Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry hoor maar met alle respect deze AGR was nu niet echt een epische wedstrijd. Zeer mooi en goed gereden door Wout, verdiende winnaar ook gewoon.
Maar deze overwinning kan je gewoon niet op dezelfde hoogte zetten als VDP in strade, dat was episch.
Stuyven in San Remo, dat was epiciteit van de bovenste plank. Daar krijg ik nog kippenvel van. De plaats die Wout en weet ik veel wie daar rijdt met alle respect is van 0,0 belang.
De titatenrit van Asgreen en VDP, dat was knap om zien

Als we dan gaan kijken naar de Tirenno daar was het hoogtepunt toch echt wel de solo van VDP. Het had mooi geweest mocht wout daar gewonnen hebben, en om een wijs man te quoten “winnen is winnen”. En hij heeft niet gewonnen en dat is het enige wat telt.

Als we kijken bij Wout dan heeft hij geen enkele rol van betekenis gespeeld in een monument. En ook niet in alle klassiekers was het super. Lastig om hem dan te kronen als DE man. Zoals ik eerder al zei staat hij mee bovenaan de manNEN van het voorjaar.
Echt, ge zijt toch de trol aan het uithangen nu? "Als we kijken bij Wout dan heeft hij geen enkele rol van betekenis gespeeld in een monument" :crazy:
Je reageert niet op uw bericht dat al meermaals gequote is omdat daar uw koerskennis duidelijk wordt en uw stellingen gewoon teniet doen.
Matthieu was altijd de betere he mensen, enkel in MSR is hij er voor omdat Matje nog kamikaze sprint inzet

CQ zegt geen hol ivm voorjaar, Yates staat daar ook tussen die heeft 0 wedstrijden bij ons gereden (net als pogiboy)
Waar zat Mathhieu toen Wout die massasprint won, of de tijdrit, of die lange klim? In MSR was hij op de poggio ook nergens. Enkel in de strade en RVV was hij duidelijker beter, maar zelfs voor de RVV maakt dat totaal niet uit want hij wint niet. (Volgens sommige hier)

Swat, wat een discussie hier eigenlijk. Het is hier altijd een kunst om de prestaties van uw favoriet te overroepen en die van de tegenstander de minimaliseren ipv blij te zijn dat we zulke renners hebben.

Ondertussen in Tour of the Alps...
Ja UCI, laat ons anders nog wat discusieren over de positie van de handen op het stuur zodat de koers eindelijk veilig wordt

Als we kijken bij Wout dan heeft hij geen enkele rol van betekenis gespeeld in een monument. En ook niet in alle klassiekers was het super. Lastig om hem dan te kronen als DE man. Zoals ik eerder al zei staat hij mee bovenaan de manNEN van het voorjaar.

Geen enkele rol. In MSR wordt hij 3de. Dan speel je inderdaad geen enkele rol. In RVV was hij mee met Asgreen en MVP tot de voorlaatste helling daarna was het vat af. Hoe speel je dan geen enkele rol? Van Avermaet wordt 3de in de ronde maar speelt voor mij een mindere rol in die koers dan Wout.

Qua klassieke renners is voor mij Asgreen wss de gelukkigste maar Wout was gewoon de regelmatig zelve. Goed, zeer goed maar het leek mij net iets te ontbreken aan explosiviteit die hij zowiezo al minder heeft dan sommige toppers. Als we dan toch iemand moet bestempelen als flop tot nu is het Alaphilippe.

Er stak dit jaar niemand echt bovenuit. We hebben verschillende, mooie winnaars gehad. Wout had liever de RVV op zijn palmares gezet maar de winst in AGR zal deugd gedaan hebben en zijn voorjaar is meer dan geslaagd.

Er stak dit jaar niemand echt bovenuit. We hebben verschillende, mooie winnaars gehad. Wout had liever de RVV op zijn palmares gezet maar de winst in AGR zal deugd gedaan hebben en zijn voorjaar is meer dan geslaagd.
Dat was heel het punt ja, bedankt om dat te bevestigen :p
Morgen de fleche, benieuwd wat we daar weer voor spektakel mogen verwachten!

Ondertussen in Tour of the Alps...
Ja UCI, laat ons anders nog wat discusieren over de positie van de handen op het stuur zodat de koers eindelijk veilig wordt
Was vroeger ook zo in de AGR. Dit ligt voornamelijk aan lokale wetgeving en niet echt aan de UCI. Hoewel je kan redeneren dat de UCI hierin moet lobbyen.

Het ding is natuurlijk wel: dit is Oostenrijk... niet echt een land met een rijke koerscultuur. Het leven van renners veiliger maken is daar wrs niet prioriteit nr 1 (of top 50 for that matter)

Waar zat Mathhieu toen Wout die massasprint won, of de tijdrit, of die lange klim? In MSR was hij op de poggio ook nergens. Enkel in de strade en RVV was hij duidelijker beter, maar zelfs voor de RVV maakt dat totaal niet uit want hij wint niet. (Volgens sommige hier)

Swat, wat een discussie hier eigenlijk. Het is hier altijd een kunst om de prestaties van uw favoriet te overroepen en die van de tegenstander de minimaliseren ipv blij te zijn dat we zulke renners hebben.
1) voor Merlier aan het werken
2) snipperdag
3) snipperdag
4) hij zat te ver maar reed wel de snelste Poggio

Als je er op de Tiegemberg wordt afgereden dan kan je nooit de man van het voorjaar zijn! 🤪

Was vroeger ook zo in de AGR. Dit ligt voornamelijk aan lokale wetgeving en niet echt aan de UCI. Hoewel je kan redeneren dat de UCI hierin moet lobbyen.

Het ding is natuurlijk wel: dit is Oostenrijk... niet echt een land met een rijke koerscultuur. Het leven van renners veiliger maken is daar wrs niet prioriteit nr 1 (of top 50 for that matter)
Sorry, maar dat zijn toch non-argumenten? Het WK was ook in Oostenrijk, exact zelfde regio, en toen kon het blijkbaar wel om alle autos van het parcours te halen. Dus de redenering is dat een parcours van een WK veiliger moet zijn dan een parcours van een reguliere wedstrijd? zijn nochtans beide races die onder de verantwoordelijkeheid van de UCI vallen.
Maar oke... als je die straat niet autovrij kan maken vanwege wettelijke/praktische obstakels, dan kan je ze om te beginnen proberen uit het parcours te laten, als dat ook niet mogelijk is, dan voorzie je toch minstens de nodige signalisatie of zet je daar een mannetje met een vlag/zwaailicht/toeter...? Gewoon al het maximum proberen doen om het veiliger te maken, in de mate van het mogelijke, zou al veel doen aan de perceptie, maar dit is het zoveelste geval van nalatigheid van de UCI in deze materie...
Dit was volle finale he, ik schrok me een ongeluk toen plots die Fiat 500 in beeld kwam...

Ge vergeet Cosnefroy en Konrad nog.
Konrad wil ik toch schrappen, die rijdt hoogstens eind top 10, maar in dit deelnemersveld zie ik dat niet zomaar gebeuren. Daarbij is ook Schachmann nu aanwezig als kopman en die kan dit normaal wel beter.

Naar Cosnefroy ben ik benieuwd. Als je in de Brabantse Pijl bergop slechts de evenknie bent van Trentin, denk ik niet dat je in de Waalse Pijl prijs kan rijden.

We shall see. :D

Toch wel een raar gegeven dat je blijkbaar zuur bent als je de feiten benoemt. Ik heb het niet zo voor die blinde adoratie, laat staan de ingebeelde supermacie.
Je moet gewoon een kat een kat durven noemen. Wout DE man van het voorjaar noemen met de prijzen die hij gereden heeft, en nog belangrijker de manier hoe hij in sommige zeer belangrijke koersen rondreed, dat is gewoon veel renners onterecht oneer aandoen. In 2020 dan was hij DE man van de voorjaarsklassiekers die in het najaar gereden werden. In 2021, geen sprake van om hem DE man te noemen hoor.
'Feiten'

- Sanremo was 'episch'
- Amstel was 'niet episch'
- Strade was dat dan weer wel
- De Ronde, dát was pas een wedstrijd!
- Enkel overwinningen tellen!

:unsure:

Cosnefroy heeft last gehad van zijn knie
I know, daarmee dat ik al verschoot dat die relatief goed was in de Brabantse Pijl, maar ik zie hem dankzij die perikelen en een betere startlijst eigenlijk al zeker geen top 5 rijden in de Waalse Pijl dit jaar. Hij mag mij uiteraard verrassen.

Is hier nog een logische verklaring voor? Normaal zou de pedaal niet verder mogen gaan nadat je er eens aan zwengelt toch? Of is dat net een gevolg van het defect?

De vraag is eerder wat hij daar met zijn rechterhand doet. Hij duwt precies een knopje in.
Hoort bij de groepset denk ik
03251_R9100_IK-61f4c1c.jpg

'Feiten'

- Sanremo was 'episch'
- Amstel was 'niet episch'
- Strade was dat dan weer wel
- De Ronde, dát was pas een wedstrijd!
- Enkel overwinningen tellen!

:unsure:
:laugh:

De iets genuanceerdere versie:
* Strade is quasi altijd episch maar eerlijkheidshalve was dit één van die minst epische versies van de laatste jaren.
* San-Remo is eigenlijk nooit episch met uitzondering van die sneeuwversie die dan uiteindelijk "maar" wat? 250 km was? Nagelbijter... dat wel.
* Amstel was misschien niet episch maar alleszins een vééél leukere koers dan de 250km+Cauberg variant die ze vroeger reden. Zelfs MSR was interessanter vroeger, daar wist je tenminste nooit op voorhand wie er ging winnen.
* Gent-Wevelgem was toch pretty epic dit jaar. 180km écht koers.

Minder genuanceerd maar wel de harde waarheid:
* Overwinningen op zich maken geen fluit uit.

Los van al het bovenstaande hangt "man van het voorjaar" ferm van de definitie af. In beide gevallen is er niet één man die er bovenuit steekt. Sportief gezien zijn de belangrijkste: Asgreen, Pidcock (zelf zonder Waalse Pijl), Pogacar, Roglic, Van Aert, van der Poel.
Commercieël gezien zijn de belangrijkste: van der Poel/Van Aert, Pogacar, Roglic, Pidcock, Cavendish en in mindere mate Alaphilippe. Dat zijn dé mannen waarover dit voorjaar is geschreven en gesproken, voor en na elke wedstrijd die ze gereden hebben. Voor de rest hebben ze wel een aantal mannen hun time in the spotlight gehad (Stuyven, Asgreen...) maar duidelijk in de marge van.

Over Van Aert zijn voorjaar kan je een aantal dingen zeggen maar als je 2 van de 6 belangrijkste ééndagswedstrijden op de voorjaarskalender wint en dan ook nog 4de, 3de, 6de wordt en de laatste gewoon niet start dan heb je een dijk van een voorjaar gereden punt aan de lijn.

Dit is betere kwaliteit. Op 3:36 zie je hem "duwen" aan zijn stuur. Daar zit idd de junction box van DI2 (of links?).

Waarom zou je duwen op je DI2 junction box? Ik heb geen DI2 dus weet niet wat dat knopje juist doet.

Dit is betere kwaliteit. Op 3:36 zie je hem "duwen" aan zijn stuur. Daar zit idd de junction box van DI2 (of links?).

Waarom zou je duwen op je DI2 junction box? Ik heb geen DI2 dus weet niet wat dat knopje juist doet.
Dat zorgt voor een reset in het geval dat de DI2 in "veiligheid" is geslagen.
Dat kan gebeuren wanneer de derrailleur een klap te verwerken krijgt, bijvoorbeeld wanneer iemand er tegenaan is gereden

Laatst bewerkt:
Maar als het echt om de knikkers ging (MSR en RvV) heeft hij niet gewonnen.

Al de rest is opvulsel!
Typische praat van een anti-WVA supporter .. anders zeg je zo een onzinnige en van de pot gerukte dingen niet. Amstel Gold Race en Gent-Wevelgem opvulsel? Dan kan je 90% van de WT-koersen over een gans jaar opvulsel noemen als we u mogen geloven..

Trouwens de naakte cijfers liegen nooit.. Puur op basis van de uitslagen dit voorjaar staat WVA zonder discussie op nummer 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan