Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik ben een autoliefhebber en kijk na 10 jaar nog altijd vol emotie naar mijn V70. :unsure:

Ik snap het ergens wel, maar vernieuwing moet vernieuwing zijn, niet gewoon het model van een ander merk van hetzelfde jaar kopen.
Dus jij zou nooit een ouder model kopen aangezien dat geen vernieuwing is?
Ik zou gerust van een gloednieuw model overstappen naar een 20j oud model als ik dat model graag zie.
 
Ondertussen is mijne Karoq 5jaar en begint het zowat te kriebelen om iets nieuws te kopen. Was eens 2dehands aant zien en zo'n range rover velar van een 5tal jaar oud valt echt goed mee in prijs. Lijkt me wel een waardige volger 😎
Net even de BIV berekend.
7000€! Laat maar zitten.
Ik ga wel voor een mazda cx5 ofzo 🙂
 
Die nieuwe multivan mogen afhalen. Toch een serieus aanpassing van een naakte expert, naar een standaard multivan waar er sowieso al veel speelgoed opzit.

Nu nog wat sparen om de onderkant te laten wrappen.
 
Inderdaad, beter Imgur gebruiken. daar kun je ze rechtstreeks linken, zonder dat het via uw account gaat.

*edit: kleine aanpassing gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb advies nodig of toch een soort van mening. Ben een handtekening verwijderd om terug een Mazda Mx5 ND3 2024 Homura 2.0L te bestellen. Blijkbaar worden deze niet meer geproduceerd (euronormen Europa) , en de laatste zijn nu onderweg naar België (beperkt aantal).

Ik heb gisteren nog eens testgereden met een "standaard" model. Lederen zetels zitten veel te hoog en dus blijft voor mij enkel de versie met Recaro zetels over ( brembo remmen, bilstein ophanging). => 2de hands in België niet te vinden



Het dilemma is nu dat ik mijn Lotus Elise te koop heb staan. Ik hecht toch meer belang aan dagelijks gebruik en comfort en besef dat de Lotus meer een garage queen is geworden. Toch jaarlijks een occasionele trackday meepikken waar de Lotus dan superieur in is, wil ik dan ook weer niet missen. Zeker als ik onderstaand filmpje opnieuw bekijk, kriebelt het dan toch weer. Beiden houden lijkt me financieel even niet haalbaar. What to do :cry:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

 
Laatst bewerkt:
Ik heb advies nodig of toch een soort van mening. Ben een handtekening verwijderd om terug een Mazda Mx5 ND3 2024 Homura 2.0L te bestellen. Blijkbaar worden deze niet meer geproduceerd (euronormen Europa) , en de laatste zijn nu onderweg naar België (beperkt aantal).

Ik heb gisteren nog eens testgereden met een "standaard" model. Lederen zetels zitten veel te hoog en dus blijft voor mij enkel de versie met Recaro zetels over ( brembo remmen, bilstein ophanging). => 2de hands in België niet te vinden



Het dilemma is nu dat ik mijn Lotus Elise te koop heb staan. Ik hecht toch meer belang aan dagelijks gebruik en comfort en besef dat de Lotus meer een garage queen is geworden. Toch jaarlijks een occasionele trackday meepikken waar de Lotus dan superieur in is, wil ik dan ook weer niet missen. Zeker als ik onderstaand filmpje opnieuw bekijk, kriebelt het dan toch weer. Beiden houden lijkt me financieel even niet haalbaar. What to do :cry:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

1) Ik snap de logica toch nog niet zo goed. Uw MX5 was aangepast omdat hij niet strak genoeg op de baan lag, een nieuwe gaat datzelfde probleem hebben. Je kijkt hier dus terug aan tegen een aantal aanpassingen en daardoor ook rond 45k€ kostprijs.
2) In diezelfde prijsklasse heb je dan ook bvb een 2e hands Z4 M40i of Jaguar F-type. Die wegen wat meer, maar bieden wel veel meer dagelijks gebruiksgemak en comfort dan een MX5.
3) Als je dan het idee dat het een cabrio moet zijn, laat vallen. Dan kost bvb een GR86 u bvb een stuk minder. Of als je graag toch een echte lichtgewicht sportieve auto wil, maar dan bruikbaarder, is misschien een A110 een optie.

Samenvatting: Een MX5 wordt altijd geroemd wegens "hij rijdt fantastisch", maar daar hoort ook wel "voor zijn prijs" bij. Maar als je dan ziet welke concurrenten je ondertussen hebt in diezelfde prijsklasse... dan kies ik toch voor iets anders.
 
Ja sowieso moet er een andere ophanging onder. Bodyroll is echt lachwekkend :rofl: Ik wil er zeker geen tracktool van maken. Mocht de wagen op circuit gaan is de enigste mod idd ophanging.

Kmoet wel zeggen die Eibach prokit veren destijds maakten echt wel een verschil en was niet zo duur:

Ik ken er ook wel een paar die Ohlins hebben laten steken. Wel een pak kostelijker, zou het eens willen testen betreffende zachtste afstelling. :D (mogelijks overkill?)

Alpine is sowieso geen optie. Garagist vertelde me dat bij betrouwbaarheidsproblemen je uw borst nat mag maken richting "specialisten" hier in België en de bijhorende kosten. (zal wel iets van waarheid inzitten)

Z4 of Jaguar, dan kan ik evengoed voor een Boxster gaan :unsure:

ps: als ik objectief bekijk heb ik meer plezier gehad aan mijn Mx5 dan aan de Lotus. Gebruiksgemak is vooral de sterkste troef. Ik wil bij wijze van spreken naar de bakker kunnen gaan zonder te stressen waar ik moet parkeren. Nog maar te zwijgen hoe klungelig ik uit die auto moet stappen :p + de Lotus blijft een aandachtstrekker waar ik me een beetje aan stoor omdat mensen precies direct een oordeel klaar hebben :unsure:
 
Terug
Bovenaan