Wie of wat verdient er nog schoon geld?

De oud burgemeester van Oostende staat terug op de dop en zoekt werk via Linked-in. Je zou denken dat zo’n mens met tientallen jaren ervaring als toppoliticus, zeker als burgemeester van een relatief grote stad allerhande connecties heeft weten opbouwen dat die zich niet gratuit te koop moet zetten op het internet om aan een job te geraken. Het kan blijkbaar dan toch verkeren.

Beetje gepostuleer op sociale netwerken om te doen alsof hij een sukkelaar is ? :p

Hij zit trouwens nog niet aan de dop. Hij werkt nog als burgemeester tot 1 december, denk ik.

Beetje gepostuleer op sociale netwerken om te doen alsof hij een sukkelaar is ? :p

Hij zit trouwens nog niet aan de dop. Hij werkt nog als burgemeester tot 1 december, denk ik.
Ja als iemand die al 20jaar minister, parlementslid en vice-voorzitter van dit en ginder is geweest een sukkelaar is, dan moeten er in de politiek toch veel sukkelaars rondlopen. Lijkt mij eigenlijk niet meer als een PR stunt, tenzij dat hij echt wel ergens een zware financiële stommiteit heeft begaan en dringend een job nodig heeft, maar dan nog lijkt mij het onwaarschijnlijk.

Sorry, maar het is wel degelijk onwetenschappelijk en halfslachtig:

En: https://www.healthcentral.com/mental-health/myers-briggs-personality-type

Het kan een beperkte waarde hebben om je voorkeur zelf wat in kaart te brengen, mijn ervaring is echter dat de believers zichzelf ook echt vastbijten in hun overgesimplifieerde archetype.

En ja ik ken met name insights heel goed, werd/wordt gebruikt in elke firma waar ik al werkte.

Nog even aanvullend want de harde evidentie tégen is best wel uitgebreid: https://skepp.be/hrm-coaching/de-onzin-hr-nog-lang-niet-dood

MBTI/Insights en aanverwanten zijn hoogstens goed om het besef aan te wakkeren dat niet iedereen hetzelfde denkt, niet door hetzelfde ge(de)motiveerd wordt en dus wel eens een andere aanpak nodig kan hebben. Wie dat inziet en kan gebruiken, die krijgt veel gedaan.

Wie die dingen als een deterministisch iets beschouwt, ja die kan even goed niet aan die testen beginnen. HR-afdelingen die dàt gebruiken om teams mee te bouwen, die zijn enkel goed voor een collectief ontslag me dunkt.

Ja als iemand die al 20jaar minister, parlementslid en vice-voorzitter van dit en ginder is geweest een sukkelaar is, dan moeten er in de politiek toch veel sukkelaars rondlopen. Lijkt mij eigenlijk niet meer als een PR stunt, tenzij dat hij echt wel ergens een zware financiële stommiteit heeft begaan en dringend een job nodig heeft, maar dan nog lijkt mij het onwaarschijnlijk.

Zal er vanaf hangen of hij zijn levensstijl heeft doen mee-evolueren met zijn postjes.

Politici kunnen in de privé toch snel een veelvoud verdienen lijkt me- een freelance IT'er of stielman met 20 jaar ervaring heeft begot meer dan de eerste minister, de lokale restauranthouder lacht zich een breuk met het loon van de eerste minister - en die werk dan nog 4/5, Belgische politici zijn eigenlijk rotslecht betaald - wellicht ook de reden waarom je best nog 5-10 extra functies erbij neemt - en dan nog zijn het krabbers in vergelijking met iet of wat CEO of wat grotere KMO eigenaar.

Wat kost de voltallige regering etc: 350 miljoen ofzo - die gasten werken gratis in vergelijking met de schuld die ze per jaar genereren.

Zal er vanaf hangen of hij zijn levensstijl heeft doen mee-evolueren met zijn postjes.

Kom kom, serieus blijven. Tommelein is een politieke oen, maar geen oen als mens.

Die is 60+ y, kinderen uit huis, woont al heel zijn leven in Oostende op dezelfde plek (zijn huis zal wel al afbetaald zijn) en heeft voor hij in de politiek zat jaren directeur geweest in een bank. Ik denk dat hij zijn schaapjes wel op het droge heeft.

Als er nu 1 mens is die op zijn 60+ geen politiek voor het geld doet, zal het wel Tommelein zijn.

Misschien wil hij gewoon nog paar jaar zijn goesting doen en in ruil er dikke centen voor vangen. Als hij er geen dikke centen voor vangt, kan hij even goed wat opa spelen voor zijn voetbalploeg kleinkinderen. Die mens heeft 5 kinderen en ik weet niet hoeveel kleinkinderen ondertussen.

Een goede liberaal van 62,5j. heeft al lang een vennootschapje met wat centen in opzij staan waarmee hij zichzelf een mooi maandloon kan uitbetalen tot aan zijn wettelijke pensioenleeftijd. In the process die vennootschap leegzuigen tot er geen of nauwelijks liquidatietaks moet worden betaald. Twee vliegen in één klap!

Ambitie, beetje hard werk, goed netwerk en hier en daar wat geluk en je verdient echt goed geld in België. Ik ken er verschillende die héél dik verdienen.
Nuja, dan weer uren in de file staan, dikke pens die het hemd op spanning houdt, elektrische wagen, laptopogen, stresszweet, constant gejaagd gevoel door overmatig koffie te slurpen.Ik werk niet graag, dus laat een ander zich maar bezig houden met die goedbetaalde functies en bijhorende welvaartziektes.

Schoon geld is voor mij een deftig loon, ergens opgaan in de organisatie, net genoeg doen zodat ze tevreden zijn , af en toe eens iets extra om te pleasen, maar vooral zoveel mogelijk tijd hebben voor belangrijke zaken (sporten,gezin, bijberoep, klussen thuis).

Nog beter zou zijn dat ze mij gewoon nu al op pensioen laten gaan,zodat ik dagelijks 200 km kan fietsen in de heuvels van Calpe. Dat is pas schoon geld verdienen.

Laatst bewerkt:
Nuja, dan weer uren in de file staan, dikke pens die het hemd op spanning houdt, elektrische wagen, laptopogen, stresszweet, constant gejaagd gevoel door overmatig koffie te slurpen.Ik werk niet graag, dus laat een ander zich maar bezig houden met die goedbetaalde functies en bijhorende welvaartziektes.

Schoon geld is voor mij een deftig loon, ergens opgaan in de organisatie, net genoeg doen zodat ze tevreden zijn , af en toe eens iets extra om te pleasen, maar vooral zoveel mogelijk tijd hebben voor belangrijke zaken (sporten,gezin, bijberoep, klussen thuis).

Nog beter zou zijn dat ze mij gewoon nu al op pensioen laten gaan,zodat ik dagelijks 200 km kan fietsen in de heuvels van Calpe. Dat is pas schoon geld verdienen.
Ik wil wel een crowdfunding opzetten om u maandelijks 1500 euro te geven.
Maar dan moet je wel élke dag van het jaar die 200km+ in Calpé fietsen hé!
Deal?

Kom kom, serieus blijven. Tommelein is een politieke oen, maar geen oen als mens.

Die is 60+ y, kinderen uit huis, woont al heel zijn leven in Oostende op dezelfde plek (zijn huis zal wel al afbetaald zijn) en heeft voor hij in de politiek zat jaren directeur geweest in een bank. Ik denk dat hij zijn schaapjes wel op het droge heeft.

Als er nu 1 mens is die op zijn 60+ geen politiek voor het geld doet, zal het wel Tommelein zijn.

Misschien wil hij gewoon nog paar jaar zijn goesting doen en in ruil er dikke centen voor vangen. Als hij er geen dikke centen voor vangt, kan hij even goed wat opa spelen voor zijn voetbalploeg kleinkinderen. Die mens heeft 5 kinderen en ik weet niet hoeveel kleinkinderen ondertussgen.
Die heeft ook nog een zoon van 12 jaar

Sommige certificatie-organisaties verdienen ook bakken geld. En liefst worden die omringd door samenwerkingen met consultants die voor een veelvoud van de prijs kunnen helpen om een beter certificaat te halen. Maffia-praktijken :p

Er zijn uitzonderingen hoor, nonkel was sales directeur in loondienst- vlot 5 cijfers netto en bonus 6 cijfers. Toch al een redelijk loon voor een werknemer.
Je hebt er altijd. Voor elke werknemer die 5 cijfers verdient zijn er 100k die misschien meer ambitie hebben en harder werken maar die alleen maar van dat loon kunnen dromen.

Je bedoelt uw baas heel dik laten verdienen. Want er staat weldegelijk in loondienst.
Yup en je kan effectief in loondienst keigoed verdienen.

Of je nu hard werkt om op te klimmen of je bent een hardwerkende zelfstandige… Het valt niet in je schoot.

Die gefrustreerde opmerkingen steeds… Niets staat de mensen in de weg om dat gemakkelijk groot geld te gaan halen door zelfstandige te zijn. :’)

Terug
Bovenaan