Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze volgden gewoon de motard
En dit was op een moment in de koers die hetzelfde is als een valpartij op 100km van de streep ;) Er kon perfect gewacht worden, peloton zat ver genoeg achter
Op 20km van de meet is de ambitie om zelf te winnen al groter dan het sportmanship. Elke renner die op dat moment voelt van dit kan ik aan zal doorrijden.

Aan alle bleiters

M1QkdxP.jpeg

Hoe kan je nu weten waar je vooraan moeten zitten als je niet weet waar je links of rechts moet draaien, waar je opdraait naar de hellingen, waar het parcours van richting verandert en de wind een rol kan spelen, waar er versmallingen zijn en je de volgende 10km niet meer vooraan geraakt?

Ik heb het niet echt voor Evenepoel en zijn nog iets teveel "Anderlecht voetbalmentaliteit", maar hier doet hij toch echt wel niets verkeerd.
In het geval van Brent Van Moer vond ik het veel erger. De twee seingevers haalden hem praktisch eigenhandig van het parcours.

En het reglement is echt wel duidelijk. (hoe klote dat in sommige situaties mag zijn)
En je ziet 3 pijlen naar rechts ook + die motard ;)

En weten waar je vooraan moet zitten is op kilometer x, dan moet je nog niet noodzakelijk weten of je daar links of rechts gaat
Uiteraard weten ze dat in de topkoersen maar in dit soort wedstrijden gaat een zwitser of amerikaan echt niet op voorhand verkennen etc

Pech gehad he dan. Het reglement is duidelijk, ik snap niet waarom ge zo blijft melken.
Gaat me niet over het reglement (die zijn door UCI opgesteld om zichzelf vooral te vrijwaren), maar over het feit dat hij doorrijdt en zegt dat hij niet anders kon want 'peloton ging anders terugkomen' en 'het is geen juniorenkoers' en 'je moet het parcours maar kennen' wat gewoon quatsch is. Enige reden dat hem doorrijdt is omdat hem zo veel meer winstkans had, peloton ging nooit terugkomen en een juniorenkoers was dan al lang aangekomen

Gaat me niet over het reglement (die zijn door UCI opgesteld om zichzelf vooral te vrijwaren), maar over het feit dat hij doorrijdt en zegt dat hij niet anders kon want 'peloton ging anders terugkomen' en 'het is geen juniorenkoers' en 'je moet het parcours maar kennen' wat gewoon quatsch is. Enige reden dat hem doorrijdt is omdat hem zo veel meer winstkans had, peloton ging nooit terugkomen en een juniorenkoers was dan al lang aangekomen
Zie:
Pech gehad he dan.
Goed zot om te wachten omdat de concurrentie zo sympathiek is om verkeerd te rijden. Wat hij daar dan achteraf over zegt in zijn interviews is toch ook maar om de gazetten te vullen, natuurlijk dacht die gewoon "dat zijn er al een pak minder die kunnen slepen tot onder de vod" en dik terecht bovendien.

Hebben ze in Denemarken op hem gewacht toen hij het parcours fout inschatte en een oprit opreed?
Neen toch?
/zeverenmagstoppennu

En wat hij daarna zegt dat interesseert mij ook weinig. Gewoon fietsen.

Hebben ze in Denemarken op hem gewacht toen hij het parcours fout inschatte en een oprit opreed?
Neen toch?
/zeverenmagstoppennu

En wat hij daarna zegt dat interesseert mij ook weinig. Gewoon fietsen.
Nee omdat dat een fout van de renner is, hier niet
En eigenlijk moet hem dan uit koers gezet worden want je mag het parcours niet verlaten!
Nu ja 99% van de andere renner had ook gewoon doorgereden in zijn plaats. Maar zijne uitleg waarom hij doorreed was natuurlijk zever en inderdaad om de kranten op te vullen.
Daar twijfel ik sterk aan, Gilbert alvast niet

Ze volgden gewoon de motard
En dit was op een moment in de koers die hetzelfde is als een valpartij op 100km van de streep ;) Er kon perfect gewacht worden, peloton zat ver genoeg achter
Blablabla de andere renners geven mij gelijk. Parkoerskennis is weten waar je vooraan moet zitten, niet het parkoers vanbuiten kennen.
En nee die signalisatie was zeer verwarrend + de motard rijdt ook gewoon verkeerd

Duurt al meer dan 10 sec voor ze het doorhebben, dan nog omdraaien dus zit je al snel aan 30sec
Die mannen zien ook al vrij snel dat ze dat gat niet meer toekrijgen maar dat zegt niets over de waardeverhoudingen.
Remco moest ze er nog allemaal afkrijgen want in de sprint wint hem nooit.

Meteen versnellen (want de gendt leek wel te willen wachten) druist gewoon in tegen sportmanship

Ik ben geen hater, ik ben gewoon geen fan en kan dus neutraal alles bekijken ipv door uw roze brilleke
Neen, ze geven u geen gelijk want die andere renners moeten het parkoers kennen dat staat trouwens ook in het UCI-reglement. Op voorhand worden trouwens alle verschillende kruispunten, passages besproken en verkend. De motard rijdt idd verkeerd maar het is niet aan de renners om die daarom blind te volgen.

Dat zegt juist wel iets over de waardeverhoudingen.. indien ze sterk genoeg waren rijden ze dat verschil in no-time dicht. Nogmaals, precies of de andere renners ook gewacht zouden hebben.. wees maar zeker van niet. Dat is koers nu éénmaal. Lekke banden, pech, wegvergissingen.. dat hoort er allemaal bij. Je bent hier niet bezig met junioren maar met profs.

Neutraliteit is bij u niet echt te merken aangezien vrijwel elke post/koers over Remco Evenepoel wordt geminimaliseerd of bekritiseerd. En ja, daar reageer ik rechtoe rechtaan op zonder roze bril maar met duidelijke argumentatie. Trouwens de signalisaties stonden correct weergegeven. Wie is er dan in fout.

Omdat hij Evenpoel niet kan zien of rieken.. maar het nooit wil toegeven. Zo simpel is het hoor
Als Yin iets zegt kan Yang niet achterblijven hé. De balans in the force is weer hersteld tot de volgende keer dat ofwel Darth Mathieu ofwel Remco Skywalker nog eens iets uitsteekt, 't is goed.

Aan alle bleiters

M1QkdxP.jpeg

Hoe kan je nu weten waar je vooraan moeten zitten als je niet weet waar je links of rechts moet draaien, waar je opdraait naar de hellingen, waar het parcours van richting verandert en de wind een rol kan spelen, waar er versmallingen zijn en je de volgende 10km niet meer vooraan geraakt?

Ik heb het niet echt voor Evenepoel en zijn nog iets teveel "Anderlecht voetbalmentaliteit", maar hier doet hij toch echt wel niets verkeerd.
In het geval van Brent Van Moer vond ik het veel erger. De twee seingevers haalden hem praktisch eigenhandig van het parcours.

En het reglement is echt wel duidelijk. (hoe klote dat in sommige situaties mag zijn)
Ik vind dat een vrij bizar bord. Ok, zelfs op die foto zie ik de pijl wel links bovenaan duidelijk naar links wijzen. Probleem is denk ik vooral dat daar 2 van die fluo gele pijlen hangen naar rechts (vlak onder en rechts van die blauwe borden). Gebruikte de organisatie ook diezelfde fluo gele pijlen? Dan is dit wel een zeer begrijpelijke vergissing van de renners en imo vooral een fout van de organisatie die er dan maar voor moet zorgen dat die pijlen weg zijn of op zen minst bedekt op het moment dat de renners passeren. Als de renners echter al een hele dag oranje of groene pijlen aan het volgen waren en dan plots afslaan op fluo geel dan is het imo 100% de fout van de renners.

Het argument van weten dat je links of rechts moet is wel gewoon objectief fout, het kan gewoon niet dat ze dat verwachten (hoewel, het is en blijft de UCI natuurlijk :unsure:). Zoals eerder reeds gezegd in het topic: het parcours bestuderen betekend vooral dat je ongeveer in grote lijnen weet wat je te wachten staat. Hoeveel klimmetjes, kasseistroken, stukken met waaiermogelijkheden. Voor al die dingen is het echter voldoende van te weten na hoeveel kilometer de hindernis ergens ligt. Het is ook de taak van de ploegleider om de renners speciaal te wijzen op belangrijke zaken. Is het een heel belangrijke koers, dan ga je op voorhand verkennen.
Het is compleet onrealistisch om van mensen te verwachten dat ze 200km aan kruispunten vanbuiten kennen (buiten in Oman misschien :unsure:).
Als ik een paar jaar terug La Ronde Picarde reed wist ik voorhand wel ongeveer hoe het parcours er in grote lijnen uit zag en had ik wel herkenningspunten op dat parcours maar ik wist belange niet elke afslag van buiten. En dat is dan 1 Gran Fondo... laat staan dat je dat zou moeten beginnen doen voor een rittenkoers van een week.

Als het idd aan verzuim van de organisatie ligt zou ik neigen naar wachten, zeker omdat het peloton wel degelijk al buitenspel stond (beetje flauw excuus toch wel). Maar volgens mij is dit vooral een fout van de renners die plots for no-reason ineens pijlen van een andere organisatie gaan volgen... rijden lijkt mij dus perfect legit.

Laatst bewerkt:
Tiens, sturen ze niet zelf?

Ach, Armstrong mocht zelfs een haarspeldbocht afsnijden. Ik ruik precies wat jaloezie.

Gilbert zei nochtans dat hij ook niet gewacht zou hebben.
Vraag is: hadden Evenepoel en De Gendt hun medevluchters moeten opwachten? Gilbert wikte zijn woorden: “Ik had niet vertraagd, maar zou ook niet fors hebben doorgereden.” Lees: hij zou in dezelfde situatie iedereen hebben laten terugkomen
Neen, ze geven u geen gelijk want die andere renners moeten het parkoers kennen dat staat trouwens ook in het UCI-reglement. Op voorhand worden trouwens alle verschillende kruispunten, passages besproken en verkend. De motard rijdt idd verkeerd maar het is niet aan de renners om die daarom blind te volgen.

Dat zegt juist wel iets over de waardeverhoudingen.. indien ze sterk genoeg waren rijden ze dat verschil in no-time dicht. Nogmaals, precies of de andere renners ook gewacht zouden hebben.. wees maar zeker van niet. Dat is koers nu éénmaal. Lekke banden, pech, wegvergissingen.. dat hoort er allemaal bij. Je bent hier niet bezig met junioren maar met profs.

Neutraliteit is bij u niet echt te merken aangezien vrijwel elke post/koers over Remco Evenepoel wordt geminimaliseerd of bekritiseerd. En ja, daar reageer ik rechtoe rechtaan op zonder roze bril maar met duidelijke argumentatie. Trouwens de signalisaties stonden correct weergegeven. Wie is er dan in fout.
Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. De seingever op de motor belette het zicht op de pijl naar links en aan de rechterkant stond een pijl...

Wat een prutser inderdaad.. pech maar kon toch sneller geholpen worden
Hoezo? Je moet parcours gewoon kennen dus lek rijden is 100% uw eigen fout!
Lijkt me nog een voordeel van met velgremmen te rijden, een wielwissel gaat een pak sneller door de neutrale wagen.
Heeft niets met type remmen te maken maar alles met het feit dat ze met steekassen rijden zonder hendel. Steek gewoon met hendel en je kan uw wiel er al uit doen voor mecanicien er is. Maar zal wss 1w verschil zijn

Dat 'moeten wachten' is toch wel quatsch. Als iemand van die 7 daar lek rijdt, gaan ze ook niet wachten. Als iemand van die 7 ten val komt door de schuld van een toeschouwer gaan ze ook niet wachten. Het is allemaal leuk en sportief om te wachten op 140 km van de aankomst, maar toch niet in volle finale.

De organisatie kon daar absoluut beter gedaan hebben en dat geldt evenzeer voor de ploegleiders in de volgwagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan