Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tuurlijk. Qua wedstrijd vind ik E3 mooier dan een normale G-W (de niet-wind edities). Maar in het wielermilieu is G-W gewoon hoger aanschreven. G-W was vroeger een Semi-Klassieker terwijl E3 een regionaal koersje was.E3 onder G-W, allez![]()
![]()
![]()
Mss bij de bobo's van de UCI mss maar bij de renners is dat alvast niet het geval.tuurlijk. Qua wedstrijd vind ik E3 mooier dan een normale G-W (de niet-wind edities). Maar in het wielermilieu is G-W gewoon hoger aanschreven. G-W was vroeger een Semi-Klassieker terwijl E3 een regionaal koersje was.
Vergelijk de uitslagen van Colbrelli met die van Jasper Stuyven. Tot zijn overwinning in Milaan-San Remo dit jaar hebben die ongeveer dezelfde uitslagen gereden, terwijl er niemand van Stuyven zal zeggen dat die niet meedoet voor de knikkers. Dat zijn de renners die wel regelmatig meedoen voor een top10, op een topdag podium of zelfs de overwinning, maar net dat tikkeltje te kort komen tov mannen als Van Aert en Van Der Poel.Agree to disagree dan. Kuurne geen klassieker net zoals E3, Brabantse Pijl, Omloop,... geen klassieker zijn.
Klassiekers voor mij zijn MS, RVV, PR, AGR, LBL, Ronde van Lombardije, Classica,...(de vroegere Wereldbekerkoersen) En dan heb je daar net onder Waalse Pijl, Gent-Wevelgem,... En dan pas heb je wedstrijden zoals een E3, Omloop,...
En in Milaan-San Remo strijdt Ewan echt mee voor de eindzege, is hij dan plots favoriet in PR, RVV,...
@lammeken : ereplaatsen is voor mij nog niet meedoen voor de knikkers of voor de eindzege strijden
MSR en PR winnen is wel een verschil hè. In Parijs - Roubaix wint doorgaans de sterkste en kan je niet zeggen van Milaan Sanremo.Vergelijk de uitslagen van Colbrelli met die van Jasper Stuyven. Tot zijn overwinning in Milaan-San Remo dit jaar hebben die ongeveer dezelfde uitslagen gereden, terwijl er niemand van Stuyven zal zeggen dat die niet meedoet voor de knikkers. Dat zijn de renners die wel regelmatig meedoen voor een top10, op een topdag podium of zelfs de overwinning, maar net dat tikkeltje te kort komen tov mannen als Van Aert en Van Der Poel.
Het enige wat Gent-wevelgem meer heeft dan de E3 om renners te vergelijken zijn de km's. E3 is 200km waar GW 250km is, en het is net in dat 6e uur dat de echt groten het verschil kunnen maken.
Hij kan altijd verrassen maar ik verwacht ook niet dat hij direct meedoet voor de overwinning nu zondag. Maar hij heeft in het verleden wel al bewezen in andere topklassiekers dat hij wel kan meedoen voor de top 10 en het podium. Dan moet het maar eens meevallen en win je een klassieker zoals Stuyven dit jaar in San Remo.MSR en PR winnen is wel een verschil hè. In Parijs - Roubaix wint doorgaans de sterkste en kan je niet zeggen van Milaan Sanremo.
Ik zie Colbrelli zondag redelijk ver komen, maar effectief meedoen voor winst? Dat betwijfel ik. Zoals eerder vermeld: in de echte topklassiekers nog nergens duidelijk aanspraak gemaakt op de overwinning en het is zijn eerste Roubaix.
Stuyven heeft al veel vaker top 10 en zelfs top 5 gereden in klassiekers. Wat anders dan sprinten naar een top 10 plaats in Milaan-San Remo
wat dan wel, winnen?@lammeken : ereplaatsen is voor mij nog niet meedoen voor de knikkers of voor de eindzege strijden

podium, top 5. Naar een 10 plaats sprinten in een groep van 20 man die sprint voor plaats 7 is niet meedoen voor de knikkers (fictief vb hier)wat dan wel, winnen?![]()
Het ging toch over Parijs-Roubaix hier dus een kasseiklassieker. Ook in de andere klassiekers (op 1 podiumplaats na) heeft Colbrelli mindere prestaties dan bvb Stuyven.Het gaat over meedoen voor de knikkers in de klassiekers. Als je enkel over de kasseiklassiekers praat heeft Colbrelli idd nog niet heel veel bewezen
Langs de andere kant, de topfavorieten voor zondag hebben ook nog geen grote uitslagen in het verleden van PR. De ene is eens 13 en 22e geweest, voor de andere is het de eerste deelname.
neenee Sep ftwOch, zondag wint Politt gewoon.
De dag dat Sep Vanmarcke een grote koers wint, eet ik mijn schoenen op. Die dag komt niet.neenee Sep ftw
Tgoh Wout loopt natuurlijk wat slecht gezind rond door de gemiste kans, dit is gewoon nog de teleurstelling die spreekt. Ik zou er allemaal niet te veel achter zoeken. Iedereen was unaniem dat de tactiek goed was mocht WvA goeie benen gehad hebben maar toen het duidelijk was dat hij niet beter kon, hadden ze een andere kaart kunnen trekken. Ging dat iets opleveren, waarschijnlijk niet maar je hebt dan toch geprobeerd.Van Aert reageert geprikkeld op de uitspraken van Evenepoel in Extra Time Koers.
Remco schiet hier zichzelf toch jammerlijk in de voet. Ik heb de uitzending gezien en hij had mijn inziens volkomen gelijk in zijn uitleg, die hij trouwens heel kalm bracht, absoluut niet aanvallend naar anderen toe. Iedereen die de koers gezien heeft weet dat er met een andere tactiek voor hem (en voor de ploeg) meer had ingezeten. Maar waarom dat al zo snel luidop uitspreken en zo zijn net opgebouwde krediet alweer in de vuilbak kieperen?
Hij heeft zich zondag compleet kansloos leeg gereden voor de kopmannen. En nu gaat hij weer bedolven worden onder de kritiek.