Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is ineens heel wat anders bij Alaphilippe! Nu goed, zondag wordt het nog een stukje zwaarder. Hoe dan ook wel indrukwekkend.

Roglic té zelfzeker? Gebrek aan ervaring hier?

En lol, Valverde wordt toch alweer 3e.

Ferme top 10 weer. Blijft toch een uniek koerske.

Ik vraag me af of Alaphilippe niet beetje teveel wil/wilde. Strade/MSR dan ook nog eens de RVV en ook nog de waalse klassiekers erbij. Telkens hoogtestage er tussen maar wel geen voorbereidings koersen zoals baskenland of E3. Misschien geprobeert om overal goed te zijn en zo nergens super te zijn en overal net te kort komen.

Ik twijfel toch nog altijd voor LBL dat is een hele andere koers. Meer uithouding, minder explosief.

Pfff die Muur blijf toch echt een indrukwekkend stukje, Roglic wat vroeg vertrokken denk ik.
Goed om te zien dat Ala terug op niveau komt.

Als Roglic 100m langer wacht dan springt Alaphilipe gewoon meteen in dat wiel hé. Nu weet hij ergens wel dat het wat vroeg is en dus wacht hij wat. Hij zat in zijn wiel toen Roglic ging maar bleef geduldig wachten.

Roglic dat was van hééél ver, dat heb ik hier nog nooit gezien (toch niet van iemand die dan niet als een pudding inzakt), das toch het gebrek aan parcourskennis (in koers) dat hier het verschil maakt denk ik. Los daarvan wel knap van Alaphilippe, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, zeker niet nadat Roglic zo weg schoot.
Uiteindelijk is dit wel dé puncher koers bij uitstek, massasprint bergop was eigenlijk niet eens zo overdreven. Hier kan je eigenlijk een hele dag nog "rustig" meerijden en dan op het einde 2 kilometer hard rijden. Dit is toch nog iets anders dan een lange zware koers.

Alaphilippe is de beste op zo'n "sprint" bergop. Hij is niet top maar dat kan hij wel perfect. Net zoals 2 jaar geleden waar hij hier ook won voor Fuglsang maar in Luik was hij "nergens" als 16de. Ik verwacht hem alleszins niet zondag om voor de overwinning te gaan

Why did you go so early?
Roglic: "I was there and uh... why not eh":rofl:classic Roglic. Ondertussen hoor je De Cauwer op de achtergrond een lachje onderdrukken :laugh:

My pick voor commentatoren voor de toekomst: Karl Vannieuwkerke, Jan Bakelants en Tom Boonen. Rik Vanwalleghem en Dirk De Wolf mogen dan eens af en toe passeren. Christophe Vandegoor en Carl Berteele overhevelen van de radio kan ook een tijdelijke optie zijn.

Die Vansevenant trouwens. Mooi hoe hij zich hier vandaag weer liet zien. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat zijn stijl van koersen niet hinderlijk kan zijn voor wie naast hem fietst. Dat gewiebel gaat nog verder dan zijn stuur 😬

vreemd dan toch alaphilippe had ik niet meer verwacht dan moet hij toch gewoon redelijk in vorm zijn anders klop je roglic niet
Ik denk dat er nooit twijfel was of Alaphilippe in vorm was. Het was gewoon nooit de echte topvorm waarmee hij in vorige koersen de tegenstand overklaste.
Mooie koers wel, en een verdiende winnaar. Uiteindelijk was het maar een kwestie van tijd voor hij dit seizoen iets ging pakken.

Valverde wat een held toch. Blijft ook maar doorgaan en topplaatsen rijden. Als je ziet hoe goed hij nu nog altijd is, en als je heel de historie kent en weet tegen wie hij toen reed en hoe hij reed. Je mag er eigenlijk niet aan denken maar in feite is dat hallucinant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan