Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Realistisch gezien is het voor een aantal renners effectief dicht tegen off-season. Er zijn er een heel deel die er over 3 weken het blok al op leggen.
Ik denk vooral ook dat het voor Remco (en trouwens ook voor een aantal andere renners) deugd gaat doen van echt eens lange periode te kunnen trainen zonder revalidatie en zonder de druk van competitie.
?????????????????????????????????????????????????????

Hij heeft 9 MAANDEN niet gefiets heeft al lang genoeg op zijn gat gezeten koersen moet hij nu doen zoveel mogelijk. Hij kan echt nog niet moe zijn hoor. Zolang mogelijk doorgaan. Is ook geen voorjaars renner hé dus hoeft er niet terug te staan in februari. Is trouwens ook gewoon de bedoeling van de ploeg daarom dat hij dit soort koersen allemaal nog rijd om hem toch nog wat wedstrijden te laten koersen dit jaar. Stel u voor dat hij zoals jij zegt nu al de blok er op legt dan heeft hij amper 30 koersdagen in de benen.

Kan nu stoppen om te gaan te crossen en een eindbaas te worden zoals Wout & MVDP. (en te leren sturen, want aan die snelheid zonder oprit was het seizoen ook voorbij)

Molano was goed in Burgos. Won er twee.
Sprinters in Vuelta voor een overwinning: Philipsen - Demare - Jakobsen - Matthews.
Het zal gaan tussen deze vijf voor de 5-6 sprinterskansen. Gooi Trentin ertussen voor plek 6 als Molano te ver zit.
Molano liet daar in Burgos toch maar mooi klinkende namen als Aberasturi, Dainese en Albanese achter zich. :unsure:

?????????????????????????????????????????????????????

Hij heeft 9 MAANDEN niet gefiets heeft al lang genoeg op zijn gat gezeten koersen moet hij nu doen zoveel mogelijk. Hij kan echt nog niet moe zijn hoor. Zolang mogelijk doorgaan. Is ook geen voorjaars renner hé dus hoeft er niet terug te staan in februari. Is trouwens ook gewoon de bedoeling van de ploeg daarom dat hij dit soort koersen allemaal nog rijd om hem toch nog wat wedstrijden te laten koersen dit jaar. Stel u voor dat hij zoals jij zegt nu al de blok er op legt dan heeft hij amper 30 koersdagen in de benen.
Hij heeft 2-3 maand niet gefietst ja, 9 maand :lol:
Alsof je in het veldrijden leert sturen in een afdaling. Mountainbiken lijkt me een pak beter geschikt daarvoor.
In Zwitserland gaan crossen he

Hij heeft 2-3 maand niet gefietst ja, 9 maand :laugh:

In Zwitserland gaan crossen he
Verkeerd woord gebruikt, hij heeft 9 maanden geen wedstrijden gereden. Dus moet nu nog niet aan rust beginnen denken.

BTW half augustus gevallen. September, oktober, november, december en januari (5 volle maanden). En dan begin februari weer kunnen beginnen trainen. Mag ik jouw kalender eens zien waarop dat maar 2 maand is?

Verkeerd woord gebruikt, hij heeft 9 maanden geen wedstrijden gereden. Dus moet nu nog niet aan rust beginnen denken.

BTW half augustus gevallen. September, oktober, november, december en januari (5 volle maanden). En dan begin februari weer kunnen beginnen trainen. Mag ik jouw kalender eens zien waarop dat maar 2 maand is?
22 september 2020 zat hem al terug op zwift

Molano liet daar in Burgos toch maar mooi klinkende namen als Aberasturi, Dainese en Albanese achter zich. :unsure:
Ach, geef hem het voordeel van de twijfel. Hij is in vorm en zit in Spaans grondgebied de komende weken. Het is zijn moment om te kunnen wedijveren met zijn collega-sprinters. Tenzij Demare zijn Giro van vorig jaar herhaalt.

Ja maar dat is geen 5 maand niets gedaan he
Val, dikke maand niets en terug begonnen en daarna nog eens maand niets/alternatief.
2-3 maand dus ;)
Was al op de trainingskampen dat hij niet meer kon trainen dus dat is meer dan een maand. Bovendien is swift gewoon wat op de rollen veel houd dat niet in.

Toen hij begin februari weer begon was dat gewoon van nul hé dat hij ergens in het midden van die 6 maanden wat op de rollen reed doet er weinig toe.

Renners stoppen maar max 3 weken met trainen voor ze opnieuw beginnen op het einde van het seizoen. Dus is echt wel van ver moeten terugkomen valt niet te onderschatten. Dus niet meer dan logisch dat bij zijn comeback er wat basis ontbreekt en ook weinig getraint kon worden op extras zoals explosiviteit en dalingkunsten.

Als ik Remco was zou ik hard trainen op afdalingen. Ondertussen bewust in zowat elke wedstrijd doen alsof je nog altijd slecht kan dalen en ervoor zorgen dat iedereen hem vierkant uitlacht.

Om dan plots in een topklassieker aan te vallen in een afdaling en .. :tongue:

Was al op de trainingskampen dat hij niet meer kon trainen dus dat is meer dan een maand. Bovendien is swift gewoon wat op de rollen veel houd dat niet in.

Toen hij begin februari weer begon was dat gewoon van nul hé dat hij ergens in het midden van die 6 maanden wat op de rollen reed doet er weinig toe.

Renners stoppen maar max 3 weken met trainen voor ze opnieuw beginnen op het einde van het seizoen. Dus is echt wel van ver moeten terugkomen valt niet te onderschatten. Dus niet meer dan logisch dat bij zijn comeback er wat basis ontbreekt en ook weinig getraint kon worden op extras zoals explosiviteit en dalingkunsten.
Als je al niet eens weet dat het met een Z is dan zwijgen we beter
Lionel Sanders is 4-voudige Iron Man winnaar en die traint quasi alleen binnen bv

Als ik Remco was zou ik hard trainen op afdalingen. Ondertussen bewust in zowat elke wedstrijd doen alsof je nog altijd slecht kan dalen en ervoor zorgen dat iedereen hem vierkant uitlacht.

Om dan plots in een topklassieker aan te vallen in een afdaling en .. :tongue:
Een Froomke doen.

Alleen deed die da in de tour ipv ne klassieker

Toch ontzettend jammer dat hij morgen niet aan de start zal staan. Wat een onmogelijke ploeg is DSM eigenlijk geworden...

Het lijkt er op dat enkel brave volgzame jongetjes als Bardet het daar nog wat naar hun zin zullen hebben.

Zelfs met Tiesj zijn er problemen (bron), en die staat nu toch ook niet bekend als moeilijke mens...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan