Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duidelijk wie de echte bazen zijn, binnen Astana. Het nieuwe bestuur heeft op hun kin kunnen kloppen.

Na de kopzorgen van Wellens een dikke maand terug, blij om hem terug te zien tussen de mensen.
Zesde in de Ronde van Polen.

In de Toekomstronde is kandidaat-winnaar Vandenabeele uitgevallen :(.

Eddy krijgt er een serieuze concurrent bij tijdens het EK.
Pogacar gaat zowel de weg als de tijdrit afwerken.
De kans lijkt mij zeer groot dat dit het best bezette EK ooit gaat worden mede door de locatie op de kalender en vele andere afgelastingen: de wegrit ligt een week na de Vuelta, 2 weken voor het WK en van daar kan nog de doorsteek gemaakt worden naar Roubaix enerzijds of het Italiaanse drieluik (Emilia, Gran Piemonte, Lombardije) anderzijds.
Ik ga er van uit dat bij de mannen die nog moeite doen om te pieken naar het WK, dat die wel alles nog zullen rijden wat ze kunnen in dat najaar.

Johannessen, T (en broer Anders ook wel) dik in orde in de Ronde van de Toekomst.
Ayuso en Vandenabeele vielen eerder uit, maar toch.
Na de Yates', komen er terug tweelingen in het profpeloton binnenkort.

Bij Quickstep komen ze de druivenkoers kapot rijden. Wat een ploeg 🥳
E9dzE_KWEAYYfjp.jpg

Da's niet zo onlogisch met twee WK-kopmannen (Asgreen en Alaphilippe) en enkele andere mogelijke deelnemers (Evenepoel, Honoré, Devenyns).

De druivenkoers gaat nog spannend worden met zulke deelnemers!
De grootste spanning zal zijn: wie gaat er eerst en zet de rest in de tang? :tongue:

In before Sporza straks met een 3 of 4 verschillende clickbait artikels: "groot nummer van <insert random Quick-Step renner>" "Eerste reactie na onwaarschijnlijke prestatie in generale repetitie voor het WK" "Overwinning nummer xx in 2021, het geheim achter het blauwe succes" :unsure:

Alle gekheid op een stokje, ik heb net eens naar de startlist gekeken. UAE doet precies toch nen effort met oa Hirschi & McNulty. Voor de rest zal het van Tim Wellens en Christophe Laporte moeten komen (as if) :laugh:. 4WT ploegen, stuk of 5 pro conti's en voor de rest aangevuld met kleine ploegjes en opleidingsploegjes (Hagens, SEG, Trinity...).

Misschien kan Remco nog eens het gebaar met de vinger doen als hij wint.
“Zie je wel dat de criticasters ongelijk hebben, winnen kan ik toch nog!”

Zo ostentatief hoeft ook niet, maar wat voor een platte coureur is die Wellens. Typisch Lotto, altijd defensief.

Och komaan, niet onnozel doen. QS met voorsprong sterkste blok hier. Het is nog 64 kilometer, wat moet die daar gaan rijden. Gewoon compleet belachelijk wat Remco daar doet en binnenkort wordt dat op die manier één van de meest gehate renners in het peloton.

Wellens trouwens ook gewoon zelf de koers opengebroken. Zie het probleem niet. Evenepoel moet gewoon leren snappen dat als die vol gaat anderen niet zomaar kunnen overnemen.

Iedereen weet dat QS die koers hier vandaag solo wint. En waarschijnlijk nog eens tweede wordt ook.

Het is nog 64 kilometer, wat moet die daar gaan rijden.

Wellens trouwens ook gewoon zelf de koers opengebroken.

Beetje contradictorisch. Als je de koers openbreekt en daarna nog meespringt met Remco, rij je nadien ook gewoon mee en ga je niet liggen slepen.

Is gewoon mijn visie op hoe je moet koersen, je hoeft daar niet met akkoord te zijn. Maar wie defensief rijdt (zoals de Lotto-ploeg) vist vaker achter het net.

Beetje contradictorisch. Als je de koers openbreekt en daarna nog meespringt met Remco, rij je nadien ook gewoon mee en ga je niet liggen slepen.

Is gewoon mijn visie op hoe je moet koersen, je hoeft daar niet met akkoord te zijn. Maar wie defensief rijdt (zoals de Lotto-ploeg) vist vaker achter het net.

Ma nee, Remco is gewoon te sterk, wanneer gaat hijzelf en precies velen hier ook nog eens snappen dat als die doortrekt niemand KAN overnemen.

Heeft echt 0.0 met defensief koersen te maken, alles met niet beter kunnen. Allemaal makkelijk om attractief te koersen zoals Quick Step als je met voorsprong de beste renners hebt (Alaphilippe en Evenepoel hier).

Hopsa, koers gedaan. Solo van 60km.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan