Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
De finishfoto liegt nooit. Alle pixels uit de finishfoto zijn genomen OP de finishlijn, filterdunne foto's tegen elkaar geplakt, ook de schoenen van VA, ook het achterwiel etc. Alles is exact op de finishlijn genomen en de tijdsas is de x-as. Die rode lijn is door een scheids getrokken en is het eerste punt op de tijdsas dat VA zijn wiel in beeld komt. Dat is dus geen normale foto.
Neen niet 5cm voor de lijn. De finishfoto neemt 25 foto's per seconde en zet die allemaal achter elkaar. Daardoor altijd die kromme spaken. Dus iedere cm die je ziet is effectief op de finish genomen.
Ik denk niet dat je er komt met 25 foto's per seconde hoor. Ik zou eerder denken 500 ofzo. 25 beelden per seconde dat is die herhaling dat wij continue op TV zagen.

Waarom zien we achter de finishfoto een wit, groen, gele strook? Terwijl er achter de finishstreep een rode Amstel banner staat?
Hun apparatuur stond dus duidelijk niet op de streep maar er een centimeter of 10 er voor.

Wout-vs-Thomas.jpg

Waarom zien we achter de finishfoto een wit, groen, gele strook? Terwijl er achter de finishstreep een rode Amstel banner staat?
Hun apparatuur stond dus duidelijk niet op de streep maar er een centimeter of 10 er voor.

Wout-vs-Thomas.jpg
Gezichtsbedrog. Camerastandpunt van je fotos is niet loodrecht op de lijn.
Dat apparaat gaat echt geen 10cm verkeerd staan he jongens... das allemaal officieel en procedureel vastgelegd

Want de mensen van de UCI zijn übermenschen die foutloos door het leven gaan?
Dat de foto niet 100% recht tov de streep getrokken is weten we allemaal, maar zo scheel kijken dat je op het reclamepaneel van Radler belandt is gewoon onmogelijk.

Het is niet de eerste keer dat ze zoiets opzetten he.

Is ook iets onafhankelijke denk ik, niet van de UCI zelf.

Soit. Ik geloof de foto wel, of wva of pidcock nu als overwinnaar uitgeroepen wordt.

Hij gaat volgend jaar toch wel aan die sprint moeten werken. In een massasprint is het geen prob voor hem, maar na een lastige koers kan hij wel te kort komen. Het had hier geen meter verder moeten staan bv.

Want de mensen van de UCI zijn übermenschen die foutloos door het leven gaan?
Dat de foto niet 100% recht tov de streep getrokken is weten we allemaal, maar zo scheel kijken dat je op het reclamepaneel van Radler belandt is gewoon onmogelijk.
Nee, maar 10cm verkeerd zetten is echt wel enorm veel, dat zouden ze meteen zien als de opstelling getest wordt.
Het gaat hier niet om een kermiskoers he. Er zijn 4 (vier!) commissaires aanwezig die de fotofinish gecheckt en gevalideerd hebben. Zoiets laten ze niet aan het toeval over hoor

Het is niet de eerste keer dat ze zoiets opzetten he.

Is ook iets onafhankelijke denk ik, niet van de UCI zelf.

Soit. Ik geloof de foto wel, of wva of pidcock nu als overwinnaar uitgeroepen wordt.

Hij gaat volgend jaar toch wel aan die sprint moeten werken. In een massasprint is het geen prob voor hem, maar na een lastige koers kan hij wel te kort komen. Het had hier geen meter verder moeten staan bv.
Dat laatste is een beetje een non-argument, niet? Je sprint specifiek naar de lijn, dus wat daar achter gebeurd is niet van belang. Wat wel zo is, is dat zijn explosiviteit minder lijkt dan vorig jaar. Iets was ook wel duidelijk was op die korte klimmen.

Wout-vs-Thomas.jpg
Zeer goed gevonden zeg! Leg dat maar eens uit ik kan het niet uitleggen eigenlijk. Apparatuur stond 5-10cm te vroeg opgesteld zo lijkt.

Ongelooflijk, nu gaan we de fotofinish in twijfel beginnen trekken. Dan kunnen we er beter mee stoppen hé, en alle andere reeds toegekende overwinningen uit het verleden obv fotofinish gewoon negeren dus.

Inderdaad, de non-believers-hysterie is naast de vaccins ook al de wielersport aan het overnemen precies. Alsof een modale koersliefhebber weet hoe die lijn wordt getrokken 😅

Wuyts. Zwijgen tijdens het interview aub.
Urgh, frustrerend idd. Interview van 10 zinnen in vlekkeloos Engels. Thanks Michel om de eerste 4 zinnen alvast te vertalen, die 5de zin zal wel niet belangrijk geweest zijn... ik heb er alleszins niks van meegekregen tussen u geleuter door :unsure:
Zou pidcock mss verliezen omdat hij die drinkbus nog in zen houder had ? Op 1 MM telt iedere Watt e :)
Je lacht hiermee maar ik heb ergens eens een artikel gelezen dat ging over de bidonhouder op de schuine buis. Ging specifiek over een geval waar Tony Martin met een lege bidonhouder een ITT reed geloof ik.

Bij testen kwam naar boven dat je beter met een lege bidon in de (schuine) houder kan rijden dan zonder bidon. Beste is géén bidonhouder tout court maar das niet van toepassing natuurlijk.

En sowieso Aero > gewicht, toch zeker als we over een paar gram spreken.

Ongelooflijk, nu gaan we de fotofinish in twijfel beginnen trekken. Dan kunnen we er beter mee stoppen hé, en alle andere reeds toegekende overwinningen uit het verleden obv fotofinish gewoon negeren dus.
Ge kunt op die foto zelfs zien dat de meet wit is, want alles is wit. Dat zou dus beteken dat dat zwart lijntje tussen die 2 stroken niet de eindmeet is? Ze hebben hem gewoon foutief opgesteld het bewijs is overdonderend hoor het staat op de foto hier boven en op alle officiële finishfotos is de grond wit en de reclame niet rood. Te vroeg dus.

voor zij die denken dat het allemaal nattevingerwerk is...

Hier de hele officiele procedure van hoe die camera moet worden opgesteld en welke checks de commissaires doen om te verzekeren dat deze juist staat
Wel als ge die instructies zou lezen daar staat dus letterlijk in dat de camera wordt opgesteld 5-10cm voor de finishlijn. Het staat er letterlijk in dat hij te vroeg wordt opgesteld en dat is ook op de finishfoto te zien zoals hierboven gemeld wordt.

image0.png

Met andere woorden hun eigen procedures zeggen dat de finishfoto niet op dezelfde hoogte moet liggen als de finishlijn, maar dat de finishfoto wel bepalend is.

En dan verschieten als mensen discussieren...

Laatst bewerkt:
De camera stond correct.
De enige reden waarom we hier zolang over palaveren is omdat het zolang duurde voor blijkbaar een beslissing te nemen. En waarom zelfs.
Jammer want dat ontsiert de overwinning.
Terwijl de marge met wat hij wint al meermaals voorgevallen is.

Wel als ge die instructies zou lezen daar staat dus letterlijk in dat de camera wordt opgesteld 5-10cm voor de finishlijn. Het staat er letterlijk in dat hij te vroeg wordt opgesteld en dat is ook op de finishfoto te zien zoals hierboven gemeld wordt.

image0.png

Met andere woorden hun eigen procedures zeggen dat de finishfoto niet op dezelfde hoogte moet liggen als de finishlijn, maar dat de finishfoto wel bepalend is.

En dan verschieten als mensen discussieren...
Ja dus de camera stond correct en reglementair...! Dat was mijn hele punt.

Als de camera correct stond en hij staat áltijd net voor de zwarte lijn is er geen discussie hé.

Het is hier natuurlijk vervelend dat het op de camerabeelden precies wel Pidcock is maar die camera staat niet 100% recht op de lijn EN het stillshot dat we te zien kregen is al voorbij de meet.

In ieder geval: Pidcock heeft nog 2 dikke kansen. Hoe sterk was die weeral zeg. Roglic leek mij ook super, of net niet en sprong met zen laatste krachten op alles wat bewoog, maar ik denk het eerste. Schelling op de Cauberg dat was toch redelijk vol en Roglic pakte zeer vlot over... daar zag je het bij veel mannen kraken. Alaphillipe gaat zijn rekening met L-B-L alvast niet vereffenen volgende week als hij zo gaat rijden... er is al veel over Van Aert zijn voorjaar gezegd maar Die was pas plattekes gisteren (en eigenlijk al een paar weken)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan