Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus in één dag verandert de voorspelling al van stormweer naar wat kans op gedruppel. We zullen wel zien zeker… Ik zou graag eens een regeneditie zien maar liever geen overdreven slecht weer, het zal zo al episch genoeg zijn. Dat Vanmarcke tegen de grond gaat lijkt wel een zekerheid.

vooroorlogse temperaturen en regenbuien letterlijk gieten anders kijk ik niet :unsure: . Ze hadden maar niet moeten zeggen dat een mogelijks natte editie ging worden :unsure: .

Dus in één dag verandert de voorspelling al van stormweer naar wat kans op gedruppel. We zullen wel zien zeker… Ik zou graag eens een regeneditie zien maar liever geen overdreven slecht weer, het zal zo al episch genoeg zijn. Dat Vanmarcke tegen de grond gaat lijkt wel een zekerheid.
Mwah... het overdreven slecht weer gaat er niet komen, maar vergis je niet, dit wordt een natweereditie. Die steentjes gaan kletsnat zijn, en de winnaar gaat vol zitten in de modder. De renners gaan nog altijd nat en vies zijn van het opspattende nat en de modder. En het kan nog altijd eens kort regenen. Je hebt geen idee van hoeveel regen er s'nachts in noord-frankrijk gaat vallen.

Enig verschil is dat de cameraman niet altijd de lens gaat moeten schoonmaken (hoewel opspattend water...)

vooroorlogse temperaturen en regenbuien letterlijk gieten anders kijk ik niet :unsure: . Ze hadden maar niet moeten zeggen dat een mogelijks natte editie ging worden :unsure: .
Die voorloorlogse temperaturen zijn nooit voorspeld.

De PR van 2002 met de raid van de leeuw, waar Hincapie uitgeput de gracht in reed in het zog van Boonen was anders toch vrij episch,
zal zondag niet veel anders zijn wrs, maw iets voor mannen met body, genre Colbrelli :baard:

Laatst bewerkt:
Die voorloorlogse temperaturen zijn nooit voorspeld.
Ik weet het :) . Ik overdreef ook wat in de rest van mijn tekst.

Maar ik hoop wel echt op een natte editie, uiteraard zonder zware blessures bij valpartijen maar mensen genre VA, VDP, Stybar, ... een natte Roubaix zien rijden, yes please :love: .

De PR van 2002 met de raid van de leeuw, waar Hincapie uitgeput de gracht in reed in het zog van Boonen was anders toch vrij episch,
zal zondag niet veel anders zijn wrs, maw iets voor mannen met body, genre Colbrelli :baard:
Colbrelli heeft nog nooit bewezen om mee te kunnen voor knikkers in een klassieker. Heeft ook nog nooit Parijs-Roubaix gereden voor zover ik weet. Het zou al mooi zijn mocht die in top 20 eindigen

Was dat niet 2005 waar dat Hincapie de gracht in reed omdat zijn stuur brak? Ik heb die koers live gekeken, maar in 2002 keek ik geen koers hoor. Ik was 6 jaar toen (in 2002).

Colbrelli heeft nog nooit bewezen om mee te kunnen voor knikkers in een klassieker. Heeft ook nog nooit Parijs-Roubaix gereden voor zover ik weet. Het zou al mooi zijn mocht die in top 20 eindigen
Podium in de Amstel, top 10 gereden in zowat alle voorjaarsklasiers behalve Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Roubaix wegens nooit gereden, Brabantse pijl gewonnen.

Er zijn renners die een cariere als kopman uitbouwen op zo een uitslagen. Niet vergeten dat hij de eerste jaren van zijn cariere bij een ploeg zat die de klasiekers niet reed.

Brabantse pijl een aantal jaren geleden :unsure: .
Maar dat is geen niveau P-R.

Het feit dat Colbrelli vorig weekend mee in de kopgroep zat, bewijst voor mij toch dat hij ook kan meestrijden voor de knikkers in een klassieker.

Kwam juist het volgende tegen over PR op twitter, dan pas besef je echt hoe lang geleden de vorige editie wel niet was.
Last time Paris-Roubaix was held:
Remco Evenepoel was winless as a pro
Chris Froome was the reigning Giro d'Italia champion
Tadej Pogacar was a neo-pro
Primoz Roglic wasn't a Grand Tour winner
Alejandro Valverde was World Champion

Brabantse pijl een aantal jaren geleden :unsure: .
Maar dat is geen niveau P-R.
sinds wanneer is Brabantse Pijl een klassieker? :wtf:

@Landtlord: opnieuw wanneer heeft hij ooit al meegedaan voor de knikkers in een klassieker? In Milaan-San Remo sprint haar geregeld naar top 10. AGR is 5 jaar geleden voor de rest iedere keer plaats 70 ofzo. RVV top 10 is ook al 4 jaar geleden en werd daar gevloerd door oa Modolo in de sprint.
@sneeuwzwart: Madouas zal het graag horen dat hij vanaf nu kan meebikkelen voor de zege in klassiekers :biglaugh:. Colbrelli eindigt uiteindelijk 10de wat knap is, maar kwam nooit in aanmerking voor winst zondag

het is een goeie renner maar klassiekers is voorlopig nog te hoog gegrepen voor hem.

@Landtlord: opnieuw wanneer heeft hij ooit al meegedaan voor de knikkers in een klassieker? In Milaan-San Remo sprint haar geregeld naar top 10. AGR is 5 jaar geleden voor de rest iedere keer plaats 70 ofzo. RVV top 10 is ook al 4 jaar geleden en werd daar gevloerd door oa Modolo in de sprint.
@sneeuwzwart: Madouas zal het graag horen dat hij vanaf nu kan meebikkelen voor de zege in klassiekers :biglaugh:. Colbrelli eindigt uiteindelijk 10de wat knap is, maar kwam nooit in aanmerking voor winst zondag

het is een goeie renner maar klassiekers is voorlopig nog te hoog gegrepen voor hem.
Nu ni voor't een of't ander, maar Madouas was al 8e in de Amstel en 14e in de RVV. :unsure:

steengoeie renner, ook al 13de in de Giro. Maar speelt Madouas mee voor de knikkers in klassiekers?
dat kan evengoed zo zijn he, die jongen is 25 jaar, dat is de leeftijd van de doorbraak voor coureurs (de wonderkids even buiten beschouwing gelaten)
dus kan zomaar plots die laatste stap zetten om echt meet te bikkelen tot in de diepe finales.

dat kan evengoed zo zijn he, die jongen is 25 jaar, dat is de leeftijd van de doorbraak voor coureurs (de wonderkids even buiten beschouwing gelaten)
dus kan zomaar plots die laatste stap zetten om echt meet te bikkelen tot in de diepe finales.
klopt natuurlijk :-). Maar ga je dan nu al Madouas bij de favorieten zetten voor vb een RVV?

Dit jaar 6e in Kuurne, 8e in San Remo en 4e in Gent Wevelgem. Dan doe je in mijn ogen mee voor de knikkers. Zelfs als je Kuurne niet meetelt als klasieker zat hij in zowel San-Remo als Gent-Wevelgem gewoon mee in de kopgroep die streed voor de overwinning.

Klassieker niet, wel in het klassieke voorjaar waar hij toch ereplaatsen weet te scoren.
Wel zoals ik zei totaal niet te vergelijken met P-R.

Dit jaar 6e in Kuurne, 8e in San Remo en 4e in Gent Wevelgem. Dan doe je in mijn ogen mee voor de knikkers. Zelfs als je Kuurne niet meetelt als klasieker zat hij in zowel San-Remo als Gent-Wevelgem gewoon mee in de kopgroep die streed voor de overwinning.
Agree to disagree dan. Kuurne geen klassieker net zoals E3, Brabantse Pijl, Omloop,... geen klassieker zijn.

Klassiekers voor mij zijn MS, RVV, PR, AGR, LBL, Ronde van Lombardije, Classica,...(de vroegere Wereldbekerkoersen) En dan heb je daar net onder Waalse Pijl, Gent-Wevelgem,... En dan pas heb je wedstrijden zoals een E3, Omloop,...

En in Milaan-San Remo strijdt Ewan echt mee voor de eindzege, is hij dan plots favoriet in PR, RVV,...

@lammeken : ereplaatsen is voor mij nog niet meedoen voor de knikkers of voor de eindzege strijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan