Dat doen ze niet meer. Het is 6 of 9 maand eerst en dan een vast. Ik begeleid nu al 5 of 6 jaar de nieuwe mensen die beginnen op mijn thuis center en heb nog maar 1 keer geweten dat iemand nog geen vast gecontract heeft gekregen.
Dat was iemand waar we direct al een raar gevoel bij hadden maar met in gedachten dat niet iedereen even snel leert of wat meer tijd nodig heeft om zijn plaats te vinden binnen de ploegdynamiek hebben we die van heel nabij opgevolgd. Extra tussentijdse gesprekken over de job, ook duidelijk gemaakt dat het belange (nog) niet goed genoeg was maar dat er nog tijd was maar het beterde niet, het bleef niet hangen en vooral, hij probeerde zich er altijd uit te lullen i.p.v. toe te geven dat hij het niet wist of dat hij fout was. We zijn daar zeker niet over één nacht ijs gegaan om die géén contract te geven, veel ongemakkelijke situaties, slecht gevoel ook bij mijn bazen en ik want het was in sé geen slechte jongen maar vaak is het beter om na 6 maand de samenwerking te stoppen i.p.v. het nog een jaar te rekken.