DuffyT
Member
Dit, maal duizend.
Dan vooral in conservatief ruraal Vlaanderen kan je precies niet serieus genomen worden als je met de fiets naar het werk gaat. "Hoe komt het dat je met de fiets bent?". Hoe dat komt? Omdat ik hem vanmorgen onder mijn gat geduwd heb en ik op de pedalen stamp zeker?
In progressiever Vlaanderen en in stedelijk gebied is dat al wat meer ingeburgerd.
Gewoon even uit interesse, waar ligt dit meer vooruitstrevende Vlaanderen dan precies?
Kleine anekdote uit mijn eigen leven, ongeveer 10% van de arbeiders in het bedrijf waar ik werk (ongeveer 1600 arbeiders) kiest ervoor om bruto-loon in te ruilen voor een lease-fiets en krijgt daar ook nog een hogere fietsvergoeding voor om ermee naar het werk te komen. Bedrijf ligt in hartje ruraal West-Vlaanderen. Ik kan ook bevestigen dat er nog een 10-tal grote bedrijven in de regio zijn waar soortgelijke programma's lopen met even grote interesse.
Vraag me wel af waarom de autosnelweg rond Brussel en tussen Antwerpen en de hoofdstad altijd stil staat met de default bmw/audi/volvo bedrijfswagens, als dat stedelijk gebied dan toch zo progressief is ... Hokjesdenken is voor niets nodig denk ik, de tamzakken die voor alles de auto nemen zijn te vinden over heel Vlaanderen en in alle lagen van de bevolking.
Ligt dat percentage even hoog bij de managers?