Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Aert reageert geprikkeld op de uitspraken van Evenepoel in Extra Time Koers.
Remco schiet hier zichzelf toch jammerlijk in de voet. Ik heb de uitzending gezien en hij had mijn inziens volkomen gelijk in zijn uitleg, die hij trouwens heel kalm bracht, absoluut niet aanvallend naar anderen toe. Iedereen die de koers gezien heeft weet dat er met een andere tactiek voor hem (en voor de ploeg) meer had ingezeten. Maar waarom dat al zo snel luidop uitspreken en zo zijn net opgebouwde krediet alweer in de vuilbak kieperen?

Hij heeft zich zondag compleet kansloos leeg gereden voor de kopmannen. En nu gaat hij weer bedolven worden onder de kritiek.
Helemaal niet.. de pers gooit hier de olie op het vuur en speelt smerige spelletjes

Dit is wat Evenepoel heeft gezegd:

1. De tactiek die van mij wordt verwacht was na de briefing van vrijdag nog niet duidelijk. Ik ben zaterdag na een slechte nacht met Sven en Serge gaan praten en die hebben me gezegd dat ik niet zelf mijn kans mocht gaan. Helder dat is ook gebleken tijdens de wedstrijd. En ook zo uitgevoerd. Wout en dan Jasper zijn de kopmannen. Die waren net niet goed genoeg…. Achteraf….

2. Remco vond na de wedstrijd : misschien had ik wel de benen om meer te behalen, ik had zelfs benen om wereldkampioen te worden.

Hoe kan je hierin een bocht zien van 180 graden en waar is de kritiek? Nergens hij stelt dat vast voor zichzelf.

Trouwens een week ervoor tweede op het EK… eigenlijk er beste man in koers.

de man heeft recht van spreken het gaat hier niet over Janneke en Mieke. Als ge vraagt aan zo’n gast om zich volledig te geven dan mag er ook wel een mening gevormd worden als de dingen niet lopen zoals verwacht. Hij heeft nu het gevoel dat hij zich voor niks heeft leeg gereden… terecht

Toen Evenepoel niet goed genoeg was op de OS werd hij bijna met pek en veren bedekt omdat hij zo de kansen van VA zou hebben bedreigd terwijl VA niks heeft moeten doen voor Evenepoel toen.

Nu rijd Evenepoel zich volledig leeg voor VA die niet goed genoeg was, dus heeft Evenepoel nu wel recht van klagen, maar nu is Evenepoel weer de slechterik?

Sommige hebben iets tegen Evenepoel zover is duidelijk.

De meest gehoorde kritiek was dat Evenepoel al op 180 kilometer van de streep met Cosnefroy in de aanval trok. “Die kritiek heb ik ook gelezen en dat was inderdaad helemaal onze tactiek niet. Remco was diegene die er als laatste moest zijn voor mij en Jasper. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om zo vroeg al mee op kop te rijden terwijl het net onze bedoeling was om defensief te koersen. Dat stoort mij wel. We konden Remco op dat moment niet terugfluiten. Er waren geen oortjes en de supporters maakten zo veel lawaai dat het zelfs onmogelijk was om iemand die drie plaatsen voor jou reed aan te sturen.”

Misschien moet Remco terug naar school om wat lessen "begrijpend luisteren" te volgen. :)

Allemaal akkoord. Maar wat wint Remco erbij met dit nu al in een praatprogramma aan te halen? Ook al ben ik akkoord met zijn opinie, ik vind het niet slim om er nu al mee naar buiten te komen. Hij zal weer de wind van voren krijgen, ook van de kopmannen waar hij zich voor leeg gereden heeft, en het gaat alleen maar voor spanningen zorgen bij elk volgend kampioenschap. Want zowel Wout als Remco kunnen toch op zowat elk parcours bij de kanshebbers gerekend worden? Remco heeft geen bergen nodig om weg te rijden en Wout kan vaak ook bergop met de beste mee. Dus we gaan elke keer deze discussie krijgen vrees ik.

Wat een renner toch. Zonde van zijn Piti verleden maar is echt wel een klasbak, respect.

Remco heeft 100% gelijk maar moet dat gewoon binnenhuis bespreken.
Nu komt er polemiek in de media, maar ironisch gezien niet zo slecht voor remco want volgende keer dat deze situatie voorkomt gaat de bondscoach meer druk hebben om Remco minstens mede kopman te maken denk ik.

En had WVA de benen gehad van in Tour of Britain waar hij Julian erop legt op een muur (1 vd strafste stoten dat ik al van hem gezien had maar niet veel over gesproken) en die wint het WK was de tactiek geniaal geweest. Allemaal vijgen na pasen..

En had WVA de benen gehad van in Tour of Britain waar hij Julian erop legt op een muur (1 vd strafste stoten dat ik al van hem gezien had maar niet veel over gesproken) en die wint het WK was de tactiek geniaal geweest. Allemaal vijgen na pasen..
Misschien is dat een extra motivatie geweest voor Julian om op het WK extra hard te knallen.

een 4de en een 7de plaats ipv 1x 10de is wel een groot verschil me dunkt. Verder neem eens de kasseiwedstrijden erbij net onder de topklassiekers en dan zie je ook dat Stuyven daarin veel beter scoort dan Colbrelli.

Er is maar 1 wedstrijd waar Colbrelli beter in scoort en dat is AGR met zijn podiumplaats, maar dat ligt ook aan het feit dat die voor Stuyven altijd komt aan het einde van zijn voorjaar.

Zondag speelde Stuyven mee voor het podium tot op het einde, Colbrelli haalt net top 10 omdat Van Aert niet meer vollen bak meesprint voor een 8ste plaats.

Stuyven in de voorjaarswedstrijden >>>>>>> Colbrelli in de voorjaarswedstrijden

Zet Colbrelli bij de schaduwfavorieten voor Milaan-San Remo akkoord. Maar in een RVV of PR dan krijgt hij zelfs geen ster en terecht
Colbrelli rijdt al jaren een goed (Italiaans) najaar. De ultieme benchmark: de laatste jaren is Colbrelli vaker wel dan niet voor Stuyven geëindigd op de pcs-ranking.

Colbrelli rijdt al jaren een goed (Italiaans) najaar. De ultieme benchmark: de laatste jaren is Colbrelli vaker wel dan niet voor Stuyven geëindigd op de pcs-ranking.
Colbrelli wordt ook wel veel vaker uitgespeeld als speerpunt dat Stuyven. Stuyven is kopman in (semi)klassiekers en haalt daar zijn PCS punten.
Colbrelli pakt ook nog eens in kleine en grote rondjes een pak punten bij (lastige) sprints. Zo'n sprints neemt Stuyven haast nooit meer voor zijn rekening.

Allemaal akkoord. Maar wat wint Remco erbij met dit nu al in een praatprogramma aan te halen? Ook al ben ik akkoord met zijn opinie, ik vind het niet slim om er nu al mee naar buiten te komen. Hij zal weer de wind van voren krijgen, ook van de kopmannen waar hij zich voor leeg gereden heeft, en het gaat alleen maar voor spanningen zorgen bij elk volgend kampioenschap. Want zowel Wout als Remco kunnen toch op zowat elk parcours bij de kanshebbers gerekend worden? Remco heeft geen bergen nodig om weg te rijden en Wout kan vaak ook bergop met de beste mee. Dus we gaan elke keer deze discussie krijgen vrees ik.
Weet je, het gaat op den duur nog zo ver komen dat deze jongen alle interviews en dergelijke aan zich voorbij zal laten gaan.. en terecht ook met welke stront hij elke keer over zich krijgt. Kan blijkbaar nooit iets goed doen volgens een aantal "kenners" ... Je zou voor minder foert zeggen tegen de media.

We moeten het niet erger maken dan het is. Uiteindelijk is de WK wegrit zonder problemen verlopen en heeft Evenepoel zijn werk gedaan.

Alleen is het niet al te slim van Evenepoel om dit allemaal op tafel te gooien. In de weken vooraf verkondigt hij breed in de media dat hij zich volledig in dienst wil stellen van de ploeg en reageert hij o.a. erg geprikkeld op uitspraken van Merckx (op zich mag dat). Dan zijn deze uitspraken erg ongelukkig.

Begrijpelijk dat hij ambitieus is en gevraagd heeft om zijn eigen kans te gaan, maar ik denk dan dat hij dit veel vroeger op tafel had moeten gooien en van meet af aan duidelijk had moeten zijn richting de bondscoach. Als je de commentaar van Van Aert nu hoort, lijkt het er toch sterk op dat er in de dagen vooraf toch wat spanningen waren. Je kan naar de pers toe gewoon ook wat oppervlakkig blijven, zo moeilijk is dat niet.

Er komt een moment (Zwitserland, Rwanda, ...) dat mogelijk iedereen voor hem moet rijden. Dan kan je de anderen (zoals Van Aert) toch maar beter te vriend houden lijkt me. Je weet als Remco zijnde dat je veel (pers)aandacht krijgt, en dat alles met een vergrootglas bekeken wordt. Daar moet hij toch rekening mee leren houden. Het is jammer genoeg ook duidelijk dat hij daar niet al te best in begeleid wordt...

dat je veel (pers)aandacht krijgt, en dat alles met een vergrootglas bekeken wordt.
Langs de andere wordt het eens geen tijd dat de Vlaamse pers eens stopt met dat vissen naar sensationele uitspraken.

Kranten werden hier volgeschreven met lofzangen voor Biles en Osaka na hun psychische problemen door oa druk van de pers maar dan gaan ze zelf wel bewust relletjes proberen zoeken bij onze eigen sporters.

Voor de vrouwen is het denk ik toch weer iets zwaarder geworden. Dat wordt hoe dan ook een vrij winderige koers.

Twee windvelden nu ook. Een zaterdagmiddag/avond, dan iets rustiger en dan een tweede stormveld zondagochtend maar nog voor de koers zal beginnen.

Het eerste windveld is vervroegd, dus de wind wordt een enorm grote factor in de koers van de vrouwen, en het is details, maar tijdens de aankomst rond 5u30 zijn de windstoten er al rond 80-90 km/u. Daarna rustiger, met een tweede piek in de vroege ochtend, of gewoon ochtend. Als ze starten rustiger terug, maar de wind zal misschien terug ietsje aanwakkeren als de dag vordert, en dan weer afnemen naar de avond toe. De wind draait ook een keer. Want de tweede windpiek is vol zuidenwind, en dan scherpe bocht naar westenwind, en dan weer terug naar ZW, dus zijwind. (en dan laatste eerder meewind denk ik).

Voor de vrouwen is het ook wind van hun rug toe, dus worden ze flink geholpen door de wind, als ze richting noord rijden.

EDIT: Modellen verschillen onderling behoorlijk. Detailmodel Arpège laat het vanaf 7 uur zaterdagavond regenen in Noord-Frankrijk, en dat zou onophoudelijk zijn tot zondagavond 5 uur, omdat de storing blijft plakken. Maar volgens dat model geen forse windstoten zondagochtend. Achja...

Laatst bewerkt:
Langs de andere wordt het eens geen tijd dat de Vlaamse pers eens stopt met dat vissen naar sensationele uitspraken.

Kranten werden hier volgeschreven met lofzangen voor Biles en Osaka na hun psychische problemen door oa druk van de pers maar dan gaan ze zelf wel bewust relletjes proberen zoeken bij onze eigen sporters.

Dat is zeker waar. Zeg maar pers in het algemeen, is in andere landen niet minder.

Anderzijds vind ik de rol van de pers in deze zaak nog wel meevallen. En opinies ga je altijd hebben (en nu zeker met sociale media).

Er zijn andere toppers die het toch beter aanpakken. Maar zoals ik ook al zei, je mag verwachten dat hij daar beter in begeleid wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan