phate_13
Well-known member
Om de bedragen die jij stelt te nemen, dan is het wel al zo'n 500 euro die je moet overbruggen als we die auto niet meetellen.Nogmaals, zelfs als je de extralegale voordelen gaat mee incalculeren, die worden teniet gedaan door het verliezen van sociale tegemoetkomingen zoals sociaal energietarief, sporten, allerlei kortingen: bv eandis krijg je korting als je sociaal tarief hebt op aankoop van energiezuinige koelkast, etc....
Dus + extralegale voordelen - sociale tegemoetkomingen. Maar waar ik wat allergisch voor ben is de tegenstellingen die jij zo opwerpt en doet als er geen verschil is. Terwijl als we ervanuit gaan dat extralegale voordelen en sociale tegemoetkomingen elkaar opheffen, zoals jij zegt, dat het nog altijd 500 euro verschil is.En ik vind het jammer dat je dat allemaal zo zwart-wit stelt, want an sich ga ik akkoord met de stelling dat het verschil groter moet zijn. En niet alleen tussen "werken" en "niet werken". Maar ook tussen "werken" en "meer werken", zoals hier eerder al passeerde is het verschil tussen 2k bruto en 3k bruto nihil. Maar again, laat ons de discussie voeren zonder één kant uit te vergroten en de andere kant te minimaliseren.
Weeral dat stigmatiseren, polariseren en populistisch gezwans. Daar ben ik allergisch van. Toon eens aan dat "de meerderheid misbruik maakt". Op zo'n manier valt er toch niet te discussiëren?Ik heb toch niet gezegd dat dit enkel bij de armere klassen voorkomt....
En ja, die 300K is een heel diverse groep maar het gaat over de langdurig werklozen waarvan er een meerderheid misbruik maakt (profiteren) van het systeem.
Waarom zou dat een efficiënte maatregel zijn? Waarop baseer je dat? Ik baseer me op feiten, op wetenschappelijk onderzoek. Niet op buikgevoel.Wel een efficiente maatregel: beperk de werkloosheidsuitkering in tijd.
Het totaalplaatje aan onderzoek toont namelijk dat uitkeringssancties zoals het voorwaardelijk maken, het afnemen of het laten dalen over tijd van werkloosheidsuitkeringen niet werken als maatregel om de kansen op werk van werklozen te verhogen.
Zullen werklozen sneller een job vinden met het voorstel van Sammy Mahdi? | VRT NWS Nieuws
Sammy Mahdi, de voorzitter van CD&V, lanceerde deze week een voorstel dat bleef nazinderen. Hij wil de werkloosheiduitkeringen in de tijd beperken. Het debat tussen voor- en tegenstanders verliep hevig. Twee experten van de vakbond ACV willen met cijfers aantonen dat het voorstel van Mahdi het...
Klik zeker door op de links in het artikel voor nog meer informatie.

. Lijkt me hallucinant weinig dat er maar zo weinig effectief niet actief werk zoeken.