Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Strade, E3 en RVV er telkens gewoon af moeten op waarde geklopt worden. Vorig jaar Strade, MSR en 2e in de RVV dan mag je toch zeggen dat het dit voorjaar minder is zeker?

Werd Nizollo geen 2e vorige week dan? Ik denk dat jij een gebrekkige koerskennis hebt.
Gohja, minder... puur op cijfers wel, maar alles bij elkaar was hij nog altijd de 3e sterkste man van het voorjaar... vorig jaar was hij de 1e, dusja twas minder als vorig jaar, maar wel nog altijd dik in order! Je kan niet ieder jaar een monument winnen...
En niet verschieten als hij straks de Amstel nog wint... als ze hem er daar ni af krijgen ist prijs tegen die lichtgewichten in de sprint

Gent-Wevelgem is een mooie koers om mee te pikken maar iemand met de kwaliteit van van Aert moet hoger mikken. Hij heeft bergop moeten lossen in de Strade, E3 én de Ronde. Dat mag een keer gebeuren maar echt niet elke keer. Dan kan je toch stellen dat hij een minder voorjaar rijdt.
Ik ben het daar niet mee eens met een minder voorjaar.. omwille van die bovenstaande feiten. Jullie vergeten blijkbaar zijn prestaties in de Tirreno of weten die niet naar waarde te schatten.. Telkens verwachten dat Vdp en WVA de koers zullen winnen en die lat zo hoog blijven leggen mag als koersliefhebber maar is totaal niet realistisch. Trouwens het voorjaar is nog niet voorbij.. dus voorbarige conclusies sowieso

Bij zijn vorige overwinningen heb ik altijd nog het idee gehad dat het was als onderdeel van het sterkste blok. Vandaag was Asgreen sowieso afgetekend en duidelijk de sterkste man in koers. Oververdiend gewonnen. Ik vond het toch onverwacht, omdat ik het vooral vreemd vond dat hij dan niet mee was na de koppenberg... of heb ik daar iets gemist? Ik heb in uitgesteld relais gekeken en links rechts toch wat doorgespoeld fus misschien iets gemist.

Wout was al snel duidelijk dat het hem niet ging worden. Moest op elke helling een aantal lengtes laten vallen ondanks het feit dat hij overal in Mathieu zijn wiel vertrok.

Ik dacht op 500m van de meet wel: Mathieu voor 2 op 2, easy. Maar dan zie je die eigenlijk meteen bij de aanzet al dat hij geen meters kan pakken tov Asgreen, integendeel...

Wuyts was ook weer op zen best vandaag: Alaphillipe was zogezegd impressive op de Koppenberg. Op basis van wat zeg je zoiets? Omdat hij weg rijdt van een 10tal vroege vluchters en kleinere namen? :unsure:

Strade, E3 en RVV er telkens gewoon af moeten op waarde geklopt worden. Vorig jaar Strade, MSR en 2e in de RVV dan mag je toch zeggen dat het dit voorjaar minder is zeker?

Werd Nizollo geen 2e vorige week dan? Ik denk dat jij een gebrekkige koerskennis hebt.
Als je een beetje koerskennis hebt weet je sowieso dat Nizollo als pure sprinter er vandaag in de RVV niet aan te pas komt. Uw vergelijking loopt compleet mank.. maar goed als jij het een minder voorjaar vindt is dat uw mening. Dan rijdt Vdp en nog vele anderen ook een minder voorjaar.. Trouwens de afrekening gebeurt pas na de laatste voorjaarsklassieker 😉

Als je een beetje koerskennis hebt weet je sowieso dat Nizollo als pure sprinter er vandaag in de RVV niet aan te pas komt. Uw vergelijking loopt compleet mank.. maar goed als jij het een minder voorjaar vindt is dat uw mening. Dan rijdt Vdp en nog vele anderen ook een minder voorjaar.. Trouwens de afrekening gebeurt pas na de laatste voorjaarsklassieker 😉
Je snapt het niet. In GW kan iemand als Nizollo een uitslag rijden in E3 of RVV lukt dat nooit. Dus is GW geen goede waardemeter voor de RVV. In tegenstelling tot E3. Tuurlijk weet ik dat Nizollo de RVV niet gaat winnen. Dat bewijst net mijn punt dat GW niet te vergelijken is met RVV of E3.

En jij vind dus 4e in Strade, GW en 6e in RVV een beter of evenwaardig als Strade winnen ,MSR winnen, 2e worden op WK en 2e worden in de RVV? Er is toch niks ergs aan om te zeggen dat het dit moment wat minder is dan vorig jaar.

Ik ben het daar niet mee eens met een minder voorjaar.. omwille van die bovenstaande feiten. Jullie vergeten blijkbaar zijn prestaties in de Tirreno of weten die niet naar waarde te schatten.. Telkens verwachten dat Vdp en WVA de koers zullen winnen en die lat zo hoog blijven leggen mag als koersliefhebber maar is totaal niet realistisch. Trouwens het voorjaar is nog niet voorbij.. dus voorbarige conclusies sowieso
Dat heeft niets te maken met het wel of niet naar waarde schatten van z'n prestaties. Die Tirreno was zeer indrukwekkend, vooral de tijdrit die hij na zo'n zware week nog uit z'n benen schudt. De realiteit is echter ook dat hij het ganse voorjaar hetzelfde probleem had: niet meekunnen als er echt werd aangevallen op de hellinkjes. Daar kan hij niet tevreden mee zijn.

Voor wat het waard is: ik denk nog steeds dat Parijs-Roubaix de voorjaarskoers is die hem het meeste op het lijf geschreven is. Dus ja het is dikke miserie dat hij de kans maar niet krijgt om dat te tonen. De laatste keer was voor z'n échte topvorm op de weg en dan had hij nog eens dikke pech onderweg ook.

Gohja, minder... puur op cijfers wel, maar alles bij elkaar was hij nog altijd de 3e sterkste man van het voorjaar... vorig jaar was hij de 1e, dusja twas minder als vorig jaar, maar wel nog altijd dik in order! Je kan niet ieder jaar een monument winnen...
En niet verschieten als hij straks de Amstel nog wint... als ze hem er daar ni af krijgen ist prijs tegen die lichtgewichten in de sprint
Hier moest ik toch even goed mee lachen :p
Nee Wout Van Aert gaat niet winnen in de Amstel. Totaal andere koers, daar zijn er echt mannen meer in hun sas.
Het voorjaar van Wout is voorbij, jammer maar er komt nog een najaar aan en een 2022 seizoen.

Volgens mij zijn zowel Wout als Mathieu toe aan een deftige rustperiode. Het is duidelijk dat ze allebei minder zijn dan in oktober. Volgens mij komt dit mede door de opeenstapeling van koersen. Niet vergeten dat die mannen eigenlijk onafgebroken aan het koersen zijn sinds de corona-break voorbij is. Ze hebben allebei een druk najaar gehad en dan nog eens in de winter liggen crossen om zich dan vervolgens terug op een nieuw voorjaar te focussen. Dat eist gewoon zijn tol.

De beste Wout zou hier gewoon mee moeten kunnen met Mathieu zoals vorig jaar en de beste Mathieu verliest volgens mij die sprint niet van Asgreen. In de E3 zijn ze ook allebei op hun limiet gebotst.

Ik denk dat ze hier toch lessen uit gaan moeten trekken en misschien meer doseren in de winter.
Het probleem is dat de klassiekers in het najaar doorgegaan zijn, ze dan direct beginnen crossen zijn en nu zijn die klassiekers er nu direct weeral. Ze hebben nog bijna niks van rust gehad.

Vooral bij van aert zie je wel goed dat hij niet in zijn normale doen is. (waarmee hij dan nog 1 van de beste is). Maar die is nu eigenlijk al vanaf de tour vorig jaar constant aan het knallen.

Eigenlijk al helemaal zot dat hij nog steeds dat niveau haalt. Er zouden er veel al serieus gecrashed zijn op fysiek vlak.

Hier moest ik toch even goed mee lachen :p
Nee Wout Van Aert gaat niet winnen in de Amstel. Totaal andere koers, daar zijn er echt mannen meer in hun sas.
Het voorjaar van Wout is voorbij, jammer maar er komt nog een najaar aan en een 2022 seizoen.
Op papier kan die toch perfect de AGR winnen? Zeker op het huidige parcours (al is het dit jaar wel iets anders zeker??) Vraag is hoe goed hij nog voor de dag gaat komen...

Ik vind zijn voorjaar absoluut niet slecht. Denk dat vandaag nog de grootste ontgoocheling is, zeker voor hemzelf.

Vooral benieuwd naar zijn 2e deel van dit seizoen met de OS, het WK en P-R

Heeft Jumbo daar ook geen fout in? Waarom temperen ze Van Aert niet? Waarom is de Tirrano so belangrijk voor hem/hun. Hij is een renner voor klassieke werk. Ook zijn training schema heeft (slechte) invloed op zijn explosiviteit.

Van een ploeg die zegt dat ze zo professioneel zijn verwacht je toch betere omkadering voor 1 van hun beste renners, idem met zijn helpers. Voor zon ploeg met zon budget, waarom zit hij altijd alleen.

Eigenlijk rijdt WVA gewoon op zijn niveau he, heeft nog nooit een beter voorjaar gereden als nu.

Mss was zijn najaar vorig jaar gewoon verdacht goed en moeten we niet verder zoeken...

Hormonen van zwangere vrouwen ...

Eigenlijk zou Jumbo dit jaar Sénechal moeten binnenhalen die einde contract is. Zo hebben ze eindelijk die sterke beer die Wout nodig heeft om de koers te controleren en af temaken en Jumbo iemand die het kan afmaken in de koersen waar Wout niet aan deelneemt (ddv / omloop ) en is sénéchal zelf ook is volledig kopman.

Eigenlijk rijdt WVA gewoon op zijn niveau he, heeft nog nooit een beter voorjaar gereden als nu.

Mss was zijn najaar vorig jaar gewoon verdacht goed en moeten we niet verder zoeken...

Hormonen van zwangere vrouwen ...
Dat dacht ik dus in het tijdens de tour al. Een renner heeft vaak 1 of 2 periodes in hun carrière dat ze boven hun eigen niveau uitstijgen. En volgens mij was dit bij hem vorig jaar. En misschien ook door de extra lange rust wegens corona.

Het jammere is dat mensen dan direct de lat daar leggen en het precies normaal beginnen vinden dat je dan constant op dat niveau gaat presteren.

Michel draait toch ook met de wind. Tijdens RVV dwepen met coach van VA en zijn basisleggen op de Theide en nu heeft hem te weinig basis..

Michel draait toch ook met de wind. Tijdens RVV dwepen met coach van VA en zijn basisleggen op de Theide en nu heeft hem te weinig basis..

Wuyts hoort vooral zichzelf graag praten. Laat ook nooit iemand uitspreken.

WVA mist al enige tijd de punch die Alaphilippe en VDP hebben. Hoe dat komt weet ik niet, misschien verkeerd soort training zoals hier ook aangehaald.
Ik ben het er mee eens dat dit een minder voorjaar was voor WVA.
Blijft een superatleet en gaat telkens heel diep, dat siert hem. Maar ondertussen is het toch al duidelijk dat hij de punch/versnelling op een helling mist. Bijvoorbeeld van 500W naar 800W trappen.
Echt steile hellingen lijken ook minder te lukken voor WVA: dat zag ik ook tijdens het WK veldrijden. Op die steile brug verloor die elke ronde veel tijd op VDP.

Ik blijf sowieso fan. Maar als ploeg zou ik trainingen aanpassen zodat hij terug explosiever wordt ipv mee te kunnen op lange beklimmingen.

Heeft Jumbo daar ook geen fout in? Waarom temperen ze Van Aert niet? Waarom is de Tirrano so belangrijk voor hem/hun. Hij is een renner voor klassieke werk. Ook zijn training schema heeft (slechte) invloed op zijn explosiviteit.

Van een ploeg die zegt dat ze zo professioneel zijn verwacht je toch betere omkadering voor 1 van hun beste renners, idem met zijn helpers. Voor zon ploeg met zon budget, waarom zit hij altijd alleen.
"Een renner voor het klassieke werk" wat een typisch Vlaamse uitspraak weeral... we leggen hier veel te veel focus op ééndagskoersen. In de internationale wielerwereld zijn er zo maar 6 die echt tellen (pak 7 met de Strade), de rest wordt niet over gesproken.

Dus minder voorjaar: 1. wat verwacht je als de lat zó hoog ligt maar beter nog: 2. wat wil je nog meer?
* wint 4de grootste eendagskoers die dit jaar al gereden is. (Misschien kan je GW zelfs nog naast de Strade zetten)
* 2de GC dik dik dik bezette Tirreno + 2 ritten waar hij oa in de ITT de absolute wereldtop eigenlijk weg blaast.

Wout rijdt dus weldegelijk een dik voorjaar, gewoon niet in de ogen van sommigen omdat ze bepaalde koersen zwaar over- en anderen zwaar onderwaarderen.

Besides: ALS de OS doorgaan en Wout pakt daar goud of hij wordt WK (ITT of weg) dan spreekt letterlijk niemand hier nog over. Zegt ook weer iets over het verwachtingspatroon... als Wout geen Monument wint is zijn voorjaar niet goed. News flash er zijn er zo maar 2 waarvan één een grote lotterij is (waar hij er nog betrekkelijk dicht bij zit) en de ander toch geen schande is als je afgetekend bij de beste drie in koers hoort?

Amstel wordt moeilijk maar niet onmogelijk. Met Mathieu verdwijnt er één van die mannen die duidelijk iets beter was en daarnaast weet je niet hoe Asgreen nog voor de dag komt. Het zal er van hangen hoe goed de 'Walen' gaan zijn.

Na vorig jaar dachten veel mensen dat Wout en Mathieu de komende 10 jaar zowat alle klassiekers onder hun 2 gingen verdelen. Maar zo werkt het uiteraard niet. Boonen had op zijn 25e al 2x RVV op zak, had je toen gezegd dat hij er nog maar eentje zou winnen hadden ze je zot verklaard.

Wout was gisteren de 3e beste in de koers, werd zonder al top te zijn 4e in de Strade, vervolgens 3e in MSR, wint tussendoor ook nog is GW. Als ze verwachten dat je elk voorjaar een monument gaat winnen is het niet moeilijk om onder de verwachtingen te blijven. Kwiatkowski won in 17' Strade en MSR, in '18 won hij de Tirreno en Algarve en toch reed hij geen enkele prijs in de klassieke koersen. Wielrennen is op dat vlak ook gewoon een gekke sport.
Met de jaren zal hij toch moeten gaan kiezen tussen klassiekers, tijdrijden en bergop sleuren voor Roglic. Alles blijven doen werkt op termijn toch nefast.

WVA mist al enige tijd de punch die Alaphilippe en VDP hebben. Hoe dat komt weet ik niet, misschien verkeerd soort training zoals hier ook aangehaald.

Missen? Hij heeft die punch nooit gehad en zal die nooit hebben. We hebben over de twee meest explosieve renners van het peloton, als die ECHT gaan kan niemand volgen bergop hoor. Zoiets is zuiver talent en moeilijk te trainen. Voor Wout is het vooral proberen aanklampen en met zijn talent asap aansluiten op het vlakke.

Sprinter, tijdrijder, klimmer, en dat moet nu ook al een toppuncheur zijn ofwa?

Spijtig dat het volgende week niet doorgaat. Met deze teleurstelling in het hoofd zou hij op 50km van het einde solo vertrekken van een groepje met MVP. Hij komt dan de piste binnen na een uur stoempen tegen de 500watt. Groet het publiek rijkelijk, Richt zich ten hemel en groet Michael emotioneel. Ik de laatste lijn doet hij zijn jasje open en zien we het opschrift: "te weinig basis, Michel?" Waarna de uitzending eindigt met de woorden van José "jaa man"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan