Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, I give up. Het woord "duidelijk" is blijkbaar een eerder subjectief gegeven ipv het objectieve verschil tussen 2 vergelijkbare ijkpunten. :unsure:

In other news: Alec Segaert ziet er precies wel ne fermen beir uit als ge die foto's van die tijdrit ziet. Zeker voor ne junior. :crazy:
"Het is kop naar beneden en stampen maar." zegt wel veel over de aard van het parcours. Dat geeft toch een duidelijk voordeel aan mannen als Ganna, Kung & Bissegger morgen lijkt mij. De mannen die het van de power moeten hebben.

Ik denk dat het inderdaad tijd is om van discussie te veranderen. :-) In deze geef ik je trouwens volledig gelijk. Op basis van de tijdrit bij de junioren (zelfde parcours, zelfde afstand) zijn wattagekanonnen als Ganna, Kung en Bissegger morgen absoluut in het voordeel. Ik zou er ook nog Affini bij zetten. Het zou me toch verbazen mocht Evenepoel met die mannen kunnen meestrijden voor de overwinning, al laat ik me graag verrassen. Twee jaar geleden deed hij het op een gelijkaardig parcours tegen dezelfde renners, maar had hij toen door zijn ultra-aerodynamische positie geen voordeel door de stand van de wind die dag, of hoe zat dat ook alweer...

Mohoric was daar al niet aanwezig bv

Want Pedersen, Hirschi en Kragh waren op OS top 10?
Echt, een discussie met jou is echt zwaar vermoeiend. :wallbash:
Nee Mohoric was daar niet aanwezig, Colbrelli ook niet maar de nummer 3 en 4 wel. Uw initiele post ging over "meedoen voor de overwinning" en dat deden Campenaerts en Wellens.

Wat heeft dat laatste nu weer te maken met mijn post? :sop:. Nee, die waren niet top 10. Er was wel iemand anders die top 10 reed op de OS in Overijse en Brussel dus steek dat argument ook al maar in de prullenbak.
Ok, I give up. Het woord "duidelijk" is blijkbaar een eerder subjectief gegeven ipv het objectieve verschil tussen 2 vergelijkbare ijkpunten. :unsure:

In other news: Alec Segaert ziet er precies wel ne fermen beir uit als ge die foto's van die tijdrit ziet. Zeker voor ne junior. :crazy:
"Het is kop naar beneden en stampen maar." zegt wel veel over de aard van het parcours. Dat geeft toch een duidelijk voordeel aan mannen als Ganna, Kung & Bissegger morgen lijkt mij. De mannen die het van de power moeten hebben.
Uiteraard kan jij wel objectief aan tonen dat hij niet in een betere vorm zit? Voor mij was zijn wegrit op de OS zwak, dus niet moeilijk om een betere vorm te hebben dan toen. Voor de rest idem, i give up.

Ivm de tijdrit morgen geef ik je wel gelijk. Lijkt me moeilijk te worden voor Evenepoel om zelfs het podium te halen. Zijn sinds zijn overwinning op het EK een paar mannen bijgekomen die enorm sterk presteren. Zeker op dat soort parcours. Voor een overwinning heeft hij die bloedvorm waar je het over had nodig en die komt dit jaar niet terug gok ik of hij zou mij (en de meeste) zwaar verbazen.

Die 'vergelijkbare ijkpunten' zijn ook maar gekozen zoals ze uitkomen in de discussie.

Één van de ijkpunten is het hebben van een vergelijkbare achterstand in een tijdrit in 2021 als op het WK tijdrijden van 2019 met die wereldkampioen. Dat zou blijkbaar moeten aantonen dat de bezetting in 2019 zwak was.

Als je dan later in de discussie gaat zeggen dat het op minuten rijden van de wereldkampioen op de weg van 2019 (Pedersen voor de duidelijkheid) op een gelijkaardig parcours als dat WK, twee jaar later, in 2021, ook niet zo ontzettend sterk is, dan hoop ik dat je de absurditeit en willekeur van argumenten in deze discussie inziet.

Geen enkele renner rijdt elke dag precies even snel, dat moet vorig punt over het WK van 2019 al aangetoond hebben.

Mijn mening is dat Evenepoel dit seizoen wel heel extreem wisselvallig is. Op zijn beste dagen hoort hij bij de betere renners van het profpeloton. Op zijn mindere dagen komt hij nergens in de buurt van de zege. (Anderzijds bestaat de renner die altijd wint op zijn parcours, tegenwoordig ook niet meer.)

VA :bow:. Hoe sterk komt die weer terug van zijn stage. Net niet kraken op dat steile stuk en dan even die sprint nog regelen.

Mijn mening is dat Evenepoel dit seizoen wel heel extreem wisselvallig is. Op zijn beste dagen hoort hij bij de betere renners van het profpeloton. Op zijn mindere dagen komt hij nergens in de buurt van de zege. (Anderzijds bestaat de renner die altijd wint op zijn parcours, tegenwoordig ook niet meer.)
Hij heeft met alle eerlijkheid ook nog in geen enkele koers goed gereden waar de tegenstand groot was dit jaar.
Maar het klopt dat het verschil tussen een goeie koers rijden en geen goeie koers immens is.

Ik wil het nog wel eens zien op het WK dat hij vol gaat rijden door Wout. In een ploeg waar er 2 andere renners van QS zitten. Het moge duidelijk zijn dat Patje klaar komt als de trui naar QS komt en dat het over Remco zijn schouders hangt. Ik maak mij al klaar voor een OS scenario waar hij weer “een vrije rol” heeft en waar als hij voelt dat hij niet kan winnen de acties zal staken.

Nu maar hopen dat Wout en Remco (en de andere Belgen in de BeneluxTour) niet te vroeg in vorm zijn. Als Colbrelli zijnde zou ik bv al twijfels hebben om over 3 weken nog eens zo fit te zijn.

Uiteraard kan jij wel objectief aan tonen dat hij niet in een betere vorm zit?
Nee, dat kan ik niet omdat er gewoon geen objectieve vergelijkingspunten zijn. Gevoelsmatig is hij beter dan op de OS maar dat kan voor hetzelfde geld boerenbedrog zijn net omdat het wedstrijden van een ander niveau zijn. Ik zeg nergens dat hij slechter is, ik zie uiteindelijk ook wel wat jullie zien, ik ga alleen niet mee in dat hij is 'duidelijk veel beter' verhaal.
Feit is wel dat een renner die start aan een koers met de mind-set "ik ga da spel hier helemaal aan gort rijden" van bij de start al een reusachtige edge heeft op een renner die start met een "we zullen wel zien wat het geeft mindset". Op gebied gaat hij ongetwijfeld terug een stap vooruit gezet hebben.
Die 'vergelijkbare ijkpunten' zijn ook maar gekozen zoals ze uitkomen in de discussie.

Één van de ijkpunten is het hebben van een vergelijkbare achterstand in een tijdrit in 2021 als op het WK tijdrijden van 2019 met die wereldkampioen. Dat zou blijkbaar moeten aantonen dat de bezetting in 2019 zwak was.

Als je dan later in de discussie gaat zeggen dat het op minuten rijden van de wereldkampioen op de weg van 2019 (Pedersen voor de duidelijkheid) op een gelijkaardig parcours als dat WK, twee jaar later, in 2021, ook niet zo ontzettend sterk is, dan hoop ik dat je de absurditeit en willekeur van argumenten in deze discussie inziet.

Geen enkele renner rijdt elke dag precies even snel, dat moet vorig punt over het WK van 2019 al aangetoond hebben.

Voor alle duidelijkheid, ik heb nergens het tijdsverschil in het WK ITT 2019 vs OS 2021 gebruikt als argument :tongue: (is ook een non-argument)

Ik heb het gevoel dat hij minder wisselvallig is dan je de indruk heb door alleen naar de uitslagen op zich te kijken. Remco heeft dit jaar gewoon betrekkelijk weinig koersdagen in de benen en in die koersdagen zitten een grote variatie in niveau van wedstrijden (laat het ons daar even op houden).

Vergelijk het bv met Ballerini. Die was echt oersterk in de Omloop (en net voordien in de Provence) maar op het moment dat de échte toppers aan hun voorjaar beginnen verzuipt hij dan volledig. Nochtans was het deelnemersveld in de Omloop op papier niet zo heel slecht.

* Disclaimer: ik vergelijk Evenepoel niet met Ballerini als renner, ik vergelijk gewoon de situatie. (Voor ik hier weer een berg shit in mijne nek krijg) :unsure: :tongue:

Ganna vandaag blijkbaar al aan de slag voor het mixed relay. Dat EK is toch ook maar een belachelijke wedstrijd. Die plaatst op de kalender is al om te huilen en dan persen ze ook nog eens alles samen. Ze willen echt die dwaze mixed relay behouden.

Morgen dan een TTje van amper 22km en dan nog vlak naar het schijnt. Is toch in Italie daar hebben ze toch wel wat beters. EK van zondag is ook nog niet eens 180km geen idee wat parcours het daar wordt ik neem aan dat er daar toch een heuvel in zit. Echt belachelijk.

EDIT: Belgen deden vandaag niet eens mee. Vorige keer hadden ze nog een C team aan voor de relay dit keer konden ze zelfs dat niet meer bij een krijgen.

Is er eigenlijk iemand fan van die mixed relay?
Is niks spannend aan, de mannen rijden gewoon veel beter dan de vrouwen.
Zelfs op dat niveau dat de beste vrouw met moeite kan aanpikken bij een middelmatige man. Dan zie je dus enkele vrouwen zitten spartelen om in het wiel te kunnen blijven van een man die nog net niet zijn remblokken moet laten slepen om ze niet uit het wiel te rijden.

Zelfs op dat niveau dat de beste vrouw met moeite kan aanpikken bij een middelmatige man. Dan zie je dus enkele vrouwen zitten spartelen om in het wiel te kunnen blijven van een man die nog net niet zijn remblokken moet laten slepen om ze niet uit het wiel te rijden.
Rijden ze gemengd? Ik heb niet gekeken. Vorige jaren was dat nog een aflossing.

Het verschil bij de vrouwen is zoveel groter dan bij de mannen, dat die mannenploeg ook voor piet snot rondrijdt.

Om de discussie wat te heroriënteren, VA heeft in de ToB gewonnen tegen janneke en miete en MVDP rijdt alles plat binnen 2 weken 🙃

Alle gekheid op een stokje, iemand wat insider info hoe Matthieu het op training doet, nog lang wachten tot de Port classic 😬

OMG nu weten we het eindelijk niet moeilijk dat je constant onzin uitkraamt jij kijkt helemaal geen koers

Om de discussie wat te heroriënteren, VA heeft in de ToB gewonnen tegen janneke en miete en MVDP rijdt alles plat binnen 2 weken 🙃

Alle gekheid op een stokje, iemand wat insider info hoe Matthieu het op training doet, nog lang wachten tot de Port classic 😬
Janneke is Julianneke neem ik aan?
Wie is miete? Is dat Mikkel?

3 goeie vrouwen is belangrijker dan 3 goeie mannen, zoals bij alle mixed sporten. Afvoeren die handel!

Was echt wel sterk nummer van VA. Zaten toch wat echt steile stukken in de laatste 2km. Woods en Alaphilippe ook geen pannekoeken op zulke aankomsten. VA zal sowieso de absolute topfavoriet zijn op het WK. Stel je voor, alleen de piste opdraaien en week later in de wereldboogtrui :love: .

Was echt wel sterk nummer van VA. Zaten toch wat echt steile stukken in de laatste 2km. Woods en Alaphilippe ook geen pannekoeken op zulke aankomsten. VA zal sowieso de absolute topfavoriet zijn op het WK. Stel je voor, alleen de piste opdraaien en week later in de wereldboogtrui :love: .
Ik had ook de indruk dat hij nu wel dat beetje extra had tov Allaphilip. Ze konden hem wel op 2-3 m rijden maar het niet verder uitdiepen. Eens het percentage terug onder de 15% kwam hij redelijk snel terug in het wiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan