Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bahrain. Padun-style naar bergrit-winst rijden. Dat meerdere dagen op een rij :biglaugh:.
Van Padun gesproken, ik denk dat we stillaan echt wel kunnen gaan stellen dat er str*nt aan de knikker is...

Alles kapot rijden in Dauphine, dan uit de tourselectie gelaten worden omdat hij "andere doelen" heeft, zonder te gaan specifieren...
Oke dan, misschien alles op Olympisch goud zetten denk je?
Maar wordt nu ook uit de Ukrainse selectie voor Tokyo gelaten... :crazy: de voorkeur gaat naar Anatoly Budyak om het (enige) ticketje te krijgen...

Van Padun gesproken, ik denk dat we stillaan echt wel kunnen gaan stellen dat er str*nt aan de knikker is...

Alles kapot rijden in Dauphine, dan uit de tourselectie gelaten worden omdat hij "andere doelen" heeft, zonder te gaan specifieren...
Oke dan, misschien alles op Olympisch goud zetten denk je?
Maar wordt nu ook uit de Ukrainse selectie voor Tokyo gelaten... :crazy: de voorkeur gaat naar Anatoly Budyak om het (enige) ticketje te krijgen...
Op zich ook wel een speciale situatie. Padun doet ook niet meer mee aan de nationale kampioenschappen dacht ik. Ik kan me voorstellen dat er ook geen geld is bij de wielerbond van Oekraïne, alsook een groot amateurisme, buiten Padun zijn het semi profs op zijn best. Geen idee hoe het daar verder aan toe gaat.

Misschien kan Coucke nog eens opnieuw in het wielrennen stappen :unsure:

Voordeel voor Lotto is dat ze het wel ruim op voorhand weten. Ze hebben nu nog 1,5 jaar om met een goede oplossing te komen.
Lotto heeft na het vorige vertrek van Coucke toch ook even nodig gehad om weer op niveau te komen, zeker na boerenjaar 2011. Ik vraag me af welk Belgisch bedrijf nog mee wil stappen in dat verhaal, zeker met de opkomst van Alpecin-Fenix.

dat voorbeeld van DSM en het flesje shampoo van vorig jaar, vind ik wel een beetje uit de context getrokken.

Dat was in hevige coronatijden waar gigantisch veel regels overal heersten, dus niet zo zwart wit als gewoon "hij is even een flesje shampoo gaan halen"...

dat voorbeeld van DSM en het flesje shampoo van vorig jaar, vind ik wel een beetje uit de context getrokken.

Dat was in hevige coronatijden waar gigantisch veel regels overal heersten, dus niet zo zwart wit als gewoon "hij is even een flesje shampoo gaan halen"...
Precies of een flesje shampoo gaan halen instant Corona geeft, zeker als je mondmasker ophebt en handen meteen ontsmet

de voorkeur gaat naar Anatoly Budyak om het (enige) ticketje te krijgen...
Deze rakker heeft nochtans wel een keer meer gewonnen + een eindklassement, dan Padun. 4 overwinningen op 24 wedstrijddagen tegenover 2 op 31. Bij de Oekraïense bond verkiezen ze kwantiteit boven kwaliteit en gokken ze op de 1/6 winstkans :bow:.

Ik begrijp iets niet: ik dacht dat de regel was dat de 2 mannen voor de tijdrit ook de wegrit moesten rijden? Of is dat een BOIC regel omdat de Belgen cheapskates zijn en geen extra vlucht/verblijf willen betalen?

Ganna is blijkbaar niet geselecteerd voor de wegrit maar kan dus wel de ITT rijden... Nibali, Moscon, Caruso, Cicone en Bettiol (die ook de ITT rijdt) rijden de wegrit

Ik begrijp iets niet: ik dacht dat de regel was dat de 2 mannen voor de tijdrit ook de wegrit moesten rijden? Of is dat een BOIC regel omdat de Belgen cheapskates zijn en geen extra vlucht/verblijf willen betalen?

Ganna is blijkbaar niet geselecteerd voor de wegrit maar kan dus wel de ITT rijden... Nibali, Moscon, Caruso, Cicone en Bettiol (die ook de ITT rijdt) rijden de wegrit
Ganna doet ook de achtervolging op de piste. Ik dacht dat ze of de wegrit of op de piste moesten deelnemen.

Zou toch ook geen verschil maken voor de selectie? Voor dat parcours zijn gewoon onze 2 beste tijdrijders geselecteerd.

Ganna doet ook de achtervolging op de piste. Ik dacht dat ze of de wegrit of op de piste moesten deelnemen.
Denk dat de regel is dat iemand die de tijdrit doet dit als extra onderdeel moet doen (dus deelname aan iets anders als 1e)

Zou toch ook geen verschil maken voor de selectie? Voor dat parcours zijn gewoon onze 2 beste tijdrijders geselecteerd.
De kaarten vielen uiteindelijk goed maar dat was niet echt het punt, ik ging er enigszins blind van uit dat die een algemene regel was. Ik heb zonder er veel erg in te hebben de Italiaanse selectie gezien en het was pas toen Maarten Vangramberen gisteren de naam Ganna liet vallen dat mijne frank viel van "tjiens, die stond niet op de lijst voor de wegrit precies".

Stel je voor dat Campenaerts in 2019 wel gewoon het EK had gereden of op het WK er niet was doorgezakt. Dan had je niet alleen geen Van Aert in de TT gehad maar vooral ook iemand die eigenlijk dead weight was in de wegrit. Nu ga ik er toch enigszins vanuit dat iedereen min of meer zijn steentje gaat bijdragen. Hoeveel zowel Benoot als Van Avermaet geen goeie indruk hebben gelaten in de Tour.

Ik ben wel eens curieus naar het najaar en bij uitbreiding ook naar de waardeverhoudingen volgend jaar. Ik hoor de laatste dagen toch meer en meer renners hun 2de vaccinatie inroepen als mogelijk excuus voor hun minder presteren. Benoot, Van Avermaet maar ook Fuglsang riep dat een paar dagen geleden nog in. Pogacar is bv wel zéér vroeg reeds gevaccineerd, waar ik dan wel als kanttekening moet bijmaken dat die ook aan het begin van het seizoen al outstanding was (maar bv wel gelost werd in de Strade).

De kaarten vielen uiteindelijk goed maar dat was niet echt het punt, ik ging er enigszins blind van uit dat die een algemene regel was. Ik heb zonder er veel erg in te hebben de Italiaanse selectie gezien en het was pas toen Maarten Vangramberen gisteren de naam Ganna liet vallen dat mijne frank viel van "tjiens, die stond niet op de lijst voor de wegrit precies".

Stel je voor dat Campenaerts in 2019 wel gewoon het EK had gereden of op het WK er niet was doorgezakt. Dan had je niet alleen geen Van Aert in de TT gehad maar vooral ook iemand die eigenlijk dead weight was in de wegrit. Nu ga ik er toch enigszins vanuit dat iedereen min of meer zijn steentje gaat bijdragen. Hoeveel zowel Benoot als Van Avermaet geen goeie indruk hebben gelaten in de Tour.

Ik ben wel eens curieus naar het najaar en bij uitbreiding ook naar de waardeverhoudingen volgend jaar. Ik hoor de laatste dagen toch meer en meer renners hun 2de vaccinatie inroepen als mogelijk excuus voor hun minder presteren. Benoot, Van Avermaet maar ook Fuglsang riep dat een paar dagen geleden nog in. Pogacar is bv wel zéér vroeg reeds gevaccineerd, waar ik dan wel als kanttekening moet bijmaken dat die ook aan het begin van het seizoen al outstanding was (maar bv wel gelost werd in de Strade).
Ik denk dat een goede Campenaerts wel zou overleven tot ongeveer 200km op dat parcours. Net gepast om de kopmannen af te zetten aan de voet van de lastigste klim.

Ik ben wel eens curieus naar het najaar en bij uitbreiding ook naar de waardeverhoudingen volgend jaar. Ik hoor de laatste dagen toch meer en meer renners hun 2de vaccinatie inroepen als mogelijk excuus voor hun minder presteren. Benoot, Van Avermaet maar ook Fuglsang riep dat een paar dagen geleden nog in.
Dat zoiets een negatieve impact heeft op het lichaam zal zeker waar zijn, Fuglsang werd 3e in Zwitserland en raakt nu geen poot vooruit.
Anderzijds is het nu ook niet dat Benoot zijn resultaten in eerdere rondes zo geweldig waren. Hij werd eens 2e na Impey, maar voor de rest kan ik toch weinig moois van hem herinneren.

Ik denk dat het we het weer ook niet mogen onderschatten. Het laatste decennia is een hete Tour toch de norm geweest. Sommige renners (zoals GVA) presteren net super bij warm weer, terwijl anderen (zoals Pogacar) helemaal niet minder presteren bij slecht weer. Ik kwam gisteren de klimtijden en waardes van Pogacar tegen van zijn eerste Tour-week, die zijn echt niet zo spectaculair. Het meest opvallende is misschien dat hij niet minder presteert in de regen.

Vorige week vrijdag 2e spuit gehad, zondag MTB eerste uur zat HS ook veel hoger (daarna wel terug normaler) en voel me nu nog altijd niet super (net 20min gaan lopen maar qua HS was dat ook hoger als vorige week donderdag)

Dat worden dan wel heel flauwe excuses, sinds juni al mijn tweede vaccin en buiten een nachtje wat problemen, niks gemerkt bij het sporten daarna.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan