Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hun voorsprong op peloton was groot genoeg om gewoon even te wachten. Nee meteen demareren maak je echt geen vrienden mee in peloton
Wat een onzin.. ze hadden amper 20 seconden voorsprong op de 5 renners die verkeerd reden.. als die 5 sterk genoeg waren dan reden ze dat gat zo dicht toch. Neen uiteindelijk meer dan 2 minuten aan hun broek. Precies of de anderen zouden ook gewacht hebben? Parkoerskennis is ook koers.. zo simpel ist.

Wat een onzin.. ze hadden amper 20 seconden voorsprong op de 5 renners die verkeerd reden.. als die 5 sterk genoeg waren dan reden ze dat gat zo dicht toch. Neen uiteindelijk meer dan 2 minuten aan hun broek. Precies of de anderen zouden ook gewacht hebben? Parkoerskennis is ook koers.. zo simpel ist.
Die 20sec was volgens mij foutief, dat ging ineens naar 45 sec en Hirschi had nog lekke band dan ook. Die zagen ook al rap in dat ze dat niet meer konden toerijden maar een gat slagen op 6 man of voorblijven als tijdrijder is nog iets anders.

En dat ze u fout sturen heeft niets met parcourskennis te maken. Je kan moeilijk verwachten dat die mannen al hun 60 wedstrijden verkennen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het geen rennersfout is moeten ze de koers stilleggen en herstarten, net als bij een rood licht aan een spooroverweg.

Als het geen rennersfout is moeten ze de koers stilleggen en herstarten, net als bij een rood licht aan een spooroverweg.
Niet helemaal akkoord. Allemaal verschillende regels vastleggen voor verschillende situaties zorgt alleen maar voor meer chaos en interpretatie. Bijvoorbeeld: is het wel een rennersfout als 2 van de 7 wel juist rijden? Ga je de koers daarvoor 10 minuten stillegen? Want de jury moet eerst de beelden herbekijken, dan moet er overlegt worden, dan heel het gedoe om het peloton terug op gang te trekken op de juiste afstand. En ook tegen 2 renners die juist zijn zeggen "Stop met rijden, uw collega's zijn mis" is ook absurd hoor.

Wat met Brent Van Moer in de ronde van Limburg? Was dat zijn fout of die van de seingever? Als het die van de seingever was, moet je dan de koers stillegen in de slotkilometer, of gelden er dan terug andere regels? Alle, het klinkt allemaal stom, maar één regel schept tenminste duidelijkheid.

Het is een beetje de bluts met de buil inderdaad. Bij Brent van moer was het extra kut aangezien het een zekere overwinning was.

Hier heb ik geen issues en is nadien de koers ook gewoon gereden. Als het echt een fout van de organisatie is, dan moeten ze die maar straffen voor de volgende keer

Weeral ne nagelbijter in Bretagne... Cosnefroy sterk nummerke.
Waarom wordt die koers niet uitgezonden door de VRT? WT klassieker van 250km... maar de Primus classic en Gullegem koerse en dat soort ongein? Geen probleem! :unsure:

Weeral ne nagelbijter in Bretagne... Cosnefroy sterk nummerke.
Waarom wordt die koers niet uitgezonden door de VRT? WT klassieker van 250km... maar de Primus classic en Gullegem koerse en dat soort ongein? Geen probleem! :unsure:
Belgische koers VS Franse koers natuurlijk. En daar ben ik ergens blij om.

Dat gezegd zijnde, zouden z meer Koersen via de site kunnen streamen/becommentariëren. Maar das mss ook wat te duur

Belgische koers VS Franse koers natuurlijk. En daar ben ik ergens blij om.
Dat begrijp ik ergens wel maar ik stel mij soms toch vragen bij sommige keuzes.

Een koers in beeld brengen kost volgens mij toch aardig wat geld (motards, heli, regie, alle equipment...). Of je kan gewoon beelden kopen van een WT koers waar toch best een aantal grote namen aan de start stonden (hoewel er hier veel meereden gewoon voor wat koershardheid) en vooral ook de Belgen het in recente jaren niet slecht gedaan hebben met Vanmarcke en Naesen. Ik kan mij niet voorstellen dat die rechten duurder zijn zelf een koers in beeld brengen.

Dan heeft de Bretagne Classic toch meer waarde dan de Primus Classic (of de Scheldeprijs :unsure: :p)

Heb het nu zelf niet gezien, maar als je verkeerd rijdt dan heeft dat toch vaak meerdere redenen.
Zoiets mag niet voorvallen op een Pro koers natuurlijk. Want ja dit is een Pro koers en geen 1.1. Er moet wel duidelijkeid komen waarom ze juist verkeerd zijn gereden. Dat een renner het parcours moet kennen is toch wat vergezocht hoor, ik bedoel zo maar even 150km straat voor straat, bocht voor bocht memoriseren dat is toch niet realistisch. Een seingevers en de parcoursbouwer heeft ook zijn verantwoordelijkheid.

Als Remco zijnde is het dan wel ideaal als je met Aimé De Gendt naar de finish kan rijden. Die jongen gaat maximaal rijden om zelf ook een ereplaats te halen, en jij kan hem op elk moment uit het wiel rijden.

Die 20sec was volgens mij foutief, dat ging ineens naar 45 sec en Hirschi had nog lekke band dan ook. Die zagen ook al rap in dat ze dat niet meer konden toerijden maar een gat slagen op 6 man of voorblijven als tijdrijder is nog iets anders.

En dat ze u fout sturen heeft niets met parcourskennis te maken. Je kan moeilijk verwachten dat die mannen al hun 60 wedstrijden verkennen.
Blablabla... weeral onzin parkoerskennis hoort bij het wielrennen.. en trouwens de signalisatie stond correct. Het waren niet meer dan 20 seconden effectief dat die 5 renners verliezen. Trouwens met 5 hadden ze het gat zo toegereden als ze dan toch zo sterk waren. Neen, aan de meet waren het meer dan 2min. dus dat zegt genoeg over de waardeverhoudingen.

Het is simpel.. u bent een duidelijke Remco-hater en probeert alles te doen om zijn prestaties af te breken of te minimaliseren.

Blablabla... weeral onzin parkoerskennis hoort bij het wielrennen.. en trouwens de signalisatie stond correct. Het waren niet meer dan 20 seconden effectief dat die 5 renners verliezen. Trouwens met 5 hadden ze het gat zo toegereden als ze dan toch zo sterk waren. Neen, aan de meet waren het meer dan 2min. dus dat zegt genoeg over de waardeverhoudingen.

Het is simpel.. u bent een duidelijke Remco-hater en probeert alles te doen om zijn prestaties af te breken of te minimaliseren. Met nog een mismakelijke laatste zin die ik eigenlijk zou kunnen en moeten rapporteren. Ik zou zeggen mondje braaf toe nu..
Blablabla de andere renners geven mij gelijk. Parkoerskennis is weten waar je vooraan moet zitten, niet het parkoers vanbuiten kennen.
En nee die signalisatie was zeer verwarrend + de motard rijdt ook gewoon verkeerd

Duurt al meer dan 10 sec voor ze het doorhebben, dan nog omdraaien dus zit je al snel aan 30sec
Die mannen zien ook al vrij snel dat ze dat gat niet meer toekrijgen maar dat zegt niets over de waardeverhoudingen.
Remco moest ze er nog allemaal afkrijgen want in de sprint wint hem nooit.

Meteen versnellen (want de gendt leek wel te willen wachten) druist gewoon in tegen sportmanship

Ik ben geen hater, ik ben gewoon geen fan en kan dus neutraal alles bekijken ipv door uw roze brilleke

Kunnen we niet snel op voorhand afspreken hoe hoog we (het winnen van) de Benelux Tour inschatten, of moet ik even het topic van vorig jaar opsnorren en zien wat de reacties waren toen MVDP won?

Blablabla de andere renners geven mij gelijk. Parkoerskennis is weten waar je vooraan moet zitten, niet het parkoers vanbuiten kennen.
En nee die signalisatie was zeer verwarrend + de motard rijdt ook gewoon verkeerd

Duurt al meer dan 10 sec voor ze het doorhebben, dan nog omdraaien dus zit je al snel aan 30sec
Die mannen zien ook al vrij snel dat ze dat gat niet meer toekrijgen maar dat zegt niets over de waardeverhoudingen.
Remco moest ze er nog allemaal afkrijgen want in de sprint wint hem nooit.

Meteen versnellen (want de gendt leek wel te willen wachten) druist gewoon in tegen sportmanship

Ik ben geen hater, ik ben gewoon geen fan en kan dus neutraal alles bekijken ipv door uw roze brilleke
En die laatste zin is gewoon een feit ;)

Ik vind dit geval meer dubbel dan Van Moer enkele weken geleden. Die kreeg effectief foute aanwijzingen.

Hier zijn ze niet verkeerd gestuurd door een seinggever, maar hebben ze signalisatie verkeerd geïnterpreteerd. De seingever deed wat hij moest doen en dat is het verkeer tegenhouden.

sportmanship stopt nu eenmaal waar ambitie het overneemt. Bekijk het als wachten na een grote valpartij. Op 100km van van de finish leggen ze het peleton stil, als dat op 5 km gebeurd knallen ze gewoon door.

Ik vind dit geval meer dubbel dan Van Moer enkele weken geleden. Die kreeg effectief foute aanwijzingen.

Hier zijn ze niet verkeerd gestuurd door een seinggever, maar hebben ze signalisatie verkeerd geïnterpreteerd. De seingever deed wat hij moest doen en dat is het verkeer tegenhouden.

sportmanship stopt nu eenmaal waar ambitie het overneemt. Bekijk het als wachten na een grote valpartij. Op 100km van van de finish leggen ze het peleton stil, als dat op 5 km gebeurd knallen ze gewoon door.
Ze volgden gewoon de motard
En dit was op een moment in de koers die hetzelfde is als een valpartij op 100km van de streep ;) Er kon perfect gewacht worden, peloton zat ver genoeg achter

Tis wel zeer jammer dat Mathieu er niet bij is want dat is toch ook iemand die altijd en overal koers maakt. Er staat wel mooi volk aan de start. Met welke ingesteldheid ze starten is nog maar de vraag maar bon... ik verwacht van bv Dumoulin toch dat hij meer doet dan gewoon de hoop vergroten. Winnen zou mij wel verbazen, denk dat Remco ook in dit veld en zeker bij de DNS van vdP de uitgesproken favoriet is voor eindwinst.

Sowieso is dit het volledige WT peloton, dat scheelt toch meteen kwa niveau.

Aan alle bleiters

M1QkdxP.jpeg

Hoe kan je nu weten waar je vooraan moeten zitten als je niet weet waar je links of rechts moet draaien, waar je opdraait naar de hellingen, waar het parcours van richting verandert en de wind een rol kan spelen, waar er versmallingen zijn en je de volgende 10km niet meer vooraan geraakt?

Ik heb het niet echt voor Evenepoel en zijn nog iets teveel "Anderlecht voetbalmentaliteit", maar hier doet hij toch echt wel niets verkeerd.
In het geval van Brent Van Moer vond ik het veel erger. De twee seingevers haalden hem praktisch eigenhandig van het parcours.

En het reglement is echt wel duidelijk. (hoe klote dat in sommige situaties mag zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan