Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Patrickje kon ook gewoon een Mitterrandke doen.

Journalist: Patrickje naar het schijnt waart je dronken live voor TV!
Patrick: En dan?

volgens patlev was het een drop van de insuline (heeft suikerziekte blijkbaar). Dat je dat kan oplossen met druivensuiker is wel geweten, maar je moet ze niet eerst laten gisten dacht ik ^^

die tweet van Taveirne is ook wel goed!

ik ken Lefevre nog van in restaurant ‘t Nieuw Stadion uit Gent(Brugge).
Ik moest eens lachen hahaha leuke tijden :p

En terecht.. de afgelopen tijd was er dan ook niet echt iets respectvol te melden tav MVP en zijn entourage.. Continu verstoppertje spelen met een "zere rug" ivm zijn al dan niet deelname aan het WK. Pa Adrie die kwam melden dat het seizoen vrijwel over en out was en hij niet deftig kon trainen.. Wees maar gerust dat hij topfit is en hij zich degelijk heeft voorbereid op het WK. Lijkt mij niet meer dan logisch dat de boomerang nu in hun gezicht terechtkomt na al die show en comedia del arte in de media.

Hij zal meer dan wss een warme ontvangst krijgen in Leuven omwille van zijn fratsen ;)
En stel u voor, gewoon u even voorstellen eh.

Dat hij effectief wel serieus gevallen is en dat hij effectief veel last heeft van de rug. Dat hij effectief weinig heeft kunnen trainen en dat hij dus echt wel niet een al te goeie voorbereiding had.
Maar dat het WK toch een koers is waarvoor hij in januari 2021 al favoriet was dus het ook moeilijk is om zomaar forfait te geven. En hij dus verplicht aan de start komt en hij nog altijd MVDP is en hij ook wel nog getraind heeft maar minder.

Ik verwacht dat hij zeker te zien zal zijn in de koers. Maar kans op winst schat ik niet hoog in. Maar zelfs al wint hij, dat is dan toch zeer mooi? Geen al te goeie voorbereiding en met pijn in de rug winnen. Daar is niks mis mee.

Het hoeft niet negatief te zijn.

Heb ik dat nu goed gehoord dat Florian Vermeersch in zijn laatste km nog 69km/u gereden heeft? :eek:

Zal wel cva windje geweest zijn maar dan nog. Gelukkig gisteren nagenoeg geen wind en verandering erin, altijd beetje dubbel in zo'n TT. Wel lekker gereden dat bazeke sowieso.

De laatste vandaag is 47 jaar en deed er 18 minuten langer over dan Ganna :thinking:
Otto-Jan is 42. Als die +40km/u heeft gehaald is dat knap gedaan. Geen idee of die voor de start van zijn trainingen aan een recreatieve sport deed. Zoniet, ongeacht de professionele begeleiding, doe het maar een keer op die leeftijd. Hoe het draait met die twee, ben wel wat jaloers op die twee.
Het niveau bij de vrouwen is toch aardig aan het stijgen. Van Dijck is maar 9 seconden langzamer als onze u23 Berckmoes.
De top 3 bij de vrouwen reed met een 1x, daar win je toch zo'n 4 watt mee. Als je dan ook nog eens voor een aero blad kiest vs de dura ace.
Bij de mannen reed de top 3 met dubbel. Stel dat van aert 1x gaat, 5 seconden verschil, hmmm...
Moeten we nog rekening houden met die monsters van Nederland en nu en dan een dame van een ander land dat die Nederlanders een keer verslaat?
Is het EK TT geen betere graadmeter? Zelfde afstand en zelfde parcours.
Reusser reed ongeveer even snel als Goldstein, die 30e eindigde. Markus (de Nederlandse met de eerste beste tijd vandaag) zou voorlaatste geëindigd zijn bij de herenelite op het EK TT.
Bij de beloften zou Brennauer (de eerste 'normale' dame) 34e geworden zijn bij de beloften op het EK TT.
Poweren in een TT van beperkte afstand zijn nog vele bruggen verder dan langere afstanden rijden.
Ik wil het gemiddelde wel een keer zien als ze de RVV rijden over 260km :tongue:. Als ze daarin binnen de marge van 6km/u finishen, dan hebben ze het uitstekend gedaan.

Ter vergelijking met de RVV:
- Dames (135km): 38.75km/u - Laatste dame: 37km/u.
- Herenjunioren 2019 (136km): 40.8km/u - Laatste junior: 38.31km/u ongeveer.
- Herenbeloften 2019 (167km): Net geen 40km/u - Laatste belofte: 38.84km/u ongeveer.
- Herenelite (254km) : 42.13km/u - Laatste man: 40.64km/u ongeveer.

Parcours zal lichtjes anders zijn in de eerste drie categorieën onderling, veronderstel ik, maar het niveau junioren mannen lijkt me gelijk te staan aan de dameselite, zoals men al jaren zegt (als we optimistisch zijn bij gemakkelijkere ritten).
Over ongeveer zelfde afstand (aantal hellingen weet ik niet bij junioren - dames 11) reed Stokbro (winnaar junioren) ong. 9 minuten sneller dan Blaak bij de dames.

Eventjes rustig losrijden…
Pure waanzin als je deze training ziet. Ik denk dat we met een vrij gefrustreerde Wout zitten.
Het ergste van al is dat 32 gemiddeld voor die mannen idd losrijden is.. Er zit bij ons in de club een ex prof die geen ploeg meer vond en dus ook geen uitblinker was. Die gast traint niet meer. Gaat enkel de zaterdag solo eens gaan rijden en dat is op zulke afstanden een 34 gemiddeld. (maar dan wel niet los rijdend)

Als je die er in groep probeert af te rijden (en wij trainen wel 4 keer per week) dan komt die al babbelen ernaast tijden terwijl wij in het rood gaan. Is soms om moedeloos van te worden.

Van Aert heeft het rustig gedaan vandaag zag ik. Mij al babbelend gepasseerd in de Naamse straat, hij leek op z'n gemak :D
Thibauke Nys was daarentegen vol aant gaan op de Keizersberg :D
Stuyven is ook op parcours gepasseerd net als een hoop Denen, Colombia en een paar Afrikanen

En de vrachtwagen heeft de moskessstraat even gehalveerd vandaag door een hoop aarde op de straat te gooien :laugh:
Wel zure mensen die er wonen, totaal niet koersomminded en klagen dat ze al weken door WK gegijzeld worden :laugh:
En terecht.. de afgelopen tijd was er dan ook niet echt iets respectvol te melden tav MVP en zijn entourage.. Continu verstoppertje spelen met een "zere rug" ivm zijn al dan niet deelname aan het WK. Pa Adrie die kwam melden dat het seizoen vrijwel over en out was en hij niet deftig kon trainen.. Wees maar gerust dat hij topfit is en hij zich degelijk heeft voorbereid op het WK. Lijkt mij niet meer dan logisch dat de boomerang nu in hun gezicht terechtkomt na al die show en comedia del arte in de media.

Hij zal meer dan wss een warme ontvangst krijgen in Leuven omwille van zijn fratsen ;)
En Remco ging niet meedoen aan WK na OS die heeft pas verstoppertje gespeeld!
Matthieu heeft gewoon niet veel specifieke training nodig om goed te zijn

Laatst bewerkt:
61 dan ? Wat is er gezegd volgens jou? Heb het fragment paar keer beluisterd op sporza maar is mij nog niet duidelijk.
Hij heeft de laatste kilometer gereden in 1'01", dus bijna 60 per uur. Dat is er volgens mij gezegd, al heb jij misschien een fragment gehoord dat ik niet ken 🙂

Wel zure mensen die er wonen, totaal niet koersomminded en klagen dat ze al weken door WK gegijzeld worden :laugh:
Maar ja, er zijn veel zure mensen. Maar niet alleen bij de mensen die daar wonen maar evengoed onder de wielertoeristen en als ze in groep rijden al helemaal. Ik heb mij op tourtochten al vaak geschaamd gevoeld voor het gedrag van collega wielertoeristen.
61 dan ? Wat is er gezegd volgens jou? Heb het fragment paar keer beluisterd op sporza maar is mij nog niet duidelijk.
Hij deed meer dan een minuut over die laatste km dus kan het per definitie niet sneller dan 60avg zijn. Dat is basis wiskunde. :tongue:
Ik geloof dat Renaat sprak over 1'02" wat neer komt op ~58kph. Voor alle duidelijkheid is dat wel op basis van tijdsopnames van Renaat die al meermaals alles behalve accuraat bleken.
Ik heb het wel voor Renaat maar voor tijdritten is het toch niet de man hoor. Hoe dikwijls dat die zo onmiddellijk bij het in beeld nemen zegt "nee, die gaat er niet komen!" en dan strand die renner op 84 hondersten ofzoiets of helemaal het omgekeerde. José heeft daar toch een véél beter oog voor.

Als je die er in groep probeert af te rijden (en wij trainen wel 4 keer per week) dan komt die al babbelen ernaast tijden terwijl wij in het rood gaan. Is soms om moedeloos van te worden.
Ik heb zo'n collega die naast mensen met Stromers komt rijden om dan rustig een babbeltje te doen. Dat is wel iemand hypergetalenteerd. Als amateur paar jaar geleden top 50 IM Hawaï geëindigd.

Eventjes rustig losrijden…
Pure waanzin als je deze training ziet. Ik denk dat we met een vrij gefrustreerde Wout zitten.
Integendeel.. Wout is gewoonweg op en top prof die een enorme workload verzet in zijn trainingen.. een trainingsbeest. Heeft niets met frustratie te maken zoals u vermoedt 😉

En stel u voor, gewoon u even voorstellen eh.

Dat hij effectief wel serieus gevallen is en dat hij effectief veel last heeft van de rug. Dat hij effectief weinig heeft kunnen trainen en dat hij dus echt wel niet een al te goeie voorbereiding had.
Maar dat het WK toch een koers is waarvoor hij in januari 2021 al favoriet was dus het ook moeilijk is om zomaar forfait te geven. En hij dus verplicht aan de start komt en hij nog altijd MVDP is en hij ook wel nog getraind heeft maar minder.

Ik verwacht dat hij zeker te zien zal zijn in de koers. Maar kans op winst schat ik niet hoog in. Maar zelfs al wint hij, dat is dan toch zeer mooi? Geen al te goeie voorbereiding en met pijn in de rug winnen. Daar is niks mis mee.

Het hoeft niet negatief te zijn.
Ik héb wel respect voor zijn talent en het feit dat hij een koers kan kleuren als de beste. Ik wéét dat hij er zondag in goeie doen zeer dichtbij kan zijn of zelfs de regenboogtrui kan veroveren.

Maar waar ik mij zo enorm aan stoor is dat hele circus dat zijn entourage, de media én hijzelf nu al een hele maand lang opvoeren terwijl het volgens mij allang duidelijk was dat hij zou deelnemen.
Ook al is het misschien niet in zijn beste vorm.
Dat hij dan toch eens eerlijk durft te zijn…

Toprenner met een resem aan prachtige overwinningen (and many more to come), maar hier heeft hij bij mij toch een beetje aan respect ingeboet, sorry!
Niettemin wens ik hem en de andere favorieten veel succes voor zondag!

Hij deed meer dan een minuut over die laatste km dus kan het per definitie niet sneller dan 60avg zijn. Dat is basis wiskunde. :tongue:
Ik geloof dat Renaat sprak over 1'02" wat neer komt op ~58kph. Voor alle duidelijkheid is dat wel op basis van tijdsopnames van Renaat die al meermaals alles behalve accuraat bleken.
Hij heeft de laatste kilometer gereden in 1'01", dus bijna 60 per uur. Dat is er volgens mij gezegd, al heb jij misschien een fragment gehoord dat ik niet ken 🙂

Ja, de man in kwestie zei blijkbaar "Ja, het was tegen de 60km/u dat hij reed." Mijn oren zaten duidelijk toe gisteren. :tongue:

@kimme1975 zet aub uw oogkleppen af. Dat is toch de normaalste zaak van de wereld dat VDP zijn tegenslag nu in zijn voordeel probeert te laten uitdraaien en zich op deze manier minder de favorietenrol toe-eigent. Hij krijgt sowieso al genoeg aandacht in elke koers. En 't is bijvoorbeeld niet dat hij zich in de Antwerp Port Epic of in de Primus Classic heeft verstopt, hé. Daar maakte hij gewoon mee de koers.

En ja, hij zal een warm ontvangst krijgen in Leuven. MVDP is graag gezien bij de koersliefhebbers en ook als organisator heb je hem er maar al te graag bij.

Is er al geweten wanneer MVDP en Van Aert het veld induiken? Vorig jaar was dit pas rond de Kerstperiode, maar toen duurde het seizoen ook langer aangezien de ronde pas op 18 oktober verreden werd en er eigenlijk nog op getraind was om een week later de uitgestelde Parijs-Roubaix te rijden. Ik verwacht mij in de crossen in elk geval aan een ontketende Mathieu, die heeft voor zichzelf nog iets recht te zetten dit seizoen. Tenzij hij zondag de regenboogtrui pakt natuurlijk.

Ne mens zou bijna vergeten dat er nog zoiets bestaat als veldrijden... Zelfs al doen de grote 3 nog mee, hoe moet je die prestatie inschatten? Enkel het WK lijkt nog een waardemeter te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan