Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Niemand schrik hoe dat zit met de verzekering als ge een zwaar accident hebt?
Kan me niet voorstellen dat dat geen problemen zou geven.

Heb het bij de mijne ook al es overwogen om te doen. Maar vindt eigenlijk het verschil minimaal tov het mogelijk risico.
 
Stage 1 is vooral software matig zeker dus als ge dan een ongeval doet is er geen enkele auto expert die uwe wagen gaat uitlezen.
 
Niemand schrik hoe dat zit met de verzekering als ge een zwaar accident hebt?
Kan me niet voorstellen dat dat geen problemen zou geven.

Heb het bij de mijne ook al es overwogen om te doen. Maar vindt eigenlijk het verschil minimaal tov het mogelijk risico.
Beste is altijd om eraf te blijven. Wil je een snellere auto, koop een snellere. Dan ben je in orde. Als jij morgen met een fiat 500 die origineel 90pk tegen een auto rijdt, dan is het allemaal op te lossen. Rijdt jij morgen met die fiat, die ineens 500pk heeft tegen een auto. Kan je verzekeren dat je alles kwijt bent. Waarom? Not legal. Is misschien het foutieve woord, maar het is nooit de bedoeling geweest dat die wagen zo'n power heeft.

Betekent dat ik morgen met mijn Porsche van 600 pk dit allemaal mag? Neen. Maar die wagen is wel uit de fabriek zo gerold en staat ook op zijn papier zo gepend. (als ik die tune en die heeft 1000 pk, zelfde verhaal)
 
Stage 1 is vooral software matig zeker dus als ge dan een ongeval doet is er geen enkele auto expert die uwe wagen gaat uitlezen.
Maak dat vooral je eigen maar wijs 😉
Ik heb weet van enkele waar het wel al is gebeurd.
 
Mijj schoonvader had tot vorig jaar reeds 30j een carosseriebedrijf... Nooit is de software uitgelezen van een ongevalwagen.
Dat zegt natuurlijk ook niet zoveel? Ik vermoed dat het vooral bij total-loss gevallen gaat zijn?
 
Mijj schoonvader had tot vorig jaar reeds 30j een carosseriebedrijf... Nooit is de software uitgelezen van een ongevalwagen.
Ik was vroeger vriend van iemand die een bekend tuning bedrijf heeft, ik heb er daar letterlijk op de testbank zien staan die opdracht gekregen hadden van de verzekeringsmaatschappij om het vermogen te meten.
Dit + ook al op enkele andere fora gelezen van personen zelf die het voorgehad hebben.
Ik zeg niet dat het veel gebeurd maar het is zeker geen mythe zoals sommigen denken. Als de verzekering een vermoeden heeft van fraude (wat chiptuning is zolang niet alle officiële stappen gedaan zijn) zullen ze zich zeker niet weerhouden om dit grondig na te gaan.
 
Ge moogt ermee "sjoemelen" met uw software. Bij BMW kan het zelfs bij hun dealers met Schnitzer software.
Ge moet het gewoon melden aan uw verzekering (die dan ook wel zal stijgen zoals uw PK's)
 
Ge moogt ermee "sjoemelen" met uw software. Bij BMW kan het zelfs bij hun dealers met Schnitzer software.
Ge moet het gewoon melden aan uw verzekering (die dan ook wel zal stijgen zoals uw PK's)
Alleen maar als het inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest zijn aangepast is het wettelijk. Alleen de verzekering is niet wettelijk.
 
Stage 1 is vooral software matig zeker dus als ge dan een ongeval doet is er geen enkele auto expert die uwe wagen gaat uitlezen.
Bij een gewoon accident mss niet nee, maar als er menselijk leed is en de potentiele verzekeringskosten lopen op...
En laat een ongeval met menselijke schade nu net niet een situatie zijn waarin ge zonder verzekering wilt vallen.
Ge moogt ermee "sjoemelen" met uw software. Bij BMW kan het zelfs bij hun dealers met Schnitzer software.
Ge moet het gewoon melden aan uw verzekering (die dan ook wel zal stijgen zoals uw PK's)
Natuurlijk mag je uw software aanpassen. Daarom zijn DVX en Apex nog open.
Je mag je dan alleen niet op de openbare weg begeven want de wagen komt niet meer overeen met het GVA. Vanaf jij daar buiten rijdt hebben zij daar geen enkele verantwoordelijkheid over.
Zelfde bij BMW, alleen behoudt je met hun software je garantie.

Dixit website DVX Performance:
Wagens met motortuning mogen niet meer op de openbare weg gebruikt worden. Enkel op circuit.
 
Ik denk wel dat de verzekering moet kunnen aantonen dat het ongeval veroorzaakt werd door de aangepaste software?
 
Ik denk wel dat de verzekering moet kunnen aantonen dat het ongeval veroorzaakt werd door de aangepaste software?
Gaat het er niet eerder om dat die auto misschien niet verzekerd is als die veel meer PK's heeft dan er doorgegeven is aan de verzekering?

Dan zou de premie hoger zijn, en die hogere premie is niet betaald.
 
Ik denk wel dat de verzekering moet kunnen aantonen dat het ongeval veroorzaakt werd door de aangepaste software?
Dat denk ik niet aangezien de verzekering dan gewoon argumenteert dat je onverzekerd bent omdat uw GVA niet meer correct is.
 
Bij een gewoon accident mss niet nee, maar als er menselijk leed is en de potentiele verzekeringskosten lopen op...
En laat een ongeval met menselijke schade nu net niet een situatie zijn waarin ge zonder verzekering wilt vallen.

Natuurlijk mag je uw software aanpassen. Daarom zijn DVX en Apex nog open.
Je mag je dan alleen niet op de openbare weg begeven want de wagen komt niet meer overeen met het GVA. Vanaf jij daar buiten rijdt hebben zij daar geen enkele verantwoordelijkheid over.
Zelfde bij BMW, alleen behoudt je met hun software je garantie.

Dixit website DVX Performance:
Bij BMW is dit anders aangezien zij het wel volgens de regels doen met een gelijkvormighiedsattest. Je moet dan ook de wagen opnieuw inschrijven en verzekeren.
Daarom dat deze tuning ten eerste een pak meer geld kost, en ten tweede vooral in Duitsland gedaan wordt voor hij hier ingeschreven wordt.

Kans is klein dat men ooit uw wagen gaat uitlezen of zelfs testen. Net zoals de kans klein is dat je een zwaar ongeval hebt in fout met veel schade. Maar het is niet nul natuurlijk.

Kans is ook klein dat men dit gaat doen voor een “normale wagen” op stage 1. Als je natuurlijk stage 3 hebt lopen, verlaagd bent en met andere woorden schreeuwt “mijn wagen is allesbehalve stock” tsja dan is de kans groter.
 
Terug
Bovenaan