Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd hoe de perceptie is dat VDP "zijn koersen kiest en die dan wint", en dat VA maar matig reed terwijl:

VDP: 4 keer winst (waarvan 1 topklassieker) op 15 koersdagen
VA: 4 keer winst (waarvan 2 topklassiekers) op 14 koersdagen (+ puntenklassement en 2e eindklassement rittenkoers)
Geen van beide heeft een topklassieker gewonnen.
Topklassieker == monument

Geen van beide heeft een topklassieker gewonnen.
Topklassieker == monument
In wielertermen is het dat het meest correcte synoniem, maar dat staat nergens in gebeiteld wat de exacte definitie is. Dus ik mag daar mijn eigen invulling aan geven en jij hoeft geen spijkers op laag water te gaan zoeken.

zeg jonges, azo een mooi seizoen dat we al gehad hebben, met prachtige belgen ofwel in de hoofdrol, ofwel pikken ze een mooi monument mee. Het is lang geleden dat we nog zoveel weelde gehad hebben, in massa sprints, tijdrijden, klimmen, vlaamse klassiekers. Gaan we nu echt liggen neuten of er een zijn seizoen geslaagd is of niet? 3-5 jaar geleden sprongen we een gat in de lucht als er zoveel belgen in de spotlights reden en al die zaken wonnen

Vind dat we nu ook lang genoeg hebben rondjes gedraaid met de vraag wie is de beste.

Top seizoen met leuke winnaars, nieuwe namen ontdekt in het peloton en anderen die dan weer bevestigd hebben. Een paar renners/teams die hebben teleurgesteld. Koers blijft zalig.

Gaan we nu echt liggen neuten of er een zijn seizoen geslaagd is of niet?
Waar dient dit forum anders voor? :unsure:

Nee goed, vandaag: Waalse Pijl! Op één of andere manier boeien de Waalse klassiekers mij veel minder maar goed, koers is koers.

Grote favorieten voor vandaag? Zogezegd steekt er voor het eerst in jaren niemand bovenuit na Valverde/Alaphilippe. Pidcock lijkt mij echter toch wel de te kloppen man. We weten niet wat hij doet op deze aankomst maar hij heeft in de BP en AGR laten zien dat hij héél sterk bergop rijdt: paar serieuze streken getrokken in de Brabantse Pijl toch. Zijn 57kg zal ook alles behalve een nadeel zijn op de steile slotklim. Timing is op één of andere manier echter wel belangrijk (wat ik persoonlijk vreemd vind op een helling van 20% maar bon), dat kan Pidcock vandaag wel parten spelen. Ineos vaardigd trouwens ook een ijzersterk team af vandaag met naast Pidcock een Carapaz in goeie doen aangevuld met oa Kwiatkowski Yates, TGH & Dunbar.

Daarnaast verwacht ik toch een goeie Roglic, maar ook hij heeft geen ervaring (wel een motortje :unsure:). Pogacar is een beetje koffiedik kijken, was goed maar niet super in het Baskenland. En voor de rest: Alaphilippe, Hirschi, Cosnefroy, Woods.

Of slaagt er iemand eindelijk eens van met voldoende voorsprong op te draaien in Huy? (zonder in de gracht te rijden)

Ik hoop op een knalprestatie van Vansevenant! Alaphilippe was enorm teleurstellend in de Amstel, dus zou leuk zijn om die iets te zien rechtzetten, maar ik vrees er toch voor. Vreemd ook, want hij was nochtans goed aan het seizoen begonnen.

Pfft spijtig , slachtoffer van het protocol vermoed (vals positief).

UAE Emirates heeft in een persbericht meer duiding gegeven. Diego Ulissi en een staflid, allebei gevaccineerd, legden 2 negatieve tests af voor hun afreis naar België.

"Bij hun aankomst in België (op 20 april) volgde er een nieuwe test en die was positief",
schrijft de ploeg.

"Ze hebben beiden nadien nog 3 tests ondergaan en die waren allemaal negatief. Ze vertonen ook geen symptomen."

Of slaagt er iemand eindelijk eens van met voldoende voorsprong op te draaien in Huy? (zonder in de gracht te rijden)
De selectie waarmee Ineos aan de start staat en hun manier van rijden dit seizoen, doet me vermoeden dat het dit jaar wel eens prijs kan zijn. Je gaat toch niet met zowel Carapaz, A. Yates, Pidcock als Kwiatkowski wachten tot de eindsprint. Ik zou denken dat Geoghegan Hart de debatten vroeg opent en dat Yates en Kwiatkowski proberen mee te springen met de Tim Wellensen van deze wereld.

Ik hoop op een knalprestatie van Vansevenant! Alaphilippe was enorm teleurstellend in de Amstel, dus zou leuk zijn om die iets te zien rechtzetten, maar ik vrees er toch voor. Vreemd ook, want hij was nochtans goed aan het seizoen begonnen.
De manier waarop Alaphilippe er door zakte dat was toch veelbetekenend. Moest het gaat laten toen... Van Aert en Pidcock door trokken bergop en kreeg het gat naar die groep niet dicht terwijl Carapaz daar vanuit het wiel echt nog vlot naartoe ging, waaide dan terug naar de achtervolgers en was dan in eerste instantie niet mee als Valverde toch nog naar de kop van de koers reed. Je kan altijd een slechte dag hebben maar eerlijkheidshalve was Alaphilippe bv ook al niet in zijn normale doen in de Ronde van Vlaanderen. Daarom geloof ik er niet echt in voor vandaag maar je weet het natuurlijk niet. Als het een klassieke Waalse Pijl is gaat het maar over 1 shot en Alaphilippe heeft veruit het meest ervaring op deze aankomst van alle favorieten vandaag.
De selectie waarmee Ineos aan de start staat en hun manier van rijden dit seizoen, doet me vermoeden dat het dit jaar wel eens prijs kan zijn. Je gaat toch niet met zowel Carapaz, A. Yates, Pidcock als Kwiatkowski wachten tot de eindsprint. Ik zou denken dat Geoghegan Hart de debatten vroeg opent en dat Yates en Kwiatkowski proberen mee te springen met de Tim Wellensen van deze wereld.
Tenzij dat ze zich zo zeker voelen natuurlijk... ik weet wel niet hoe goed Geoghegan Hart is momenteel, das een groot vraagteken. Kwiatkowski zondag was nu ook niet fenomenaal sterk. Op Yates en Carapaz zou ik wel durven gokken in een ontsnapping en Pidcock achter de hand houden oid. Maar als er vandaag een groepje weg rijdt met bv Wellens, Kwiatkowski en Vansevenant zou ik Ineos zijnde alles behalve gerust zijn. Volgens mij legt Vansevenant Kwiatkowski er gewoon op op basis van wat ik zondag gezien heb.

Ja want VDP, Van Aert, Alaphilippe etc zijn nadien echt nog enorm verbeterd qua vorm.
Het is niet omdat ze er niet harder boven uit staken dat ze niet verbeterd zijn hé. Elke klassieke renner probeert te pieken richting periode van de Ronde. Topvorm vasthouden van Strade tot dan is toch niet mogelijk.

Het is niet omdat ze er niet harder boven uit staken dat ze niet verbeterd zijn hé. Elke klassieke renner probeert te pieken richting periode van de Ronde. Topvorm vasthouden van Strade tot dan is toch niet mogelijk.
Ik durf het toch te betwijfelen dat de rest dan wel verbeterd zou zijn en het "gat" dichtgefietst terwijl zij dan minder zouden verbeterd zijn. IMO hebben we de sterkste grote drie gezien strade-tirreno periode dit seizoen.

Wat dan wel aangeeft idd dat topvorm vasthouden heel die tijd moeilijk is zeker als je dan nog veldrijden en een voorjaar in het najaar combineert

Toch behoorlijk jammer dat die dameskoersen serieus worden verkracht door de schamele koerskennis van Ruben van Gucht.

Wat een onzin dat ik weer gehoord heb op een kwartier tijd, ongelofelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan