Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
180km in de aanval tegen 45 gemiddeld op een lastig parcours. Als je ziet hoe Bennet en Van Poppel parkeren in de laatste 20km dan weet je dat het heel zwaar geweest is.
Met WVA is er een mooie winnaar, maar na zo een dag vind ik het ergens spijtig dat er maar een de winnaar kan zijn.

Dit is een koersje dat VA meepakt, geen doel.
Volgende zondag is het grote doel. De druk en onzekerheid daarover is nog even groot.
Dit scenario zal hij volgende week niet krijgen, dan is het man tegen man. En er zijn veel mannen die meekunnen. Denk nu maar niet dat hij een Van Avermaet of een Naesen vlot zal kunnen lossen.
Man tegen man? Really? Het gaat net als vrijdag DQS vs de rest zijn...

En Greg en Naesen niet kunnen lossen... plz. Die twee zitten constant te slapen. Vrijdag was het niet goed: geraken ze met hoerechance toch mee van voor en botchen ze het dan volledig. Vandaag: 21 man weg, nie mee... Stybar en Ballerini rijden weg, nie mee... Lampaert rijdt weg, nie mee... I see a pattern here. :unsure:

Er gaat hier wrs weer (onterecht) het label Greg haat opgeplakt worden maar realistisch gezien was het niet "niet goed", het was gewoon slecht.

WVA wilde gewoon dat Vanhooydonck mee was over de 3x kemmel en daarom vooraf al in gedachte niet vol te gaan wat zeer slim was in feite. Want een solo van meer dan 30km hebben we de laatste jaren niet gezien in Wevelgem en haast onbegonnen werk. Ook niet te vergeten dat al die mannen dan al 150km aan het ronddraaien waren in de wind.

Man tegen man? Really? Het gaat net als vrijdag DQS vs de rest zijn...

En Greg en Naesen niet kunnen lossen... plz. Die twee zitten constant te slapen. Vrijdag was het niet goed: geraken ze met hoerechance toch mee van voor en botchen ze het dan volledig. Vandaag: 21 man weg, nie mee... Stybar en Ballerini rijden weg, nie mee... Lampaert rijdt weg, nie mee... I see a pattern here. :unsure:

Er gaat hier wrs weer (onterecht) het label Greg haat opgeplakt worden maar realistisch gezien was het niet "niet goed", het was gewoon slecht.
Ja want DQS gaat heel de ronde domineren, geloof daar maar niet in.

En ik noemde Greg en Oli nu om er twee te noemen, er zijn er nog meer hoor. Het gaat niet zo simpel worden om de concurrentie te lossen.
Wat niet wil zeggen dat ze ze niet kunnen lossen, alleen dat het geen nieuwelingenkoers is en alle favorieten naar daar gaan met de beste benen om te winnen.

voor zo een beweging is er een gele spurter net 9 maand geschorst geweest

Dit dus. Als de andere er vanaf komt zonder al te erge blessures, dan is dit morgen al vergeten, terwijl de beweging even erg is als die van Groenewegen

Voor RVV geloof ik toch ook eerder in een man vs man scenario. Eigenlijk zoals vorig jaar. Toch als de grote 3 in orde zijn.

DQS gaat niet alles domineren hé, vandaag waren ze ook niet op het appel. 2 jaar geleden dacht men ook dat Jungles er een lap op ging geven. RVV is toch een ander niveau dan E3 en dat vertaalt zich bijna altijd ook in het koersverloop

Dit dus. Als de andere er vanaf komt zonder al te erge blessures, dan is dit morgen al vergeten, terwijl de beweging even erg is als die van Groenewegen

Voor RVV geloof ik toch ook eerder in een man vs man scenario. Eigenlijk zoals vorig jaar. Toch als de grote 3 in orde zijn.

DQS gaat niet alles domineren hé, vandaag waren ze ook niet op het appel. 2 jaar geleden dacht men ook dat Jungles er een lap op ging geven. RVV is toch een ander niveau dan E3 en dat vertaalt zich bijna altijd ook in het koersverloop
voor zo een beweging is er een gele spurter net 9 maand geschorst geweest
Ik ben het hier zelfs niet helemaal mee eens; dit lijkt me nog veel meer intentioneel

Trouwens mannen van Lotto waren ook weer nergens.
Van marcke ziek geweest? Zonde van zijn vorm, zal ook wel gedaan zijn.

Verwacht voor zondag toch ook terug de G3 of lang een gesloten koers, maar Fluppe valt altijd aan. Gewoon leuke wedstrijd zien.

180km in de aanval tegen 45 gemiddeld op een lastig parcours. Als je ziet hoe Bennet en Van Poppel parkeren in de laatste 20km dan weet je dat het heel zwaar geweest is.
Met WVA is er een mooie winnaar, maar na zo een dag vind ik het ergens spijtig dat er maar een de winnaar kan zijn.
Bennet niet zien kotsen?

Bennet niet zien kotsen?
Ja, maar das waarschijnlijk omdat hij knal over zijn limiet rijdt op die laatste keer Kemmel. In ieder geval zéér sterke koers van Bennet, als je ziet wie er voor de rest nog bij zit... dan heeft hij die heuvelzone goed overleefd.
mogen ze idd ook paar maand langs de kant zetten

Ik hoop dat Groenewegen hem bij zijn rentree de nadars inknalt. :unsure:

Moet toch de smerigste sprinter in jaren zijn. En winnen doet die sukkel ook amper of niet. Is altijd vanuit een verloren positie dat hij dergelijke manouvres doet.
Bouhani heeft toch best wel wat koersen gewonnen. Maar idd smerig sprinterke, zegt zelf ook letterlijk dat sprinten zoals boksen is.

Topfavoriet is een groot woord. Gent-Wevelgem kan je helemaal niet vergelijken met de Ronde
Excuseer? Gent-Wevelgem is geen kattenpis hoor.. 257km.. daar winnen geen pannenkoeken. Van Aert is gewoonweg zeer sterk en uiteraard topfavoriet voor de RVV zonder enige discussie

In de Ronde moet het wel echt voor hem. Vdp heeft die al, hij niet. Gent-Wevelgem is echt wel nog stapje lager
Blijkbaar is het een "sport" om deze zege van WVA te minimaliseren... dan kan je ook ineens zeggen.. maar Vdp was er vandaag niet.. enzovoorts.. :sleep2: ja man.. Gaat hier wel degelijk over een World Tour koers vandaag.

Als hij de ronde nu niet wint dan heeft hij toch een mooie vis binnen. Als hij nu zonder winst aan de RVV begon dan moest het zeker. In zijn plaats zou ik al een pak ontspannender aan de start staan. Die vergelijkingen met VDP gaan voor mij te ver. Zijn carriere is niet minder geslaagd als VDP meer wint. Andersom geldt dat ook. Die mannen gaan beide hun koersen nog winnen.
Inderdaad.. dat vergelijken altijd en excuses of minimaliseren bij het winnen van koersen door WVA bij sommigen..

Dat zeg ik toch allemaal nergens? Superzege van Wout vandaag. En meer dan verdiend. Maar je gaat nu toch Gent-Wevelgem niet vergelijken met de RVV. Kijk wie er nog mee was in de finale, dat zijn geen klanten op te winnen in de Ronde volgende week. Dus ja Van Aert is 1 van de favorieten voor zondag maar niet DE topfavoriet

Crass positief op corona. Wel slim van Lotto. Hem uit koers halen waardoor hij niet getest wordt voor de koers en zo kan de rest nog starten.

Met dank aan Van Poppel laat Wanty zien dat ze WT-waardig zijn :laugh:. Alleen de Lotto plaats ik ietsje hoger in het Vlaamse voorjaar tot nu toe.

Bennett had na dat kotsen moeten afstappen. Vorige week werd er gepraat over een onafhankelijke arts in het peloton. Voor zo'n situaties mag er wel gehandeld worden. Zoiets heb ik nog nooit gezien in de koers. Ok, hij viel niet volledig stil, maar toch.

Door dat verdomde zomeruur pas de laatste 500m gezien van De Gendt :cry:.

Crass positief op corona. Wel slim van Lotto. Hem uit koers halen waardoor hij niet getest wordt voor de koers en zo kan de rest nog starten.

Heeft daar toch niks mee te maken? Bora en Trek hadden dit voor in Belgie, hier gelden gewoon andere regels. Da's geen UCI maatregel hé. Moniquet (ik neem aan zijn kamergenoot) was ook gewoon DNS.

Als ik het mij goed herinner besloot Alpecin Fenix bijvoorbeeld zelf om daar deze week niet te starten na 3 positieve stafleden.

Hier in Belgie is er een overeenkomst tussen de regering en de wielerbond dat de arts die de positieve plas vaststelt moet bepalen wie er in quarantaine moet voor een week. Dat zorgt voor complete willekeur (zoals Bora terecht aanhaalt) omdat die tests soms worden afgenomen door ploegartsen en soms door artsen van organisaties. Zo testte Harry Sweeny van Lotto vorige week positief voor De Panne, maar zijn ploeggenoten mochten toen gewoon starten omdat de eigen ploegarts de test had afgenomen. Bij Bora was dat een arts van de organisatie en die is natuurlijk veel strenger. Totaal onfair natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Excuseer? Gent-Wevelgem is geen kattenpis hoor.. 257km.. daar winnen geen pannenkoeken. Van Aert is gewoonweg zeer sterk en uiteraard topfavoriet voor de RVV zonder enige discussie
Pedersen won vorig jaar maar die raakt precies geen Vlaamse heuvels meer deftig over
Heeft daar toch niks mee te maken? Bora en Trek hadden dit voor in Belgie, hier gelden gewoon andere regels. Da's geen UCI maatregel hé. Moniquet (ik neem aan zijn kamergenoot) was ook gewoon DNS.

Als ik het mij goed herinner besloot Alpecin Fenix bijvoorbeeld zelf om daar deze week niet te starten na 3 positieve stafleden.

Hier in Belgie is er een overeenkomst tussen de regering en de wielerbond dat de arts die de positieve plas vaststelt moet bepalen wie er in quarantaine moet voor een week. Dat zorgt voor complete willekeur (zoals Bora terecht aanhaalt) omdat die tests soms worden afgenomen door ploegartsen en soms door artsen van organisaties. Zo testte Harry Sweeny van Lotto vorige week positief voor De Panne, maar zijn ploeggenoten mochten toen gewoon starten omdat de eigen ploegarts de test had afgenomen. Bij Bora was dat een arts van de organisatie en die is natuurlijk veel strenger. Totaal onfair natuurlijk.
En voor VA en zijn vrouw gelden blijkbaar geen regels :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan