Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat worden dan wel heel flauwe excuses, sinds juni al mijn tweede vaccin en buiten een nachtje wat problemen, niks gemerkt bij het sporten daarna.
Goh ja, lijkt me niet onlogisch dat dit ook van persoon tot persoon verschilt ;)
Net zoals er mensen zijn die van hun prik helemaal niets voelen, en anderen 2-3 platliggen met koorts/hoofdpijn/...

Nu ja, wat er echt van aan is, zal de tijd wel uitwijzen. Iemand zal er wel onderzoek naar aan het doen zijn ;)

Dat worden dan wel heel flauwe excuses, sinds juni al mijn tweede vaccin en buiten een nachtje wat problemen, niks gemerkt bij het sporten daarna.

De ene reageert er meer op de andere.

Een kennis wel naar de pensioenleeftijd toe, kon door het vaccin bijna een maand niet werken.
Iemand met dezelfde leeftijd voelt het dan idd niet.

Dat parcours van de Olympische spelen... pfieuw. Die Mikuni Pass lijkt mij toch té zwaar voor Van Aert, een stuk van 4km aan 12% avg. Als Pogacar zijn vorm nog een weekje kan rekken is hij toch de te kloppen man imo, tenzij de Ventoux een veeg teken was en Pogacar echt niet goed tegen die warmte kan. Het is nog een heel ander soort warmte ook, het verschil tussen de kurkdroge warmte in de Provence en het vochtige klimaat in Tokio kan niet groter zijn.

Het zal er natuurlijk ook van af hangen hoe ze aan de voet gaan komen... maar het zou mij sterk verbazen moest Wout kunnen wegrijden met een groepje zoals Greg dat in Rio kon. Ze gaan met zen allen op dat wiel springen.

De tijdrit zie ik wel kansen. Er wordt een zwaar parcours geven maar een grote brok van de hoogtemeters ligt op een loper van 5km @4,5% gemiddeld. Dat is evengoed voor de grote plaat en een meer egale inspanning, iets heel anders dan de interval inspanningen in de ITT die Pogacar won in de Tour.

Dat parcours van de Olympische spelen... pfieuw. Die Mikuni Pass lijkt mij toch té zwaar voor Van Aert, een stuk van 4km aan 12% avg. Als Pogacar zijn vorm nog een weekje kan rekken is hij toch de te kloppen man imo, tenzij de Ventoux een veeg teken was en Pogacar echt niet goed tegen die warmte kan. Het is nog een heel ander soort warmte ook, het verschil tussen de kurkdroge warmte in de Provence en het vochtige klimaat in Tokio kan niet groter zijn.

Het zal er natuurlijk ook van af hangen hoe ze aan de voet gaan komen... maar het zou mij sterk verbazen moest Wout kunnen wegrijden met een groepje zoals Greg dat in Rio kon. Ze gaan met zen allen op dat wiel springen.

De tijdrit zie ik wel kansen. Er wordt een zwaar parcours geven maar een grote brok van de hoogtemeters ligt op een loper van 5km @4,5% gemiddeld. Dat is evengoed voor de grote plaat en een meer egale inspanning, iets heel anders dan de interval inspanningen in de ITT die Pogacar won in de Tour.
Na die Mikuni Pass is het wel nog 32 kilometer. Dat biedt nog wel perspectief want ik zie geen enkele renner, ook Pogacar niet, dat in zijn eentje klaren.

Zeker niet als een groepje medaille-pretendenten zich in de achtergrond kunnen verzamelen. Hopelijk zit Van Aert dan bij in die groep.

Na die Mikuni Pass is het wel nog 32 kilometer.
Waarvan ong. 10km dalen. Op de Kagosaka met de grote plateau en nog een keer alles op de laatste puist.
Dat kleine tussenstuk tussen de Mikuni Pass en de Kagosaka is irritant om alleen te rijden en gaan de verschillen groot genoeg zijn na de steile klim? Meestal niet, maar ja, warmte + afstand kan voor genoeg afscheiding zorgen als er al wordt gebombardeerd op de Sanroku (in het midden van de koers).

Dan heeft Greg een duidelijke taak he: Wout over de Mikuna loodsen zodat ie vollenbak iedereen kan kapot maken in die laatste 35k. :unsure:

Op papier hebben wij Belgen de ideale uitgangspositie met Evenepoel (als die weer zijn beste niveau haalt) die kan aanvallen en Van Aert als de snelste klimmer die in een achtervolgende groep in het wiel mag zitten. Dat kan de samenwerking verstoren en zo Evenepoel helpen om vooruit te blijven.

Omgekeerd zou Evenepoel ook nog een gat kunnen dichten om Van Aert weer in de eerste groep te brengen als ze er allebei zijn afgereden op de Mikuna pass.

Benoot en Van Avermaet zullen hun werk voor de Mikuna Pass moeten doen. Daarna kunnen ze sowieso niet meer mee. Vansevenant is een vraagteken. Hoe goed is die momenteel? Ik zie het wel gebeuren dat die bvb in de pre-finale Remco helpt om een beslissende vlucht te doen wegrijden.

ik verwacht niet dat Pogacar er een one man show van zal maken.

In een rechtstreeks duel met de favorieten/springveren zal het te moeilijk worden voor Van Aert op die Mikuni Pass. Ok, het is nog ver na de top, maar dan moet Van Aert al hopen dat er nog een ploegmaat bij hem is, want niemand gaat met hem willen meerijden (dan krijg je een scenario zoals op het WK).

Het blijft wat koffiedik kijken hoe goed Evenepoel is. Hij zal toch nog flink verbeterd moeten zijn de voorbije maand om een belangrijke rol te spelen, lijkt me. Als hij in de buurt van Van Aert zit op de top van de Mikuni Pass, dan is er misschien nog iets mogelijk.

Het blijft natuurlijk een aparte koers met amper 5 renners per ploeg. Wie is er nog fit na de Tour? Wie heeft de verplaatsing/Jetlag goed verteerd? Wie verdraagt de vervelende warmte? Hebben sommigen er beter aan gedaan om de Tour niet te rijden? ... blijft allemaal wat onvoorspelbaar.

We horen zeker niet bij de favorieten. De medaille-kansen in de TT zijn in ieder geval een stuk groter.

In een rechtstreeks duel met de favorieten/springveren zal het te moeilijk worden voor Van Aert op die Mikuni Pass. Ok, het is nog ver na de top, maar dan moet Van Aert al hopen dat er nog een ploegmaat bij hem is, want niemand gaat met hem willen meerijden (dan krijg je een scenario zoals op het WK).

Het blijft wat koffiedik kijken hoe goed Evenepoel is. Hij zal toch nog flink verbeterd moeten zijn de voorbije maand om een belangrijke rol te spelen, lijkt me. Als hij in de buurt van Van Aert zit op de top van de Mikuni Pass, dan is er misschien nog iets mogelijk.

Het blijft natuurlijk een aparte koers met amper 5 renners per ploeg. Wie is er nog fit na de Tour? Wie heeft de verplaatsing/Jetlag goed verteerd? Wie verdraagt de vervelende warmte? Hebben sommigen er beter aan gedaan om de Tour niet te rijden? ... blijft allemaal wat onvoorspelbaar.

We horen zeker niet bij de favorieten. De medaille-kansen in de TT zijn in ieder geval een stuk groter.
Een situatie zoals op het WK waarbij ze vol ronddraaiden maar gewoon niet dichter kwamen op Alaphilippe? Het is niet dat er daar ook maar iemand opzettelijk zat te slepen. Gewoon een kwestie van niet goed genoeg.

Een situatie zoals op het WK waarbij ze vol ronddraaiden maar gewoon niet dichter kwamen op Alaphilippe? Het is niet dat er daar ook maar iemand opzettelijk zat te slepen.

Dat was niet 'vol vol' hé. Wat in die situatie nooit het geval is. Tenslotte ben je als achtervolger al op je waarde geklopt op de klim en zit je tegen je limiet aan, maar er wordt in die situatie ook altijd gekeken naar de snelste/sterkste renner in die groep. Slepen nee, maar tussen vol rijden en slepen is er wel nog een groot verschil.

Heeft Patrick al getweet?

Mooi voor Jakobsen. Benieuwd of we deze week nog een duel gaan zien tussen de twee (of zijn er geen sprintkansen meer?) Zouden de twee ondertussen al gesproken hebben?

Heeft Patrick al getweet?

Mooi voor Jakobsen. Benieuwd of we deze week nog een duel gaan zien tussen de twee (of zijn er geen sprintkansen meer?) Zouden de twee ondertussen al gesproken hebben?
Ja die hebben al gesproken, maar da's niet zo goed uitgedraaid. :tongue:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan