Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Winnen is winnen. Je wilt niet weten hoeveel renners al jaren op zoek zijn naar een zege ergens.

1'30 in blijkbaar 8km is toch een ferm gat geslagen.

Komt nog wel wat leuks aan ENECO Tour en EK kan je dikwijls wel wat spektakel verzorgen. En op het einde van het seizoen is er ook nog Lombardije zou mooie weerwraak zijn.

Voor die Denen is dat hun ronde van vlaanderen ofzo. Maar als VDP straks Teunissen klopt in de almachtige benelux tour zal het weer een wereldse prestatie zijn. We snappen het ondertussen al ;).

Winnen is winnen. Je wilt niet weten hoeveel renners al jaren op zoek zijn naar een zege ergens.

1'30 in blijkbaar 8km is toch een ferm gat geslagen.

Komt nog wel wat leuks aan ENECO Tour en EK kan je dikwijls wel wat spektakel verzorgen. En op het einde van het seizoen is er ook nog Lombardije zou mooie weerwraak zijn.
1m30 is een serieus gat maar je weet goed genoeg dat als iemand wegspringt en daarachter 5 of 6 enkelingen zitten dat daar vaak niemand nog ne poot uit steekt.

Om hier nu direct Lombardije mee te sleuren gaat toch echt veel te ver :laugh: . Er is tot hiertoe nog steeds geen enkel teken geweest dat hij terug het niveau van voor zijn val zelfs benaderd. Laat ons eerst al eens beginnen met het EK... daar zullen ook niet veel of wrs geen wereldtoppers starten maar dat zal al meer een waardemeter zijn dan een koers waar we met iedereen die hier het topic volgt met moeite de helft van de top 10 kennen...

1m30 is een serieus gat maar je weet goed genoeg dat als iemand wegspringt en daarachter 5 of 6 enkelingen zitten dat daar vaak niemand nog ne poot uit steekt.

Om hier nu direct Lombardije mee te sleuren gaat toch echt veel te ver :laugh: . Er is tot hiertoe nog steeds geen enkel teken geweest dat hij terug het niveau van voor zijn val zelfs benaderd. Laat ons eerst al eens beginnen met het EK... daar zullen ook niet veel of wrs geen wereldtoppers starten maar dat zal al meer een waardemeter zijn dan een koers waar we met iedereen die hier het topic volgt met moeite de helft van de top 10 kennen...
Je weet dat Lombardije nog 2 maanden is hé? Ik zeg niet dat hij nu Lombardije meekan doen voor winst hé. Ik zeg dat met ook nog Eneco en EK en zo in de benen het misschien wel mogelijk is dat hij nog dit seizoen weer kan aansluiten bij zijn betere vorm. Het seizoen is nog best lang er komt wel nog wat lekkers aan. We moeten nu toch niet doen alsof het al tijd is voor de winter pauze toch?

Toch weer dat foutje in de afdaling… dat verontrust mij toch hoor… is toch echt een weerkerend iets bij Evenenpoel
Lijkt mij dat hij zich verremt en hij dan niet durft te corrigeren in de bocht en dan maar rechtdoor gaat op die oprit…

Ronde van Polen en ronde van Spanje zijn de worldtour-wedstrijden nu/weldra

Benelux/Binckbank is ook world-tour

Denemarken dat is europe tour dus echt wel lager niveau

Ronde van Polen en ronde van Spanje zijn de worldtour-wedstrijden nu/weldra

Benelux/Binckbank is ook world-tour

Denemarken dat is europe tour dus echt wel lager niveau
Denemarken is ProTour, dus niveau Kuurne-Brussel-Kuurne, Brabantse Pijl, Algarven en Arctic race of norway die Ben Hermans vorige week won.

Niet de absolute top, maar toch nog boven Europe tour.

Denemarken is ProTour, dus niveau Kuurne-Brussel-Kuurne, Brabantse Pijl, Algarven en Arctic race of norway die Ben Hermans vorige week won.

Niet de absolute top, maar toch nog boven Europe tour.
Pro Tour bestaat niet eens volgens de UCI.
Je hebt world tour en daarna continental tours zoals europe tour

Goed dat hij toch nog eens wint al is het maar in Denemarken.

Ik vind dat vingertje op de mond bij zijn viering wel irritant. Zoveel kritiek is er nu toch ook niet op hem, en laat staan dat hij die weinige critici nu verstomd door een zege in Denemarken.
Ook wel mijn gedacht. Doe dit in de tour of de vuelta en ik doe mijn petje af.
Maar als je verkeerd rijdt en dan wint, in Denemarken of all places. Nee dan moet je geen groot statement maken.
Wees blij dat je wint maar schat die prestatie ook gewoon correct naar waarde.

Je weet dat Lombardije nog 2 maanden is hé? Ik zeg niet dat hij nu Lombardije meekan doen voor winst hé. Ik zeg dat met ook nog Eneco en EK en zo in de benen het misschien wel mogelijk is dat hij nog dit seizoen weer kan aansluiten bij zijn betere vorm. Het seizoen is nog best lang er komt wel nog wat lekkers aan. We moeten nu toch niet doen alsof het al tijd is voor de winter pauze toch?
Ik weet dat Lombardije veraf is en dat dit voor héél veel renners vaak de koers te veel is. Maar ik denk dat we voor dit seizoen realistisch moeten zijn en op WT niveau niet al te veel meer verwachten, laat staan een monument. Top 10 in Lombardije zou eigenlijk al mooi zijn.

Realistisch gezien is het voor een aantal renners effectief dicht tegen off-season. Er zijn er een heel deel die er over 3 weken het blok al op leggen.
Ik denk vooral ook dat het voor Remco (en trouwens ook voor een aantal andere renners) deugd gaat doen van echt eens lange periode te kunnen trainen zonder revalidatie en zonder de druk van competitie.

Schuld van aandachtshoer Karl en zichzelf (wijsvingertje dat we moeten zwijgen) :p
En nadenken... als je dat allemaal weeral vergelijkt met de nog 3 jaar jongere Cian in Karl zen talkshow. Dat verschil in maturiteit was toch wel gi-gan-tisch.

Als hij dit doet op het EK of op WT niveau dan mag hij dat van mij gerust doen, hoewel: liever niet. Maar omdat je Pedersen klopt, een renner die buiten een sprintje in Kuurne dit seizoen echt nog hélémaal niks heeft laten zien??? Zoals al gezegd, hier bewijs je gewoon niks mee. Van alle mensen die kritiek geuit hebben is er letterlijk niemand die nu plots gaat zeggen: "ah tjiens, allé kwas toch verkeerd..." :unsure:

M. Van alle mensen die kritiek geuit hebben is er letterlijk niemand die nu plots gaat zeggen: "ah tjiens, allé kwas toch verkeerd..." :unsure:
integendeel. Alle mensen die zeiden “hij moet minder naast zijn schoenen lopen en zijn plek kennen en spreken met de benen. Minder arrogantie zou hem sieren.”, hebben nog veel meer dat gevoel nu.

Eikels van Telenet. Rit 1 en 2 opgenomen, wil daarnet naar de koers zien. Niks. Als je dan op de rit van morgen klikt staat er geen rood bolletje. En als je dan op opnemen klikt zegt em dat het al opgenomen gaat worden 🖕. Nogmaals op opnemen drukken en je krijgt wel een rood bolletje.
Gisteren beulde hij het peloton ook al aardig af, tis toch echt gene gewone smurf.

integendeel. Alle mensen die zeiden “hij moet minder naast zijn schoenen lopen en zijn plek kennen en spreken met de benen. Minder arrogantie zou hem sieren.”, hebben nog veel meer dat gevoel nu.

Heeft na de olympische spelen toch veel negatieve reacties over zich heen gekregen op sociale media, totaal onnodig wat mij betreft.

Was dat vingertje nodig? Neen allicht niet, maar wie ligt daar nu wakker van.

Wel triest om te zien hoe sommige zich in bochten moeten wringen om zijn prestatie zo goed mogelijk te minimaliseren. Een wereldprestatie is het niet, maar kunnen we ook niet gewoon blij zijn dat hij wint (en toch op een mooie manier)?

Ik verwacht er in elk geval nog iets van dit jaar.

Volgens mij gaat Philipsen een dikke Vuelta rijden. Er zijn wel wat sprintkansen voor degene die wat heuveltjes over kunnen, maar de bezetting bij de sprinters is toch ook heel dun.
Molano was goed in Burgos. Won er twee.
Sprinters in Vuelta voor een overwinning: Philipsen - Demare - Jakobsen - Matthews.
Het zal gaan tussen deze vijf voor de 5-6 sprinterskansen. Gooi Trentin ertussen voor plek 6 als Molano te ver zit.

Toch weer dat foutje in de afdaling… dat verontrust mij toch hoor… is toch echt een weerkerend iets bij Evenenpoel
Lijkt mij dat hij zich verremt en hij dan niet durft te corrigeren in de bocht en dan maar rechtdoor gaat op die oprit…
Er gaat daar dringend iemand zijn levenswerk moeten van maken want je hebt niet altijd een oprit waar je op kan en dan ligt hij weer in een ravijn. Als dat zo door gaat dan gaat die nog zijn leven laten ergens in een afdaling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan