Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen hij boven water kwam had hij weinig schrik van Sagan in zijn topjaren.
Dit is nog een ander niveau... als je hem vorig jaar tijdens de Tour hoorde kwam het min of meer neer op "ik ben nooit zo goed geweest, ik trap mijn hoogste vermogens ooit... maar het is gewoon net goed genoeg om mee te rijden in het peloton".

Naesen is sowieso over het paard getild natuurlijk. Beetje zoals pakweg Jurgen Roelandts, het verschil is dat Naesen een vlotte babbelaar is en dat heeft het publiek nu eenmaal graag.

Misschien is het zo dat Naesen gewoon beter was dan Roelandts en een veel mooier palmares heeft op veel minder profjaren. Roelandts is in het Vlaamse voorjaar hoogstens consistent bij de 10 besten geweest.

In 2019 was Naesen na Alaphilippe de beste in Sanremo. Hij won twee keer Plouay en zoals die in L'Eurometropole tekeer ging in 2016 dat was Saganesk. Van Roelandts herinner ik me enkel zijn Belgische titel en die solotocht van Gent-Wevelgem 2015 van 70 kilometer. Naesen was in 2017 gewoon de derde man in de Ronde, samen met Van Avermaet en Sagan op hun beste niveau. Roelandts kon op een goeie dag hoogstens mee met de 10 besten en een sprint winnen.

Roelandts heeft ook podium gereden in zowel Vlaanderen, San Remo als E3. Zowel voor Naesen als Roelandts is het engiste noemenswaardige de Belgische titel.

VA zit toch duidelijk in de verkeerde ploeg voor het voorjaar. Als hij plat rijdt heeft hij 3 man die even op kop komen. Vanaf dat er een puist ligt staat hij er alleen voor. Heeft volgens mij ook veel te veel hooi op zijn vork genomen in de achtervolging.

Roelandts heeft ook podium gereden in zowel Vlaanderen, San Remo als E3. Zowel voor Naesen als Roelandts is het engiste noemenswaardige de Belgische titel.

VA zit toch duidelijk in de verkeerde ploeg voor het voorjaar. Als hij plat rijdt heeft hij 3 man die even op kop komen. Vanaf dat er een puist ligt staat hij er alleen voor. Heeft volgens mij ook veel te veel hooi op zijn vork genomen in de achtervolging.
2x Plouay

En 2de in Sanremo in een sprint met elitegroep > goede uitslag in de massasprint imo

Ik vind het ook degoutant, geeft die man is wat capabele ploegmaats!!

Hij doet daar in de zomer zoveel werk voor Roglic en dan word je bedankt met zo’n triestige ploeg. Hij zit daar in de finale met die grote groep, helemaal alleen! Lotto zat daar toen zelf met 4 man 😒

Ik vind het ook degoutant, geeft die man is wat capabele ploegmaats!!

Hij doet daar in de zomer zoveel werk voor Roglic en dan word je bedankt met zo’n triestige ploeg. Hij zit daar in de finale met die grote groep, helemaal alleen! Lotto zat daar toen zelf met 4 man 😒
Ronde ploeg éh... Vrees voor steun. Zullen zien of er volgend jaar wat bij komt van voorjaarsrenners.
Maar triestig om te zien ja.

Mooi wat dqs hier neerzet. Uitermate top wat ze doen. Alleen is het niet zo mooi op 'aar te kijken imho.

Wva en vdp moeten toch wel gigantisch veel kastanjes uit het vuur halen altijd. Dat nekt ze toch wat

Zoek een bondgenoot of twee in andere kopmannen en ge hebt opeens 10+ man om 4man te volgen.
Kopmannen in andere ploegen moeten de toestemming verkrijgen van de ploegleiding om mee rond te draaien met Naesen / GVA én de energie hebben om mee te draaien én kansen hebben om zelf te kunnen winnen. Dat put de vijver al reeds uit.
Een Trentin is net ietsje te zwak om mee te kunnen op het juiste moment, daarom dat die altijd anticipeert.
Campenaerts zal hopelijk volgend jaar iets meer ervaring meedragen van dit seizoen, die rijdt precies ook wel vaak mee.
Narvaez viel jammerlijk uit, die rijdt ook wel gerust.
Voor de rest zou ik begot niet weten welke andere kopman - buiten WVA en MVDP - zou meerijden met de hoge subtoppers.

Slechtste WT-ploegen vandaag waren toch wel: Lotto-Soudal, Astana en Wanty-Intermarché. Laatstgenoemde zelfs nog niet gewonnen dit jaar :laugh:.

In de RVV gaat Quickstep hopelijk op zelfde manier koersen. Eerst een Asgreen / Lampaert / Senéchal laten rijden en Alaphilippe laten meeglijden, indien hij zich kan bedwingen vóór de Koppenberg.

In de RVV gaat Quickstep hopelijk op zelfde manier koersen. Eerst een Asgreen / Lampaert / Senéchal laten rijden en Alaphilippe laten meeglijden, indien hij zich kan bedwingen vóór de Koppenberg.
Laat ons vooral hopen van niet want dan gaat er zeker niks aan te zien zijn. Als Alaphilippe pas los mag als Wout & Mathieu uitgeperst zijn als een citroen dan wordt het helemaal een belabberde boel.

Mooiste scenario zou zijn dat ze terug met 3 voorop geraken en dat ze het dan ondereen mogen uitvechten.

En graag ook koers zonder pech voor minstens één van de groten...

Ja godver, ik neem speciaal de koers op omdat het pokkedruk was op het werk vandaag.
Blijkt er een fout te zijn geweest en is er niks opgenomen 😡

Mooiste scenario zou zijn dat ze terug met 3 voorop geraken en dat ze het dan ondereen mogen uitvechten.
Zullen ze dan niet wachten tot de laatste Oude Kwaremont / Paterberg om elkaars leven zuur te maken?
Daarvoor gaan die net als vorig jaar samen rijden en nemen de seconden toe als ze verder fietsen van de rest.
Een WVA zal aanvallen op de Oude Kwaremont. MVDP / Alaphilippe gaan alles zetten op de Paterberg. Blijven ze nog samen, dan wordt het beslecht in de laatste kilometers.
Met een andere Quickstepper in voorlinie gaan we mogelijk verder door op het elan dat de G3 kunnen geklopt worden :).
Anderzijds, grote kans dat we een nieuw scenario te zien gaan krijgen in de RVV.

Ja godver, ik neem speciaal de koers op omdat het pokkedruk was op het werk vandaag.
Blijkt er een fout te zijn geweest en is er niks opgenomen 😡
Dat is een zure appel om door te bijten.
Zoals eerder vermeld door iemand hier: verlof pakken (indien mogelijk).

Ik vind eigenlijk dat er te weinig eer aan de prestatie van Asgreen wordt gegeven... als vdp een solo van 50km doet dan kunnen er niet genoeg superlatieven bovengehaald worden...
Asgreen was ronduit indrukwekkend vandaag. Sterkste man in koers

Das waar. Maar laat ons ook eerlijk zijn, de enige reden dat asfreen wint vandaag is door het ploegenspel. In de laatste 50km, elke keer als er iemand demareert zit er een DQS als nr 2.

Moet je ook kunnen als ploeg, dus chapeau, en verdiend gewonnen. Maar niet vergelijkbaar met een solo van vdp imho

Ja, maar de rest kreeg hem ook niet teruggepakt. En toen het wel lukte, ging hij opnieuw en bleef hij weg. Dit is op z'n Cancellara's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan