisteren ook echt geïmponeerd, maar om nu al te zeggen dat hij de rest van het voorjaar iedereen aan flarden zal rijden als hij z'n dag heeft... dat vind ik toch wat vroeg.
Vorig jaar was ook een raar jaar natuurlijk. In een normaal jaar had WVA minder gewonnen hoor, daar kan je echt vanuit gaan.
Wout heeft betere uitslagen gereden, dat klopt. Maar VdP heeft toch ook zeer mooie dingen laten zien vorig jaar. Met natuurlijk als hoofdstuk RVV. Vorig jaar wou iedereen winnen, dus zelfs een BinckBank was een wedstrijd die iedereen wou winnen.

De afgelopen 3 seizoenen rijdt VdP iedereen al aan flarden als het meezit. Vergeet niet zijn 2019 seizoen. Maar zeker tijdens RVV als hij niet 2x was gevallen dan had hij daar voor Bettiol op het hoogste schavotje gestaan. Hij was toen nog 4de eh jongens, 4de plek na 2x moeten terugkomen en amper ploegmaats te hebben. WVA heeft toen heel de ronde in een zetel gezeten en verloor toen van GVA, GVA eh jongens de sprintbom van Berlare.

Laatst bewerkt:
Not sure if serious dat je vanmarcke in dezelfde adem als Naessen en GVA noemt. Staat in de schaduw van beide, is zelfs niet half de man dat die twee zijn.
Israël heeft hem voor een appel en ei onder gecontract genomen, volledig terecht, en ik zie hem vooral als helper in de rondes en vrije (nietszeggende) rol in de klassiekers.

Not sure if serious dat je vanmarcke in dezelfde adem als Naessen en GVA noemt. Staat in de schaduw van beide, is zelfs niet half de man dat die twee zijn.
Israël heeft hem voor een appel en ei onder gecontract genomen, volledig terecht, en ik zie hem vooral als helper in de rondes en vrije (nietszeggende) rol in de klassiekers.
Ik doelde natuurlijk niet enkel op hun palmares, maar gewoon Belgische (sub)top in de brede zin die gewoon niet meekunnen met een Van Aert, VDP en Alaphilippe. Qua palmares steekt GVA er natuurlijk met kop en schouders bovenuit. Naessen en Vanmarcke zet ik op dezelfde hoogte, die hebben beiden eigenlijk nog niks deftigs gewonnen.

Dom zegt hij niet toch? VDP slimmer, wat mij in de RVV van vorig jaar echt wel lijkt te kloppen, Van Aert begint zijn spurt daar gewoon te laat, dat is een fout en missen is menselijk maar wel een fout, een fout die VDP niet maakte in die koers en waar hij dus slimmer was. Neemt niet weg dat VDP ook al domme beslissingen gemaakt heeft, zoals iedereen.

Prioriteit zal ongetwijfeld niet bij de Strade liggen, maar daar ligt, ondanks de enorme liefde van veel renners voor de Strade, voor niemand de prioriteit. VDP doet ook mee aan de tour, wk en OS met ambitie he? Die rijdt al jaren mountainbike met die OS als hoofddoel... . Dus ik weet niet of je niet alles kan proberen? Deze generatie die nu opkomt zou het sowieso maar best proberen want talent genoeg.

Louter voorbereiding is dus wat mij betreft wel erg makkelijk gezegd, voor een titelverdediger die altijd goed was (en is) in deze koers.
Er staat nochtans letterlijk 'domme renner' in zijn post. Het ging trouwens ook niet over dat sprintduel in de RVV, want daar was VDP inderdaad slimmer. Het ging over dat Wout zijn pijlen richt op RVV & PR. Iets wat Boonen en Cancellara ook jaar na jaar gedaan hebben, wat is daar dom aan? Ik vind het juist logisch dat hij nu van die koersen zijn prioriteit maakt aangezien hij ze nog niet gewonnen heeft.

Ik snap trouwens niet waarom je VDP zijn doelen erbij haalt want daar gaat het niet over. Het zal best zijn dat hij ongeveer dezelfde doelen heeft, maar dat wil niet zeggen dat ze allebei dezelfde koersen moeten rijden. Van Aert heeft bewust gekozen om pas in de Strade te starten, dat zal vast zijn redenen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan