Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Pas op, ik vind dat soort bedragen ook compleet van de pot gerukt he. Maar bvb een Bugatti Veyron kostte 1.6 miljoen euro.
Nu kost die 1.7 miljoen euro. Hoewel die auto dus absurd veel geld kost om te kopen, kost hij eigenlijk geen geld...
Geen idee of dat voor een GT2RS ook zo gaat zijn, maar in die klasse is het eerder "het geld hebben om er aan te kunnen geven" dat een rol speelt.

918 bvb, kostte 780k€, waarde momenteel: 2 miljoen€ ... Het is vooral een kwestie van die initiële som beschikbaar te hebben.
Hier vergeet je wel even de prijs van zo een ketel te onderhouden he. Een Veyron zijn banden alleen al waren 20k iedere x km of x jaren.

Tenzij ze gewoon in je privé collectie komen te staan zonder ermee te karren natuurlijk, maar dat zou niet aan mij besteed zijn.
 
Hier vergeet je wel even de prijs van zo een ketel te onderhouden he. Een Veyron zijn banden alleen al waren 20k iedere x km of x jaren.

Tenzij ze gewoon in je privé collectie komen te staan zonder ermee te karren natuurlijk, maar dat zou niet aan mij besteed zijn.
Jaja, die wagens onderhouden etc kost natuurlijk ook geld. Maar om een idee te geven: een paar jaar geleden kwam de eerste Veyron effectief om nieuwe banden... Dat wil dus zeggen dat er nog geen veyrons waren met 20k km op de teller...

Maar je ziet bvb dingen als "the tripple F collection" en veel mensen snappen dan niet dat die zowat elke hypercar die uitkomt kopen. Maar aangezien al die auto's stijgen in waarde, is dat eigenlijk nooit weggesmeten geld he. Terwijl wij als "simpele sterveling" eigenlijk altijd geld wegsmijten aan auto's.

En een GT2RS is zo'n twijfelgeval. Een half miljoen vind ik wel heel veel voor eentje, maar voor hetzelfde geld is die binnen 10 jaar een miljoen waard...
 
Iemand die ik ken koopt jaarlijks 1 wagen als investering. Budget draait rond de 250k. Laat die een jaar of 10-15 in zijn hangar staan en verkoopt die terug.

Voordien had ik nog nooit gehoord over 'investeren in wagens'. Maar dat zal ook te wijten zijn aan het feit dat ik geen echte autokenner ben ofzo.
 
Het 'probleem' daarmeee is enerzijds serieus startkapitaal nodig, anderzijds als je gokt op een waardestijging en het tegendeel is waar, is het wel direct een serieus verlies denk ik?
 
Het 'probleem' daarmeee is enerzijds serieus startkapitaal nodig, anderzijds als je gokt op een waardestijging en het tegendeel is waar, is het wel direct een serieus verlies denk ik?

Niet het enige probleem, vader kent een paar mensen die o.a. Bugatti, McLaren,Pagani ... hebben en het grootste probleem bleek niet het geld maar de opportuniteit om er eentje te kopen te zijn - in een courant model hebben die vaak geen/minder interesse - het zijn wel allemaal autofreaks maar geld verliezen aan een wagen van 500k of veel meer is een brug te ver - dus liever een specialleke met meer zekerheid op rendement. Eentje heeft zelfs een Ford GT40 met meer dan 1000pk - op zich niet speciaal maar wat wel speciaal is: hij werd door Ford zelf omgebouwd op zijn vraag - zo is er dus maar 1 (geen onderdeel van de reeks die ze destijds gemaakt hebben).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Het 'probleem' daarmeee is enerzijds serieus startkapitaal nodig, anderzijds als je gokt op een waardestijging en het tegendeel is waar, is het wel direct een serieus verlies denk ik?
Ja, met budgetten van 250k (dat is GT3RS-money zeker?) zou ik die gok zeker niet elk jaar maken. Het is pas in de (veel) hogere klasse dat je eigenlijk altijd waardestijging krijgt door de gelimiteerde opgaves.
Anderzijds, er is recent een Z1 verkocht aan 155k€, en het is nu niet dat dat zo'n topkar is...
 
Als ik zo een bolide koop is het toch wel om daar een paar tienduizend km op te zetten.
Inderdaad, persoonlijk heel da gedoe om zo'n wagen te kopen en dan in de garage te zetten vind ik belachelijk. Misschien niet het juiste woord maar ale mannekes. Ik rijd met mijne Porsche echt door alle weer en winden. T'is nen auto en gemaakt om elke dag ermee te rijden, punt aan de lijn. Als ik morgen een auto koop en ik kijk uit het raam en begint te regen en ik zeg oei, dan hoeft het al niet voor mij hoor. De vorige keer aan het sneeuwen, hoppa ermee buiten (op zomerbanden helaas). Enzovoort. Ok ja, ik geef wel meer geld uit aan producten om hem te beschermen maar op het einde zou ik zelf nen trekhaak eropzetten om naar het containerpark met te rijden.
 
Het jaar is gestart met een dubbele zoektocht. Defender 90 (niet de nieuwe) voor de vrouw en haar hobby en een peugeot 106 rallye voor mij. Beiden voor erbij.
 
Waarom kan een rally 106 niet leuk zijn.
Het is soms niet de naam of de power maar "driverscar" gevoel en dat is moeilijk uit te leggen.

Ik en mijn schoonbroer hadden vroeger een integra type-t dc2 "gekend als een driverscar".
Hij heeft even een mitsu evo (was het 7 of 8?) met 380 pk gehad en na 3 weken was die terug buiten voor een integra.

Zelfde met mijn 1999 ek4 vti met ek9 type-r ophanging onder, een droom om mee te rijden en reed er veeeel liever mee dan de type-r fn2 van 2009 qua feeling en gevoel met de weg
 
Het jaar is gestart met een dubbele zoektocht. Defender 90 (niet de nieuwe) voor de vrouw en haar hobby en een peugeot 106 rallye voor mij. Beiden voor erbij.
106 rallye ph1 of ph2?

Peugeot 106 Rallye (1997) 1.6 / 110 hp
€ 7.500,00

 
Ge zijt aant zeveren toch? Een Rallye is zowat de CSL van BMW.
Of eender andere wagen die spartaans is of was :p
Er zijn toch zeker nog wel andere. Als ik rally en Peugeot denk, dan denk ik direct aan een 205.

En ja een Impreza en een lancer zijn toch ook echt wel iconische rallywagens.
 
Terug
Bovenaan