Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
De top van het vrouwenwielrennen blijft toch vrij smal. Van de top 10 van zaterdag in PR zijn er vandaag al 4 terug gestart in the womens tour.

Nodig hebben ze het niet maar als er daar ene af komt met 5k (en de rest) startgeld voor een crosske mee te rijden... dan is dat zelfs voor die mannen nog steeds héél mooi meegenomen.
Bwa, ik denk dat MVDP in totaal met extra sponsors gemakkelijk 2.5 miljoen euro per jaar verdient, neem 250 werkdagen = 10k euro per werkdag. Dan maakt die 5000 meer of minder echt niet het verschil

Bwa, ik denk dat MVDP in totaal met extra sponsors gemakkelijk 2.5 miljoen euro per jaar verdient, neem 250 werkdagen = 10k euro per werkdag. Dan maakt die 5000 meer of minder echt niet het verschil
10k is 10k. Als je daar niks voor moet doen bij wijze van spreken laat je dat niet liggen.

Kijk naar Wout 2 jaar terug: toen verdiende hij "maar" ~1M/jaar maar hij ging wel effe speciaal een heel eind in Frankrijk een cross rijden, daar betaalden ze 20k. Ik geloof daar nog een kleine rel over was want zogezegd niet schoon naar de supporters toe want hij liet daarvoor een Belgische cross schieten.

Laatst bewerkt:
Was hem niet voor Wout in pakweg E3 en RvV? :unsure:

Bij Greg is het vooral na zijn vaccins foutgelopen.

En ja heb de aflevering gezien, waarom?
Gaf toch weer een mooie inkijk in hoe zo een selectie gemaakt wordt.
De keuze voor Greg was vooral omdat hij uittredend medaillehouder was. En dat er mannen echt zitten discuteren als ze niet geselecteerd worden. Ook Gilbert die the obvious aanhaalt, neem mij of een ander ervaren renner mee om de ploeg te begeleiden.

Maar vooral de passage Remco op de OS scheen toch weer een ander licht. Nu is het dus duidelijk dat hij zich niet aan het plan heeft gehouden en dat hij daarom geen rol van betekenis kon spelen. En dat er intern bij de selectie voor het WK vraagtekens werden gezet door de raad, waar Sven zijn keuze rechtvaardigde met “hij zal nu wel luisteren”. Waarna je beelden van in de wagen ziet waar hij zegt “Allez wa doet die nu, dat was niet de afspraak eh.”. En ook “ja als hij niet zo lang kop had gedaan dan ging hij nog een ronde extra mee”.

Volgens mij echt wel een oproep om met oortjes te koersen. Dit is daar het perfecte voorbeeld voor.

Was hem niet voor Wout in pakweg E3 en RvV? :unsure:

Bij Greg is het vooral na zijn vaccins foutgelopen.

Greg zijn laatste overwinning was september 2019. Voor iemand met zijn status is dat te lang geleden. Zelfs met het rare seizoen 2020 ertussen.

Die zijn beste jaren zijn gepasseerd, wat geen schande is voor een 36 jarige renner.

3de in de RVV
3x top 10 in vlaamse klassiekers

Zijn beste jaren zijn misschien gepasseerd, maar hij is nog altijd niet volledig versleten.
Het grootste verschil was dat er in greg zijn beste jaren geen fenomenen zijn zoals we die nu kennen en het algemeen niveau is ook enorm gestegen in mijn ogen. Daarnaast zijn die fenomenen hun sterkste punten , dezelfde punten die greg net zo goed maakten .

(groetjes iemand die het niet voor greg heeft door zijn quotes in de krant)

Greg zijn laatste overwinning was september 2019. Voor iemand met zijn status is dat te lang geleden. Zelfs met het rare seizoen 2020 ertussen.

Die zijn beste jaren zijn gepasseerd, wat geen schande is voor een 36 jarige renner.
2017 blijft toch zijn beste jaar. Alles wat daarna kwam kon daar uiteraard niet aan tippen.
Heeft een mooie carrière gehad en al bij al toch een deftig palmares bij elkaar gefietst. Ook zijn ereplaatsen mag je niet onderschatten.

Hij is zeker niet versleten en door hun ervaring kunnen die oudere renners soms nog mooie resultaten halen. Maar hoeveel renners zijn er (behalve de onverslijtbare Valverde) die na hun 34-35 jaar nog het niveau halen van enkele jaren ervoor.

Museeuw had daarover een mooie quote :
Voor je 35e heb je soms een slechte dag, na je 35e heb je soms een goede dag.

Gaf toch weer een mooie inkijk in hoe zo een selectie gemaakt wordt.
De keuze voor Greg was vooral omdat hij uittredend medaillehouder was. En dat er mannen echt zitten discuteren als ze niet geselecteerd worden. Ook Gilbert die the obvious aanhaalt, neem mij of een ander ervaren renner mee om de ploeg te begeleiden.

Maar vooral de passage Remco op de OS scheen toch weer een ander licht. Nu is het dus duidelijk dat hij zich niet aan het plan heeft gehouden en dat hij daarom geen rol van betekenis kon spelen. En dat er intern bij de selectie voor het WK vraagtekens werden gezet door de raad, waar Sven zijn keuze rechtvaardigde met “hij zal nu wel luisteren”. Waarna je beelden van in de wagen ziet waar hij zegt “Allez wa doet die nu, dat was niet de afspraak eh.”. En ook “ja als hij niet zo lang kop had gedaan dan ging hij nog een ronde extra mee”.

Volgens mij echt wel een oproep om met oortjes te koersen. Dit is daar het perfecte voorbeeld voor.
Je bent wel stukje vergeten 'Wout bepaalt wat er gebeurt'
Als Wout niet zegt 'rijden van Overijse tot Leuven' dan zit hij er gewoon nog bij ronde later.

Als iemand nu eens zijn stoute schoenen aantrekt en zegt dat het wel geen enkele WT overwinning is, zou dat dan stout zijn?

Oeps ik ben misschien stout dan :shy:

Onder het motto winnen is winnen scoort hij goed. En winnen is zeker niet evident. Maar de overwinningen die hij pakt zijn toch wel in mindere koersen tegen een minder deelnemersveld. Maar goed je moet het nog altijd doen, en de renners met 8 overwinningen of meer dit seizoen zijn niet talrijk dus zeker goed gedaan.

Zijn hoofddoel was wel de OS natuurlijk. Dat is zwaar mislukt, dat is een serieuze domper.
Maar het klopt wat je zegt dat hij meer zou mogen verwachten.
En weeral eens overwinningen van Remco minimaliseren... die kerel kan voor sommigen nooit goed doen of genoeg doen.. zelfs al wint hij nog zoveel koersen. Ik vind dat afgunst eerlijk gezegd.. Zolang het hun favoriet is zijn de overwinningen spectaculair maar anders... Remco is geen ja-knikker en dat is volgens mij het probleem voor een aantal hier aanwezig.

"Seg Peter, ik heb hier een stagiair, maar ik kan daar geen maanden op een stuk aan babysitten ze. Hebde gij geen klusjes daarvoor?"
"Gho de Michel gaat binnenkort met pensioen. En we hebben nog een artikel nodig met een lijstje. De mensen lezen dat graag."
"Top, merci. Dan weet ik wel iets."

Kan je dus gif op nemen dat ze een of ander groentje alle koersen met commentaar van Wuyts hebben laten kijken om wat quotes te sprokkelen. :unsure:

"Seg Peter, ik heb hier een stagiair, maar ik kan daar geen maanden op een stuk aan babysitten ze. Hebde gij geen klusjes daarvoor?"
"Gho de Michel gaat binnenkort met pensioen. En we hebben nog een artikel nodig met een lijstje. De mensen lezen dat graag."
"Top, merci. Dan weet ik wel iets."

Kan je dus gif op nemen dat ze een of ander groentje alle koersen met commentaar van Wuyts hebben laten kijken om wat quotes te sprokkelen. :unsure:
Vooral dat moment waarop José lijkt klaar te komen als Van der Poel de Amstel wint. Dat is nog eens commentaar.
josé Ooh, oohh, ohhh

Ik mis de Amstel van dit jaar. De brrrrrr bij de versnelling van Schachmann en dan die finish met 'Baby, we were born to run'. Dat is duchtig rondgegaan als meme, nog meer dan bv 'Jassen, vlassen, en Olympisch goud'.

Deze morgen reclame gezien van de ronde van lombardije op VTM

wat the hell zeggen die nu in die reclame

Doet Remco in Lombardije wat hij op het wk NIET MOCHT ? " - vtm

wat is dat nu voor slagzin ?

Deze morgen reclame gezien van de ronde van lombardije op VTM

wat the hell zeggen die nu in die reclame

Doet Remco in Lombardije wat hij op het wk NIET MOCHT ? " - vtm

wat is dat nu voor slagzin ?
Is wel een rare uitspraak mocht het waar zijn. Maar het klopt wel in enige zin, op het WK mocht hij niet voor eigen winst rijden. In geen enkel scenario.
Natuurlijk als hij tot het einde meekon na het werken en hij kon dan wegspringen op de wijnpers en winnen dan had niemand daar bezwaar tegen. Maar je voelt zelf al dat dit niet kan en dus geen realistisch scenario was.

Maar goed weer een goed voorbeeld van hoe de media de boel opklopt :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan