Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst geen beelden, groepje 5 minuten weg in een koers die bijna altijd op een sprint eindigt. Terug beelden, Remco alleen 😄
Vintage Italiaanse uitzending dus 😅

Wel mooi om hem weer zo'n toeren te zien uithalen. Hopelijk een goeie winter en dan volgend jaar terug serieus knallen.

Overdrijven is ook een kunst natuurlijk.
Hij heeft de strade gewonnen. Wat toch ook wel op niveau van een klassieker mag gezet worden.
Daarbij wordt hij 5de in san-remo, 2de in de ronde, 3de in de E3, 8ste op het WK en net nog 3de in Roubaix.
Daarbij rijdt hij in elke koers heel attractief en maakt ook overal de koers. Dan heb je geen slecht seizoen gereden, maar er was potentie om natuurlijk in Vlaanderen en misschien hier in Roubaix te winnen. Dan ziet uw seizoen er gelijk een pak anders uit.

Daarbij werd hij wereldkampioen in het veld. Waar Van Aert 2de werd en Pidcock 4de.
Het is hier al een kunst om overwinningen te minimaliseren als ze niet op de juiste plaats op de kalender vallen of de tegenstand niet op afspraak is. Die ereplaatsen tellen dus eingelijk niet eh, of we zijn ze alleszins volgend jaar al vergeten. Je kan toch niet spreken van een geslaagd seizoen (Naar de normen van Van Der Poels, Allaphilippes, Van Aerts van deze wereld), zeker na zijn demonstratie in de Strade.
Buiten de Strade en Rit+ geel in de tour heeft hij nog 2x rit in Tirreno en 2x in de Tour of swiss die het vermelden waard zijn. Daar tekent hij niet voor wanneer het jaar begint denk ik.

Laatst bewerkt:
Op zich is Strade + Tour rit met dat geel bij en 2 ritten in Tirreno geen slecht seizoen natuurlijk maar hij verknoeid het wel in de Ronde en in Roubaix... als hij één van die 2 nog pakt dan komt hij toch in de buurt van man van het seizoen.

Nu zijn het toch weer duidelijk de Slovenen die er boven uit steken met Tour-Luik-Tirreno... en OS+Vuelta.
Wout rijdt alles samen eigenlijk een beter seizoen dan Mathieu hoewel die eigenlijk vaak tekort kwam als het er echt om ging (WK, RvV, PR...).

Niet vergeten er zijn meer kandidaat winnaar dan er monumenten zijn he, dit jaar is het vaak een outsiders die met de buit zijn gaan lopen Asgreen, Stuyven.

Mocht Matthieu z'n OS niet verprutst hebben was er allicht minder te klagen, dat was toch een van z'n hoofddoelstelling.
Wout heeft niet echt meegedaan in de RvV of PR maar rijdt wel een fantastische tour,Tireno en dan nog een handje vol zilver.

Hun carrière is nog lang he, kansen komen nog.

Na de RVV van vorig jaar dachten er nogal wat mensen dat van aert en Vdp de komende 10 jaar de kasseiklassiekers onder hun tweeën gingen verdelen. Maar zo werkt het niet.
Boonen was 16 jaar prof en won 7 monumenten. Cancellara was 16 jaar prof en won 7 monumenten. Beide wonnen ook 2x pr en rvv in hetzelfde jaar. Wat als roubaix vorig jaar niet geschrapt werd? Met de topvorm die ze toen toonden waren ze er alvast kortbij geweest, zoveel is zeker.

Toch weeral 8 zeges dit seizoen voor Evenepoel, voor iemand die solo moet aankomen om te kunnen winnen eigenlijk straf.

22e in zijn carriere en is pas 21 en heeft al een zware lange blessure achter de rug.

Als iemand nu eens zijn stoute schoenen aantrekt en zegt dat het wel geen enkele WT overwinning is, zou dat dan stout zijn?

Oeps ik ben misschien stout dan :shy:

Onder het motto winnen is winnen scoort hij goed. En winnen is zeker niet evident. Maar de overwinningen die hij pakt zijn toch wel in mindere koersen tegen een minder deelnemersveld. Maar goed je moet het nog altijd doen, en de renners met 8 overwinningen of meer dit seizoen zijn niet talrijk dus zeker goed gedaan.

MDaar tekent hij niet voor wanneer het jaar begint denk ik.
Zijn hoofddoel was wel de OS natuurlijk. Dat is zwaar mislukt, dat is een serieuze domper.
Maar het klopt wat je zegt dat hij meer zou mogen verwachten.

Eigenlijk grappig hoe sommigen hier de prestatie van Matthieu dit jaar proberen te minimaliseren. We weten allemaal dat, moest Matthieu zich echt hebben toegelegd op de weg ipv op het mountainbiken, zijn palmares er dit jaar heel anders zou hebben uitgezien. Ik vraag me af of hij nu zijn lesje geleerd heeft en volgend jaar dat mountainbiken wat meer links zal laten liggen en zich meer zal toeleggen op de echt belangrijke zaken.

Wout is in elk geval al wat slimmer geworden. Die liet gisteren na PR duidelijk verstaan dat het een tijdje zal duren voordat hij terug in het veld te zien zal zijn. Die begint zijn prioriteiten op volgorde te krijgen.

Zolang je niet voor elk klassement moet meestrijden en je uw crossjes kan uitkiezen, lijkt me dat echt ideaal om uw winter door te brengen in MVDP zijn geval. En voor 't geld zal hij het niet moeten doen, maar dat tikt toch ook maar mooi aan.

Nodig hebben ze het niet maar als er daar ene af komt met 5k (en de rest) startgeld voor een crosske mee te rijden... dan is dat zelfs voor die mannen nog steeds héél mooi meegenomen.

Maar ik vermoed dat Wout dit jaar gevoeld heeft dat zijn pieken veel korter waren. Ik zou er niet van verschieten als hij veel later in actie komt in het veld.

Er is ook geen WB van 5 wedstrijden waar hij snel dat GC kan scoopen voor 25k... Mathieu en Wout gaan nooit alle 13? die crossen rijden (of een ander aantal dat voldoende is voor eindwinst).

Dit topic is echt een neverending loop van overwinningen minimaliseren, VDP vs Van Aert en geregeld is wat Evenepoel gebash. Meestal dan nog eens van dezelfde personen

Laatst bewerkt:
Matthieu heeft zijn prikkels en afwisseling nodig... Die gaat dat zolang mogelijk combineren zolang hij mag van de ploeg.
Alsof ze de gebroeders Roodhooft iets te zeggen hebben wat Mathieu doet of niet doet. Toch geen publiek geheim dat Mathieu bij Alpecin zit omdat hem zo goed als zijn goesting kan doen 🤓

Was ook verre 100% na zijn val, ook gisteren nog niet, anders had er wrs weinig aan te doen geweest zijn gisteren.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tom Paquot reed 100 km voor bezemwagen in Parijs-Roubaix

Bakken respect voor deze kerel, moederziel alleen, voor wie en voor wat :crazy:

Nodig hebben ze het niet maar als er daar ene af komt met 5k (en de rest) startgeld voor een crosske mee te rijden... dan is dat zelfs voor die mannen nog steeds héél mooi meegenomen.

Maar ik vermoed dat Wout dit jaar gevoeld heeft dat zijn pieken veel korter waren. Ik zou er niet van verschieten als hij veel later in actie komt in het veld.

Er is ook geen WB van 5 wedstrijden waar hij snel dat GC kan scoopen voor 25k... Mathieu en Wout gaan nooit alle 13? die crossen rijden (of een ander aantal dat voldoende is voor eindwinst).
Komt sowieso pas ergens in november ten vroegste in het veld.

Allebei toch wel een zeer goed seizoen achter de rug. Ereplaatsen worden wel vergeten, maar tellen wel mee in de seizoensbeoordeling voor mij.

Ze blijven allebei wel met een kater achter natuurlijk. MVDP wat betreft de OS MTB en Wout het WK in eigen land.

Benieuwd nu naar het voorjaar. Beiden zaten dit jaar toch vooral met de OS en het WK in gedachten. Voor 2022 worden de Vlaamse klassiekers toch belangrijker. Misschien dat Wout wel vol voor groen wil gaan in de Tour en afhankelijk van het parcours in Australië zal ook daar de focus wel naartoe gaan. P-R dat volgend jaar een week later valt, maakt het toch ook wat vervelend.

Komt sowieso pas ergens in november ten vroegste in het veld.
Ja dat sowieso maar ik verwacht hem pas eind november, misschien zelfs pas december. En ik verwacht ook niet dat hij zoals vorig jaar er nog crossen gaat tussen stoempen.

Die 5 WB crossen waren niet allemaal gepland vorig jaar (ik denk maar 2), maar je staat dan goed in dat klassement dus might as well... dat gaat dit jaar niet gebeuren. WB zijn teveel events en x2o throphy en zeker SP zijn niet geschikt om events te skippen met hoe de events meetellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan