Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch gewoon weer sterk van Remco. Die tijdrit winnen was moeilijker dan die vorige rit en hij doet het toch maar weer. Verrassend is het wel echt niet. We hebben in de Ronde van België al gezien dat die eigenlijk gewoon al terug op niveau is (een niveau dat ontzettend hoog ligt voor dat soort koersen, grote kans dat die ook de Benelux Tour wint). Dat hij ietwat "faalt" in de Giro en op de OS (in mindere mate imo) heeft weinig te maken met die val, maar gewoon dat hij die parcoursen en dat niveau (nog?) niet aankan. We moeten hier in België eens stoppen met bepaalde jongeren meteen het etiket van grote ronderenner op te plakken (al komt dat bij Remco wel niet alleen van de buitenwereld). Hetzelfde geldt voor Cian Uijtdebroeckx btw. Die jongen wint veel bij de junioren maar maak er niet opeens een toekomstige topklimmer of ronderenner van.

Wel weer ontzettend belachelijk en lachwekkend imo dat Sporza nu opeens gaat doen dat de Ronde van Denemarken een of andere grote koers is. Gaan ze hier opeens een hele dag live verslag doen van een tijdritje waar niemand, buiten wat Denen en nu wat Belgen, om geeft.

Kijk Remco is een goeie wielrenner. Hij wint MAAR de ronde van Denemarken, true .. maar hoeveel wielrenners winnen NUL rondes in héél hun carriere van 20+ jaar? Die wielrenners bestaan ook sé.

Alleen, zowel de ploeg, de media maar ook hijzelf, hemelen hem te snel, te véél op. Het is al héél lang geleden dat een Belg nog één van de drie grote rondes won en de piemel en vagina van velen staat al meteen nat als er dan eens een talent aangestormd komt ..

Nu goed, hij is nog jong en misschien wint hij wel eens een grote ronde, maar eerst presteren (in die rondes) zou ik zeggen Remco, dan pas praten .. ;)

Kijk Remco is een goeie wielrenner. Hij wint MAAR de ronde van Denemarken, true .. maar hoeveel wielrenners winnen NUL rondes in héél hun carriere van 20+ jaar? Die wielrenners bestaan ook sé.

Alleen, zowel de ploeg, de media maar ook hijzelf, hemelen hem te snel, te véél op. Het is al héél lang geleden dat een Belg nog één van de drie grote rondes won en de piemel en vagina van velen staat al meteen nat als er dan eens een talent aangestormd komt ..

Nu goed, hij is nog jong en misschien wint hij wel eens een grote ronde, maar eerst presteren (in die rondes) zou ik zeggen Remco, dan pas praten .. ;)
Het gaat verder dan enkel maar grote rondes eh. De OS was ook zo een schitterend voorbeeld.
De verwachtingen lagen zeer hoog, kan of wilt niet mee ik de wegrit. Oké goed zet alles op alles voor de TT. Oké dat is egoïstisch maar goed.
En in de TT slaagt hij er ook totaal niet in om een rol te spelen. Ja goed dan heb je grandioos gefaald eh.

Ja het manneke is nog jong en wat hij doet is zeker goed. Er zijn er niet veel die hem het nadoen. Maar als jij en je entourage die verwachtingen zo hoog legt dan kan je ook verwachten dat er kritiek komt. Een andere renner van zijn leeftijd daar heeft niemand kritiek op, maar zij verkopen hun vel ook niet duurder dan hij is.

Eens je resultaten rijdt, verwacht men bep. prestaties. Als je EK TT bent of je wint san sebastian , word je toch door de media verondersteld om mee te doen voor de overwinning in gelijk welke andere TT/ klassieker. Van Pogacar verwacht men toch ook meer dan een 20ste plaats in de tour en die is ook jong. Dus bullshit wat je hier zegt.

oh nee die paardenkop weer

Evenepoel won op zijn 19e San Sebastian. Was 100 jaar geleden dat iemand op die leeftijd dat nog deed maar toch vergelijken met andere 19 jarigen die lagere verwachtingen hebben. Jongens toch. De verwachtingen bij Evenepoel liggen zo hoog door zijn prestaties hé. Denemarken was al zijn 7e ronde die hij won maar nee we gaan hem even vergelijken met anderen die al blij zijn als ze een ronde uit rijden.

Eens je resultaten rijdt, verwacht men bep. prestaties. Als je EK TT bent of je wint san sebastian , word je toch door de media verondersteld om mee te doen voor de overwinning in gelijk welke andere TT/ klassieker. Van Pogacar verwacht men toch ook meer dan een 20ste plaats in de tour en die is ook jong. Dus bullshit wat je hier zegt.
De media verkoopt zelf niks anders dan bullshit .. dus ja ..

Al bij al niet slecht om na zo een val en zonder ideale seizoensvoorbereiding toch twee rittenkoersen op uw palmares te zetten, en het seizoen is nog niet voorbij. Volgend jaar moet het meer zijn en hij moet vooral kritisch blijven voor zichzelf, maar toch al chapeau. En wie weet, als de vorm blijft stijgen tot Lombardije...

Het gaat verder dan enkel maar grote rondes eh. De OS was ook zo een schitterend voorbeeld.
De verwachtingen lagen zeer hoog, kan of wilt niet mee ik de wegrit. Oké goed zet alles op alles voor de TT. Oké dat is egoïstisch maar goed.
En in de TT slaagt hij er ook totaal niet in om een rol te spelen. Ja goed dan heb je grandioos gefaald eh.

Ja het manneke is nog jong en wat hij doet is zeker goed. Er zijn er niet veel die hem het nadoen. Maar als jij en je entourage die verwachtingen zo hoog legt dan kan je ook verwachten dat er kritiek komt. Een andere renner van zijn leeftijd daar heeft niemand kritiek op, maar zij verkopen hun vel ook niet duurder dan hij is.
VDP heeft ook grandioos gefaald op de OS. Die ging ook enkel maar voor goud naar daar maar omdat uw koning, prins en keizer is geef je die geen kritiek? Zodra Evenepoel een scheet laat zijn het hier steeds dezelfde users die hun gal daarover moeten spuwen. Allé, dat vingertje. Who cares eingelijk. Het feit dat zijn ritoverwinning en tijdrit winst van vandaag volgens sommigen niets betekend bewijst ook gewoon wat er van hem verwacht wordt.

Dat laatste is wel grappig. Het zijn zijn prestaties die de verwachtingen zo hoog hebben gelegd.

Een andere renner van zijn leeftijd daar heeft niemand kritiek op, maar zij verkopen hun vel ook niet duurder dan hij is.
Tja er zijn ook geen andere Belgische renners van zijn leeftijd die GT potentieel hebben en al een mooi palmares bij elkaar gefietst hebben. Mocht zijn lijst van overwinningen tot nu toe leeg zijn, hadden we het misschien zelfs niet meer over Remco…

VDP heeft ook grandioos gefaald op de OS. Die ging ook enkel maar voor goud naar daar maar omdat uw koning, prins en keizer is geef je die geen kritiek? Zodra Evenepoel een scheet laat zijn het hier steeds dezelfde users die hun gal daarover moeten spuwen. Allé, dat vingertje. Who cares eingelijk. Het feit dat zijn ritoverwinning en tijdrit winst van vandaag volgens sommigen niets betekend bewijst ook gewoon wat er van hem verwacht wordt.

Dat laatste is wel grappig. Het zijn zijn prestaties die de verwachtingen zo hoog hebben gelegd.
Waarom zou ik VDP kritiek moeten geven? Het gaat helemaal niet over hem…
In feite een beetje triest dat je dat er nu weer bij moet trekken, is echt totaal niet relevant in deze discussie.

“Remco zijn gebaar is op zijn minst vreemd te noemen”, jij als repliek “Ja maar VDP heeft ook een domme stoot uitgehaald en daar zeg je niks over!”.
Ja man, misschien omdat dat, eeuh, niet relevant is?

Dat vingertje who cares? Laat ons zeggen veel mensen geven daar om. Je snapt hopelijk toch dat alles elkaar de hand geeft. Dat hij de ronde van Denemarken wint is goed, zeer mooi. Maar het is maar de ronde van Denemarken eh. Dat je dan zo een gebaar maakt alsof je daar een prestatie van formaat heb gedaan, dat je daar de koers der koersen hebt gewonnen. Ja nee eh. Je volgt daar Niklas Larsen op, toch ook niet de grootste naam.

Het zijn vooral de prestaties die achterblijven terwijl de indruk die hij, zijn entourage en de media eraan geven meer doen verwachten. Dat is het grote probleem. Als jij een ingetogen mannetje bent die mooie dingen laat zien, maar altijd met beide voetjes op de grond blijft en beseft dat elke koers nog moet gereden worden en dat vorm geen evidentie is, en winnen nog veel minder. Dan krijg je lof en weinig tegenkanting. Doe je het tegenovergestelde dan kan je u wel verwachten aan wat tegenwind, dat is niet meer dan normaal.

Waarom zou ik VDP kritiek moeten geven? Het gaat helemaal niet over hem…
In feite een beetje triest dat je dat er nu weer bij moet trekken, is echt totaal niet relevant in deze discussie.

“Remco zijn gebaar is op zijn minst vreemd te noemen”, jij als repliek “Ja maar VDP heeft ook een domme stoot uitgehaald en daar zeg je niks over!”.

Dat vingertje who cares? Laat ons zeggen veel mensen geven daar om. Je snapt hopelijk toch dat alles elkaar de hand geeft. Dat hij de ronde van Denemarken wint is goed, zeer mooi. Maar het is maar de ronde van Denemarken eh. Dat je dan zo een gebaar maakt alsof je daar een prestatie van formaat heb gedaan, dat je daar de koers der koersen hebt gewonnen. Ja nee eh. Je volgt daar Niklas Larsen op, toch ook niet de grootste naam.

Het zijn vooral de prestaties die achterblijven terwijl de indruk die hij, zijn entourage en de media eraan geven meer doen verwachten. Dat is het grote probleem. Als jij een ingetogen mannetje bent die mooie dingen laat zien, maar altijd met beide voetjes op de grond blijft en beseft dat elke koers nog moet gereden worden en dat vorm geen evidentie is, en winnen nog veel minder. Dan krijg je lof en weinig tegenkanting. Doe je het tegenovergestelde dan kan je u wel verwachten aan wat tegenwind, dat is niet meer dan normaal.
Ik zeg niet dat VDP kritiek verdiend daarvoor, ik vraag mij gewoon af waarom de ene het wel verdiend en de andere niet? Dat is mijn punt. Net zoals Remco ging hij enkel en alleen voor een (Gouden) medaille. Bij de ene plots een probleem, bij de andere niet. Dat is mogelijk even triest.

eeuh, waar in zowel uw bericht als mijn quote staat bovenstaande? :sop:

Omdat hij een vingertje op zijn mond legt wilt hij tonen dat hij de koers der koersen heeft gewonnen? Alsof hij dat zelf ook niet weet dat het maar de ronde van Denemarken is. Maar zoals je zelf aangeeft, hij mag verwachten dat er kritiek komt, dan mag je ook verwachten dat hij daarop antwoord.

Het zijn vooral de prestaties die achterblijven terwijl de indruk die hij, zijn entourage en de media eraan geven meer doen verwachten

Evenepoel zijn seizoen:

- Giro, eerste wedstrijd na blessure. Evenepoel voor de giro: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210501_92346666
Die verwachtingen kwamen er dus vooral door de pers. Uiteindelijk door te weinig basis en valpartij uit de Giro.
- ITT Nationaal kampioenschap 2de
- Baloise belgium tour 1ste + 1 rit
- Nationaal kampioenschap 3de
- ITT OS 9de
- Road race OS 49ste
- Tour of Denmark 1ste + 2 ritten

Zelfs voor een "slechte" Evenpoel vallen die prestaties echt nog wel mee hoor.

sansebastian19-evenepoel-win-1-940.jpg

Ja en nee.

Uiteraard zijn de verwachtingen altijd hoog door prestaties maar als hij zelf op een deftige manier met de media om gaat kan je dat toch wat temperen.
Kijk naar de Olympische Spelen... "Wat vindt je van die Mikuni Pass?", "Ik vind em leuk <grijns grijns>". Je had ook gewoon met een standaard dooddoener kunnen antwoorden zoals Van Aert dat deed... nu denkt iedereen "oh! We gaan vuurwerk krijgen!" En dan parkeert ie de eerste 200m om zich te sparen voor de ITT...

Een ITT waar op basis van de prestatie van Roglic zeer duidelijk is gebleken dat de klimmer-tijdrijder zeer sterk in het voordeel was t.o.v. de machtsmensen genre Ganna.

Dat doet hij voor het WK dan veel beter... zelfs al rijdt hij daar wel en niet Lampaert, heeft hij in de media toch al laten vallen dat het eigenlijk niet zijn ding is... kan je nadien altijd zeggen: told you so.

Laatst bewerkt:
Toch gewoon weer sterk van Remco. Die tijdrit winnen was moeilijker dan die vorige rit en hij doet het toch maar weer. Verrassend is het wel echt niet. We hebben in de Ronde van België al gezien dat die eigenlijk gewoon al terug op niveau is (een niveau dat ontzettend hoog ligt voor dat soort koersen, grote kans dat die ook de Benelux Tour wint). Dat hij ietwat "faalt" in de Giro en op de OS (in mindere mate imo) heeft weinig te maken met die val, maar gewoon dat hij die parcoursen en dat niveau (nog?) niet aankan. We moeten hier in België eens stoppen met bepaalde jongeren meteen het etiket van grote ronderenner op te plakken (al komt dat bij Remco wel niet alleen van de buitenwereld). Hetzelfde geldt voor Cian Uijtdebroeckx btw. Die jongen wint veel bij de junioren maar maak er niet opeens een toekomstige topklimmer of ronderenner van.

Daar ben ik het toch niet mee eens. De Remco van voor de valpartij hebben we toch nog niet gezien hoor. Zoals hij won in San Sebastian, Burgos, Polen, ... daar zijn we toch nog niet. Toen had je de indruk dat hij die Ronde van Lombardije wel op zijn naam ging schrijven.

Ronde van België en Denemarken zijn leuk, maar daarvoor is hij geen prof geworden. Of hij een grote ronde kan/kon winnen, dat valt altijd af te wachten. Hij heeft voor zijn val wel bewezen dat hij ook bij de profs een sterke TT heeft en bergop meer dan zijn mannetje kon staan, dan is het niet zo vreemd dat er wel wat van verwacht wordt. Temeer omdat hij die ambitie ook zelf volop uitspreekt.

Op naar volgend jaar.

Op naar volgend jaar.
Hij rijdt dit jaar ook nog Lombardije hoor :). En in de Benelux Tour staat normaal gezien ook wel schoon volk aan de start.

Dat zijn uitslagen niet van het niveau van vorig jaar zijn is een feit. Al moet je er natuurlijk ook wel rekening mee houden dat zijn voorseizoen in het water viel en hij vol op de Giro mikte, waar hij tot de gravelrit nog gewoon 2e stond in het klassement. Wat hij in Denemarken deed kan je natuurlijk niet vergelijken met bv de Ronde van Polen 2020. Maar hij rijdt op een tijd van niks meer dan een minuut weg, en dat na een steil klimmetje dat je eerder kan toeschrijven aan de klassieke types als aan een Evenepoel. Ik vond het toch een vrij indrukwekkende zege.

Ik blijf er bij dat hij té licht gezet is voor het seizoen. Het was gewoon een totaal andere Evenepoel, alsof hij uit een crashdieet kwam. Vergelijk de foto's van de ploegvoorstelling vs nu Ronde van Denemarken.

edit: hmm, in preview lijkt die foto wel te werken en in de post niet.
https://www.deceuninck-quickstep.com/images/team_rider/c_c/960x600/evenepoelfront_1609418828.jpg

evenepoelfront_1609418828.jpg

CORVOS_00033400-030-e1628793925780-728x350.jpg

Ik zei 'op naar volgend jaar', omdat ik de beste Remco niet meer verwacht dit jaar. Hij mag mij verrassen, maar het zou de logica zelve zijn.

Wat niet betekent dat het allemaal dramatisch was dit seizoen

Nu een rustige winter en een goede voorbereiding op 2022 en we zien hem hopelijk terug met die extra procentjes.

Maar hij rijdt op een tijd van niks meer dan een minuut weg, en dat na een steil klimmetje dat je eerder kan toeschrijven aan de klassieke types als aan een Evenepoel. Ik vond het toch een vrij indrukwekkende zege.
Welke klassieke types zouden dat dan zijn? De Ronde van Denemarken mag dan wel de Ronde van Vlaanderen voor de Denen zijn. De beste Deen van 2021 was niet eens present en Mads Pedersen ging in het voorjaar overboord als ze den E17/E40 over moesten bij wijze van spreken.
Toch ook efjes aanstippen dat die puist waar ze 4 keer over moesten in de laatste 20km stukken had tot 21%, dat is toch op maat gemaakt bijna.

Alhoewel... ter verdediging van Remco: zelfs de subtoppers (de mannen van AG2R etc) van het voorjaar zouden weinig hebben kunnen uitsteken denk ik. Ik denk dus wel dat hij niet onterecht naar voor wordt geschoven als één van de topfavorieten voor de Benelux Tour. Als hij die kan winnen is dat toch direct een heel ander niveau. Dat deelnemersveld ziet er toch veel sterker uit als ik kijk op PCS: Dumoulin, Thomas/Moscon, Stuyven, van der Poel (die 2 dagen voor de start wel nog het WK MTB rijdt), Lutsenko, Hirschi... en Asgreen in eigen rangen. Das toch andere koek dan Teunissen en Pedersen zoals hij nu rond rijdt met alle respect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan