Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was al op de trainingskampen dat hij niet meer kon trainen dus dat is meer dan een maand. Bovendien is swift gewoon wat op de rollen veel houd dat niet in.

Toen hij begin februari weer begon was dat gewoon van nul hé dat hij ergens in het midden van die 6 maanden wat op de rollen reed doet er weinig toe.

Renners stoppen maar max 3 weken met trainen voor ze opnieuw beginnen op het einde van het seizoen. Dus is echt wel van ver moeten terugkomen valt niet te onderschatten. Dus niet meer dan logisch dat bij zijn comeback er wat basis ontbreekt en ook weinig getraint kon worden op extras zoals explosiviteit en dalingkunsten.
Ja en ne die basis blijkt vaak zeer moeilijk om binnen hetzelfde seizoen nog recht te trekken.
Je ziet heel vaak bij renners die in het voorjaar iets voor hebben pas laat op het seizoen terug boven water komen.

Remco zijn voorjaar was op zen zachtst gezegd niet ideaal, in de Giro had hij een zéér duidelijk tekort ten opzichte van zijn vormpijl van vorig jaar. Ook die Giro en de manier van exit zullen zeker niet geholpen hebben om die kloof te dichten.

De Olympische Spelen gaven in dat opzicht zeker geen al te positief beeld dus het lijkt mij naief van 2 weken later nu plots te denken dat helemaal terug is. Tokio zal ook niet meteen voor super compensatie zorgen aangezien hij daar eerder getaperd zou moeten hebben naar beide events en zeker niet naar overload getrained gaat hebben... iets heel anders dan een renner die 2 weken na een grote ronde plots vliegt.

De typo was het minst erge, zeggen dat rollen niet veel inhouden…

Als je het mentaal aankan zijn rollen zowat de beste training die je kan hebben voor je conditie.

Uiteraard helpen die niet voor stuurvaardigheid.
Ik ben nu wel overtuigd dat een combinatie van beide ideaal is. Op zwift kan je mooi trainen, klimmen na 15km is klimmen na 15km. Maar het blijft een simulatie.

Winnen is winnen. True.

Maar om nu alle Karl te spreken van ne grote numero, lol. Het gaat over Tosh Van der Sande en Nick van der Lijke (wie is dat zelfs??? :laugh: )

Feit dat hij weeral de mist in gaat in de afdaling zal meer blijven hangen dan die overwinning denk ik.
En weeral eens het negatieve bekijken.. typisch.. Hij moet aan dalen werken dat weet hij zelf ook wel. Hij wint trouwens met overmacht dus de mondjes van de kritikasters en afbrekers mogen toe.. Die gast moet blijkbaar meer doen dan andere renners om geapprecieerd te worden in eigen land. Ik vind dat triest

Goed dat hij toch nog eens wint al is het maar in Denemarken.

Ik vind dat vingertje op de mond bij zijn viering wel irritant. Zoveel kritiek is er nu toch ook niet op hem, en laat staan dat hij die weinige critici nu verstomd door een zege in Denemarken.
Je moest eens weten hoeveel volgers hem al aan de schandpaal hebben genageld de afgelopen maanden. Ik vind zijn reactie in dit opzicht aan de finish niet meer dan normaal..

Ook wel mijn gedacht. Doe dit in de tour of de vuelta en ik doe mijn petje af.
Maar als je verkeerd rijdt en dan wint, in Denemarken of all places. Nee dan moet je geen groot statement maken.
Wees blij dat je wint maar schat die prestatie ook gewoon correct naar waarde.
Zucht... Moest VDP er winnen was het machtig meer dan wss 🙄

Als hij had gewonnen op het hoogste niveau, gaf ik hem gelijk nu is het maar met alle respect een b-koers. Wel knap dat hij met zoveel overschot wint natuurlijk

Wat een onzin.. arrogantie noem jij dat. Ik noem dat ambitie..
Teken doen dat iedereen zijn mond maar beter kan houden? Doen alsof je bewezen hebt dat criticasters zich vergist hebben? Dat noem jij ambitieus?

Ik herhaal het doe dit op het hoogste niveau en het is gerechtvaardigd. Doe dit in de ronde van Denemarken en je maakt uwzelf belachelijk.

Teken doen dat iedereen zijn mond maar beter kan houden? Doen alsof je bewezen hebt dat criticasters zich vergist hebben? Dat noem jij ambitieus?

Ik herhaal het doe dit op het hoogste niveau en het is gerechtvaardigd. Doe dit in de ronde van Denemarken en je maakt uwzelf belachelijk.
Wat moet hij dan doen volgens u ... Niet meer koersen dan wss.. hij wint "maar" in de Ronde van Denemarken. Altijd maar kritiek blijven geven is makkelijk.. welke wedstrijd hij ook zal starten.. tzal nooit goed zijn. Dat is mij duidelijk ja aan uw commentaren.

Wat moet hij dan doen volgens u ... Niet meer koersen dan wss.. hij wint "maar" in de Ronde van Denemarken. Altijd maar kritiek blijven geven is makkelijk.. welke wedstrijd hij ook zal starten.. tzal nooit goed zijn. Dat is mij duidelijk ja aan uw commentaren.
Ja hij wint maar een etappe in de ronde van Denemarken en komt dan met een belachelijk gebaar af
Teveel emo, hij gedraagt zich als een puber

Hoezo? Vdp mag blijkbaar meer ja.. als hij zo over de streep bolt is dat geweldig.. bij Remco arrogantie.. 2 maten en gewichten 🤔
Het verschil is dat vdP zijn "vuistenshow" zoals jij het toen noemde, opvoerde op de Piazza del Campo als winnaar van een koers die kwa aanzien en deelnemers meer en meer de ambitie mag koesteren om als 6de monument beschouwd te worden.

Remco doet dit in een koers waar je met Pedersen, Groenewegen, Theunissen en Cavendish de bekende namen op één hand kan tellen en dat zijn dan nog allemaal sprinters ook. Het mag dan toch geen verassing zijn dat je iedereen los gooit op een stijl puistje? Is een beetje alsof pakweg Bayern Munchen hier met 1-0 tegen een ploeg uit de Belgische 2de klasse komt winnen en dan gaan zeggen "ziede wel dat we het nog kunnen?!" beetje flauw wel... :unsure:

Als je met ambitie naar de spelen trekt en daar eigenlijk niet kan brengen wat je toch duidelijk ook zelf vooraf ambieert dan zet je dat niet recht door een koers te winnen van het niveau Ronde van Wallonië... dan zet je dat recht in een koers van niveau. Maar goed, ik ga niet beweren dat ik de reactie niet helemaal begrijp. De druk die al op die jongen zijn schouders rust van zelfs op het WK in Bergen moet gigantisch zijn. Het zou alleen enorm helpen als hij zelf den boel ook niet altijd mee verder op stookt. Je moet niet gevat/bijdehands proberen doen tegen journalisten als je het eigenlijk niet kan. Zeker niet als je weet dat diezelfde journalisten elke woord 5 keer binnenstebuiten draaien.

Tijdritdagje vandaag zowel in Denemarken, Polen en Spanje een tijdrit vandaag.

Hij maakt dat gebaar in Denemarken niet omdat hij het een grote koers vind maar omdat het de eerste koers is die hij wint sinds de OS hé. Een voetballer wacht ook niet tot hij scoort in de finale van het WK hé dat is ook gewoon bij het eerste volgende doelpunt vingertje voor de mond naar de pers tribune lopen.

Hij doet het opnieuw, wat een prestatie van de koning van Schepdaal!

Jaren geleden dat er nog eens iemand zo dominant een meerdaagse rittenkoers won en al helemaal een op dit topniveau van de mondiale wielersport!

Zo beter?

Hij doet het opnieuw, wat een prestatie van de koning van Schepdaal!

Jaren geleden dat er nog eens iemand zo dominant een meerdaagse rittenkoers won en al helemaal een op dit topniveau van de mondiale wielersport!

Zo beter?
76852e5d3e9d0c8c97a6b13bb51556b3.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan