Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij klopt het verhaal van uitmelken niet echt... Maar is dit louter de keuze van Wout, en komt hij hier ook iets beter van.
Jammer dat het vandaag een iets mindere dag was. Op 50km van de finish was het al overduidelijk dat het niets ging zijn.

Gewoon een paar stellingen over de koers:
- Heeft Mathieu zijn sprint gereden op de Kwaremont, om van Wout af te zijn? Zou hij wel nog een sprint in zijn benen hebben indien hij daar niet zo furieus was?
- Wat met Wout indien hij op 50km van einde wel nog een ploegmaat had? Want Mathieu en DCQ maakten deden hem daar al pijn. Volgens mij zou hij nog steeds niet gewonnen hebben. Maar met benen die vol lopen, een hollander telkens in uw wiel wanneer DCQ aanvalt, en geen ploeg meer is toch ook niet zo goed voor de moraal.

Op naar de volgende koersen. Ik zie Wout wel nog eentje winnen... En Wuyts moet zijn mond houden.

Wout zou beter stoppen met op kop te rijden in de tour. Zo’n een klepper moet niet een hele tour werken voor een ander!! Kwiatkowski is zo ook uitgeperst....

Na vorig jaar dachten veel mensen dat Wout en Mathieu de komende 10 jaar zowat alle klassiekers onder hun 2 gingen verdelen. Maar zo werkt het uiteraard niet. Boonen had op zijn 25e al 2x RVV op zak, had je toen gezegd dat hij er nog maar eentje zou winnen hadden ze je zot verklaard.

Wout was gisteren de 3e beste in de koers, werd zonder al top te zijn 4e in de Strade, vervolgens 3e in MSR, wint tussendoor ook nog is GW. Als ze verwachten dat je elk voorjaar een monument gaat winnen is het niet moeilijk om onder de verwachtingen te blijven. Kwiatkowski won in 17' Strade en MSR, in '18 won hij de Tirreno en Algarve en toch reed hij geen enkele prijs in de klassieke koersen. Wielrennen is op dat vlak ook gewoon een gekke sport.
Met de jaren zal hij toch moeten gaan kiezen tussen klassiekers, tijdrijden en bergop sleuren voor Roglic. Alles blijven doen werkt op termijn toch nefast.
Volledig eens en dubbel met de laatste zin.

Volgens mij klopt het verhaal van uitmelken niet echt... Maar is dit louter de keuze van Wout, en komt hij hier ook iets beter van.
19/07/21 Lotto Jumbo: "Ja, Wout, we beseffen dat je weerom berenwerk hebt verricht voor Roglic en je bent op een prachtige achttiende plek geëindigd in het klassement, maar ons doel was de gele trui in Parijs, niet in Libourne. We vragen aan je om je groene droom nog even uit te stellen tot 2023, want we hebben je nodig voor Roglic zíjn droom te verwezenlijken.
Ahja, aangezien cyclocross een goede voorbereiding bleek de afgelopen jaren, stellen we voor om hetzelfde programma te rijden."
WVA: "Ik zou toch weleens graag rust gunnen aan mijn vrouw en even haar rol overnemen voor een paar weken extra in november, zonder op de fiets te mogen zitten, ook voor mijn mentale en fysieke gesteldheid. Kan dat?"
Lotto Jumbo: "NEEN. Wij zijn je werkgever! Zorgen voor je kind en vrouw kan over tien jaar, als je bent gestopt met voor ons te rijden! Gesnopen?
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat WIJ geregeld hebben dat je een ploeg had na Veranda's Willems, ja?"
WVA: "Ok. Sorry."
Lotto Jumbo: "En, Wout? Mondje dicht en mondhoekjes omhoog bij de interviews, oke :evil:?"

Wout zou beter stoppen met op kop te rijden in de tour. Zo’n een klepper moet niet een hele tour werken voor een ander!! Kwiatkowski is zo ook uitgeperst....
Wat wil je daar dan mee zeggen? Dat hij zelf de tour gaat winnen?

Nooit. Heeft hij zelf al aangegeven trouwens dat hij veel te veel gewicht zou moeten verliezen.

En wees maar gerust dat hij er ook wel ging bij varen moest de ploeg de tour gewonnen hebben.

Nooit. Heeft hij zelf al aangegeven trouwens dat hij veel te veel gewicht zou moeten verliezen.

En wees maar gerust dat hij er ook wel ging bij varen moest de ploeg de tour gewonnen hebben.
Groene trui? Of gewoon meer in de tank hebben om andere koersen te winnen?

Groene trui? Of gewoon meer in de tank hebben om andere koersen te winnen?
Groene trui zou toch idd het doel van dit jaar moeten zijn.

Als hij dat niet mag dan gaat hij beter andere oorden gaan opzoeken. Welke ploeg zou hem nu niet willen, dat beseft Jumbo visma toch ook?

Groene trui zou toch idd het doel van dit jaar moeten zijn.

Als hij dat niet mag dan gaat hij beter andere oorden gaan opzoeken. Welke ploeg zou hem nu niet willen, dat beseft Jumbo visma toch ook?
Hij heeft wel net zijn contract verlengd hé.
Volgens de huidige info zou hij niet mee mogen doen aan de tussensprints. Als dat effectief waar blijkt te zijn trek je al een aardige streep door groen.

Nee absoluut niet! Hij moet zijn ritten uitkiezen en hem wat sparen zodat hij later dit jaar wereldkampioen wordt.

Hij doet volgens mij gewoon roofbouw op zijn lichaam met zo constant diep te gaan!

Nee absoluut niet! Hij moet zijn ritten uitkiezen en hem wat sparen zodat hij later dit jaar wereldkampioen wordt.

Hij doet volgens mij gewoon roofbouw op zijn lichaam met zo constant diep te gaan!
Ja klopt idd. Iedere wedstrijd zo doorknallen daar ga je de gevolgen van dragen. Ik vond het al enorm straf dat hij na de tour nog zo kon knallen op die klassiekers in het najaar want ik dacht dat hij daar al zijn kruit verschoten had.

Gewoon enkele doelen stellen op het jaar en daar naartoe werken zoals ze allemaal doen.

Zoals ik al zei tijdens de tirreno heeft vdp het daar al veel slimmer aangepakt door niet iedere keer op de limiet te gaan rijden.

Toeen werd er hier lacherig over gedaan maar uiteindelijk heb ik wel gelijk gekregen als we de resultaten na de tirreno eens bekijken.

Zoals ik al zei tijdens de tirreno heeft vdp het daar al veel slimmer aangepakt door niet iedere keer op de limiet te gaan rijden.
Tooen werd er hier lacherig over gedaan maar uiteindelijk heb ik wel gelijk gekregen als we de resultaten na de tirreno eens bekijken.
Zijnde Mathieu niets meer gewonnen terwijl Wout wel nog Gent-Wevelgem gepakt heeft? :unsure:

Toch al meteen een interessant duel vandaag tussen Pogacar en Roglic in het Baskenland. Korte tijdrit met twee steile klimmetjes erin.

Hier moest ik toch even goed mee lachen :p
Nee Wout Van Aert gaat niet winnen in de Amstel. Totaal andere koers, daar zijn er echt mannen meer in hun sas.
Het voorjaar van Wout is voorbij, jammer maar er komt nog een najaar aan en een 2022 seizoen.
Typische uitspraak van een hater.. jammer.. noem jij je een koersliefhebber?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan