Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week die reportage gezien waarin Serge Pauwels de beste klimmers in de Ardennen aan het begeleiden was, je kon toen al horen hoe maniakaal die gasten bezig waren met hun vak. Zo te zien zit er heel wat talent aan te komen!
Of ze hebben nog amper marge om nog meer te gaan doen?

Of ze hebben nog amper marge om nog meer te gaan doen?
Voor 99% van die gasten zal dat zo zijn. 1% gaat wel nog véél beter worden denk ik. Uitzonderingen maken de regel hé.

Eigenlijk moet je nu toch echt bang zijn om tegenwoordig maar ne simpele knecht te zijn. Als die mutanten eraan komen met freak talent, dan hang je straks in het peloton al aan de rekker tijdens een rustig 'ritje'. :tongue:

Dan hangt het snot aan je mond en rijd je elke dag, op intervaltempo terwijl die jonge snaken dan denken: Allé ouwe, ik reed een rustig recuptrainingske! :rofl:

Voor 99% van die gasten zal dat zo zijn. 1% gaat wel nog véél beter worden denk ik. Uitzonderingen maken de regel hé.

Eigenlijk moet je nu toch echt bang zijn om tegenwoordig maar ne simpele knecht te zijn. Als die mutanten eraan komen met freak talent, dan hang je straks in het peloton al aan de rekker tijdens een rustig 'ritje'. :tongue:

Dan hangt het snot aan je mond en rijd je elke dag, op intervaltempo terwijl die jonge snaken dan denken: Allé ouwe, ik reed een rustig recuptrainingske! :rofl:
Ik denk dat jij een knecht onderschat. Zeker als het ene voor het vlakke is, dan hangen die klimmetjes eerder tussen hun kader

Ik denk dat jij een knecht onderschat. Zeker als het ene voor het vlakke is, dan hangen die klimmetjes eerder tussen hun kader
Tcho, niet echt hé. Ik herinner mij de RvV nog van een jaar geleden waar ze na één uur koers de vermogens van Tim De Clerq en Peter Sagan op het scherm zetten. De Clerq was daar op kop aan het rijden om de vlucht te controleren, Sagan zat te freewheelen in het peloton, het verschil in vermogen was gi-gan-tisch, 1/3de minder oid. En aangezien inspanning vs geleverd vermogen een logaritmisch gegeven is doet een kopman in het peloton dus nauwelijks meer dan als hij in zijn bed zou liggen terwijl een knecht op kop al een jasje uit doet...

Tcho, niet echt hé. Ik herinner mij de RvV nog van een jaar geleden waar ze na één uur koers de vermogens van Tim De Clerq en Peter Sagan op het scherm zetten. De Clerq was daar op kop aan het rijden om de vlucht te controleren, Sagan zat te freewheelen in het peloton, het verschil in vermogen was gi-gan-tisch, 1/3de minder oid. En aangezien inspanning vs geleverd vermogen een logaritmisch gegeven is doet een kopman in het peloton dus nauwelijks meer dan als hij in zijn bed zou liggen terwijl een knecht op kop al een jasje uit doet...
Dat is in wedstrijdverband
Maar zet ze 1vs1 op vlakke ;)

Maar ja op kop is dat 360-380w, in peloton zit je aan 150

Dauphine, beter beeld en je voelt toch wel dat de commentators beter gerodeerd zijn aan elkaar. Daarom wordt er niet altijd veel nuttigs gezegd, maar toch beter voor op de achtergrond.

En nu mag Froome even uitrusten met z'n loopje bergop (die klikpedalen moeten ondertussen ook al afgesleten zijn)

Vorige week die reportage gezien waarin Serge Pauwels de beste klimmers in de Ardennen aan het begeleiden was, je kon toen al horen hoe maniakaal die gasten bezig waren met hun vak. Zo te zien zit er heel wat talent aan te komen!
Voor welke ploegen rijden die nu eigenlijk? Want ik dacht dat het werk van Serge Pauwels onder de vlag van de wielerbond was. Wij kunnen dan wel jonge klimmers begeleiden en er in investeren, maar het zijn wel hun broodmeesters die er zullen aan winnen, of doen we dit enkel omdat we zo graag nog eens een grote ronde willen winnen?

Laatst bewerkt:
Als je zelf iemand mee stuurt in de vlucht van de dag lijkt het mij dan ook niet prioritair van die trui te verdedigen.

Nee, zeiden gisteren al dat ze niet echt de ploeg hebben om de koers te controleren vanuit het peloton. Wat ook wel zo is natuurlijk. Ook niet zeker dat Van Moer die klim overleeft natuurlijk. Gewoon vreemd dat Bahrain weer achter de kopgroep rijdt, maar helemaal niet vol en dan komen ze weer te laat.

Op zich boeit het dragen van zo'n trui een dag langer in een 1-week koers ook niet zoveel natuurlijk.

EDIT: Van Moer heeft het precies ook heel lastig, dus maakt uiteindelijk niet uit.

Laatst bewerkt:
Voor welke ploegen rijden die nu eigenlijk? Want ik dacht dat het werk van Serge Pauwels onder de vlag van de wielerbond was. Wij kunnen dan wel jonge klimmers begeleiden en er in investeren, maar het zijn wel hun broodmeesters die er zullen aan winnen, of doen we dit enkel omdat we zo graag nog eens een grote ronde willen winnen?
Dat is gewoon algemeen jeugdwielrennen, maar bestaat ook in andere sporten toch om de betere jeugd op regelmatige basis te laten samentrainen (topsportschool, nationale ploegen, ...)

Cian rijdt voor die jongerenploeg van Bora, de rest weet ik niet

Als ze bij Quickstep nog iemand zoeken die Evenepoel kan leren dalen, ik zou eens een belletje doen naar Postlberger.

Héél de tijd: Gaat
Als ze bij Quickstep nog iemand zoeken die Evenepoel kan leren dalen, ik zou eens een belletje doen naar Postlberger.
Ze hebben toch al ne ex-motorcrosser erbij gehaald die hem de knepen moet leren?
Maar inderdaad Postlberger kan een stukje dalen :)

Héél de tijd: Gaat

Ze hebben toch al ne ex-motorcrosser erbij gehaald die hem de knepen moet leren?
Maar inderdaad Postlberger kan een stukje dalen :)
Een motoracer, vriend van Cavendish. Als het ene is die de Isle of Man TT gereden heeft zal hij wel kunnen sturen, maar ik weet niet of dat de ideale persoon is.

Dit zijn projecten van de Federatie, ze zijn ook afgelopen weekend met een selectie van die jonge klimmers (juniores) een wedstrijd in het buitenland gaan rijden ( iets met tour des alps). Die jongeren rijden allemaal voor verschillende jeugdploegen, sommige grote en sommige kleinere. Dit zijn zeker niet allemaal de grotere winnaars in het huidige jeugdwielrennen maar wel de renners waarin ze het meeste potentieel zien als klimmer. Ze doen elk jaar ook een klimproject en dit zijn renners die er uit komen. Die komen dan in een nationale selectie terecht... Zie het een beetje als in het voetbal, onze rode duivels u19 spelen ook als 1 ploeg een buitenlands tornooi maar spelen onderling ook bij andere ploegen.

Froome komt niet meer goed vrees ik.. Heeft ook zijn leeftijd tegen. Bewonderenswaardig hoe hij zich blijft inzetten maar de goede wielerjaren zijn helaas definitief gepasseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan