Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Ontstoppingsdienst: 150 € op factuur / 130 € in het zwart

Vrij zware investering nodig uiteraard maar een goed betaalde beroep, zonder meer
Zware investering, gaat vaak over onstopping van riolen of leegtrekken van putten (privatief), dus je moet daar niet afkomen met je klein ontstoppingsmachinetje van rothenberger op een boormachine.

Zware investering, gaat vaak over onstopping van riolen of leegtrekken van putten (privatief), dus je moet daar niet afkomen met je klein ontstoppingsmachinetje van rothenberger op een boormachine.
Inderdaad, ik denk dat mensen vaak onderschatten welke investeringen er allemaal nodig zijn. En als je start moet dat allemaal betaald worden voordat je 1 euro verdiend hebt

Vraag me dat nu ook af. Goed geld verdienen. Pak dat je iemand bent met nul de botten ervaring. Je bent alleen niet gatachterlijk dus kan je snel leren. Minstens 3000 netto verdienen per maand ook al is het maar door veel uren te kloppen, tijdelijk naar het buitenland te gaan enz. Ik weet dat het belangrijkste is om een leuke job te hebben maar als je nu alleen maar naar het geld zou kijken.. Welke mogelijkheden zijn er?

Wat in mij opkomt is offshore ook al is de kans miniem dat je binnen raakt vooral nu met de huidige coronasituatie
In de bouw en heel veel extra uren kloppen in het zwart
In het leger vooral in de marine, al de toeslagen die krijgt als je in het buitenland zit
Jaar procestechnieken gaan volgen, ACTA/SIRA procesoperator in de chemie/petrochemie
Rijbewijs CE en internationaal chauffeur worden, ontzettend veel van huis weg
Zelfstandige worden (maar wat ga je in hemelsnaam doen zonder ervaring)

Nog voorbeelden?

Vraag me dat nu ook af. Goed geld verdienen. Pak dat je iemand bent met nul de botten ervaring. Je bent alleen niet gatachterlijk dus kan je snel leren. Minstens 3000 netto verdienen per maand ook al is het maar door veel uren te kloppen, tijdelijk naar het buitenland te gaan enz. Ik weet dat het belangrijkste is om een leuke job te hebben maar als je nu alleen maar naar het geld zou kijken.. Welke mogelijkheden zijn er?

Wat in mij opkomt is offshore ook al is de kans miniem dat je binnen raakt vooral nu met de huidige coronasituatie
In de bouw en heel veel extra uren kloppen in het zwart
In het leger vooral in de marine, al de toeslagen die krijgt als je in het buitenland zit
Jaar procestechnieken gaan volgen, ACTA/SIRA procesoperator in de chemie/petrochemie
Rijbewijs CE en internationaal chauffeur worden, ontzettend veel van huis weg
Zelfstandige worden (maar wat ga je in hemelsnaam doen zonder ervaring)

Nog voorbeelden?
Veel uren kloppen en direct een hoger loon gaat enkel in arbeidersjobs, als bediende ga je dat niet tegen komen, in het beste geval krijg je een beetje recup. Zwart geld begint er uit te gaan in de bouw, de tijd van 1500 euro bovenop je loon in het zwart krijgen is toch al voorbij denk ik. Zelf bij ons verlopen de overuren al officieel.

Leger zou ik vergeten, 2900 netto om van huis weg te zijn is gewoon veel te weinig, bovendien frustrerende job, beetje oorlogsafval van andere naties gaan opruimen.

Zoals alles moet ge er verstand /u kunnen in onderscheiden/inzet / geluk hebben. Moest er effectief iets zijn waar ge echt schoon geld mee kan verdienen zonder enige voorwaarden, iedereen zou het doen he.

Veel uren kloppen en direct een hoger loon gaat enkel in arbeidersjobs, als bediende ga je dat niet tegen komen, in het beste geval krijg je een beetje recup. Zwart geld begint er uit te gaan in de bouw, de tijd van 1500 euro bovenop je loon in het zwart krijgen is toch al voorbij denk ik. Zelf bij ons verlopen de overuren al officieel.

Leger zou ik vergeten, 2900 netto om van huis weg te zijn is gewoon veel te weinig, bovendien frustrerende job, beetje oorlogsafval van andere naties gaan opruimen.
Bwaja, maat van me is onderofficier logistiek bij defensie en krijgt idd voor categorie (ik twijfel nu of het 3 of 4 is) 1400 netto per 2 weken boven op zijn loon als hij uitgezonden wordt. + extra's voor de feestdagen dat hij misloopt + 2 uur per dag 'verlof' die hij tot het einde van zijn carriere kan meenemen. Dus pak 2800 netto + de 1850 die hij krijgt per maand is toch een 4650 euro per maand. Uiteindelijk is hij er wel inderdaad elke dag aan het 'werken'. Ik weet van mensen die bij de marine zitten nog meer verdienen maar dan ben je ook effectief 8 maanden per jaar van huis weg.

En idd in de bouw is het anders aan het gaan en dan zijn er nogsteeds mensen die zogezegd aanbiedingen 'krijgen' dat ze 4000 netto per maand kunnen verdienen met ramen steken. Veel zever wordt er verkondigd..

Nu heb ik ook met een man gepraat die jaren als portier heeft gewerkt bij de wat gevaarlijke clubs en soms wel een paar 100 per dag in zijn handen geduwd kreeg om bepaalde mensen wel of niet binnen te laten. Maar om nu de kans hebben om neergestoken te worden voor dat extra geld is het mij niet waard..

Met beleggen zijn er precies wel mogelijkheden. Zou dat wel willen proberen maar weet niet hoe te beginnen.
Er is hier een beursthread op dit forum met massa's starterstips hoor, bekijk dat gerust eens.

Er is hier een beursthread op dit forum met massa's starterstips hoor, bekijk dat gerust eens.
Goh zou liever iemand ervaren vinden die ik bijvoorbeeld 1000eur geef om daar iets van te maken en dat we dan iets afspreken voor een percentje in geval van winst. Iemand zoals die gast in dat artikel.

Goh zou liever iemand ervaren vinden die ik bijvoorbeeld 1000eur geef om daar iets van te maken en dat we dan iets afspreken voor een percentje in geval van winst. Iemand zoals die gast in dat artikel.
Regel 1: geef nooit geld aan een of andere rando omdat te beleggen.

I mean, seriously?

Dat artikel van Humo toch ook eenzijdig positief.
Enkel mensen geïnterviewd die stijgende koersen gewoon zijn precies.
Zeker die eerste 2...

1) ik steek al mijn geld in investeringen en crypto. Geld aan de kant zetten daar doe ik niet aan mee. En zie wat ik er allemaal mij al niet meer van heb kunnen permitteren.

2) coke brengt niet genoeg op. Kheb mij laten betalen in crypto. Ik had veel meer dan voor wat ik het verkocht had. Geld in iets anders steken dan crypto, bwanee gij ik kan met een crypto kaart ook betalen. En je moet in altcoins geld steken dat brengt op joh, dat brengt op. Ben dan ook overgestapt van cokebusiness nr de cryptobusiness... :unsure:

Nu niet direct optimale voorbeelden.

Nu bon, Ik ben het typevoorbeeld van de boomer... Mijn geld moet niet in waarde stijgen, Ik moet eraan kunnen voor wanneer ik het nodig heb.

In crypto tijden is het schreeuwen in de woestijn, maar bon.

Slow but steady wins the race. Met eens 200 of 500 of 1000 euro in 1 of andere yolo coin te ploffen, ga je op lange termijn geen fluit verdienen. Just saying...

Heb ook zo paar vrienden. Af en toe krijg je eens een screenshot doorgestuurd van een x10 koers (wat dan 1000 of 10k winst is). Maar de verliezers krijg je niet te zien. Of 2weken later na de crash is het stil. Misschein dat je er long term wil soms winst mee maakt, maar het is geen free lunch naar winst.

Anders was het al lang opgekocht he. Waarom zou iemand iets verkopen wat 100% zeker zal stijgen??

Stort maar, je krijgt 10% van de winst als ik winst maak. Als ik verlies maak, tja dat is het risico hé.

werfleiding/projectleiding bouw maar dan op hoger niveau, Er is een cronisch gebrek aan collega’s dus de werkdruk is verpletterend.
Doe nu 70 uur week. En vrijwel constant echt “taking The lead” meerdere ploegen aansturen, problemen oplossen ( 5 tal echt ernstige per dag)
mijn loon is exponentieel gestegen, heb 2 firma wagens. Pick up jeep + bmw 5. Maar eigenlijk doe ik ook 3-4 jobs tegelijk...

Ik voel mezelf gewoon opbranden... ik wil gewoon terug een normale mensenjob aan een normaal loon. Iemand ruilen?

werfleiding/projectleiding bouw maar dan op hoger niveau, Er is een cronisch gebrek aan collega’s dus de werkdruk is verpletterend.
Doe nu 70 uur week. En vrijwel constant echt “taking The lead” meerdere ploegen aansturen, problemen oplossen ( 5 tal echt ernstige per dag)
mijn loon is exponentieel gestegen, heb 2 firma wagens. Pick up jeep + bmw 5. Maar eigenlijk doe ik ook 3-4 jobs tegelijk...

Ik voel mezelf gewoon opbranden... ik wil gewoon terug een normale mensenjob aan een normaal loon. Iemand ruilen?
En over welk loon spreken we dan?
2 wagens is dan ook 2 keer VAA?

Iedereen ziet direct in hoe belachelijk dit is, maar het is wel effectief hoe banken werken :rofl:
Nu trek je het wel een beetje op flessen. Dat is niet hoe banken werken. Van veel standaardproducten (obligaties, rekeningen, ...) weet je op voorhand de gegarandeerde return. Hier rekenen ze x% van de nog onbekende winst aan. Da's een gigantisch verschil.

Beleggingen met een groter risico en fondsen, da's een ander verhaal. Toch is vertrouwen in banken wel één van de factoren die de maatschappij overeind houdt. Laat niemand nog vertrouwen hebben in de banken, en we zijn er onder de huidige omstandigheden volgens mij veel slechter aan toe.

Terug
Bovenaan