Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou toch ook gaan voor Gilbert als man van het jaar. Een dik contract versieren bij Lotto om rustig uit te bollen tot je wielerpensioen en wss geen platte prijs meer te rijden.

Ik zou toch ook gaan voor Gilbert als man van het jaar. Een dik contract versieren bij Lotto om rustig uit te bollen tot je wielerpensioen en wss geen platte prijs meer te rijden.
Wat heeft die gedaan dat Froome niet gedaan heeft? Froome heeft zelfs nog rustig naar de camera kunnen zwaaien toen hij al harkend loste op 50 kilometer van de meet om het er nog eens extra in te wrijven.

Dat zorgt voor een reset in het geval dat de DI2 in "veiligheid" is geslagen.
Dat kan gebeuren wanneer de derrailleur een klap te verwerken krijgt, bijvoorbeeld wanneer iemand er tegenaan is gereden
geen idee hoe het zit met die crash recovery mode. Maar normaal zou uw crank zeker niet mogen ronddraaien als je dit doet.
Allez bon zelf nog niet getest maar het is toch wat raar.

Zijn crank draait gewoon nog door omdat hij er zelf een zwier aan geeft, en ze met topmateriaal rijden met amper weerstand. Dit is echt 0.0 sensatie waard

Ja ik vroeg het me af, ik ken nu niet zoveel van materiaal maar als ik aan mijn fiets met een 105 (totaal andere kwaliteit dus) aan de pedaal draai dan stopt die onmiddelijk als ik stop met draaien.

Zijn crank draait gewoon nog door omdat hij er zelf een zwier aan geeft, en ze met topmateriaal rijden met amper weerstand. Dit is echt 0.0 sensatie waard
Het ziet er vreemd uit maar zoals in de comments van die Youtube clip ook terecht wordt opgemerkt: met zo'n 4 second "potato clip" trek je het hele spel gewoon uit context en kan je alles "bewijzen". Doet mij spontaan denken aan Ryder Hesjedal, de man is bijna bekender door deze clip dan voor zijn Giro eindoverwinning... schaamtelijk eigenlijk.

Ik heb voor de eigenaardigheid trouwens net bij mijn eigen fiets eens getest en mijn trapper draaien ook nog door als ik daar ne ferme zwier aan geef. Niet zo "lang" maar mijnen drivetrain ziet zo zwart als de nacht :unsure:

Hij heeft het inderdaad niet gesnapt... mensen zijn niet verrast dat hij niet lánger door rijdt. Mensen zijn vooral verrast dat hij nóg een jaar gaat aanmodderen. :laugh:
Daarnaast nóg meer wereldschokkend nieuws: "Ik start zeker niet als favoriet morgen"... goeie inside tip! Misschien mijne wielerprono nog aanpassen... :unsure:

Hij heeft het inderdaad niet gesnapt... mensen zijn niet verrast dat hij niet lánger door rijdt. Mensen zijn vooral verrast dat hij nóg een jaar gaat aanmodderen. :laugh:
Daarnaast nóg meer wereldschokkend nieuws: "Ik start zeker niet als favoriet morgen"... goeie inside tip! Misschien mijne wielerprono nog aanpassen... :unsure:
Reuring, ophef en consternatie! Philippe Gilbert niet geselecteerd voor de wegrit OS!
"Ik heb toch altijd gezegd dat ik niet naar Tokio wou"

Heb dat ook al gehad dat mijn pedalen rondgingen als zot, freehub kapot denk ik toen

Typische praat van een anti-WVA supporter .. anders zeg je zo een onzinnige en van de pot gerukte dingen niet. Amstel Gold Race en Gent-Wevelgem opvulsel? Dan kan je 90% van de WT-koersen over een gans jaar opvulsel noemen als we u mogen geloven..

Trouwens de naakte cijfers liegen nooit.. Puur op basis van de uitslagen dit voorjaar staat WVA zonder discussie op nummer 1
Amstel en GW zijn geen monument.
VdP laat ze zelfs links liggen, zegt toch genoeg!

En ja merendeel is voorbereiding.
Naakte cijfers: UCI ranking staat Roglic op kop, CQ ranking idem (voor pogacar)

En die kunnen nog punten pakken deze week

Laatst bewerkt:
Heb dat ook al gehad dat mijn pedalen rondgingen als zot, freehub kapot denk ik toen

Ja, maar als je alles zo ver gaat reduceren is er maar 1 ding dat écht telt en dat is het hoogste schavotje in Parijs in het geel.

De Gold Race is historisch gezien 'altijd' een wereldbekerkoers geweest en stond in het voorjaar in het rijtje MSR, RvV, PR, L-B-L. Het is dan wel geen monument, als er één koers daar net onder valt is het de Amstel wel, misschien niet kwa parcours ofzo maar gewoon al kwa historisch belang. Daarnaast heb je met Gent-Wevelgem en vooral de Strade nog 2 koersen met hun eigenheid die toch ook loodzwaar zijn. De switch Amstel <-> L-B-L is wel één van de beste beslissingen op de kalender die ze ooit hebben genomen imo. Nu heb je toch veel Flandriens die toch nog het brugje maken naar de Amstel, moest die Amstel nog steeds achter L-B-L liggen zou dat veel minder zo zijn + nu bouw je de suspense mooi op naar het orgelpunt, het moment. Vroeger was het L-B-L en dan had je zo de herkansingkjes... de kruimeltjes voor de mannen die gefaald hadden. Dat zou een beetje hetzelfde zijn als de Dauphiné ná de Tour rijden...

Internationaal gezien hebben koersen als MSR en RvV trouwens ook betrekkelijk weinig uitstraling hoor. Parijs-Roubaix, dat kennen ze, maar al de rest? Wij overschatten het belang van de RvV gewoon zwaar. Het is toch vreemd dat het deelnemersveld in die op papier zoveel minder belangrijke Strade zoveel mooier is dan dat van een RvV bv?

GW rijdt een groep weg door valpartij, Amstel was niet de Amstel zoals normaal met dat lokaal circuit + kortere afstand

Hij rijdt een goed voorjaar, zijn beste ooit maar minder goed als zijn najaar vorig jaar (qua eendagswedstrijden).
Tirreno was idd ook fantastisch maar mss niet ideaal voor het andere.

Er is voor mij niet 1 renner die er boven uit stak, een paar waren gewoon top (de 3 crossers en asgreen + pogacar en roglic)

Het ziet er vreemd uit maar zoals in de comments van die Youtube clip ook terecht wordt opgemerkt: met zo'n 4 second "potato clip" trek je het hele spel gewoon uit context en kan je alles "bewijzen". Doet mij spontaan denken aan Ryder Hesjedal, de man is bijna bekender door deze clip dan voor zijn Giro eindoverwinning... schaamtelijk eigenlijk.

Ik heb voor de eigenaardigheid trouwens net bij mijn eigen fiets eens getest en mijn trapper draaien ook nog door als ik daar ne ferme zwier aan geef. Niet zo "lang" maar mijnen drivetrain ziet zo zwart als de nacht :unsure:
1. Hesjedal zijn fiets, dat gaat echt niet meer over superieur lopende lagers hé. Die fiets beweegt zichzelf voort, dat zou nooit mogen kunnen
2. Het is logischer dat je cranks meedraaien bij een zwarte drivetrain dan bij een nagelnieuwe... dat komt namelijk voornamelijk voort bij smerige freehubs.

De grote drie:
- VA was iets minder dan vorig jaar maar zijn voorseizoen is meer dan geslaagd.
- VDP stond er wanneer het moest, koos zijn wedstrijdjes uit en dan won hij ook (meestal).
- Alaphilippe. Waar was hij? Ik heb hem niet meer gezien na een sterke start van het seizoen.

Dat de grote drie onklopbaar waren en alle koek onder elkaar gingen verdelen, zoals véél media en reporters brulden, is uiteindelijk dikke onzin gebleken.

Naakte cijfers: UCI ranking staat Roglic op kop, CQ ranking idem (voor pogacar)

En die kunnen nog punten pakken deze week
Wat een onzin jij allemaal schrijft.. dat neem ik dus al helemaal niet meer serieus. Omdat Amstel en GW geen monument zijn doen ze niet terzake? Er zijn dus maar 5 belangrijke koersen in een jaar volgens u.. :rofl:

Vdp laat ze dit jaar links liggen idd. omdat hij andere doelen heeft (MTB op OS), dat was al lang op voorhand geweten.

Naakte cijfers zeggen idd alles.. het ééndagswerk wordt als UCI-ranking trouwens gesplitst van het rondewerk tegenwoordig als je dan toch de slimmerik of eerder in dit geval trol wil uithangen. In het ééndagswerk is VA gewoonweg de beste momenteel.

Vreemd hoe de perceptie is dat VDP "zijn koersen kiest en die dan wint", en dat VA maar matig reed terwijl:

VDP: 4 keer winst (waarvan 1 topklassieker) op 15 koersdagen
VA: 4 keer winst (waarvan 2 topklassiekers) op 14 koersdagen (+ puntenklassement en 2e eindklassement rittenkoers)

En hoe prachtig we de Strade ook vinden als "moderne klassieker", in de planning richting piekvorm is dat toch vooral een amuseke hé.

Wat een onzin jij allemaal schrijft.. dat neem ik dus al helemaal niet meer serieus. Omdat Amstel en GW geen monument zijn doen ze niet terzake? Er zijn dus maar 5 belangrijke koersen in een jaar volgens u.. :rofl:

Vdp laat ze dit jaar links liggen idd. omdat hij andere doelen heeft (MTB op OS), dat was al lang op voorhand geweten.

Naakte cijfers zeggen idd alles.. het ééndagswerk wordt als UCI-ranking trouwens gesplitst van het rondewerk tegenwoordig als je dan toch de slimmerik of eerder in dit geval trol wil uithangen. In het ééndagswerk is VA gewoonweg de beste momenteel.
A ja CQ had ik miskeken, maar UCI niet (voorjaar is voorjaar en dan moet je alles tellen). Anyway voor mij zeggen die klassementen niet zoveel

En voorjaar is nog niet gedaan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan