Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is al een tijdje geleden dat ik er iets van gezien heb, maar ik vermoed dat het vaste duo voor vrouwenwielrennen tegenwoordig dus Van Gucht- Decroix is?

Zo ja, dan ga ik nog wel een tijdje passen voor vrouwenwielrennen denk ik... (op VRT)

En Belgie gaat pas 7e worden. lol hadden toch een goede ploeg naar eigen zeggen. 7e van 13 en dat is enkel 13 omdat de UCI nog een bende eenzaten in een ploeg gooide.

En Belgie gaat pas 7e worden. lol hadden toch een goede ploeg naar eigen zeggen. 7e van 13 en dat is enkel 13 omdat de UCI nog een bende eenzaten in een ploeg gooide.
Mannen hebben het best nog wel goed gedaan, maar bij de vrouwen lag het niveau toch een stuk lager dan bij de toplanden

Mannen deden het wel prima. Vrouwen komen gewoon te kort.
gohjah tussen plek 3 en 8 stonden ze allemaal op een paar seconden na de mannen. Mannen gewoon goed maar hebben ook geen buffer kunnen nemen zoals de Italianen deden daar hebben de vrouwen het echt helemaal laten schieten.

Kent er iemand het trainingschema van de Italiaanse ploeg, ik kan ze maar niet vinden :unsure:
Lol, die kwamen daarstraks gepasseerd vlak bij mijn werk (ze slapen in een hotel daar in de buurt). Als ze 5 minuten vroeger waren geweest, hadden ze prijs gehad. Een ploegleider van een ander land vond het nodig om met zijn wagen 40 meter lang achterwaarts plankgas over een fietspad, waar iets later de Italianen zouden passeren, te vlammen omdat hij eerst langs de uitgang ipv de ingang van een parking probeerde binnen te rijden. 😂

Het is een kutdiscipline maar goed Martin nog eens WK dat verdiend hij wel. Na 3 individuele en 4 ploegenTTen er nog eentje bovenop.
De discipline op zich is fine. Het probleem is gewoon dat mannen VS vrouwenwielrennen eigenlijk te vergelijken is met Champions League VS Belgische competitie in het voetbal.

Zolang dat niet opgelost wordt gaat het awkward blijven, maar op termijn komt dat goed. Kan alleen wel nog een jaar of 10, 15, 20 duren... maar de UCI gaat dit echt niet afvoeren. Zeker niet nu een kannon als Ganna mee doet...

Ik denk dat je mij niet goed begrijpt.
Die frustratie is volledig terecht. Dat balen dat het weer net niet was is volledig verstaanbaar en dat maakt Wout net zo een knappe coureur.
Hij zou raar zijn mocht hij niet ontgoocheld zijn. Deze zondag zal hij uit zijn op wraak. Maar het gaat heel lastig worden!
Ontgoocheling ja dat is idd het juiste woord en niet meer dan logisch voor een kampioen als Wout, maar hij kan die knop snel omdraaien.. Frustraties worden in een negatieve context geplaatst en dat was het bij Wout zeker niet.. Wraak? Nog zo een negatief woord.. Hij gaat er gewoonweg een lap op geven zondag.

De discipline op zich is fine. Het probleem is gewoon dat mannen VS vrouwenwielrennen eigenlijk te vergelijken is met Champions League VS Belgische competitie in het voetbal.

Zolang dat niet opgelost wordt gaat het awkward blijven, maar op termijn komt dat goed. Kan alleen wel nog een jaar of 10, 15, 20 duren... maar de UCI gaat dit echt niet afvoeren. Zeker niet nu een kannon als Ganna mee doet...

Ik zou eerder zeggen champions league tegen 4e provenciaal.
Laat vrouwen meedoen bij de junioren en ze rijden geen platte prijs.

Eventueel proberen te parkeren in Kessel-Lo achter het station en dan gaan kijken ter hoogte van het standbeeld van Justus Lipsius op de Bondgenotenlaan? Daar ziet ge ze elke ronde 2x passeren, achter u en voor u 😁
Ik ga Keizersberg en/of Wijnpers proberen te gaan staan.. hopelijk daar ook ergens een biertap/tent daar tijdens de koers..

Het vervelende is niet dat de niveauverschillen tussen mannen en vrouwen zo groot zijn. Het probleem is imo dat de verschillen tussen vrouwen onderling veel te groot zijn.

De vrouwenuitslag was:
1. Duitsland
2. Nederland
3. Zwitserland
4. GB
5. Italië

Je hebt serieus al een Ganna en een Affini nodig om als mannenploeg ook maar enige invloed te hebben op de uitslag. Nederland rijdt hier met Koen Bouwman en Bauke Mollema of all people en wordt gewoon tweede. 2 mannen van vooraan de 60 kilo. :unsure:

Jens Keukeleire met enkele truthbombs omtrent Tony Martin zijn oncollegiaal gedrag in het peleton, en Karl natuurlijk volledig in een kramp omdat dat niet past in hun hele showke dat ze hadden voorbereid om In schoonheid afscheid te nemen van Martin… schitterend :rofl::rofl::rofl:
Die redactie had dat toch ook moeten weten dat Martin een van de meest gehate renners is in het peleton, er wordt vanavond in menig wielerploeg een fles gekraakt om zijn pensioen te “vieren”

Het vervelende is niet dat de niveauverschillen tussen mannen en vrouwen zo groot zijn. Het probleem is imo dat de verschillen tussen vrouwen onderling veel te groot zijn.
Het gaat idd niet over het onderling verschil dat gaat nooit verdwijnen, dat kan ook niet.
Het probleem is inderdaad het verschil bij de vrouwen maar dat komt omdat de top nog altijd véél te smal is, dat is dus iets wat opgelost gaat worden of toch gaat verbeteren nu er meer en meer geld richting vrouwenwielrennen gaat.

Jens Keukeleire met enkele truthbombs omtrent Tony Martin zijn oncollegiaal gedrag in het peleton, en Karl natuurlijk volledig in een kramp omdat dat niet past in hun hele showke dat ze hadden voorbereid om In schoonheid afscheid te nemen van Martin… schitterend :rofl::rofl::rofl:
Die redactie had dat toch ook moeten weten dat Martin een van de meest gehate renners is in het peleton, er wordt vanavond in menig wielerploeg een fles gekraakt om zijn pensioen te “vieren”

Ja niemand durft daar ook achter rijden omdat die niet kan sturen :p

Vlaanderen fietsland. Los van de nog onduidelijke omstandigheden, is dit toch echt geen goed signaal... Hopelijk vallen de verwondingen mee
Je kan het die vrouwen ook moeilijk kwalijk nemen dat ze daar reden. Ze volgen het wk parcours, dat nu eenmaal tegen de richting gaat op de ring. Een weg waar je ook nog eens 70 mag. Sowieso vrij gevaarlijk om daar tegen de richting te gaan rijden.
De organisatie zou boven op de wijnpers een soort alternatieve signalisatie moeten voorzien. Dat je het wk parcours daar niet! mag volgen.

Zoals die dames aangereden komen is het aardig bergaf, je hebt op dag punt als automobilist ook 0,0 zicht. Je moet het fietspad volledig over om te kunnen zien of je de ring op kan rijden. Die buschauffeur heeft gewoon geen kans als ze uit de verkeerde richting komen tegen 35 per uur.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan