In Polen heeft hij een heel peloton vol toppers die gretig uit de Corona lockdown kwam gewoon kapot gereden. Hij is 2e geworden op het WK ITT . Ik denk dat Remco wel al getoond heeft wat voor een abnormale motor & talent hij heeft.Wel nog maar 3 WT-zeges
Maar het gaat niet over zijn palmares, natuurlijk is dat op zijn leeftijd zeer mooi. Het gaat over de verwachtingen die zeer hoog gelegd worden door zijn entourage en door hemzelf.
En we moeten ook de olifant in de kamer durven benoemen dat hij veel van die overwinningen gehaald heeft tegen een minder deelnemersveld. En ja het is al straf dat je als 21 jarige al met de echte toppers gemeten wordt, dat een 2.1 koers niet voldoende is. Maar als de lat zo hoog ligt, en je 9 van de 10 keer door het ijs zakt als je echt dan eens tegen die echte toppers uitkomt ja dan krijg je wat tegenwind natuurlijk.
Buiten San Sebastián heeft hij nog nooit gewonnen tegen de echte toppers. Hij heeft zelfs nog geen echt mooie uitslag gereden tegen die echte toppers buiten in San Sebastián.
26 september mag hij bewijzen dat hij echt in vorm is en dat hij met recht en rede bij de echte toppers hoort. Hij moet niet winnen, maar een goeie wedstrijd rijden en een mooie uitslag is al meer dan voldoende. Per slot van rekening spreken we over hetzelfde flandrien parcours.
Dit jaar is het allemaal wat een teleurstelling (Giro, OS), maar geef hem toch even credits.. Die heeft echt wel een serieuze val gehad en moest van héél ver terugkomen. In de giro wist iedereen dat hij niet klaar ging zijn, maar enfin hij heeft toch 10 dagen bovenaan het klassement gestaan. Achteraf was het ook voor hem heel spijtig dat Almeida direct 4 minuten verloor. Hij zou ook na die resultaten een mentale oplawaai gekregen kunnen hebben, maar wat doet Remco? Die laadt zich elke wedstrijd zo op, of het nu de druivenkoers, Denemarken of welke koers dan ook is. Die gaat zelden naar een wedstrijd om ritme op te doen, hij denkt alleen maar aan winnen. Daar moet je hem echt wel alle eer voor geven.
Na de giro begonnen er al veel te twijfelen over de mentale weerbaarheid van Remco en dat hij wel eens diep zou kunnen vallen. Wel, ik denk dat hij nu al genoeg getoond heeft dat hij mentaal enorm sterk is. Het heeft hem gewoon ook zelfs nog sterker gemaakt zelfs vermoed ik. Volgens mij traint die ook gewoon keihard. Ik verwacht zelfs geen Remco op zijn absolute fysieke top meer dit seizoen, het WK zou mogelijks wel eens kunnen tegenvallen. Maar ik verwacht wel veel van hem volgend jaar.
Dat hij zelf hyperambitieus is, laat hem en Patje maar doen. Mogelijks wint hij nooit een grote ronde, maar hij kan wel een serieus palmares bijeen fietsen op héél wat andere fronten. Waarom jongeren of sporters met veel ambitie altijd zo de wind van voren moeten krijgen in Vlaanderen.. Moeten het dan allemaal makke lammetjes zijn die zich in de underdog positie duwen?
Laatst bewerkt:

. Dat is een 21 jarige snotneus, met 25-tal profzeges waaronder enkele serieuze prestaties. Komop zeg.