Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dat is toch helemaal niet wat ik zeg?
Nee maar ik zeg het wel :P

Ook wel raar dat ze naar Gilbert 2011 gerefereerd werd. Dat is in de volksmond het “niet op water en brood seizoen”. Ik ga akkoord dat 2020 een heel speciaal seizoen was, en wout heeft daar de vruchten van geplukt. Maar het is nu niet alsof je kan zeggen dat hij nu een slecht seizoen had, of dat het op is. Nee hij presteert gewoon zoals je zou mogen verwachten van hem. Hij is niet de absolute Superman die we ervan wouden maken, iets wat ik al langer wist.

Zwift blijft wel een heel andere discipline natuurlijk. Lennert Teugels reed afgelopen winter op Zwift alles op een hoopje maar komt op de weg ook niet super uit de verf.
Er is meer dan enkel maar w/kg, anders was Vujasin ook wielerprof en geen verkoper in een Apple winkel...
Niemand zegt dat Zwift en wegkoersen hetzelfde zijn. Maar als je op Zwift van 100.000 man de beste bent dan is er toch weinig kans dat je te zwak bent om prof te worden. Wielrennen is net een sport waar je weinig technische bagage nodig hebt en gewoon laat kan instappen. Kijk naar Roglic of Woods.

Of je het dan maakt als prof hangt van tal van dingen af. Eerst en vooral, hoe trainbaar is je lichaam. Dat ontdek je ook maar door 1 a 2 jaar als prof te leven. En als prof moet je ook een niche vinden. Of sprinter, of klimmer, of héééél hard op kop kunnen rijden. Als je tussen die stoelen valt is het moeilijk om nog maar in het peloton te geraken.

Het is ook maar de Ronde van Turkije, met het zwakste deelnemersveld in jaren. Zet Vine neer in de Ronde van het Baskenland en hij zal geen top 20 rijden. Maar goed, dat maakt hem nog altijd beter als sommige excuus-Walen bij Lotto.

Die 100k is met een ferm korreltje zout te nemen. Dat zijn ALLE inschrijvingen voor Zwift Academy 2020. Ik zal daar bv ook tussen zitten terwijl ik (los van loft) niet aanmerking kom omdat ik gewoon te oud ben.

Maar bon, even goed: Ze hebben sowieso wel duizenden die wél in aanmerking komen. Op basis van die data kan je inderdaad wel een degelijke inschatting maken.

Dat van die technische bagage klop ergens wel hoewel je moet toch nog in een peloton durven rijden, deftige bochtentechniek hebben, je kracht kunnen ontwikkelingen terwijl je zo Aero mogelijk zit... dat zijn in Zwift nul-factoren.

Ivm WVA wat ik hier gelezen heb volg ik wel grotendeels
- heel goed maar niet super
- zware tirreno
- wss meer bergop getraind dan op korte nijdige hellingen
- wilt volgens mij nog altijd teveel, hopelijk gaat hij het binnen dit en 2jaar zien en minderen / hopelijk breekt het hem niet zuur op. (cross/voorjaar/tour bergop knallen / wk's / os ... ) MVDP toch meer gerichter.
MVDP gerichter? :thinking:.. Neemt ook zeer veel hooi op zijn vork en dat was eveneens duidelijk dit voorjaar. Het enige verschil is dat hij nu iets vroeger is gestopt met zijn voorjaar omwille van de MTB op OS.

Geen tour, later aan cross begonnen maar wel vroeger op de weg
Nu wel vroeger van de weg maar gaat nog MTB'en terwijl Wout al de tour gaat voorbereiden

Nu ja rust roest :D

Je moet die competitie break door die blessure ook weer niet overschatten hé. Die val kwam voorbij halfweg in de Tour, ben te lui om de rit op te zoeken maar pak al rit 11. Dan mist hij daar 10 competitiedagen + nog een aantal dagen in het najaar maar dat zijn er ook geen 15 meer als je de Tour uit komt lijkt mij met zijn profiel, zeker niet met een WK in Innsbruck waar hij op dat moment helemaal niks te zoeken heeft (of misschien de ITT). Vergeet ook niet dat van der Poel dit voorjaar 5 netto koersdagen mist door vroegtijdige opgave in de UAE Tour.

Zelfs die blessure meegerekend zal het niet zo zot ver uit elkaar liggen. En uiteindelijk rijdt Wout nu ook maar 2 koersen extra t.o.v. Mathieu maar Mathieu heeft in het begin van het seizoen wel extra koersen gereden (Kuurne, Le Samyn...)

Uiteindelijk zegt het aantal koersdagen ook niet alles. De ene koersdag is de andere niet. In 2019 heeft van der Poel wat minder bezette rondes gereden en daar ook wat dagen geen trap gegeven. Van Aert heeft zelfs in bergritten in de Tour en andere rondes heel vaak zichzelf nog uitgewrongen voor zijn kopman.

In de Tirreno heeft van der Poel 3 of 4 dagen zich laten meeglijden terwijl Van Aert slechts 1 snipperdag heeft genomen plus 1 massasprint heeft betwist wat ik ook niet meetel als de inspanning die je nog weken meedraagt.

De opeenstapeling van dagen van wat van der Poel gemiddeld in een rondje doet (zie Algarve + Tirreno vorig jaar), is vaak zelfs eerder trainings- dan wedstrijdinspanning, met uitzondering van 1 dag waarop hij zich dan test. Het aantal koersdagen waarop Van Aert het de laatste jaren rustig aan heeft gedaan, is op 1 hand te tellen.

Maar bedoelde dan voor in de toekomst in de giro,
Ook eens nagekeken want zag dat het geen teams meer waren maar poules en blijkbaar kan je nu in tegenstelling tot vroeger dus in meerdere poules zitten, dus zal me volgende keer inschrijven hier ook :)
Oh maar ik ben niet zo'n geweldige pronostikeur hoor. Een gezonde dosis geluk hoort er gewoon bij.
Maar inderdaad, meerdere poules mogelijk dus ik zou er ook een keer naar moeten kijken als hier een poule gemaakt wordt.

"Voilà, Mark Cavendish heeft opnieuw gewonnen. Het duurde misschien wat langer dan we gedacht hadden, maar met drie ritten op rij is dat meer dan goed gemaakt. Succes heeft altijd vele vaders, maar ik mag de pluim op mijn hoed steken. Ik geloofde in Cavendish, toen niemand anders dat nog deed. In alle bescheidenheid die ik niet heb: ondertussen voel ik aan mijn ellenbogen wanneer het op is bij een coureur en wanneer niet."

Minder dan een jaar geleden zei Patje echter nog "Mijn verstand zegt neen, mijn hart zegt ja"
Nota bene in zijn eigen column in dezelfde krant

Wat moet het heerlijk zijn om zo vol van jezelf te zijn en je eigen leugens te geloven. Hypocriete zak :rofl:

"Voilà, Mark Cavendish heeft opnieuw gewonnen. Het duurde misschien wat langer dan we gedacht hadden, maar met drie ritten op rij is dat meer dan goed gemaakt. Succes heeft altijd vele vaders, maar ik mag de pluim op mijn hoed steken. Ik geloofde in Cavendish, toen niemand anders dat nog deed. In alle bescheidenheid die ik niet heb: ondertussen voel ik aan mijn ellenbogen wanneer het op is bij een coureur en wanneer niet."

Minder dan een jaar geleden zei Patje echter nog "Mijn verstand zegt neen, mijn hart zegt ja"
Nota bene in zijn eigen column in dezelfde krant

Wat moet het heerlijk zijn om zo vol van jezelf te zijn en je eigen leugens te geloven. Hypocriete zak :rofl:
Uiteindelijk heeft hij hem wel een contract gegeven, dus vind ik die tweede uitspraak niet zo heel onterecht. Mocht hij openlijk een jaar op voorhand duidelijk gemaakt hebben dat hij Cav wilde, had hij wel dieper in de buidel moeten tasten dan de appel en het ei die hij er nu voor gegeven heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan