Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Je zou er zeker zwarte moeten hebben (de zwarte nieren komen enkel met de zwarte uitlaattips. Die zwarte uitlaattips lijken een soort donker metaal. Het is niet echt pikzwart ofzo, maar wel donkerder dan die van jou.
Volgens mij zijn de uitlaattips niet standaard in shadowline, volgens mij moet je dan nog "shadowline met bijkomende elementen" aanvinken?
 
Nope, de nieren ook bij de gewone shadowline voor zover ik kan zien. Maar nu twijfel ik ook ze.
Bij 330e in elk geval niet:
M Shadow Line hochglänzend
€ 420
De M Shadow Line hochglänzend omvat talrijke uitrustingsdetails in Schwarz hochglänzend. Hierbij horen de vensterprofielafdekking, de raamomlijstingen en -geleiders, de B-stijl, het buitenspiegelframe, de spiegeldriehoek en het spiegelzwaard

VS

M Shadow Line hochglänzend met bijkomende elementen
€ 225
De M Shadow Line hochglänzend met bijkomende elementen omvat uitrustingsdetails in Schwarz: nierframe en BMW nieren in Schwarz hochglänzend en uitlaatpijpen in Schwarzchrom.

Wel raar, aangezien iedereen die optie pakt voor de nieren...
 
Als je nog een touring hebt staat cva nog wel dan, want de batterij neemt toch ook nog een hap uit de koffer dacht ik, niet ?

Inderdaad daarmee dat het me opviel dat die niet zwart zijn, zou er toch eens achter zitten want het staat mooier in het zwart
Op dit moment is de vrouw des huizes weg met de onze, als ze terug is maak ik wel een foto van de uitlaat, is ook een zwarte met m-pakket

Ja idd. Koffer is gene vette.. Nu, ik heb wel nog nooit een berline gehad, dus kan eigenlijk niet vergelijken. Het probleem is vooral de hoogte vind ik, ik denk dat je nu maar een 40cm hebt? Zou het eens moeten checken.

Foto mag zeker!

* Onderstaande persoon schat ook 40cm, dus zal wel zoiets zijn.

Schoone wagen! Hoever kunde daarmee rijden op de batterijen?

Theoretisch is het 100l aan ruimte die de batterijen in nemen ten opzichte van een niet hybride model. Ik heb ook zitten kijken voor een 2de hands maar voor mij was deze geen optie omdat er heel veel ruimte verloren gaat aan de batterijen. Ik geloof dat je maar een stuk of 40 cm hebt tot de bovenkant van de koffer over een groot deel van de ruimte.

Ik ben volledig elektrisch naar Roeselare gereden (ter test), dat was ongeveer 25km aan 125km/u op autostrade en dan nog 5km aan stadsverkeer. En dan had ik 2km over.

Het echte maximum heb ik nog niet getest aan gewone snelheid, bv. 70km/u. Misschien dit weekend eens testen gezien ze goed weer uitgeven. Ik schat dat het rond de 40-45km zal liggen.

Nu, moet zeggen dat ik nog nooit echt naar verbruik heb gekeken, het is alleszins heel laag momenteel.. 3l/100km op 1.600km. Moet momenteel geen lange afstanden meer doen.

Gij zijt zo iemand die zijn snoeiafval in zijn koffer steekt ofzo? :p
En als het antwoord nee is, er zijn dus echt mensen die dat doen. Maar pas op, ik veroordeel niemand hoor!

Mijn gras. Waarom heb je anders een grote koffer!
:unsure:

Volgens mij zijn de uitlaattips niet standaard in shadowline, volgens mij moet je dan nog "shadowline met bijkomende elementen" aanvinken?

Ja, die staat op de optielijst alleszins. Eventueel dit weekend eens passeren bij garage..
 
Bij 330e in elk geval niet:
M Shadow Line hochglänzend
€ 420
De M Shadow Line hochglänzend omvat talrijke uitrustingsdetails in Schwarz hochglänzend. Hierbij horen de vensterprofielafdekking, de raamomlijstingen en -geleiders, de B-stijl, het buitenspiegelframe, de spiegeldriehoek en het spiegelzwaard

VS

M Shadow Line hochglänzend met bijkomende elementen
€ 225
De M Shadow Line hochglänzend met bijkomende elementen omvat uitrustingsdetails in Schwarz: nierframe en BMW nieren in Schwarz hochglänzend en uitlaatpijpen in Schwarzchrom.

Wel raar, aangezien iedereen die optie pakt voor de nieren...
Dan was ik mis. Want ik dacht idd dat iedereen dat nam voor de nieren.

Ik heb de bijkomende elementen allesinds, normaal binnen 3 weken levering :cool:
 
Gaat een top wagen zijn !

Als ik NU zou moeten kopen/beslissen zou ik vermoedelijk ook voor een 45e gaan.
(weliswaar begrijp ik de SUV haat niet en zou ik voor de X5 gaan :unsure: )

Maar ik weet het eigenlijk niet en ga de keuze naar volgend jaar doorschuiven.
Als het terug volledig elektrisch wordt dan zou ik nu richting etron GT neigen. Maar ik heb daar momenteel nog geen waw gevoel bij wat de specs betreft. Mijn 'oude' tesla doet dat evengoed naar mijn gevoel. Maar de looks is natuurlijk een ander niveau...maar dat kost dan wel 100K voor die looks :p vandaar.. keuze nog even uitstellen
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
En al dat groot licht hier,een 370z dat 500 en meer zelfs 600 pk runt is niet zo uitzonderlijk.
Ik weet golf R's die sneller zijn en ook probleemloos rijden.
Volgens de shop is het wel niet gezond hoger dan 600 pk te gaan omdat de vbak dan moet vervangen worden.
Is nooit de bedoeling geweest maar jullie weten het allemaal beter.
Ik heb enkel een runtest tot 370 pk,ik heb de pistons later gestoken,enfin laten steken en een remapping.
Daar was ik niet bij,heb wel de resultaten gezien en was gewoon als verwacht.
480 pk is echt geen waanzin.
Als je dat constant wilt gebruiken wel.
Voor zij die het niet geloven een testrit is mogelijk voor eerlijke kopers.
Ik stoef hier niet mee he,dat is niet de bedoeling.
Als mensen echt denken dat die dat vermogen niet heeft,neem dan gwn is plaats en zal u overtuigen.
En ik ben van dat luchtfiltersysteem afgestapt omdat de tuner/ garagist zei; het houdt geen steek hete lucht in uw motor te trekken,je moet voor dat systeem gaan.
Komt v iemand met een gtr met 800 pk.
Die Tony Supra is een klant v hem..2000 pk met turbos zo groot als men hoofd.
Ik wou eerst een supercharger doen maar dan kwam ik ver over de 600 pk uit zei hij en dat ging ook minstens 30.000 eur kosten omdat de vbak dat niet aankan.
moest vervangen worden.
Ben binnen mijn budget voor het maximum gegaan en de begrenzing is er ook af.
Want origineel staat die begrensd op 250,eerlijkgezegd nog nooit die snelheid gedaan .
Het koppel en trekvermogen is echt leuk,atmosferisch blok en onmiddelijke respons is geweldig.
Ik weet ook dat een crx vtec geen slak is of een golf gti best wat in huis heeft. En ik heb contact opgenomen mij de sheet door te sturen.
Waarop ik reactie heb gehad dat ze dat gingen doen,dus ff geduld en dan smeer ik het erin.
Het staat u vrij het zelf is te komen testen uiteraard.
Ik heb die binnengebracht bij custom import arts in Grobbendonk.
Ik zei enkel dit en dat moet beter,origineel heeft die uitlaat geen enkel lawaai,diene heeft v a tot z een mapping geschreven want had nog geen 370 nismo binnengehad.
Is uiteindelijk in de USA verkocht want die gast is internationaal gekend,ook bij Lambo en Porsche.
De eerste keer was de remap en stond die op 370 pk,waar ik overigens geen sheet v heb,als ikzelf dat weet is dat goed genoeg.
Stap later was de uitlaat en aanpassingen aan gasrespons,en de pistons,want er werd van daaruit sterk aangeraden de wagen atmosferisch te houden omdat het pk verschil te groot zou zijn en de wagen dan teveel aanpassingen nodig had.
Tot zover mijn verhaal,en ja...het is vrij irritant als mensen u in twijfel trekken is 1 ding,maar ronduit belachelijk maken dan kan ik er nimeer mee lachen.
Ik snap niet vanwaar dat ongeloof komt,mene maat zene golf R heeft ook 452 pk en uiterlijk merk je daar ook niks aan.
 
Lange uitleg om uzelf te proberen verdedigen
Ge moet u wel eens oprecht afvragen wie uw doelpubliek is om zoiets voor 30000€ te kopen.
1) Ge hebt 2200€ verkeersbelasting. Waarom zou iemand die jaarlijks zoveel wil betalen niet gewoon een GT-R kopen?
2) Die aanpassingen zorgen ervoor dat je blij moogt zijn als ge hem nog door de keuring krijgt.
3) Eender wie met gezond verstand koopt geen 2e hands import wagen die getuned is.
 
Ge moet u wel eens oprecht afvragen wie uw doelpubliek is om zoiets voor 30000€ te kopen.
1) Ge hebt 2200€ verkeersbelasting. Waarom zou iemand die jaarlijks zoveel wil betalen niet gewoon een GT-R kopen?
2) Die aanpassingen zorgen ervoor dat je blij moogt zijn als ge hem nog door de keuring krijgt.
3) Eender wie met gezond verstand koopt geen 2e hands import wagen die getuned is.
Wat Joe Random schrijft ter zijde houdend, een 370Z Nismo is geen straf om mee rond te rijden. 30K is niet veel voor toch wel een vrij unieke wagen.
1) 2200€ is veel, ik zou het er ook niet voor over hebben. Een GT-R kost wel minstens dubbel zoveel in aankoop.
2) buiten de uitlaat zie ik niet veel problemen. Als de nodige papieren hebben is hier ook zelfs al geen probleem meer.
3) BS. Liever een getunede wagen die correct behandeld is dan een afgeragde stock wagen.
 
Wat Joe Random schrijft ter zijde houdend, een 370Z Nismo is geen straf om mee rond te rijden. 30K is niet veel voor toch wel een vrij unieke wagen.
1) 2200€ is veel, ik zou het er ook niet voor over hebben. Een GT-R kost wel minstens dubbel zoveel in aankoop.
2) buiten de uitlaat zie ik niet veel problemen. Als de nodige papieren hebben is hier ook zelfs al geen probleem meer.
3) BS. Liever een getunede wagen die correct behandeld is dan een afgeragde stock wagen.
Een 370Z is zeker geen straf om in rond te rijden. Maar ik vermoed dat als je die 2200€ ervoor over hebt, dat de meeste mogelijke klanten ook wel het budget hebben om dan de GT-R te kopen. En een GT-R is vrij letterlijk op elk vlak een upgrade tov een 370Z...

Er is een verschil tussen een getunede wagen waarbij er bewuste slimme keuzes gemaakt worden en eentje die gewoon "zoveel mogelijk PK binnen budget" moest krijgen.
 
Ik kan u alvast vertellen dat een GTI stage 1 met DSG remap echt als een droom rijdt. Compleet andere wagen sindsdien. En echt wel rap. (327pk)

Probleem is dat 80% van de getunede GTI's en consoorten afgeragde johnnybakskes zijn. Ik denk als je de mijne koopt dat dat een top aankoop is geweest. Altijd correct onderhouden, altijd olie op temp laten komen. En last but not least een goeie remap (DVX)

Wel belangrijk is het juiste schoeisel.
 
En een GT-R is vrij letterlijk op elk vlak een upgrade tov een 370Z...
Ik zou dat niet zo snel zeggen... Dat is zoals stellen dat Audi (R)S4 in alle opzichte een upgrade is t.o.v. een Yaris GR. Dat zijn vergelijkingen die niet op gaan want dat zijn heel andere soorten wagens en voor elk zijn er liefhebbers die voor geen geld de andere zouden willen. Dat geldt volgens mij ook voor een 370Z en een GT-R. Atmo RWD vs twinturbo 4x4 al is een compleet andere stijl van auto. In de US worden die 350/370Z's en masse gebruikt als drifters en de GT-R's alleen om heel snel rechtdoor mee te rijden...

Liefhebbers kopen altijd iets dat het voor hen waard is. Waarom zou je een oldtimer rijden? Een exoot? Een overpriced Duitse premium of een ietwat onbetrouwbare Italiaanse Alfa of Lancia? Da's toch ook niet om je woon-werk zo goedkoop mogelijk te doen maar deels als hobby? In België is de JDM scene misschien niet zo groot als in andere landen, maar dat is gewoon een liefhebberij als een ander... Ik vind xyz te duur, het niet waard? Prima voor jou, maar da's slechts een mening zoals een andere en waardeloze ballast voor iemand anders om zijn of haar keuzes mee te maken.

Dat gezegd zijnde vind ik de vermogenswinst op een atmosferisch blok van 350 pk naar 480 zonder inductie toe te voegen toch ook wel straf en vraag me af hoe je dan genoeg lucht in die motor krijgt (zijn die pistons om een hogere RPM aan te kunnen en zo meer PK's in de top end te krijgen?). Niet uit ongeloof, maar oprechte interesse.
 
Ik kan u alvast vertellen dat een GTI stage 1 met DSG remap echt als een droom rijdt. Compleet andere wagen sindsdien. En echt wel rap. (327pk)

Probleem is dat 80% van de getunede GTI's en consoorten afgeragde johnnybakskes zijn. Ik denk als je de mijne koopt dat dat een top aankoop is geweest. Altijd correct onderhouden, altijd olie op temp laten komen. En last but not least een goeie remap (DVX)

Wel belangrijk is het juiste schoeisel.
Dat geloof ik graag, maar als koper ken ik u niet en is de kans dat je dus een afgeragde johnnybak koopt 80%. En dat is de reden dat je beter niet een wagen koopt die zo'n extreme tuning gekregen heeft...

Ik zou dat niet zo snel zeggen... Dat is zoals stellen dat Audi (R)S4 in alle opzichte een upgrade is t.o.v. een Yaris GR. Dat zijn vergelijkingen die niet op gaan want dat zijn heel andere soorten wagens en voor elk zijn er liefhebbers die voor geen geld de andere zouden willen. Dat geldt volgens mij ook voor een 370Z en een GT-R. Atmo RWD vs twinturbo 4x4 al is een compleet andere stijl van auto. In de US worden die 350/370Z's en masse gebruikt als drifters en de GT-R's alleen om heel snel rechtdoor mee te rijden...

Liefhebbers kopen altijd iets dat het voor hen waard is. Waarom zou je een oldtimer rijden? Een exoot? Een overpriced Duitse premium of een ietwat onbetrouwbare Italiaanse Alfa of Lancia? Da's toch ook niet om je woon-werk zo goedkoop mogelijk te doen maar deels als hobby? In België is de JDM scene misschien niet zo groot als in andere landen, maar dat is gewoon een liefhebberij als een ander... Ik vind xyz te duur, het niet waard? Prima voor jou, maar da's slechts een mening zoals een andere en waardeloze ballast voor iemand anders om zijn of haar keuzes mee te maken.

Dat gezegd zijnde vind ik de vermogenswinst op een atmosferisch blok van 350 pk naar 480 zonder inductie toe te voegen toch ook wel straf en vraag me af hoe je dan genoeg lucht in die motor krijgt (zijn die pistons om een hogere RPM aan te kunnen en zo meer PK's in de top end te krijgen?). Niet uit ongeloof, maar oprechte interesse.
Het is eigenlijk hetzelfde als een GT86 met een Supra GR te vergelijken. En moesten die beide ook zo'n enorme running cost hebben, denk ik dat de meesten ook wel voor de Supra zouden gaan. En ja, in bepaalde landen worden 370Z's veel verkocht voor drifting (dan moet je wel andere aanpassingen doen dan de motor...), maar dat zijn ook landen waar die wagen geen fortuin kost om op de weg te houden. Een GT-R is zowel sneller rechtdoor als (veel) sneller op circuit he, het enige dat hij minder doet is driften...

De enige reden die ik in België kan bedenken, is puur de looks en dat is persoonlijk. Maar ik ken persoonlijk nu ook niet veel mensen die de 350/370Z nu zo uitzonderlijk knap vinden...
 
Een 370Z is zeker geen straf om in rond te rijden. Maar ik vermoed dat als je die 2200€ ervoor over hebt, dat de meeste mogelijke klanten ook wel het budget hebben om dan de GT-R te kopen. En een GT-R is vrij letterlijk op elk vlak een upgrade tov een 370Z...

Er is een verschil tussen een getunede wagen waarbij er bewuste slimme keuzes gemaakt worden en eentje die gewoon "zoveel mogelijk PK binnen budget" moest krijgen.
Nogmaals...een GT-R kost dubbel zoveel. Een 370Z is gewoon veel bereikbaarder voor de meesten.

Ik denk niet dat het bij deze Z het geval is van "zoveel mogelijk PK binnen budget". Custom Import Arts is een zeer goede tuner.
Probleem is dat 80% van de getunede GTI's en consoorten afgeragde johnnybakskes zijn. Ik denk als je de mijne koopt dat dat een top aankoop is geweest. Altijd correct onderhouden, altijd olie op temp laten komen. En last but not least een goeie remap (DVX)
HET probleem is dat je dit nooit weet tenzij je de vorige eigenaar kent. Iedereen zal zeggen dat zijn wagen goed behandeld is en niet afgeragd.
Dat gezegd zijnde vind ik de vermogenswinst op een atmosferisch blok van 350 pk naar 480 zonder inductie toe te voegen toch ook wel straf en vraag me af hoe je dan genoeg lucht in die motor krijgt (zijn die pistons om een hogere RPM aan te kunnen en zo meer PK's in de top end te krijgen?). Niet uit ongeloof, maar oprechte interesse.
Eerlijk gezegd zie ik het ook niet gebeuren atmosferisch zo'n hoge vermogen winst maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.
 
Tja, als ge geen dak hebt dan is de hoogte onbeperkt natuurlijk (nu ja, toch min of meer).

Ik heb zo ooit iemand met ne Z4 gezien die in de Gamma houten platen of zoiets was gaan halen, die staken achter zijne rug. Hoe bizar dat was realiseerde ik mij pas toen het in mij op kwam dat dat ne 2 zit is :).

En sorry, ik heb dieje mens toen beloofd de foto nooit op 't internet te zetten (hij had mij ne foto zien pakken en stopte om te vragen om de nummerplaat te blurren). Ik heb hem nog veel succes gewenst, en hij kon zelf ook wel het grappige van de situatie in zien.

ge moet toch enkel de nummerplaat blurren ;)
 
Wat Joe Random schrijft ter zijde houdend, een 370Z Nismo is geen straf om mee rond te rijden. 30K is niet veel voor toch wel een vrij unieke wagen.
1) 2200€ is veel, ik zou het er ook niet voor over hebben. Een GT-R kost wel minstens dubbel zoveel in aankoop.
2) buiten de uitlaat zie ik niet veel problemen. Als de nodige papieren hebben is hier ook zelfs al geen probleem meer.
3) BS. Liever een getunede wagen die correct behandeld is dan een afgeragde stock wagen.
Dus jij zou deze 370z voor 30k kopen met andere woorden?
Jij zou dat een goeie aankoop vinden?

Ik snap wel, 480pk dat is waaaaaaaaanzin!
Maar de vraag is de manier waarop. En zoals Sander zegt kijk je dan beter echt naar een GT-R hoor.
 
Dus jij zou deze 370z voor 30k kopen met andere woorden?
Jij zou dat een goeie aankoop vinden?

Ik snap wel, 480pk dat is waaaaaaaaanzin!
Maar de vraag is de manier waarop. En zoals Sander zegt kijk je dan beter echt naar een GT-R hoor.
Ik weet niet voor hoeveel nissan GT-R te koop staan van BJ2017 met 30.000km? Maar ik dacht dat je daar toch eerder naar een prijsklasse keek van 80k ipv 30k.
Een GTR is toch een compleet ander budgetklasse of ben ik zo verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Dus jij zou deze 370z voor 30k kopen met andere woorden?
Jij zou dat een goeie aankoop vinden?

Maar de vraag is de manier waarop. En zoals Sander zegt kijk je dan beter echt naar een GT-R hoor.
Specifiek deze daarvoor niet nee maar moest de rijtaks lager zijn zou ik wel een 370Z (Nismo) overwegen ja.

De manier waarop spreek ik mij niet over uit.
De goedkoopste GT-R op Autoscout staat aan 44K en dat is 1 van 11 jaar oud.... Appelen met peren vergelijken imo.
 
Terug
Bovenaan