Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens de UCI is het wel reglementair gebeurd... was wel degelijk buiten de zone, en niet naar een verzorger. Dubbele standaarden dus.

Meanwhile zit Bouhanni nog te spurten :unsure:

Matthijs de paashaas had 320w gemiddeld over gans de ronde. Om daar in de kopgroep te geraken is dat een hele tijd +400w (gewicht zal rond de 80 zijn)

Jammer voor VA maar niet goed is niet goed. ( geen koers gezien )
Had Asgreen wel dicht verwacht na de laatste 2 weken. Beetje onderschatte renner. Voor de rest iedereen op hun plek zeker?
Mooiste koers al gereden (strade) en 2de mooiste is pas in oktober.

Wel sterk van Mvdp, in strade en tirreno zo schitteren en nog atlijd op niveau.
Flupke komt met de ardennen maar boven drijven zeker na zijn hoogtestage?

Leuke ronde! Na dat oponthoud door die val van Alpecin dacht ik niet dat Asgreen nog zo sterk voor de dag ging komen. Maar toen ie daar plots terug op het voorplan verscheen voor het trio Koppenberg-Kwaremont-Pater wist ik dat het zijn dag ging zijn.
En zoals Matteo Trentin aan den lijve heeft mogen ondervinden in 2019 is een sprint na 250k+ nooit helemaal hetzelfde als een normale sprint 😁

Tegenvallers voor mij vandaag:
Sagan, Politt, Pedersen, SKA.
Triest voorjaar voor Bora, DSM, Lotto, UAE tot nu toe.

Leuke ronde! Na dat oponthoud door die val van Alpecin dacht ik niet dat Asgreen nog zo sterk voor de dag ging komen. Maar toen ie daar plots terug op het voorplan verscheen voor het trio Koppenberg-Kwaremont-Pater wist ik dat het zijn dag ging zijn.
En zoals Matteo Trentin aan den lijve heeft mogen ondervinden in 2019 is een sprint na 250k+ nooit helemaal hetzelfde als een normale sprint 😁

Tegenvallers voor mij vandaag:
Sagan, Politt, Pedersen, SKA.
Triest voorjaar voor Bora, DSM, Lotto, UAE tot nu toe.
Pedersen heeft ondertussen wel getoond snel te zijn aan de meet natuurlijk.
En geen bergje meer over te kunnen :unsure:

Pedersen heeft ondertussen wel getoond snel te zijn aan de meet natuurlijk.
En geen bergje meer over te kunnen :unsure:
Zoals José al vaker gezegd heeft, met Pedersen kan het vriezen en dooien.
Best gek hoe die van jaar tot jaar zo'n wisselende resultaten kan neerzetten. Vorig voorjaar was die ook heel matig, in Parijs-Nice werd hij in de waaierrit uit het peloton geblazen. Gelukkig voor hem werd dat voorjaar naar het najaar verschoven, wat dan weer een pak beter was. In Yorkshire was het ook niet bepaald vlak, dan moet je in de Ronde toch ook gewoon mee kunnen in het groepje Van Avermaet.
Trek wordt al 3 jaar naar voor geschoven als de ploeg die QuickStep kan uitdagen maar in de échte kasseikoersen komt er weinig van terecht. In het niveau net er onder kan je moeilijk iets zeggen over hun uitslagen. Dit jaar Kuurne, vorig jaar Gent-Wevelgem en de Omloop. En met Simmons hebben ze toch echt wel een beest in huis, al valt het altijd af te wachten hoe een renner door kan groeien.

Zo zie je mar dat gw gen maatstaf is he e3 vel belangrijker
Dat is dikke zever dat GW geen maatstaf zou kunnen zijn en de E3 belangrijker is.. Dan kan ik beter op de Lotto spelen ivp op Euromillions. WVA had gewoonweg een mindere dag vandaag en gaf dit ook ruimschoots toe. Nogmaals een bewijs dat renners ook maar mensen zijn. De sterkste was Asgreen en die wint verdiend vandaag die is trouwens al een hele tijd goed op dreef.

Commedia del arte zou je beter kunnen zeggen.. dus al goed dat hij niet won, piepedood in de sprint
Al goed dat hij niet won is veel gezegd natuurlijk :p
Ik geloof wel dat hij niet top was, maar wel beter dan hij liet uitschijnen. Volgens mij ging iedereen er wel van uit dat hij gewoon goed ging zijn, en zo is ook gebleken.
U slechter voordoen voor de koers en tijdens hoort ook een beetje bij de tactiek natuurlijk.

Roglic zit ook de hele koers te leuteren hoe hard ze rijden en hoe zwaar hij het heeft, hoe slecht zijn benen wel niet zijn. Maar hij is altijd wel de laatste die nog hard aan het rijden is op het einde.

Dat is dikke zever dat GW geen maatstaf zou kunnen zijn en de E3 belangrijker is.. Dan kan ik beter op de Lotto spelen ivp op Euromillions. WVA had gewoonweg een mindere dag vandaag en gaf dit ook ruimschoots toe. Nogmaals een bewijs dat renners ook maar mensen zijn. De sterkste was Asgreen en die wint verdiend vandaag die is trouwens al een hele tijd goed op dreef.
Kijk eens naar de voorbije jaren. Wie goed is in E3 is goed in RVV. Bettiol kon je bv ook al zien in de E3 (4e) toen hij de RVV won. Pedersen won vorig jaar GW en werd in RVV naar huis gereden. E3 is gewoon een mini RVV en dus een veel betere voorspeller voor de uitslag van de RVV dan GW. VA had geen mindere dag. Hij heeft gewoon een minder voorjaar. In Strade Bianchi moest hij er ook af en in E3 ook. In GW klopt hij Nizollo. Waar was die vandaag? Dat is niet echt een waardemeter dus.

Kijk eens naar de voorbije jaren. Wie goed is in E3 is goed in RVV. Bettiol kon je bv ook al zien in de E3 toen hij won. Pedersen won vorig jaar GW en werd in RVV naar huis gereden. E3 is gewoon een mini RVV en dus een veel betere voorspeller voor de uitslag van de RVV dan GW. VA had geen mindere dag. Hij heeft gewoon een minder voorjaar. In Strade Bianchi moest hij er ook af en in E3 ook. In GW klopt hij Nizollo. Waar was die vandaag? Dat is niet echt een waardemeter dus.
Gaan we WVA zijn prestaties minimaliseren op die manier :thinking: .. Een minder voorjaar, meen je dat nu echt? Wat verwacht jij eigenlijk?.. GW niet goed genoeg ofzo? Dat is een Vlaamse klassieker ondertussen waar beenhard werd gereden.. maja..

De Strade was trouwens zijn eerste koers na hoogtestage en direct 4e plaats. Om dan nog van zijn andere overwinningen en ereplaatsen te zwijgen.

Ik vermoed een anti-WVA uitspraak anders zeg je zo geen nonsens.. En dan nog even Nizollo als vergelijk erbij te halen slaat echt alles. --> minimaliseren en 0 koerskennis..

Laatst bewerkt:
Al goed dat hij niet won is veel gezegd natuurlijk :p
Ik geloof wel dat hij niet top was, maar wel beter dan hij liet uitschijnen. Volgens mij ging iedereen er wel van uit dat hij gewoon goed ging zijn, en zo is ook gebleken.
U slechter voordoen voor de koers en tijdens hoort ook een beetje bij de tactiek natuurlijk.

Roglic zit ook de hele koers te leuteren hoe hard ze rijden en hoe zwaar hij het heeft, hoe slecht zijn benen wel niet zijn. Maar hij is altijd wel de laatste die nog hard aan het rijden is op het einde.
Dat kan goed zijn maar liever iemand die rechtuit is ipv die kinderspelletjes te spelen vooraf..

Volgens mij zijn zowel Wout als Mathieu toe aan een deftige rustperiode. Het is duidelijk dat ze allebei minder zijn dan in oktober. Volgens mij komt dit mede door de opeenstapeling van koersen. Niet vergeten dat die mannen eigenlijk onafgebroken aan het koersen zijn sinds de corona-break voorbij is. Ze hebben allebei een druk najaar gehad en dan nog eens in de winter liggen crossen om zich dan vervolgens terug op een nieuw voorjaar te focussen. Dat eist gewoon zijn tol.

De beste Wout zou hier gewoon mee moeten kunnen met Mathieu zoals vorig jaar en de beste Mathieu verliest volgens mij die sprint niet van Asgreen. In de E3 zijn ze ook allebei op hun limiet gebotst.

Ik denk dat ze hier toch lessen uit gaan moeten trekken en misschien meer doseren in de winter.

Gaan we WVA zijn prestaties minimaliseren op die manier :thinking: .. Een minder voorjaar, meen je dat nu echt? Wat verwacht jij eigenlijk?.. GW niet goed genoeg ofzo? Dat is een Vlaamse klassieker ondertussen waar beenhard werd gereden.. maja..

De Strade was trouwens zijn eerste koers na hoogtestage en direct 4e plaats. Om dan nog van zijn andere overwinningen en ereplaatsen te zwijgen.

Ik vermoed een anti-WVA uitspraak anders zeg je zo geen nonsens.. En dan nog even Nizollo als vergelijk erbij te halen slaat echt alles. --> minimaliseren en 0 koerskennis..
Gent-Wevelgem is een mooie koers om mee te pikken maar iemand met de kwaliteit van van Aert moet hoger mikken. Hij heeft bergop moeten lossen in de Strade, E3 én de Ronde. Dat mag een keer gebeuren maar echt niet elke keer. Dan kan je toch stellen dat hij een minder voorjaar rijdt.

Volgens mij zijn zowel Wout als Mathieu toe aan een deftige rustperiode. Het is duidelijk dat ze allebei minder zijn dan in oktober. Volgens mij komt dit mede door de opeenstapeling van koersen. Niet vergeten dat die mannen eigenlijk onafgebroken aan het koersen zijn sinds de corona-break voorbij is. Ze hebben allebei een druk najaar gehad en dan nog eens in de winter liggen crossen om zich dan vervolgens terug op een nieuw voorjaar te focussen. Dat eist gewoon zijn tol.

De beste Wout zou hier gewoon mee moeten kunnen met Mathieu zoals vorig jaar en de beste Mathieu verliest volgens mij die sprint niet van Asgreen. In de E3 zijn ze ook allebei op hun limiet gebotst.

Ik denk dat ze hier toch lessen uit gaan moeten trekken en misschien meer doseren in de winter.
Ze gaan wel allemaal nog ff door... Maar idd lessen trekken. Plus hopelijk volgend jaar VA meer steun van de ploeg.

Strade, E3 en RVV er telkens gewoon af moeten op waarde geklopt worden. Vorig jaar Strade, MSR en 2e in de RVV dan mag je toch zeggen dat het dit voorjaar minder is zeker?

Werd Nizollo geen 2e vorige week dan? Ik denk dat jij een gebrekkige koerskennis hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan