Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Is hier toch wel vaak het verhaal van bigger is better hè (ook in de andere auto threads) :unsure: Een GTR weegt wsl 300KG meer dan een 370Z. In het rechtdoor rijden maakt dat niet veel uit, maar in het plezantere bochtenwerk ga je dat extra gewicht echt wel voelen.

Is een beetje hetzelfde als zeggen dat een M5 in alle opzichten beter is dan een M3 :nono:
 
Wat doe je met een atmo blok? Andere headers? RAM intake? Boring of slag van de cilinders aanpassen? Uitlaat daarop aanpassen? Internals verstevigen zodat je hogere rpm's aan kan? Als je geen boost hebt, dan moet je op een andere manier meer zuurstof aanbrengen en dat is al snel moeilijk denk ik. Als je ziet dat je met een 3.0L B58 blok met turbo 380 pk hebt in een supra, dan is een atmo V6 3.7L met 350pk al behoorlijk knap denk ik dan...
 
Volgens mij meer toeren draaien, veel meer. Dan zit je al met volledig andere koppen en dergelijke bezig
 
Wat doe je met een atmo blok? Andere headers? RAM intake? Boring of slag van de cilinders aanpassen? Uitlaat daarop aanpassen? Internals verstevigen zodat je hogere rpm's aan kan? Als je geen boost hebt, dan moet je op een andere manier meer zuurstof aanbrengen en dat is al snel moeilijk denk ik. Als je ziet dat je met een 3.0L B58 blok met turbo 380 pk hebt in een supra, dan is een atmo V6 3.7L met 350pk al behoorlijk knap denk ik dan...
Niemand heeft gezegd dat hij dat vaak kan halen.
Één keer 480pk!!!! halen is ook 480pk!!! halen natuurlijk :p

Nee je vergelijkt gewoon appelen met peren. Die 6 in lijn in de supra heeft en 380pk met veilige marge en is daarbij ook nog eens laat in uitstoot.
De 370z is totaal niet laag in uitstoot.
 
Is hier toch wel vaak het verhaal van bigger is better hè (ook in de andere auto threads) :unsure: Een GTR weegt wsl 300KG meer dan een 370Z. In het rechtdoor rijden maakt dat niet veel uit, maar in het plezantere bochtenwerk ga je dat extra gewicht echt wel voelen.

Is een beetje hetzelfde als zeggen dat een M5 in alle opzichten beter is dan een M3 :nono:
Een GTR doet de nurburgingring in 7min 8s
De 370Z in 8min 11s.

De M3 in 7min 50s
M5 in 7min 38s

De M3 en M5 liggen véél dichter bij elkaar dan de GTR en 370Z hoor (het verschil is trouwens 200kg). Ik denk niet dat er veel circuits gaan zijn die de 370Z sneller gaat kunnen zijn...
 
En al dat groot licht hier,een 370z dat 500 en meer zelfs 600 pk runt is niet zo uitzonderlijk.
Ik weet golf R's die sneller zijn en ook probleemloos rijden.
Volgens de shop is het wel niet gezond hoger dan 600 pk te gaan omdat de vbak dan moet vervangen worden.
Is nooit de bedoeling geweest maar jullie weten het allemaal beter.
Ik heb enkel een runtest tot 370 pk,ik heb de pistons later gestoken,enfin laten steken en een remapping.
Daar was ik niet bij,heb wel de resultaten gezien en was gewoon als verwacht.
480 pk is echt geen waanzin.
Als je dat constant wilt gebruiken wel.
Voor zij die het niet geloven een testrit is mogelijk voor eerlijke kopers.
Ik stoef hier niet mee he,dat is niet de bedoeling.
Als mensen echt denken dat die dat vermogen niet heeft,neem dan gwn is plaats en zal u overtuigen.
En ik ben van dat luchtfiltersysteem afgestapt omdat de tuner/ garagist zei; het houdt geen steek hete lucht in uw motor te trekken,je moet voor dat systeem gaan.
Komt v iemand met een gtr met 800 pk.
Die Tony Supra is een klant v hem..2000 pk met turbos zo groot als men hoofd.
Ik wou eerst een supercharger doen maar dan kwam ik ver over de 600 pk uit zei hij en dat ging ook minstens 30.000 eur kosten omdat de vbak dat niet aankan.
moest vervangen worden.
Ben binnen mijn budget voor het maximum gegaan en de begrenzing is er ook af.
Want origineel staat die begrensd op 250,eerlijkgezegd nog nooit die snelheid gedaan .
Het koppel en trekvermogen is echt leuk,atmosferisch blok en onmiddelijke respons is geweldig.
Ik weet ook dat een crx vtec geen slak is of een golf gti best wat in huis heeft. En ik heb contact opgenomen mij de sheet door te sturen.
Waarop ik reactie heb gehad dat ze dat gingen doen,dus ff geduld en dan smeer ik het erin.
Het staat u vrij het zelf is te komen testen uiteraard.
Ik heb die binnengebracht bij custom import arts in Grobbendonk.
Ik zei enkel dit en dat moet beter,origineel heeft die uitlaat geen enkel lawaai,diene heeft v a tot z een mapping geschreven want had nog geen 370 nismo binnengehad.
Is uiteindelijk in de USA verkocht want die gast is internationaal gekend,ook bij Lambo en Porsche.
De eerste keer was de remap en stond die op 370 pk,waar ik overigens geen sheet v heb,als ikzelf dat weet is dat goed genoeg.
Stap later was de uitlaat en aanpassingen aan gasrespons,en de pistons,want er werd van daaruit sterk aangeraden de wagen atmosferisch te houden omdat het pk verschil te groot zou zijn en de wagen dan teveel aanpassingen nodig had.
Tot zover mijn verhaal,en ja...het is vrij irritant als mensen u in twijfel trekken is 1 ding,maar ronduit belachelijk maken dan kan ik er nimeer mee lachen.
Ik snap niet vanwaar dat ongeloof komt,mene maat zene golf R heeft ook 452 pk en uiterlijk merk je daar ook niks aan
Een 370Z is zeker geen straf om in rond te rijden. Maar ik vermoed dat als je die 2200€ ervoor over hebt, dat de meeste mogelijke klanten ook wel het budget hebben om dan de GT-R te kopen. En een GT-R is vrij letterlijk op elk vlak een upgrade tov een 370Z...

Er is een verschil tussen een getunede wagen waarbij er bewuste slimme keuzes gemaakt worden en eentje die gewoon "zoveel mogelijk PK binnen budget" moest krijgen.
Qua jaarlijkse rijtax klopt dit absoluut.
Qua inschrijving denk ik dat je met een gtr rond de 12.000 eur zit.
En de mijne bij aankoop was 6800 eur.
En mijn oprechte mening over de 370 Z is weinig positief.
Dat was voor mij een droomwagen en stelt op veel gebied teleur.
Een GTR is wel een heel ander beestje,is vele duurder en sneller,daar is dus echt geen twijfel over.
En als je bezorgd bent over keuring,de tuningshop waar ik "klant" ben zeggen het zelf,wij sleuren gtrs met 1000 pk door de keuring.
Dat gezegd zijnde altijd gewaarschuwd geweest door die gast,tuning is en blijft illegaal,dus zorg dat je niks ernstigs voorkrijgt want ze doen uw broek af,had zo een verhaal met gewonden met een 300 zx twin turbo.
Daar hangt enig ernstig risico aan vast,bij mij was het ook de bedoeling meets enz te doen,of is een track day.
Is er door ziekte v een geliefde niet v gekomen en het interesseert me ook niet meer.
Het feit dat die peperdure carbon onderdelen gewoon nog ingepakt in de garage liggen zegt genoeg.
En aan iedereen mijn excuses,mensen dat een ritje willen doen pb gerust..het enige wat enigzins wennen is aan die wagen is dat de koppeling erg zwaar is en zeer abrupt reageert
 
Een GTR doet de nurburgingring in 7min 8s
De 370Z in 8min 11s.

De M3 in 7min 50s
M5 in 7min 38s

De M3 en M5 liggen véél dichter bij elkaar dan de GTR en 370Z hoor (het verschil is trouwens 200kg). Ik denk niet dat er veel circuits gaan zijn die de 370Z sneller gaat kunnen zijn...
Het was toch duidelijk dat ik het over rijplezier had en _niet_ snelheid :sarcastic:
 
Fuck fuck ...echt FUCK wat een eikel ben ik soms.
Aan iedereen mijn excuses,een geluk dat dit anoniem is want ik zou het anders niet kunnen.
Ik zit hier maar mensen te beledigen en zo ben ik niet.
Sorry aan alle lieve eerlijke mensen,kga me hier verder ook onthouden...peace ✌️
 
De banken worden rijk met zulk volk.
Insinueer jij nu dat deze mensen lenen voor hun wagen? :unsure:

En over GT-R’s met 1000pk en meer door de keuring sleuren, met een tuningrapport en rooie kaart zeker!
32474013726_f880fe3bea_z.jpg
 
Als daar niet overduidelijk aan gesleuteld is gaan ze dat niet zien he. Je kan andere turbo's steken en geen kat die dat ziet want niemand weet hoe die er origineel moet uitzien, tenzij je natuurlijk van die reuzenslakken met hitteschilden waar branding op staat gaat steken... Die mannen zien heel de dag Golfjes en Ford Focusjes, maar GT-R's toch niet elke dag denk ik. Inlaat is volgens mij nog altijd legaal en downpipes, dat moet je ook al vrij in detail gaan bekijken...
 
GT-R heeft een voorste- en achterste bodemplaat die alles bijna afdekken, enkel de middeldemper en rechte buis naar einddemper zijn zichtbaar.

@zephir inlaat mag maar downpipes niet want anders ga je hem decatten en dat "mag niet". :whistle:
 
Terug
Bovenaan