Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker niet cadeau gekregen. Ze laten hem in eerste instantie rijden omdat het nog ver was en hij solo met zijn stand in het klassement geen bedreiging vormt. Maar ze hebben zich gewoon lelijk mispakt daar, als je ziet hoe versnipperd ze binnenkomen en hoe ze nog heel hard gereden hebben in de achtervolging om hem te pakken, en hoe Pogacar hem solo ook niet kon pakken.

Morgen wordt Greg zijn dag. Mark my words boys Greg gaat winnen morgen!
Toch wel cadeau gekregen hé. Formolo maakt er daar een duurtrainingke van. Pogacar denkt op dat moment nog: laat die maar rijden, de 10s boni zijn dan alvast weg. Achteraf bekeken was dat niet nodig maar voor hetzelfde geld wint Van Aert die sprint en valt Pogacar net uit de top 3...

Vergeten hoeveel minuten MVDP cadeau krijgt van de klassementsmannen in de tirenno? Anders wint hij die rit ook nooit ;)
Ook dat was een klein beetje overroepen. Goed gereden hé, daar niet van, maar vooral ook slim gebruik gemaakt van de omstandigheden (GC vs ritzege). Het waren vooral ook de weersomstandigheden (en de cliffhanger op het einde) die het echt episch maakten.

Mathieu liet zich gisteren toch ontvallen dat Tirreno in de kleren zat precies. Het zou dus wel eens kunnen dat Wout en Mathieu volgende week nog een pak beter uit de verf gaan komen. We gaan het zien... ik verwacht de volgende 10 dagen toch vooral nog veel dominantie van DQS.

Kijk eens Sagan toch nog niet helemaal versleten. Ook al 4e in MSR benieuwd of hij nog eens kan meedoen in een RVV of zo met de groten.

Zolang die Astrid Stockman er maar niet in voorkomt.

Elke keer dat die naar de camera kijkt is het precies alsof ze me wilt vermoorden. Creepy
Ik vind dat wel een knappe vrouw eigenlijk :unsure:

Het concept is voor mij toch wat afgezaagd eigenlijk.
Waarschijnlijk weer dezelfde 6 die ze altijd vragen, een aangrijpend stukje van Sammy en als kers op de taart Karl uiteraard.

Kijk eens Sagan toch nog niet helemaal versleten. Ook al 4e in MSR benieuwd of hij nog eens kan meedoen in een RVV of zo met de groten.
Zou maar erg zijn als hij vandaag niet had gewonnen.. geen enkel sprinter met naam is aanwezig in Catalonië.. maar kom gewonnen is gewonnen ;)

Sporza weeral op zen best ook in het verslag: "Vijf minder bekende namen kregen wel groen licht om te gaan smullen van het Catalaanse landschap. Matej Mohoric..." :unsure:

Misschien is Sagan helemaal niet ontevreden over het feit dat er een aantal andere namen hem soms wat uit de spotlight zetten ondertussen. Ik verwacht hem wel niet voor de RvV om eerlijk te zijn, ik zou verschieten als hij daar met de besten mee kan maar zal van de koerssituatie afhangen vermoed ik.

Morgen Gent-Wevelgem... vanmorgen zelf de finale nog gereden, en de wind zit serieus in het voordeel van de vluchters! Vanaf Kemmel tot Wevelgem is het (stevige) wind in de rug. Morgen zal de wind lichtjes draaien, zodat het van Kemmel tot Ieper nog beter wordt.

In mijn ogen zal er dus ofwel een goeie schifting gebeuren op de Kemmelberg en zullen ze met een 10-tal richting de finish rijden om terug een tactisch steekspel te krijgen. Ofwel krijgen we terug een vroege aanval genre Roelands enkele jaren terug, en kan dit deze keer wél lukken.

Ik hoop gewoon dat we niet terug zo’n anti climax krijgen als vorige jaar.

Sporza weeral op zen best ook in het verslag: "Vijf minder bekende namen kregen wel groen licht om te gaan smullen van het Catalaanse landschap. Matej Mohoric..." :unsure:
En bij de Coppi e Bartali.
De pelotonsprint werd gewonnen door Shane Archbold, ook van Deceuninck-Quick Step. Ilan Van Wilder (7e) en Ben Hermans (10e) finishten in de top 10.
Ze kopiëren de uitslag van WCS, maar als je 3 seconden nadenkt dat weet je toch dat iemand als Archbold nooit top 10 gaat rijden in een pittige etappe met veel beklimmingen. Archbold is binnengekomen op 37 minuten ... De mensen die daar op de redactie zitten hebben toch echt niks voeling met de sport.

En bij de Coppi e Bartali.

Ze kopiëren de uitslag van WCS, maar als je 3 seconden nadenkt dat weet je toch dat iemand als Archbold nooit top 10 gaat rijden in een pittige etappe met veel beklimmingen. Archbold is binnengekomen op 37 minuten ... De mensen die daar op de redactie zitten hebben toch echt niks voeling met de sport.
Op Pro Cycling Stats staat Archbold nochtans wel gewoon 3de hoor. In het eindklassement staat hij wel 63ste op 37'15".

Ethan Hayter: 5de, 5de, 5de, 1ste, 4de en nog eens 4de... not bad :crazy:

Precies 2 ritten door elkaar gehad. Had er ene met aardige verschillen in de top 10 maar dat was precies vandaag niet.
Gisteren gebruikten ze nog een foto van een ploegmaat bij de zege van Vingegaard. Bij sporza ga ik er tegenwoordig al van uit dat er standaard fouten in zitten :D

Balen, en net een koers waar ze toch meer kans hebben als straks in de Rvv. En als ze dan pr afgelasten is het voorjaar gepasseerd...

En zo kan het rap gebeurd zijn. Stel je voor dat dit volgende week gebeurt bij DQS, Alpecin of Jumbo...

Die mannen hebben gelukkig al hun kansen gegrepen dit voorjaar. Velen zouden getekend hebben voor last minute niet mogen starten in Gent-Wevelgem als daar een zege in Kuurne of uiteraard Sanremo tegenoverstond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan