Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Top! Zag er op TV al zalig uit om langs het parkoers te staan met veel ambiance (Wijnpers, Keizersberg..). Ik ga zondag naar mijn geboortestad.. met een bende kameraden daar staan en supporteren.. de max.. Is daar een biertent boven op de Wijnpers eigenlijk?
Nee, maar wel een frigo 😂

Wat een zotte bende was me dat: frigo, generator en muziek boxen. Wat een sfeer :love2:

De smeysberg?

Ja dat stukje kan je idd serieus kaf van koren scheiden want dat is steil omhoog, duik naar beneden, minuut plat en dan moskes en daarna kutbetonbaan waar de wind kan spelen om dan weer te duiken en de s-bocht / kasseitjes erna
Dankzij dat straatmeubilair vlak voor de voet moet je daar ook effe met 3 naast mekaar gaan rijden. Als er één ploeg zich daar op kop zet voor een paar kilometer, is het game over voor de helft van het peloton.

Ik hoop dat we zondag geen scenario krijgen zoals het gisteren twee keer was. Als er dan toch iemand weg raakt hoop ik echt dat het iemand is die geen enkele Belg of andere favoriet bij hem in de ploeg heeft rijden. Bij zo een WK blijft het toch altijd een beetje ieder voor zich.

Als Karl Vannieuwkerke zijn hatelijke gewoonte aanhoudt om zelf Parijs-Roubaix te willen becommentariëren in de plaats van José, is het WK zondag dan de laatste koers van het iconische duo Michel & José?

Als Karl Vannieuwkerke zijn hatelijke gewoonte aanhoudt om zelf Parijs-Roubaix te willen becommentariëren in de plaats van José, is het WK zondag dan de laatste koers van het iconische duo Michel & José?
Parijs Tours misschien?

Ik weet niet hoe het zit met de laatste Belgische koersen? Eurométropole Tour & Binche-Chimay-Binche?

Laatst bewerkt:
WTF was dees :rofl:. Niveau nihil... die Amerkiaanse weegt wrs gewoon 15-20kg minder... toch maar wachten tot het vlakke stuk om aan te gaan :unsure:

Heeft die dan de dubbele nationaliteit (met Zweden)?
Beide dochters Backstedt zijn in GB geboren, moeder is ook Britse. Dan is het toch eerder logisch dat ze voor dat land kiezen.

Deze ochtend naar de meisjes gaan kijken, minder volk dan gisteren. Ik snap niet waarom die koers al gedaan moet zijn net na 10u terwijl de vrouwen pas tegen 14u in Leuven verwacht worden. Dan hou je het publiek ook weg van die eerste koers. In tegenstelling tot gisteren nu dus maar enkele uurtjes terug naar huis. Gisteren alle bezienswaardigheden al gedaan 😛

WTF was dees :rofl:. Niveau nihil... die Amerkiaanse weegt wrs gewoon 15-20kg minder... toch maar wachten tot het vlakke stuk om aan te gaan :unsure:
En dan sprinten op hun 48x13 🤣 Dat ziet er echt niet uit, zelfs compleet leeg lijken die in slow motion nog zot te draaien in een sprint bergop.

Beide dochters Backstedt zijn in GB geboren, moeder is ook Britse. Dan is het toch eerder logisch dat ze voor dat land kiezen.

Deze ochtend naar de meisjes gaan kijken, minder volk dan gisteren. Ik snap niet waarom die koers al gedaan moet zijn net na 10u terwijl de vrouwen pas tegen 14u in Leuven verwacht worden. Dan hou je het publiek ook weg van die eerste koers. In tegenstelling tot gisteren nu dus maar enkele uurtjes terug naar huis. Gisteren alle bezienswaardigheden al gedaan 😛
Dat bedacht ik me gisteren ook.

Maar al die wagens en motors moeten natuurlijk wel op tijd bij de start geraken van de "namiddagkoers" ;)

Ik had morgen normaal andere plannen, maar ben misschien toch van plan om die af te zeggen om naar Leuven te gaan.
Nu heb ik totaal geen 'ervaring' met naar koersen te gaan, en ben ook niet echt bekend in Leuven.
Ik vroeg me af of het doenbaar zou zijn om tot daar te geraken, parking te vinden en dan een schoon plaatsje te vinden als ik 's morgens op tijd vertrek?
Iemand tips? 😀

Ik had morgen normaal andere plannen, maar ben misschien toch van plan om die af te zeggen om naar Leuven te gaan.
Nu heb ik totaal geen 'ervaring' met naar koersen te gaan, en ben ook niet echt bekend in Leuven.
Ik vroeg me af of het doenbaar zou zijn om tot daar te geraken, parking te vinden en dan een schoon plaatsje te vinden als ik 's morgens op tijd vertrek?
Iemand tips? 😀
Kom niet met de auto, maar neem de trein.
Of fiets in de auto

En dan sprinten op hun 48x13 🤣 Dat ziet er echt niet uit, zelfs compleet leeg lijken die in slow motion nog zot te draaien in een sprint bergop.
Vond het zeer bizar dat ze de sprint afwachtte. Elke bocht nam ze 3 fietslengtes, in plaats van dan proberen solo aan te komen ga je sprinten tegen iemand die 3 koppen groter is en 20kg meer weegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan