Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Organiseer een WK rond Overijse en ze wachten ook tot de laatste keer Smeys/Moskes, zo werkt het nu eenmaal. Stuur ze over die brede baan Huldenberg/Overijse en je hoort het commentaar dat het toch geen zin heeft van vroeger te gaan, waarom steken ze er zo'n boulevard in?

Als je ziet dat er zowel bij de vrouwen, beloften en juniors telkens een groep van 20 a 30 man sprint voor (bepaalde) medailles dan kruipt het parcours toch wel voldoende in de kleren. In de sprint viel er vandaag een gat van een seconde na Vos, bij de beloften geraakte Nys niet meer uit zijn zadel. Als je die aankomsten ziet dan kan je volgens mij amper een beter parcours uittekenen voor van Aert.
Sommigen hebben gewoon te hoge verwachtingen van die flandrienlus. Alsof we met 10 man de laatste 50km gaan in duiken. Laten we hopen dat het zo'n spektakelkoers wordt, maar de kans dat ze richting Leuven rijden met een groep van 70 man lijkt me groter.
Maar zoals José zou zeggen: de helft van de renners is al gelost, alleen weten ze het zelf nog niet.

Dit parkoers is toch echt wel lastig. Constant smalle kronkelende wegen en nooit een lang stuk zonder een helling, op zich stellen die niks voor maar de opeenvolging zal toch wel voor slijtage zorgen. Door het gebrek aan rechte brede wegen wordt georganiseerd achtervolgen ook heel moeilijk. En doordat je om de zoveel km een nieuwe helling hebt wordt het ook heel lastig voor knechten om lang kop werk te doen. Als je volle bak rijd naar de voet van een helling is voor de meeste knechten een versnelling op die helling genoeg om er af te moeten.

Ik verwacht geen spectuculaire aanvallen maar wel een koers waarbij je in de sprint er plots een pak ziet stilvallen of niet meer kunnen versnellen. Dit is ideal parkoers voor sprinters met een grote motor. Beter dan dit kun je ze niet maken voor VA hoor.

We hebben nu ook maar max 157km gezien hé, of wat was het vandaag/gisteren bij de vrouwen/beloften?
Benieuwd wat het morgen geeft na 268km harde koers.
Als de Belgen de ballen hebben beginnen ze al hard, maar dan ook echt hard door te trekken vanaf de 4 lokale lussen en gooien ze hun op 1 na grootste bom op de Smeysberg int begin van de 2e Flandrienlus. Ni dat Woutje schrik moet hebben van eender welke spurter na 268km, maar ik zou als ploeg toch geruster zijn als sujetten als Ewan of Nizzolo er niet meer bij zijn in de laatste rechte lijn.

De aankomst is trouwens wel te triestig voor woorden qua fanbeleving. Ge kunt vanaf 300m voor de streep tot de finish nergens rustig gaan staan aan de rechterkant van de renners, want daar is het helemaal afgezet voor Vips allerhande. Wat dan uiteraard vanochtend resulteerde in een bijna complete lege finish voor die 2 meisjes.
Stond ik daar schoon met menne kleine op 300 meter te kijken, ziet ge ni eens de finish liggen door die flauwe bocht :D

Laatste 20km kijken en je zal niet veel gemist hebben...
Daar houd ik u aan. Kan al beginnen met puntjes te schrijven op de linkerkant van een blad om het tegendeel te bewijzen :tongue:.
Valpartijen; opstoppingen en terugkomen uit tigste positie met een groot verzet; noodzakelijke drinkbus gemist; passerende motor die een coureur bijna aanrijdt; fietspadrijden (vandaag terug, maar niet bestraft?) en er misschien uitvliegen.
Lijkt me nuttig om die zaken op te vangen, zodat je die kan koppelen aan een eindnotering van een coureur.
Anderzijds zullen Michel en José dat enkele keren herhalen elk uur voor de mensen, die op deze zondag liever naar buiten treden en pas de laatste 20km willen bekijken.

Kopecky. Ze stak het op de slechte positionering. Is het dan zo lastig om wat bij te duwen in de afdaling en zo op te schuiven? Ze zat de laatste 30km constant in het midden / laatste gelederen. Slechte benen, me dunkt. Overduidelijk bij eerdere wedstrijden dat je bij de top-vijf moet zitten om relatief eenvoudig naar boven te rijden.

Kopecky is gewoon iemand die niet kan toegeven dat ze niet goed genoeg is. Is vaker zo imo.
Ligt dat alleen aan Kopecky? De media speelt daar erg in mee imo... Kopecky wint haar koersen wel maar dat zijn vaak wedstrijden waar de toppers niet mee doen, ofwel zoals in de Giro Rosa eerst half het peloton tegen de grond lag. Alle respect voor Kopecky hoor, goeie renster, maar 3 sterren voor dit WK? Kennen ze bij Sporza wel iets van vrouwenwielrennen?

3 sterren ook voor Brandt vond ik ook al vreemd, ik moet zeggen dat ik niet 100% op de hoogte ben van huidige vormecurves maar op basis van haar voorjaar had ik hier hoge verwachtingen voor Vollering, en die krijgt dan maar 1 ster :unsure:. Van Gucht lijkt in koers altijd er van te gaan dat Vos altijd de sprint wint maar tis toch een paar keer nipt geweest vs Vollering...

Zondag josdag! Eerlijk gezegd verwacht ik ook een outsider en een anticlimax.
Ik ga zo meteen fietsen en mij eventjes langs de kant zetten om de renners te zien passeren ergens tussen Antwerpen en Leuven. En daarna mij voor tv zetten zodat ik op mijn gemak de koers kan zien.

Ik gok toch nog altijd op een sprint van een man of 25-30.

Maar ik vergis mij graag en hoop toch op een steekspel van een groepje favorieten in de laatste ronde

WvA op zo´n finish na een lastige lange koers lijkt me moeilijk te kloppen, alleen vrees ik dat er een oranje hemd in zijn wiel zal zitten die al genoeg bewezen heeft dat ie WvA kan kloppen...

Ik heb een kameraad die nu al op de wijnpers staat, 3u voor de eerste passage staat 1 kant al aardig vol. Mensen die denken daar een uur voor de koers een goed plaatsje te vinden gaan er aan zijn voor de moeite.

Zelf gaan we Leuven mijden en met de fiets wat over en weer rijden tussen Neerijse en Huldenberg. En dan hopelijk hier en daar op een scherm wat koers meepikken. En dan deze avond de koers herbekijken 😛.

WvA op zo´n finish na een lastige lange koers lijkt me moeilijk te kloppen, alleen vrees ik dat er een oranje hemd in zijn wiel zal zitten die al genoeg bewezen heeft dat ie WvA kan kloppen...
Zal van de koerssituatie afhangen denk ik. Als Stuyven er daar nog bij zit voor de Lead-out en hij kan op snelheid uit het wiel komen moet hij echt van niemand schrik hebben. Als hij de sprint zelf op gang moet trekken dan weet je idd wel dat er mannen zijn met een veel hogere acceleratie.

En toch geeft Sporza hier maar 1* aan. Waarschijnlijk door de lange afstand.
Maar ik geef hem toch **. En hij is in staat om de koers harder te maken dan onze belgen :oink:
En ik zie hier Colbrelli toch zeker ook mee doen voor podium. Hopelijk loopt Italië niet weg met nog eens goud. Want de kans lijkt me niet kleiner dan Wout.

Daar houd ik u aan. Kan al beginnen met puntjes te schrijven op de linkerkant van een blad om het tegendeel te bewijzen :tongue:.
Valpartijen; opstoppingen en terugkomen uit tigste positie met een groot verzet; noodzakelijke drinkbus gemist; passerende motor die een coureur bijna aanrijdt; fietspadrijden (vandaag terug, maar niet bestraft?) en er misschien uitvliegen.
Lijkt me nuttig om die zaken op te vangen, zodat je die kan koppelen aan een eindnotering van een coureur.
Anderzijds zullen Michel en José dat enkele keren herhalen elk uur voor de mensen, die op deze zondag liever naar buiten treden en pas de laatste 20km willen bekijken.

Kopecky. Ze stak het op de slechte positionering. Is het dan zo lastig om wat bij te duwen in de afdaling en zo op te schuiven? Ze zat de laatste 30km constant in het midden / laatste gelederen. Slechte benen, me dunkt. Overduidelijk bij eerdere wedstrijden dat je bij de top-vijf moet zitten om relatief eenvoudig naar boven te rijden.

Ligt dat alleen aan Kopecky? De media speelt daar erg in mee imo... Kopecky wint haar koersen wel maar dat zijn vaak wedstrijden waar de toppers niet mee doen, ofwel zoals in de Giro Rosa eerst half het peloton tegen de grond lag. Alle respect voor Kopecky hoor, goeie renster, maar 3 sterren voor dit WK? Kennen ze bij Sporza wel iets van vrouwenwielrennen?

3 sterren ook voor Brandt vond ik ook al vreemd, ik moet zeggen dat ik niet 100% op de hoogte ben van huidige vormecurves maar op basis van haar voorjaar had ik hier hoge verwachtingen voor Vollering, en die krijgt dan maar 1 ster :unsure:. Van Gucht lijkt in koers altijd er van te gaan dat Vos altijd de sprint wint maar tis toch een paar keer nipt geweest vs Vollering...
4e op de spelen en als Nederland daar niet zo lomp rijdt staat ze op podium. Dan moet je toch in staat geacht worden hier ook podium te rijden want dit parcours zou haar beter moeten liggen.

Maar gewoon slecht (weet niet hoe lang ze out is geweest na die val op spelen), te weinig durf om u te smijten voor de bochten en te weinig winnaarsmentaliteit om op einde nog op te schuiven

Bij Pidcock speelt natuurlijk dat we qua vorm in het duister tasten. Zo zou je Valgren ook 2 sterren kunnen geven. Als je Colbrelli op een zware aankomst klopt in de aanloop naar het wk, dan ben je écht goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan