Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat die Van Garderen nog altijd renner is, niet te geloven.

Die Hirschi ontpopt zich op een paar maanden tijd toch tot meest verdachte renner in jaren..
En wat is hier zozeer verdacht aan? Ketonen zijn verboden bij Sunweb/DSM, zijn vorige ploeg. Lijkt me dan vrij logisch dat hij het daar niet heeft gebruikt?

En wat is hier zozeer verdacht aan? Ketonen zijn verboden bij Sunweb/DSM, zijn vorige ploeg. Lijkt me dan vrij logisch dat hij het daar niet heeft gebruikt?
Er zijn geruchten dat Dumoulin wegens deze regel vertrokken is bij Sunweb. Dat de ploeg het niet wil, wil niet zeggen dat individuele renners het niet gebruiken.

correct GVA, je behoort tot de top 200 van de goede wielrenners; Maar om te winnen ga je toch nog wat plekken moeten opschuiven.

Ik den dat het besef bij hem begint te komen dat hij niet veel meer kansen gaat hebben om uberhaupt te winnen.

Heb jij dat artikel wel gelezen? Hij geeft toe dat het er niet gemakkelijker op wordt. Was hij niet mee over de Poggio met de +/-10 besten? Kijk die top 17. Die mannen kunnen allemaal grote koersen winnen. De 'kleinere' namen vooraan waren ook allemaal meer dan goeie coureurs.

Heb jij dat artikel wel gelezen? Hij geeft toe dat het er niet gemakkelijker op wordt. Was hij niet mee over de Poggio met de +/-10 besten? Kijk die top 17. Die mannen kunnen allemaal grote koersen winnen. De 'kleinere' namen vooraan waren ook allemaal meer dan goeie coureurs.
eerste deel gelezen ja, daarna gestopt.

alhoewel ik een grote fan van hem ben, begin ik dit soort statements een beetje cringeworthy te vinden. net zoals z'n uitspraak dat Alaphilippe z'n Omloop verknoeide door zo snel aan te gaan.

Laat ons hopen..
Voor Vlaanderen heb ik geen zorgen Tbsh. Daar hebben we vorig jaar al gezien. Wat er mogelijk is.

Parijs Roubaix, ik vrees ervoor maar blijf toch hopen!

Flanders Classics heeft inderdaad getoond dat het kan... er is ook de wil vanuit de lokale overheden en ordediensten om alles te laten doorgaan, deels omdat het volk het wil maar zeker ook uit eigen liefhebberij voor de koers.
Daar wringt het schoentje in Noord Frankrijk vrees ik... die politiezones en burgemeesters hebben daar geen zin in om en masse te mobiliseren voor een koerske dat hun niet kan schelen...

correct GVA, je behoort tot de top 200 van de goede wielrenners; Maar om te winnen ga je toch nog wat plekken moeten opschuiven.

Ik den dat het besef bij hem begint te komen dat hij niet veel meer kansen gaat hebben om uberhaupt te winnen.
Misschien toch best verder lezen ;)

Het is wat mij betreft een eerlijke en juiste conclusie dit keer:

Op zijn 35e wordt Van Avermaet soms al eens afgeschreven, maar hij plaatst zelf alles "in perspectief": "Ik word er niet jonger op en ik moet de koers ondergaan."

"Dat is geen schande. Met de middelen die ik heb, probeer ik mooie resultaten te halen. Soms moet je ook toegeven dat je momenteel de beste niet bent en dat anderen sterker zijn."

Een RVV ofzo zie ik hem ook niet meer winnen, maar met zijn ervaring en inhoud kan een P-R er nog altijd inzitten als het allemaal wat meezit in zijn voordeel. Het voordeel dat hij heeft, is dat hij wel heel constant is. Heel het jaar door verzamelt hij top10 noteringen. De stap van plek 7 naar plek 1 wordt in zijn geval wel groter en groter natuurlijk.

Ik zou juist zeggen dat hij de koers net niet moet ondergaan. Als hij telkens in de kopgroep blijft zitten in de hoop dat hij toch als een van de laatste gaat over blijven en kan sprinten aan de finish gaat hij altijd teleurgesteld aankomen.

Een Gilbertke in de RvV doen lijkt mij toch de enige manier om een grote vis te pakken. Of heel misschien een topdag in Roubaix, als Hayman dat kon, waarom niet, ...

lol een Gilbertke doen. Even 50km alleen rijden dat kon GVA niet in zijn beste jaren wat gaat hij dat nu doen. In een RVV is er niet veel de slimmen proberen uit te hangen aan hoor. Als de groten gaan moet je mee kunnen. Zie bv vorig jaar daar beginnen de groten gewoon zelfde finale. Daarvoor gaan is gewoon onmogelijk want dan rij je je zelf kapot. VDP kan misschien een aanval van 70-80km afronden de GVAs van deze wereld niet hoor.

Stuyven wint MSR niet omdat hij slim is of durft maar omdat hij sterk was. Hoeveel waren er mee aan de voet van de Poggio? 12, hoeveel van die 12 hadden nog iets over? 3 of 4? Waaronder Stuyven.

GVA is toch nooit een veelwinnaar geweest? Steeds garant voor mooie ereplaatsen.

ok- buiten dan zijn topjaar, maar anders?

dat zal niet niet meer veranderen.

:crazy:Top 200 van goede wielrenners. Zelfs in de nadagen van zijn carrière kan je er misschien 10 opnoemen die beter zijn op het terrein dat hij meedoet. Hij doet misschien niet meer mee voor de overwinning maar zit nog altijd wel in de kleine groep daar telkens achter komt.

Dat is hier precies wel een hype hier telkens, artikels half lezen en dan quotes uit zen context trekken.
GVA is toch nooit een veelwinnaar geweest? Steeds garant voor mooie ereplaatsen.

ok- buiten dan zijn topjaar, maar anders?

dat zal niet niet meer veranderen.
Dat valt toch ook goed mee. Palmares. Wat is een "veelwinnaar" eingelijk? 95% van de wielrenners zou meteen tekenen voor het palmares van GVA.

GVA staat 27ste in active riders met meeste overwinnignen, heeft meer overwinningen dan alaphilippe , kwiatkowski.
Zit ook een monument tussen, ik denk dat je dat toch een veelwinnaar mag noemen dan?
Is 1 vd weinige niet spurters ook in de top 50

Probleem bij GVA is dat de manier waarop hij zijn koersen moest winnen enorm (sprint in een kleine groep / liefst licht hellend).
Dat daar enkele enorme kleppers zijn bijgekomen die het op zijn manier nog makkelijker afmaken. GVA zou zich eigenlijk wat moeten omscholen als hij nog iets wilt winnen van niveau. Maar ik vermoed dat hij dat niet / te laat zal inzien.

GVA staat 27ste in active riders met meeste overwinnignen, heeft meer overwinningen dan alaphilippe , kwiatkowski.
Zit ook een monument tussen, ik denk dat je dat toch een veelwinnaar mag noemen dan?
Is 1 vd weinige niet spurters ook in de top 50
GVA is héél constant. Hij heeft héél véél top-10 plaatsen. Vandaar dat hij dikwijls de indruk wekt dat hij zo goed als nooit iets wint.
In verhouding met zijn aantal top-10 plaatsen klopt dat ook. Maar hij heeft nog steeds véél meer gewonnen dan de meeste wielrenners in het peloton.

Probleem bij GVA is dat de manier waarop hij zijn koersen moest winnen enorm (sprint in een kleine groep / liefst licht hellend).
Dat daar enkele enorme kleppers zijn bijgekomen die het op zijn manier nog makkelijker afmaken. GVA zou zich eigenlijk wat moeten omscholen als hij nog iets wilt winnen van niveau. Maar ik vermoed dat hij dat niet / te laat zal inzien.
Das waar. Greg is er altijd bij, maar ik heb de laatste tijd, altijd de indruk bij hem dat ie binnen is en dat het niet meer echt hoeft. Volgens mij is de overwinningsdrang een beetje weg bij hem.

Stuyven wint MSR niet omdat hij slim is of durft maar omdat hij sterk was. Hoeveel waren er mee aan de voet van de Poggio? 12, hoeveel van die 12 hadden nog iets over? 3 of 4? Waaronder Stuyven.
Ik snap uw punt wel, Maar Stuyven heeft hier toch vooral gewonnen omdat hij slim heeft gereden... was inderdaad bij de 5 besten in koers, maar met ook maar 1 klein foutje had hij hier nooit gewonnen.
Nu deed hij alles perfect, was echt recht van uit het boekje: niet forceren op de poggio, kleine gaatjes laten wanneer nodig, nog wat buskruit in benen houden en de juiste wielen volgen. Het moment dat alles samenkomt en de accordeon dichtplooit meteen slim opschuiven en nog net in de laatste meters afdaling zich lanceren. Daarna de hele tijd zijn voorsprong inschatten, even temporiseren als SKA in zijn wiel komt, dan terug vol alles geven om die zijn voorspelbare aanval te counteren, vervolgens ijskoud blijven en niet meer overpakken tot het moment daar is om finaal aan te zetten en te winnen...

verander 1 element in bovenstaande afwikkeling en hij wint niet... dat noem ik toch wel slim koersen...

wel degelijk omdat hij geluk had hoor.
Hij demarreert op een cruciaal moment waar iedereen al volop denkt aan de sprint en zich al zit te positioneren. Niemand wilt het gat daar nog dichtrijden omdat je altijd een mannetje meeneemt in uw wiel die u klopt in de sprint. Dus ja sterke koers gereden, maar vooral veel geluk had en goed gegokt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan