Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gat met Pogacar wordt nu toch wel groot. Die is toch echt al wel goed, zeker als je vergelijkt met de andere klimmers.

Wat wil VA eigenlijk doen? Rondes van week + eendagswedstrijden?
Dat hij moet knechten in tour ok maar voor de rest zou ik toch vol mijn goesting doen... en wat trainen op explosiviteit.

Dit is eigenlijk een 'test' om te zien hoe ver hij kan komen in een rittenwedstrijd van een week. Al verwacht ik niet dat hij er zich ooit op gaat toeleggen. Parijs-Nice, Baskenland, Dauphiné, Zwitserland, ... dat is toch ook niet makkelijker om te winnen dan dit.

De wat bescheidenere rittenkoers (genre ENECO Tour) dat ligt natuurlijk wel perfect in zijn mogelijkheden

Human after all.

Met een betere ploeg had hij wellicht wel dichter geëindigd, maar de truie had hij sowieso verloren.

Dit is wel tegen pocagar dat vorig jaar roglic degradeerde die alles won buiten tdf waar hij 2e werd.
dit is eigenlijk ongelooflijk indrukwekkend wat wva doet..

Logische uitslag uiteindelijk. Wout heeft beresterk gereden, maar in dit werk zijn er gewoon betere renners. Daarmee hoop ik dat hij zich hier nooit op gaat toeleggen, want voor een top 5 in in zo'n rittenkoers moet je het ook niet doen.

Idd, jammer dat hij het helemaal alleen moest doen op de laatste klim. Hoe dan ook niets abnormaal. Dit is gewoon een hele goede prestatie.

35 seconden (?) in het klassement is wel wat teveel vrees ik. 2e plaats is nog wel mogelijk zeker? En stranden achter hét toptalent en zittend Tourwinnaar is hoegenaamd geen schande.

Akkoord, maar wie zit waar in de voorbereiding? Of is iedereen al op zijn top? Kan ik toch ook niet geloven ( buiten vdp die al zeer goed is )

Idd, jammer dat hij het helemaal alleen moest doen op de laatste klim. Hoe dan ook niets abnormaal. Dit is gewoon een hele goede prestatie.

35 seconden (?) in het klassement is wel wat teveel vrees ik. 2e plaats is nog wel mogelijk zeker? En stranden achter hét toptalent en zittend Tourwinnaar is hoegenaamd geen schande.
2e plaats is een zekerheid nu. Winnen zal niet lukken vrees ik, morgen gaat ie nog extra tijd verliezen op Pogibear op die Muri.

Laatst bewerkt:
Met MSR dat er aan komt zou ik wel verwachten dat Wout al dichter bij zijn piek zit dan Pogacar.
Misschien, maar een Pogacar moet niet top top zijn om een klimrit te winnen, net zoals een Van Aert ook niet top top moet zijn om een massasprint te winnen of pakweg een Omloop Het Nieuwsblad.

Had Gesink nu bij hem kunnen blijven, al was het maar tot in den helft van de klim, het had al iets meer uitgedaan. Wel grappig dat Van Aert Bernal weer lost!

Net iets teveel vermoed ik , tenzij ze morgen toch iets proberen van verder (plannetje maken met mvdp , wegrijden zoveel mogelijk tijd pakken en Mathieu de rit en Wout de eindzege :D )

MvdP springt nog op mtb ook he
Puur qua wedstrijddagen heeft die alles samen (cross+mtb+weg) nog geen enkel seizoen de 70 gehaald als je alles optelt. Je hebt genoeg wegwielrenners die dat wel gemakkelijk halen. Van Avermaet en Valverde gaan vaak richting de 80 en staan er ook zo goed als altijd.

Op vlak van combinatie denk ik ook wel dat meerdere disciplines combineren zwaar is, mogelijk zwaarder dan veel wegkoersen, daar niet van.

Toch gewoon ontzettend sterk van Van Aert wat die hier doet. Op z'n Dumoulins. Gewoon tijdritje naar boven en zien waar hij strandt. 45 seconden achter (waarschijnlijk samen met Roglic) de beste klimmer in de wereld. Eindklassement winnen wordt nu wel heel moeilijk, maar niet onmogelijk. Hij zal wel 14 of 16 boni's moeten pakken in de komende twee ritten.

Net ook eens verder naar de uitslag gekeken. 18e plaats op 2min05 Tim Wellens. Die zijn vorm groeit toch ook. Lang geleden dat die nog eens degelijk heeft gedaan in een echte bergrit.

Lol roglic. Sneu voor Mader wel maar geen cadeautjes in koers!
Je zag Roglic toch héél even twijfelen maar inderdaad ..

Dit is wel tegen pocagar dat vorig jaar roglic degradeerde die alles won buiten tdf waar hij 2e werd.
dit is eigenlijk ongelooflijk indrukwekkend wat wva doet..
Dit. VA kan zichzelf niets verwijten, uiteindelijk rijdt hij Bernal nog naar huis hé. Als je uiteindelijk alleen maar verliest op een beklimming van de Tourwinnaar dan heb je het goed gedaan. (Ook al is die laatste nog niet in topvorm)

Pogacar en Roglic zijn dit jaar toch weer de te kloppen mannen in de Tour, die twee gaan straks weer strijden voor 1 en 2 denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan