Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

De RRS hybride heeft standaard meedraaiende achterwielen, dus qua wendbaarheid zit het daar wel goed.
Enkel Autobiography en first edition uitvoeringen hebben meedraaide achterwielen. Tot enkele maanden geleden was die optie niet te bestellen op ‘mindere’ uitvoeringen. Onze testwagen een jaar geleden was hiermee uitgerust. Is idd een fijne optie maar merk dit voorlopig enkel in krappe parkeerplaatsen die ik sowieso probeer te vermijden 😊
 
Enkel Autobiography en first edition uitvoeringen hebben meedraaide achterwielen. Tot enkele maanden geleden was die optie niet te bestellen op ‘mindere’ uitvoeringen. Onze testwagen een jaar geleden was hiermee uitgerust. Is idd een fijne optie maar merk dit voorlopig enkel in krappe parkeerplaatsen die ik sowieso probeer te vermijden 😊
Heb nog getwijfeld voor een autobiografie maar zag de meerwaarde niet van die te nemen. Heb nu een vrijwel full option HSE en ik vind de zetels mooier dan de autobiografie tbh. Denk niet dat ik een first edition heb (moest je die specifiek kiezen?) want ik heb wel 1 van de eerste die in Antwerpen geleverd zijn. Heb hem toch wel al een hele tijd. April/mei 23 ben ik gaan oppikken.

Edit: leuke update hiero.
Sinds een vriend van me deze auto ooit gebouwd had zei ik steeds tegen hem, if you ever sell it, I'm buying it.
Ding is me is door de vingers geglipt, terug op het spoor gekomen en vandaag de virtuele handshake gedaan.
Met beetje geluk binnen de 2 weken dus de weg op.

alfa.png


Het 'postbus' model van 68.
Zooi van Alfaholics onderdelen erop (ophanging, remmen, transmissie, velgen, ...) en een custom built Hesshaus Racing blokje erin dat ergens 220 atmosferische pk's trekt met een gewicht van sub 900kg.

Nog paar kleine zaken die ik zelf wil aanpassen en fixen maar blij dat ik weer 1 van men halo cars heb kunnen vastkrijgen.
Enige dat ik zo nog echt in men hoofd heb van, I want it, is een manuele 355.
Nu maar weer wat sparen :crazy:
 
Laatst bewerkt:
Enkel Autobiography en first edition uitvoeringen hebben meedraaide achterwielen. Tot enkele maanden geleden was die optie niet te bestellen op ‘mindere’ uitvoeringen. Onze testwagen een jaar geleden was hiermee uitgerust. Is idd een fijne optie maar merk dit voorlopig enkel in krappe parkeerplaatsen die ik sowieso probeer te vermijden 😊
Autobiography is precies enkel als 550e te krijgen. Dus met de 460e heb je sowieso geen meedraaiende achterwielen?
 
Alle den DIV doet nog is lastig. Zal dus pas voor volgende week zijn dat ik mijne golden oldie kan gaan ophalen.
Fun fact: goedkeuring voor kleine motoplaat achteraan, anders kletst ge potentieel uwe vinger eraf met de koffer toe te doen.
 
Ik hoop wel dat ge van 1 pedal driving houdt (zie onderste foto) :p
Een extra pedaal was 1.000 EUR optie bij Porsche...

Trouwens ik kon toch niet wennen aan 1 pedal driving. Enkele maanden met EQS gereden, mijn madam werd steeds misselijk van dat remmen/schokken.
Bij deze heb je aan het stuur zo een knopje dat de wagen beetje meer remt om de motor (vindt ze ook al lastig :) ).
 
Heb nog getwijfeld voor een autobiografie maar zag de meerwaarde niet van die te nemen. Heb nu een vrijwel full option HSE en ik vind de zetels mooier dan de autobiografie tbh. Denk niet dat ik een first edition heb (moest je die specifiek kiezen?) want ik heb wel 1 van de eerste die in Antwerpen geleverd zijn. Heb hem toch wel al een hele tijd. April/mei 23 ben ik gaan oppikken.

Edit: leuke update hiero.
Sinds een vriend van me deze auto ooit gebouwd had zei ik steeds tegen hem, if you ever sell it, I'm buying it.
Ding is me is door de vingers geglipt, terug op het spoor gekomen en vandaag de virtuele handshake gedaan.
Met beetje geluk binnen de 2 weken dus de weg op.

alfa.png


Het 'postbus' model van 68.
Zooi van Alfaholics onderdelen erop (ophanging, remmen, transmissie, velgen, ...) en een custom built Hesshaus Racing blokje erin dat ergens 220 atmosferische pk's trekt met een gewicht van sub 900kg.

Nog paar kleine zaken die ik zelf wil aanpassen en fixen maar blij dat ik weer 1 van men halo cars heb kunnen vastkrijgen.
Enige dat ik zo nog echt in men hoofd heb van, I want it, is een manuele 355.
Nu maar weer wat sparen :crazy:
Wat is/was de vraagprijs?
5-7 jaar geleden ene willen kopen.. 22k vroegen ze voor eentje van de eerste fase (2 koplampen in totaal zoals die in jouw afbeelding. Wel geen postbus-model.
Als ik de huidige prijzen zie, denk ik "kerel..ge had het moeten kopen"
 
Wat is/was de vraagprijs?
5-7 jaar geleden ene willen kopen.. 22k vroegen ze voor eentje van de eerste fase (2 koplampen in totaal zoals die in jouw afbeelding. Wel geen postbus-model.
Als ik de huidige prijzen zie, denk ik "kerel..ge had het moeten kopen"
Ja deze is natuurlijk al een speciaal exemplaar met de nieuwe Hess Haus motor, tal van alfaholics upgrades etc...
Vraagprijs was 105, deal gemaakt voor 94. Als je zelf eentje wil bouwen met die specs en upgrades/updates zit je snel richting 140-150k dus doe daar nog een redelijke deal maar wel een bom geld natuurlijk. Ik kon hem een jaar geleden goedkoper op de kop tikken maar was dan stug over 5k principieel en betaal daar nu wel de prijs wat voor maar ben alsnog zeer blij. De motor alleen is ergens 25-30k. (moet is in de documentatie de facturen opzoeken, weet ik niet vanbuiten meer)

Then again, lijkt me relatief waardevast. De postbusjes worden zeldzaam. Vrijwel alles verdwijnt for some reason richting Japan en ze keren nooit terug dus het aanbod wordt schaarser. Ik zie exemplaren in die prijsklasse waar echt wel nog werk aan is dus al bij al tevreden! Enige dat ik nog zou willen aanpakken is het interieur nog een alfaholics make-over geven maar technisch/mechanisch is deze perfect in orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Vraag voor de experten:
Wat zijn goede producten om het interieur van een auto onder handen te nemen. Daarmee bedoel ik voor leder, plastieken covers, enz.
 
Vraag voor de experten:
Wat zijn goede producten om het interieur van een auto onder handen te nemen. Daarmee bedoel ik voor leder, plastieken covers, enz.
Meguiars en Poorboys zijn zowat de 2 meest voorkomende merken in detailing topics. Dus ik zou daarvan producten zoeken die bedoeld zijn voor interieurzaken.
 
Eentje besteld? welke kleur/opties?
Pearl White, manueel en met het optiepakket (er is er maar 1), zonder de extra velgen. Maar de chaos in de rest van Europa (er zijn landen waar de orderboeken nog moeten open gaan) is wel vrij groot. Veel mensen die hun eerste generatie al verkocht hebben, maar nu plots niet meer zo zeker zijn dat ze wel een 2e generatie vast krijgen etc...
 
Terug
Bovenaan