Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn rug is toch gewoon van die val op de OS dacht ik? Niks chronisch of zo.
Is van de val inderdaad.
Mijn broer is een paar jaar geleden ook geblesseerd geraakt aan de rug, voelt er niks van behalve bij zware inspanningen.
Dan speelt hij weldegelijk op.
Maar zo ver zijn we nog niet uiteraard, een blessure is bij iedereen verschillend en zeker aan de rug.

En kan mij wel voorstellen dat de begeleiding ook iets professioneler is :tongue: .

Neemt niet weg dat je het nog altijd moet doen, en hij laat een goede indruk na op het flandrien parcours.
Dus in dat opzicht is het zeker zeer positief. Maar op het WK ligt het allemaal wel een pak anders, dat is de moment dat je op de moskesstraat u kan tonen en de koers in handen nemen.
Laat ons hopen dat hij het dan ook kan en doet.
Remco zei toch zelf dat dit een goede training was voor hem. Conditie is goed, vorm is goed en dit was gewoon een tijdrit voor hem. :tongue:
Bon wel een knappe overwinning ..

Laatst bewerkt:
Zijn overwinningen van Algarve en Polen waren wel top en tegen deftige tegenstand en tonen dat hij zeker het potentieel heeft.

Maar ik denk dat reverz en paardekop hem vooral eens tegen de A+++ coureurs wil laten fietsen in een kleinere ronde wat hij tot nu toe nog nooit heeft gedaan of zonder succes (als ik mij kan herrinneren).
Ik spreek dan over de Bernal , Roglic , Pogacar, carapaz (op niveau)
Niet dat hij daar tegen moet winnen, maar in de buurt komen zou bewijzen dat hij het echt in zich heeft.
Nochtans waren in Polen mannen als Carapaz, Kelderman, Simon Yates, Chaves, etc. ook aanwezig.

Remco is gewoon nog geen renner om het tegen genre Pogocar, Roglic of Bernal op te nemen. Die zijn dan ook de absolute wereldtop in het rondewerk en Pogi is buiten categorie. Maar ik hoop wel dat hij volgend jaar aansluiting kan vinden bij de mannen daar net onder, misschien eerder in kleine ronden zoals je zegt. 3 weken koers is toch nog iets anders, vraag maar aan Merlier.

Nochtans waren in Polen mannen als Carapaz, Kelderman, Simon Yates, Chaves, etc. ook aanwezig.

Remco is gewoon nog geen renner om het tegen genre Pogocar, Roglic of Bernal op te nemen. Die zijn dan ook de absolute wereldtop in het rondewerk en Pogi is buiten categorie. Maar ik hoop wel dat hij volgend jaar aansluiting kan vinden bij de mannen daar net onder, misschien eerder in kleine ronden zoals je zegt. 3 weken koers is toch nog iets anders, vraag maar aan Merlier.

Ik wil de zijn overwinning van Polen nu niet minimaliseren. Maar in die ronde mag je niet kijken naar Kelderman , Carapaz en vooral Chaves.
Ik heb geen enkele COL gezien in die ronde van Polen , het is vooral knap dat hij daar wegrijdt van Fuglsang daarom is zijn overwinning van Polen zo knap.

Het is niet omdat je in een bergrit voor Vanmarcke bent , dat je ooit kans hebt om Parijs-Roubaix te winnen.
Je moet altijd kijken naar het Parcours , de renner (zijn niveau op dat moment en ambitie).

Zijn overwinningen in Burgos en Algarve hebben een pak meer waardering als ooit toekomstige rondewinnaar dan die ronde van Polen.
Ondanks hun UCI statuut.

Remco... voor 1dags wedstrijden is hij zeker goed ( geen PR , maar dan het heuvelachtiger parcours ).
De hulp van de ploeg ook niet onderschatten ( maar dat telt voor veel renners in die ploeg op 1dags koersen).
Rondes van een week zou hij moeten kunnen, maar wil het nu ook wel eens zien in een Tirreno / Dauphiné ipv Polen of in Zuid Amerika.
Hopelijk doet hij volgend jaar een grote ronde ( italie / spanje ) om te zien wat hij kan op drie weken.
Iedereen weer met top tien verwachtingen maar tov de huidige klassementmannen... Heeft geen versnelling bergop, rijdt altijd een egaal tempo, zal hem toch parten spelen. Enfin talent, da's een feit.
Hopelijk werkt hij aan zijn afdalen. En zien we volgend jaar mooie wedstrijden.

Benieuwd welk scenario we straks gaan krijgen:

1) jah het was wel maar tegen Hirschi en Mcnulty
2) haha hij kan nog niet winnen van renners van de 2de rij
3) hij moet beter leren sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan